abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:33:07 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220504828
Ik wordt alleen verliefd als ik een diepe emotionele connectie heb met een vrouw, ik kan alleen aangetrokken voelen tot een vrouw met wie ik al een diepe band hebt. Ik wordt niet verliefd alleen gebaseerd op uiterlijk. Is dat raar of hebben meer mensen dit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220504877
Dat is niet raar.
Zowel bij aantrekkelijkheid (verliefdheid noemen we het maar voor het gemak) en seksualiteit (behoefte aan seks, of voorwaarden om er van te genieten) is alles mogelijk.

Ontdek vooral wat jij fijn vind en communiceer dat met de andere.
Trek je niet te veel aan van het mainstream idee dat mensen elkaar toevallig ontmoeten en dezelfde avond al stomende seks hebben. ;)
pi_220504887
Er zijn mensen die verliefd worden op een AI.

Zoals gezegd, qua verliefdheid is bijna alles mogelijk. Daarom moet je, mijns inziens, niet zoveel waarde hechten aan verliefdheid.

Verliefdheid is natuurlijk leuk en lekker. Net zoals een glas koude cola bij warm weer. Lekker, maar niet belangrijk.
pi_220504946
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Is dat raar of hebben meer mensen dit?
Dat is normaal hoor :)
pi_220504954
Volgens mij is hier niks bijzonders aan. Voor de meeste mensen werkt het zo uiteindelijk.
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:53:27 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220506742
Heb ik ook, anders is het slechts lust.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220507695
quote:
Ik wordt alleen verliefd als ik een diepe emotionele connectie heb met een vrouw, ik kan alleen aangetrokken voelen tot een vrouw met wie ik al een diepe band hebt. Ik wordt niet verliefd alleen gebaseerd op uiterlijk. Is dat raar of hebben meer mensen dit?
Heel normaal (voor mij).
Uiterlijk zou dan geen liefde zijn maar lust
pi_220507870
quote:
Je snapt wel dat de term demiseksualiteit niet op verliefdheid slaat? Het slaat op seksualiteit, vandaar dat het woord seksualiteit in demiseksualiteit staat...
pi_220511698
@Keep_Walking Waarom stel je dit soort vragen? Heeft dat met jouw schizofrenie te maken misschien? Bijvoorbeeld dat je teveel verdwaalt in gedachten?
  zondag 5 april 2026 @ 11:37:04 #10
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220511715
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
@:Keep_Walking Waarom stel je dit soort vragen? Heeft dat met jouw schizofrenie te maken misschien? Bijvoorbeeld dat je teveel verdwaalt in gedachten?
Ja ik denk het wel. Mijn hoofd is altijd vol met gedachten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 5 april 2026 @ 11:53:23 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220511810
Herkenbaar ja. Bij mijn vorige "ex" was ik pas hooked na de connectie. Jammer dat zij er op was voorbereid en ook bang voor was. Dat moment heeft mij wel een andere opvatting over seks gegeven.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 5 april 2026 @ 12:26:47 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_220511976
quote:
Is dat raar of hebben meer mensen dit?
niet raar, maar eerder afhankelijk van je eigen definities en hoe je dat zelf opvat... wat je beschrijft is eerder in eer of mindere mate wat de meeste mensen zullen beschrijven qua emotionele binding/verliefdheid.

Al is het verder ook iedereen vrij om onder de term 'verliefdheid' ook geilheid of lust te vatten.... waarbij dan geen echte emotionele band een rol hoeft te spelen.

Ik begrijp overigens de titel "Demiseksueel" niet? die term is juist gekoppeld aan de term "Aseksueel" en doelt vooral op mensen die behoefte aan zeer weinig seks hebben binnen een relatie, en een zeer laag libido hebben (en pas seksuele gevoelens ontwikelen nadat er eerst een lange emotionele binding bestaat, dus niet zoals jij beschrijft 'verliefd worden', maar puur de seksuele gevoelens ontwikkelen, verliefdheid !== seksualiteit)... is dat bij jou het geval (en is dat werkelijke en eigenschap, of mogelijk dan niet eerder een gevolg van bepaalde medicatie?)

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 05-04-2026 12:32:59 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_220512393
Ik vond Demi Moore in The Substance ook weer goed, maar de term demiseksueel doet geen bellen rinkelen al heb ik de term vaker gehoord.
pi_220512898
quote:
Ja dat is raar. Althans voor mij.

Ik wordt altijd éérst verliefd en van dááruit leg ik verder contact, intensiveert het en pas dán groeit de diepere emotionele band (of niet, dan ebt de verliefdheid weg en blijft het bij vriendschap). Eigenlijk nooit andersom.

Lijkt me trouwens knap vervelend of frustrerend, niet eens een keer spontaan verliefd te kunnen worden op iemand die je heel erg leuk lijkt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220516527
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:28 schreef r_one het volgende:
Lijkt me trouwens knap vervelend of frustrerend, niet eens een keer spontaan verliefd te kunnen worden op iemand die je heel erg leuk lijkt.
Het is niet vervelend naar mijn idee. Ik ben nog nooit verliefd geweest. Wat je niet hebt meegemaakt mis je ook niet. Hij maakt het nog mee in ieder geval (ook al betwijfel ik zelf hoeveel nut het heeft om dat te ervaren maar oke.. en ja ik begrijp het evolutionaire nut)

[ Bericht 2% gewijzigd door Masberum op 05-04-2026 23:06:16 ]
pi_220517048
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:30 schreef Masberum het volgende:

[..]
Het is niet vervelend naar mijn idee. Ik ben nog nooit verliefd geweest. Wat je niet hebt meegemaakt mis je ook niet. Hij maakt het nog mee in ieder geval (ook al betwijfel ik zelf hoeveel nut het heeft om dat te ervaren maar oke.. en ja ik begrijp het evolutionaire nut)
Maar jij hebt wel een relatie gehad. Hoe dan? :?

Of was het een zuiver platonische relatie?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220517117
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 00:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar jij hebt wel een relatie gehad. Hoe dan? :?

Of was het een zuiver platonische relatie?
Als de ander maar wel verliefd op je is dan is er geen probleem. Of ook al is ze niet verliefd, misschien is het dan nog geen probleem. De relatie is er nog steeds trouwens, net als 16 andere daarvoor, (nee die zijn er niet meer maar verliefdheid vanuit een jongen of man is geen eis voor een meid of vrouw om een relatie met die jongen of man aan te gaan).

Zelf denk ik dat "houden van" veel belangrijker is dan verliefdheid.
pi_220517121
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:07 schreef Masberum het volgende:
De relatie is er nog steeds trouwens, net als 16 andere daarvoor, (nee die zijn er niet meer maar verliefdheid vanuit een jongen of man is geen eis voor een meid of vrouw om een relatie met die jongen of man aan te gaan).
Heb je nu werkelijk zoveel relaties gehad?
Hoe lang hebben die geduurd?
pi_220517124
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Heb je nu werkelijk zoveel relaties gehad?
Hoe lang hebben die geduurd?
Ja. De kortste 3 weken, daarna bijna 2 jaar, mijn huidige 12 jaar denk ik. Het is ook maar net wat je een relatie wil noemen, maar dat is het aantal waarmee ik een relatie of verkering had
pi_220517127
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:12 schreef Masberum het volgende:
Ja. De kortste 3 weken, daarna bijna 2 jaar, mijn huidige 12 jaar denk ik. Het is ook maar net wat je een relatie wil noemen, maar dat is het aantal waarmee ik een relatie of verkering had
Ik had al zo'n vermoeden dat de meeste van die relaties niet lang geduurd hebben.
En moet ik hieruit begrijpen dat het aantal partners waar je iets mee gehad hebt, maar wat je geen relatie of verkering wil noemen, nog hoger is?
pi_220517128
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik had al zo'n vermoeden dat de meeste van die relaties niet lang geduurd hebben.
Dan heb je dat correct gedacht
pi_220517137
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En moet ik hieruit begrijpen dat het aantal partners waar je iets mee gehad hebt, maar wat je geen relatie of verkering wil noemen, nog hoger is?
Ja dat klopt ook, misschien 6 waarmee ik gezoend heb in de discotheek zonder veel verder contact.
pi_220517138
Ik heb het idee dat ik verhoord word
pi_220517144
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:20 schreef Masberum het volgende:
U bent niet tot antwoorden verplicht.
U heeft recht op een advocaat.
Alles wat u zegt kan tegen u gebruikt worden.

:')
.
pi_220517155
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:07 schreef Masberum het volgende:
Zelf denk ik dat "houden van" veel belangrijker is dan verliefdheid.
Die scheidslijn is niet zo heel dik. "Houden van" zonder liefde is voor mij onbestaanbaar en verliefdheid is niet zelden de eerste fase in dat proces.
.
pi_220517157
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:20 schreef Masberum het volgende:
Ik vind het best wel een verbazingwekkend hoog aantal relaties/verkeringen.
pi_220517165
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:30 schreef r_one het volgende:
Die scheidslijn is niet zo heel dik. "Houden van" zonder liefde is voor mij onbestaanbaar en verliefdheid is niet zelden de eerste fase in dat proces.
Verliefdheid leidt lang niet altijd tot "houden van" of liefde, en "houden van" of liefde kan ook ontstaan zonder dat er verliefdheid aan vooraf gaat.
pi_220517172
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Verliefdheid leidt lang niet altijd tot "houden van" of liefde, en "houden van" of liefde kan ook ontstaan zonder dat er verliefdheid aan vooraf gaat.
Het eerste klopt, dat schreef ik ook al eerder.
Het tweede mag je me uitleggen waar de scheidslijn tussen "liefde" en "verliefdheid" precies ligt voor jou. Bij mij begint "liefde" toch altijd met vlinders in de buik, een crush, een vonk die ongecontroleerd overspringt.
.
pi_220517182
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 01:44 schreef r_one het volgende:
Het eerste klopt, dat schreef ik ook al eerder.
Het tweede mag je me uitleggen waar de scheidslijn tussen "liefde" en "verliefdheid" precies ligt voor jou. Bij mij begint "liefde" toch altijd met vlinders in de buik, een crush, een vonk die ongecontroleerd overspringt.
Ik vind het moeilijk om dit uit te leggen, maar ik heb even hulp gevraagd.

Ik heb eerst de vraag gesteld wat het verschil is tussen liefde en verliefdheid. Daar kreeg ik dit antwoord op:
quote:
Verliefdheid is een intense, vaak blinde en tijdelijke roes gebaseerd op passie en idealisatie, terwijl liefde een rustige, bewuste keuze is die groeit uit vertrouwen, acceptatie en verbondenheid op lange termijn. Verliefdheid overkomt je (passie), maar liefde bouw je op (toewijding).

Belangrijkste verschillen op een rij:

Intensiteit vs. Rust: Verliefdheid voelt als een "high" en een emotionele roes. Liefde is stabiel, diepgaand en kalm.

Idealisatie vs. Realisme: Bij verliefdheid zie je alleen de pluspunten ("roze bril"). Bij liefde ken je de gebreken van de ander en accepteer je die.

Korte vs. Lange duur: Verliefdheid is vaak tijdelijk (hormonale piek van ca. 6-12 maanden). Liefde is duurzaam en groeit in de loop der tijd.

Zelfgericht vs. Onzelfzuchtig: Verliefdheid draait vaak om hoe de ander jou laat voelen. Liefde is gericht op het welzijn van de ander.

Keuze: Verliefdheid overkomt je, maar van iemand houden is een bewuste keuze.

Kortom: Verliefdheid is het onbekende dat aantrekt, liefde is het bekende dat verbindt
.
Vervolgens heb ik de vraag gesteld of liefde kan ontstaan zonder verliefdheid, en daar kreeg ik dit antwoord op:
quote:
Ja, liefde kan zeker ontstaan zonder initiële verliefdheid. Waar verliefdheid vaak een intense, emotionele 'roes' of "vlinders in de buik" is, is liefde (houden van) vaak een diepere, meer bewuste keuze en verbintenis die tijd nodig heeft om te groeien.

Hier zijn de belangrijkste punten waarom liefde zonder (directe) verliefdheid mogelijk is:

Groeiende genegenheid: Liefde kan ontstaan uit vriendschap, diep respect en gedeelde ervaringen, zonder de 'blinde' passie van verliefdheid.

Bewuste keuze: Een relatie gebaseerd op toewijding en samenwerken kan sterker zijn dan een relatie gebaseerd op vluchtige vlinders.

Late verliefdheid: Het is mogelijk dat de verliefdheid later alsnog komt, zodra de emotionele band is versterkt.

Verschil tussen de twee: Verliefdheid is vaak een biologische reactie, terwijl echte liefde wordt gekenmerkt door verantwoordelijkheid, veiligheid en diepgaand vertrouwen.

Het ontbreken van vlinders betekent dus niet dat een relatie gedoemd is; het kan juist de basis zijn voor een stabielere en duurzamere verbinding.
Ik ben het over het algemeen wel eens met deze antwoorden.
  maandag 6 april 2026 @ 04:52:52 #30
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220517254
quote:
Nou nee, ik ervaar naarmate ik ouder word iets soortgelijks.
In de pubertijd als de hormonen door je lijf stormen ga je voor de grootste tieten en de strakste kont, iedere hetero kan dat beamen.

Naarmate ik ouder word kijk ik verder en ken ik zat mooie en lekkere wijven waar ik toch liever met een grote boog omheen loop en ga ik voor degelijkheid en duurzaamheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')