abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220498823
quote:
Haalt het AD niet, is niet hartverscheurend en geen jankverhaal met een maatschappelijke agenda.

Ik behandel dikke mensen gewoon met respect maar als jij niet in een stoel past dan is dat jouw probleem doorgaans als gevolg van jouw keuzes en gewoonten. Dan moet je niet gaan eisen dat anderen moeten doen alsof je slank en mooi bent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 april 2026 @ 13:00:40 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220498866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:28 schreef Questular het volgende:
Mannelijke dikzakjes die vanachter hun schermpje haten op vrouwelijke dikzakjes. Mooi man.
Echt de visie die we hebben voor Fok, blijkbaar. Chapeau.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220498936
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 11:59 schreef GGMM het volgende:
Jammer dat dit soort discriminatie nog steeds voorkomt. Ook in de reacties hierboven. Dik zijn is een eigenschap die heel lastig aan te passen is. Die mensen hebben het al lastig genoeg. Dit soort pesterijen werken alleen maar averechts.
We zouden met liefde en begrip veel meer bereiken :)
Hey, we hebben de linkse fake-troll gevonden :Y
Liefde en begrip is ook "We vinden het supervervelend voor je dat je niet in onze stoel past."
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220499211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:28 schreef Questular het volgende:
Mannelijke dikzakjes die vanachter hun schermpje haten op vrouwelijke dikzakjes. Mooi man.
Ahja, het is weer eens een 'mannenprobleem'

Feminazi's :O
pi_220499506
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 13:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ahja, het is weer eens een 'mannenprobleem'

Feminazi's :O
Dikke pad gespot.
pi_220499523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:15 schreef Questular het volgende:

[..]
Dikke pad gespot.
:O
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:27:21 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220499569
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik werk in de zorg, heb ook een tijdje gewerkt bij mensen met niet aangeboren hersenletsel. Een jonge doelgroep. Daar zitten ook mensen bij met heel fors overgewicht. Ze hebben schade aan hun hersenen en geen rem meer, of het is nog het enige wat ze hebben in hun leven: eten, en dat doen ze graag.
Je hele post is kort door de bocht. Wat een woede en frustratie zit er altijd in jou.

Dat deze vrouw te dik is is een feit, dat ze daardoor niet mee kan vliegen valt ook geen discussie over te voeren.

Echter, de posts om haar uit te schelden, frustraties af te reageren en te doen alsof dik zijn altijd eigen schuld is, zonder nuance, daar heb ik echt moeite mee. En dat mag ook worden gezegd.
Volgens mij geef ik aan dat er best uitzonderingen zijn he. En je zegt het zelf: met een bepaalde schade. En dan kan je er geen klap aan doen.

En ga ajb niet de psych uithangen met je 'Wat een woede en frustratie zit er altijd in jou '. Als het je niet bevalt, lees je het toch gewoon niet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 april 2026 @ 14:28:33 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220499585
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:40 schreef Caland het volgende:

[..]
De een gaat sporten bij depressie, de ander propt zich vol. Het is bijna altijd een keuze, that’s all
Waarheid.
Keuze.
1947-2016
pi_220499744
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:19 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
We moeten eigenlijk gewoon nog groener worden als het gaat om vliegen, ik hoop dat het Jette kabinet dan ook snel komt met een BMI-tax op het vliegen.

Het is natuurlijk anno 2026 niet meer uit te sluiten dat we alleen betalen voor het gewicht in de koffers dat we meeslepen en zo de aarde verpesten, per vlucht verstoot je zo 15+kg co2.

Een vliegtuig vol met dikke mensen verbruikt dan ook veel meer kerosine, iedereen zal eerlijk beoordeeld worden n.a.v. BMI, wat een ijkpunt is voor elk type mens.
[ code verwijderd ]

Kortom: tot BMI 25 vlieg je "gratis" qua gewicht, daarna betaal je net als bij een te zware koffer: 15 euro per extra BMI-punt. Bij BMI 40 loopt het op tot 225 euro toeslag.

Dit zorgt ook voor een motiverend effect, dat mensen kunnen flaneren op het strand, want wie wil nou paar dikke Nederlanders op het strand zien aandrijven.
Waarom BMI? Lange mensen zijn ook vaak zwaarder maar hebben daardoor een lagere BMI terwijl ze meer wegen en die kosten dus ook meer als ze mee vliegen. Doe gewoon lekker simpel een toeslag betalen per kilo die je weegt. Gewoon na de koffer zelf ook op de weegschaal moeten staan bij inchecken. En dan mag bagage + persoon gratis 100 kilo zijn, en elke kilo extra is bijbetalen! :')
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:10:12 #190
3542 Gia
User under construction
pi_220499862
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:50 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Waarom BMI? Lange mensen zijn ook vaak zwaarder maar hebben daardoor een lagere BMI terwijl ze meer wegen en die kosten dus ook meer als ze mee vliegen. Doe gewoon lekker simpel een toeslag betalen per kilo die je weegt. Gewoon na de koffer zelf ook op de weegschaal moeten staan bij inchecken. En dan mag bagage + persoon gratis 100 kilo zijn, en elke kilo extra is bijbetalen! :')
Ben het wel eens met baseren op BMI. Aangezien je anders hetzelfde probleem houdt bij een vrouwtje van 1.55 die 100 kilo weegt. Die past, waarschijnlijk, niet tussen de leuningen en heeft haar vetkwabben bij de buurman op schoot liggen. Moeten we niet willen.
Je weet heel goed of je wel of niet op 1 stoel past en dan boek je er maar 2.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:15:13 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220499902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 11:19 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo wordt er zo zenuwachtig gedaan over fatshaming?

Omdat het verder geen positieve meerwaarde heeft.
  vrijdag 3 april 2026 @ 15:17:57 #192
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220499916
quote:

[..]
Ik werk in de zorg, heb ook een tijdje gewerkt bij mensen met niet aangeboren hersenletsel. Een jonge doelgroep. Daar zitten ook mensen bij met heel fors overgewicht. Ze hebben schade aan hun hersenen en geen rem meer, of het is nog het enige wat ze hebben in hun leven: eten, en dat doen ze graag.
Je hele post is kort door de bocht. Wat een woede en frustratie zit er altijd in jou.

Dat deze vrouw te dik is is een feit, dat ze daardoor niet mee kan vliegen valt ook geen discussie over te voeren.

Echter, de posts om haar uit te schelden, frustraties af te reageren en te doen alsof dik zijn altijd eigen schuld is, zonder nuance, daar heb ik echt moeite mee. En dat mag ook worden gezegd.
Ach gut - deze vrouw heeft ook hersenschade zo te zien. En inderdaad hebben de meeste mensen met (morbide) overgewicht hersenschade - maar niet zoals jij die bedoeld 🤣🤣🤣

Overigens heb ik het vermoeden dat mensen die hier zo fel op reageren zelf ook niet vies zijn van een beetje overgewicht ☝️
"Hoka Hey!"
pi_220500241
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:19 schreef epicbeardman het volgende:
We moeten eigenlijk gewoon nog groener worden als het gaat om vliegen, ik hoop dat het Jette kabinet dan ook snel komt met een BMI-tax op het vliegen.
Waarom de prijs van een vliegticket afhankelijk maken van de BMI en niet gewoon direct van het lichaamsgewicht? Een persoon van 2 meter lengte en BMI 20 is zwaarder dan een persoon van 1,60 meter lengte en BMI 30.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:03:52 #194
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220500295
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:17 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ach gut - deze vrouw heeft ook hersenschade zo te zien. En inderdaad hebben de meeste mensen met (morbide) overgewicht hersenschade - maar niet zoals jij die bedoeld 🤣🤣🤣

Overigens heb ik het vermoeden dat mensen die hier zo fel op reageren zelf ook niet vies zijn van een beetje overgewicht ☝️
Oh nee hoor, ik heb een gezond gewicht.
Heb alleen niet zo de behoefte deze vrouw uit te schelden en kortzichtig te reageren.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Admin vrijdag 3 april 2026 @ 16:07:46 #195
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220500323
quote:

[..]

Tuurlijk mag dat ook worden gezegd. Wat jij benoemt zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Het overgrote meerendeel van de mensen met extreem overgewicht hebben dat gewoon aan hun eigen levensstijl te danken natuurlijk.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:13:45 #196
438527 MissButterflyy
pi_220500365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Tuurlijk mag dat ook worden gezegd. Wat jij benoemt zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Het overgrote meerendeel van de mensen met extreem overgewicht hebben dat gewoon aan hun eigen levensstijl te danken natuurlijk.
Uiteraard.
Maar daar zit dus vaak wat achter. Er is vaak een verband met een licht verstandelijke beperking. En /of psychische problemen.

Nogmaals, niemand is voor z’n lol zo dik geworden.

Als je een maagverkleining krijgt ivm morbide obesitas, wordt je ook begeleid door een team van diëtisten en zelfs gedragswetenschappers.

Het is allemaal niet zo simpel en makkelijk als: gewoon minder eten en meer sporten.
Er zit vaak veel verdriet en een hoop problemen achter.
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:34:42 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220500491
Sowieso, wat de reden ook is. Er is niet echt een duidelijke meerwaarde aan om topics vol frustraties over haar uit te gaan braken. Daar wordt ze niet slanker van of is verder ook niet iemand bij gebaat.
  Admin vrijdag 3 april 2026 @ 16:39:29 #198
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220500514
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Uiteraard.
Maar daar zit dus vaak wat achter. Er is vaak een verband met een licht verstandelijke beperking. En /of psychische problemen.

Als je een maagverkleining krijgt ivm morbide obesitas, wordt je ook begeleid door een team van diëtisten en zelfs gedragswetenschappers.

Het is allemaal niet zo simpel en makkelijk als: gewoon minder eten en meer sporten.
Ik ben voor mijn lol zo dik geworden. Vreten omdat ik dat heerlijk vond en niet bewegen omdat ik daar een hekel aan had. Nu generaliseer je zelf ;)
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:40:44 #199
287741 matspontius
pi_220500520
quote:

[..]
Uiteraard.

🤣🤣🤣 Slachtofferrol gespot!
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:56:45 #200
438527 MissButterflyy
pi_220500608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:39 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik ben voor mijn lol zo dik geworden. Vreten omdat ik dat heerlijk vond en niet bewegen omdat ik daar een hekel aan had. Nu generaliseer je zelf ;)
Je hebt morbide obesitas?
  vrijdag 3 april 2026 @ 16:57:57 #201
438527 MissButterflyy
pi_220500613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:40 schreef matspontius het volgende:

[..]
🤣🤣🤣 Slachtofferrol gespot!
Lezen is een kunst.
  vrijdag 3 april 2026 @ 17:34:14 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220500813
quote:

[..]
Uiteraard.

Van bewegen en sporten wordt je vrolijker.
Ook bewezen.

Iets met hormonen.
1947-2016
  Admin vrijdag 3 april 2026 @ 17:44:55 #203
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220500873
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je hebt morbide obesitas?
Niet meer. Mijn bmi was 40 op een gegeven moment. Die is nu 31. Nog een stukje te gaan, maar geen morbide obesitas meer.

Hoe? 3-5 keer per week 1,5 tot 2 uur sporten en minder eten.
pi_220501063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook bewezen.
Klopt, ik beweeg meermaals per dag met de vork of een lepel eten naar mijn mond en beweeg dan mijn kaken om dat eten vloeibaar te maken, zodat ik het kan doorslikken.
pi_220501248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 14:18 schreef PurifieR het volgende:

[..]
:O
Maak je niet zo dik joh.
  vrijdag 3 april 2026 @ 19:11:26 #206
287741 matspontius
pi_220501351
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 16:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lezen is een kunst.
Dik zijn ook 🤣
"Hoka Hey!"
  Forum Admin vrijdag 3 april 2026 @ 19:13:37 #207
35723 crew  GGMM
pi_220501362
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook bewezen.

Iets met hormonen.
Klopt. Ik ben @onlogisch nog altijd dankbaar dat hij me heeft overtuigd om te beginnen met sporten.

Het zou van kleins af aan al veel meer verplicht gesteld moeten worden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_220501371
Overtuigd moeten worden om te sporten, dan ben je wel een droeftoetertje hoor. Onlogisch doet Gods werk zo te lezen.
  Forum Admin vrijdag 3 april 2026 @ 19:16:56 #209
35723 crew  GGMM
pi_220501382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:14 schreef Questular het volgende:
Overtuigd moeten worden om te sporten, dan ben je wel een droeftoetertje hoor. Onlogisch doet Gods werk zo te lezen.
Vroeger had dit me misschien iets gedaan, maar nu ik sport zit ik veel beter in mijn vel :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_220501389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:16 schreef GGMM het volgende:

[..]
Vroeger had dit me misschien iets gedaan, maar nu ik sport zit ik veel beter in mijn vel :)
Kijk, dat is leuk om te lezen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')