Omdat het destijds een wedstrijdje was wie er het eerst zou landen en toen dat éénmaal gebeurd was, was er geen reden meer om het nog eens te doen. Het kost namelijk klauwen vol geld en als er geen reden is dan ga je niet.quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als ik supereerlijk moet zijn geloof ik het ook 'amper'
Waarom heeft het zolang geduurd om nog eens terug te gaan naar de maan, maet al die kennis dat we nu hebben.
Het gaat om geloof, overuiginskracht, moraal en alle kinnen dezelfde richting in hebben staan.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:33 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Omdat het destijds een wedstrijdje was wie er het eerst zou landen en toen dat éénmaal gebeurd was, was er geen reden meer om het nog eens te doen. Het kost namelijk klauwen vol geld en als er geen reden is dan ga je niet.
En ja, ik geloof dat de maanlanding echt was. Ze hebben nota bene spiegels achtergelaten waar we vandaag de dag nog steeds gebruik van maken: https://www.nasa.gov/miss(...)s%20of%20years%20ago.
Kritisch denken is niets mis mee maar de maanlanding ontkennen...
Badumm tsss.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:46 schreef Hogwarts het volgende:
Sommige hebben goed zijn best gedaan met fake nieuws roepen. Dit is het resultaat![]()
Best eng hoe snel propaganda werkt
Leuk dat je mijn post een bevestiging geeftquote:Op zaterdag 4 april 2026 17:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Badumm tsss.
Kom er achter dat jij al jaren propaganda bent aangeleerd.
Nee die codes schreven ze op een typemachinequote:Op zaterdag 4 april 2026 08:52 schreef Jahr00n het volgende:
toen waren er nog niet eens computers gek
de maanlanding is sws fake
gewoon in een studio fotos gemaakt
Omdat er zoveel geld naar diversiteit en immigratie moest, werd de Westerse technologie verwaarloosd.quote:Op zaterdag 4 april 2026 01:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als ik supereerlijk moet zijn geloof ik het ook 'amper'
Waarom heeft het zolang geduurd om nog eens terug te gaan naar de maan, maet al die kennis dat we nu hebben.
maanlanding ontkennen is inderdaad het omgekeerde van kritisch denken, dat is blind achter idioten aanlopen. Of misschien zijn het geen idioten maar kwaadwillende machthebbers die het volk dom willen houden.....quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:33 schreef Wrapster het volgende:
Kritisch denken is niets mis mee maar de maanlanding ontkennen...
Het programma was niet in Fortran geschreven, maar in machinetaal.quote:Op zaterdag 4 april 2026 17:56 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee die codes schreven ze op een typemachine![]()
fortranprogram moon_landing
implicit none
! Variables
real :: altitude = 10000.0 ! meters
real :: velocity = -150.0 ! m/s (downward)
real :: fuel = 1000.0 ! kg
real :: throttle = 0.0 ! 0 to 1
real :: time = 0.0
real :: dt = 1.0 ! time step
real :: g = 1.622 ! moon gravity m/s^2
real :: burn_rate = 5.0 ! kg/s at full throttle
real :: thrust = 10000.0 ! Newtons at full throttle
real :: dry_mass = 5000.0 ! kg
print *, "Starting Landing Simulation"
print *, "Alt(m) | Vel(m/s) | Fuel(kg)"
! Main loop
do while (altitude > 0.1)
time = time + dt
! Simple control logic:
! If fast and low, apply high throttle
if (altitude < 2000.0 .and. velocity < -50.0) then
throttle = 0.8
else if (altitude < 5000.0) then
throttle = 0.4
end if
! Physics updates
fuel = fuel - (throttle * burn_rate * dt)
if (fuel < 0.0) then
fuel = 0.0
throttle = 0.0
end if
velocity = velocity + (g - (throttle * thrust / (dry_mass + fuel))) * dt
altitude = altitude + (velocity * dt)
if (mod(nint(time), 10) == 0) then
print '(F8.1, F10.1, F10.1)', altitude, velocity, fuel
end if
end do
print *, "Landing Complete at time:", time
if (abs(velocity) < 5.0) then
print *, "Landing successful!"
else
print *, "Crash landing."
end if
end program moon_landing
Kan je dansen op de maan?quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:47 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Sowieso en er staat een barbier en kebab zaak, en misschien ook wel een Jumbo![]()
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2026 00:50 schreef Viesdik het volgende:
Mensen die in 2026 nog steeds geloven dat er in 1969 mensen aan het hinkelen waren op de maan
Het schijnt zelfs dat er mensen in 2060 dat nog steeds geloven__!!
Is ie nu half leeg? (Of half vol voor de optimisten alhier)quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
[ afbeelding ]
Het was toch volle maan toen ze opstegen?
Een eigen assemblyquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:00 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het programma was niet in Fortran geschreven, maar in machinetaal.
Nee hoor. Hij had een chip die vergelijkbaar was met de computers in die tijd, zoals de Commodore Pet. Eigen assembly's kun je niet doen, omdat chips een instructieset hebben die je nauwgezet moet programmeren.quote:
Waar ik heen kan gaan?quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:35 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Is er een plaats tussen de sterren.. .
Deze afbeelding komt niet van NASA. Het is een nepafbeelding die door AI is gemaakt.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
[ afbeelding ]
AGC Apolly Guidance Computer Assemblyquote:Op zaterdag 4 april 2026 18:46 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij had een chip die vergelijkbaar was met de computers in die tijd, zoals de Commodore Pet. Eigen assembly's kun je niet doen, omdat chips een instructieset hebben die je nauwgezet moet programmeren.
Oh bedoel je dit? Ik dacht dat je het over dat rare Fortran-programmaatje had van Halfway, dat werkelijk nergens op slaat.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
AGC Apolly Guidance Computer Assembly
Apollo Guidance Computer (AGC) was specially developed and written for the Apollo program by the MIT Instrumentation Laboratory in the early 1960s. It was not a general-purpose computer available on the market, but rather a custom-built, embedded controller designed for the sole purpose of providing guidance, navigation, and control for the Command Module (CM) and Lunar Module
Het was wel volle maan bij je zus, toen mijn 45cm raket opsteeg.quote:Op zaterdag 4 april 2026 18:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
[ afbeelding ]
Zo zonde dit, het is steeds hetzelfde, terwijl je goede dingen kunt schrijven. Jammer.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het was wel volle maan bij je zus, toen mijn 45cm raket opsteeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |