Cnn is nog eerder dan ytquote:
Iedereen.quote:
Ik kon geen duidelijk plaatje vinden van het flight path, behalve onderstaande. Als die klopt, dan zouden ze over Senegal vliegen. Daar zit ook een tracking station, dus op zich vrij plausibel.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:42 schreef StateOfMind het volgende:
De lancering is om 0:24u onze tijd, we moeten richting zuiden kijken.
Maar ik neem aan dat ie niet meteen om 0:24u bij ons te zien is.
Jaquote:Op donderdag 2 april 2026 00:40 schreef tjoptjop het volgende:
Qua camerawerk doet SpaceX dat toch beter
Ik denk niet dat ie hier te zien is, maar de afstand Florida-Dakar is 6300 km. Mocht ie over Italie vliegen: dat is 7500km vanaf Florida. Hij zei net dat ze op 440 miles zitten.quote:
hier ookquote:Op donderdag 2 april 2026 00:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
helaas ook gewoon bewolkt hier
Fucking bewolking rolt hier binnen over de avond. Niks gezien, net gechecked.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:41 schreef Gremen het volgende:
Ik zou niet lang meer wachten als je buiten wilt kijken
Lijkt op een plaatjequote:Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef Gremen het volgende:
Wie/wat filmt die capsule dan die we de hele tijd zien?
De cameramanquote:Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef Gremen het volgende:
Wie/wat filmt die capsule dan die we de hele tijd zien?
Wat is het nut van een plaatje/render te tonen op een live stream?quote:
Sowiesoquote:Op donderdag 2 april 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:
Alles beter dan raketten op andere landen schieten, dit is fantastisch!
Zuiden.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:49 schreef Straatcommando. het volgende:
In welke richting moet je kijken als je buiten staat?
Zuiden.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:49 schreef Straatcommando. het volgende:
In welke richting moet je kijken als je buiten staat?
Is al weg denk ikquote:Op donderdag 2 april 2026 00:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Dan ga ik maar eens kijkenhoe laat zou dat hier te zien moeten zijn?
Je moet de mensen toch iets laten zien he, als ie buiten de range van de camera's valt.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:49 schreef Gremen het volgende:
Wat is het nut van een plaatje/render te tonen op een live stream?
Niet te vergelijkenquote:Op donderdag 2 april 2026 00:51 schreef spapaars het volgende:
Met die vuurpijlen van Musk, zie je altijd ook de bemanning.
Maar de render is wel op basis van live telemetriequote:Op donderdag 2 april 2026 00:49 schreef Gremen het volgende:
[..]
Wat is het nut van een plaatje/render te tonen op een live stream?
Op ongeveer 21 min van de lancering zit ie boven Dakar. Ik denk niet dat je hem vanuit Nederland kunt zien.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Dan ga ik maar eens kijkenhoe laat zou dat hier te zien moeten zijn?
Laag over de horizon schijnbaar.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:53 schreef Scrummie het volgende:
Schitterende sterrenhemel hier. Nog geen raket gezien. Koud.
Hier hebben we wat aan.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:54 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Op ongeveer 21 min van de lancering zit ie boven Dakar. Ik denk niet dat je hem vanuit Nederland kunt zien.
Dus kansloos hier in NL? Meh.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:56 schreef Pwn_zoon het volgende:
Ah kijk, net was in de commandoruimte het traject te zien: ze buigen juist af naar het zuiden van Afrika (richting de evenaar). Hij zit vlak voor de kust van Guinee
Waar zit je?quote:
Ja, die heb ik ookquote:
Welke?quote:
https://www.nasa.gov/missions/artemis-ii/arow/quote:Op donderdag 2 april 2026 01:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Welke?
Kan hem zo gauw niet vinden
https://www.nasa.gov/missions/artemis-ii/arow/quote:Op donderdag 2 april 2026 01:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Welke?
Kan hem zo gauw niet vinden
Hopelijk is de Intergalactische Federatie niet aan het flitsen 😱quote:Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef Red_85 het volgende:
900 mijl van Aarde al. 30 minuten.. in 20 minuten van Florida naar Afrika.
Onwijs hoe hard dat gaat.
Eerst nog paar keer slingeren rond Aarde om kracht op te bouwen. 1 a 2 dagen volgens mij zelfs voordat ze echt koers zetten.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef Firuze60 het volgende:
Hoe lang duurt dat ritje naar die rondleiding rond de maan eigenlijk?
Dat is de hoogte, ze zijn in afstand al veeel verder. 7000+ km.quote:
Op punt 10 zitten ze als mens verder dan ooit?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef Pwn_zoon het volgende:
Over 20 minuten gaan ze de motoren nog even aanzetten om in een hogere baan te komen.
Dat is bij stap 5, dan zitten ze ongeveer boven Hawaii als het plaatje klopt, dus bijna rond gevlogen:
[ afbeelding ]
Zo bedoel ik het ook. Weet niet of je dat nog 'hoogte' kan noemenquote:Op donderdag 2 april 2026 01:10 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Dat is de hoogte, ze zijn in afstand al veeel verder. 7000+ km.
Ze vliegen 2x om de aarde voor een slingshot, en dan gaan ze door naar de maan.
Ja, blijkbaar wel. Het record is nu nog in handen van Apollo 13: namelijk 400.171 kilometer van de aarde.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:13 schreef Firuze60 het volgende:
Op punt 10 zitten ze als mens verder dan ooit?
Laat de wokies daar heen gaan. Is Aarde vrij van dat gelul.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:15 schreef matspontius het volgende:
Fijn dat de inclusiviteit en diversiteit ook hier zichtbaar is - het gaat tegenwoordig niet meer om kwaliteit maar meer om het feit dat elke, zich in de samenleving misdeeld voelende groepering, vertegenwoordigd is. Straks ook natives en LHBQ whatver types naar de maan 🚀
Ah, en wat is betekent dit meer voor de wetenschap dan werkelijk als mens op de maan rondlopen?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:15 schreef Pwn_zoon het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar wel. Het record is nu nog in handen van Apollo 13: namelijk 400.171 kilometer van de aarde.
Ze kiezen nu blijkbaar voor een iets andere baan dan destijds.
Maar als je dat afzet tegen de lichtsnelheid, zo'n 300.000km/s = 9.500.000.000.000 (9,5 biljoen) kilometer per jaar, en de enorme afstanden in het universum, is dat mind boggling.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef Red_85 het volgende:
900 mijl van Aarde al. 30 minuten.. in 20 minuten van Florida naar Afrika.
Onwijs hoe hard dat gaat.
Dit is een testvlucht om te kijken of alles technisch werkt. Apollo 1-10 landden ook niet op de maan he, dat was ook pas bij de 11equote:Op donderdag 2 april 2026 01:17 schreef Firuze60 het volgende:
Ah, en wat betekent dit meer voor de wetenschap dan werkelijk als mens op de maan rondlopen?
Met Transavia zit je dan net vanaf Amsterdam in Milaanquote:Op donderdag 2 april 2026 02:02 schreef -CRASH- het volgende:
alweer 1u 37 m verder... En Orion is alweer boven Florida
1u 42m precies boven de Cape
'They can suck on my jaggon'quote:Op donderdag 2 april 2026 01:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hopelijk is de Intergalactische Federatie niet aan het flitsen 😱
kijk nog ff totdat m,n ogen dichtvallenquote:Op donderdag 2 april 2026 04:29 schreef kree het volgende:
volgen jullie nog? ik heb dus die hele launch gemist. en stream is vrij saai?
Ja, net niet meer.quote:Op donderdag 2 april 2026 09:12 schreef Q. het volgende:
Toch jammer dat Jim Lovell dit niet meer mee kan maken.
Ja de kwaliteit van de stream was om te janken. Zeker voor de eerste bemande maanmissie van de 21ste eeuw.quote:Op donderdag 2 april 2026 04:34 schreef kree het volgende:
met al die technologie he. mag je toch denken met alles belasting betalers dat ze ff wat meer uit zenden. naja. black-out, hier is geen reet aan. we Horeb het wel weer denk.
haha hja wilde er niet eens over zeiken. maar wat dat aan gaat doet space-x t beter.quote:Op donderdag 2 april 2026 09:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja de kwaliteit van de stream was om te janken. Zeker voor de eerste bemande maanmissie van de 21ste eeuw.
Hopelijk dit keer niet Ezekiel 25:17quote:Op donderdag 2 april 2026 09:10 schreef Q. het volgende:
Benieuwd of ze net als bij Apollo 8 de bijbel gaan voorlezen.![]()
Bekijk deze YouTube-video
Die is er altijdquote:Op donderdag 2 april 2026 09:38 schreef kree het volgende:
is er nog een live feed ergens trouwens. nu?
thanks.quote:Op donderdag 2 april 2026 09:57 schreef Puzzie het volgende:
[..]
"That's no moon".quote:Op donderdag 2 april 2026 10:00 schreef kree het volgende:
wat is dat onwijs oplichtende ding waar ie mee op ramkoers zit?
Las net een artikel en kapte na een aantal zinnen omdat werd gemeld hoe geweldig dit allemaal is voor vrouwen en zwarte mannen omdat het tot nu toe alleen "witte" mannen zijn geweestquote:Op donderdag 2 april 2026 01:15 schreef matspontius het volgende:
Fijn dat de inclusiviteit en diversiteit ook hier zichtbaar is - het gaat tegenwoordig niet meer om kwaliteit maar meer om het feit dat elke, zich in de samenleving misdeeld voelende groepering, vertegenwoordigd is. Straks ook natives en LHBQ whatver types naar de maan 🚀
Kotsmisselijk wordt je hiervan. Zoals Charlie Kirk al zei: ik wil gewoon bekwame piloten in de cockpit van het vliegtuig hebben, of ze nou zwart, geel, groen of wit zijn of van welke gender dan ook maakt me geen klap uit. Nu is de tendens om de vacatures maar zoveel mogelijk onder alle groepen van de samenleving te spreiden, waarbij de bekwaamheid soms op het tweede plan komt. Als je dit ter sprake brengt ben je een racist of vrouwonvriendelijk, etc. Koekkoekquote:Op donderdag 2 april 2026 10:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Las net een artikel en kapte na een aantal zinnen omdat werd gemeld hoe geweldig dit allemaal is voor vrouwen en zwarte mannen omdat het tot nu toe alleen "witte" mannen zijn geweest![]()
Beetje ASMR tijdens het werk?quote:Op donderdag 2 april 2026 10:41 schreef kree het volgende:
moet zeggen vanuit Mission Control. die meid, komt wel aardig over
24/7 live beelden. Van buiten de capsule. Dat had je in de Apollo dagen niet.quote:Op donderdag 2 april 2026 04:34 schreef kree het volgende:
met al die technologie he. mag je toch denken met alles belasting betalers dat ze ff wat meer uit zenden. naja. black-out, hier is geen reet aan. we Horeb het wel weer denk.
Je kan ze er niet eens uit stemmen, wtf is dit voor programma!quote:Op donderdag 2 april 2026 11:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
24/7 live beelden. Van buiten de capsule. Dat had je in de Apollo dagen niet.
Maarja... Er moet altijd wel geklaagd worden
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 2 april 2026 10:31 schreef kree het volgende:
dat zullen ze afspelen daar. denk.
Haar stem is prima inderdaad, prima duidelijke begrijpelijke presentatie.quote:Op donderdag 2 april 2026 10:41 schreef kree het volgende:
moet zeggen vanuit Mission Control. die meid, komt wel aardig over
Vind het al knap dat ze zulke verbindingen kunnen maken op zo'n afstand. Mensen zeggen wel dit en dat maar volgens mij is het nog best lastig om een stabiele verbinding te kunnen krijgen met deze snelheid en natuurlijk de afstand.quote:Op donderdag 2 april 2026 11:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat het donker is, ze hadden beter bij daglicht kunnen gaan.quote:Op donderdag 2 april 2026 11:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
hihiquote:Op donderdag 2 april 2026 13:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat het donker is, ze hadden beter bij daglicht kunnen gaan.
Ze nemen de toeristische routequote:Op donderdag 2 april 2026 14:55 schreef Zoddie het volgende:
Kan iemand ze vertellen dat ze de verkeerde afslag hebben genomen? Ze gaan de verkeerde kant op, juist verder van de maan.
Ah, niet op de voorruit geplakt?quote:Op donderdag 2 april 2026 14:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ze nemen de toeristische route
Ze moeten ook wel, ze hebben geen vignet bij de Intergalactische Federatie gekocht.
Was een sticker overheen geplaktquote:
Ik vraag me altijd af wat ze moeten doen bij de countdown en je moet als astronaut ineens erg nodigquote:Op donderdag 2 april 2026 19:40 schreef -CRASH- het volgende:
De wc problemen zijn opgelost.
Ze hoeven niet meer naar buiten de kou in
Let us goooooquote:Op donderdag 2 april 2026 20:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ze moeten doen bij de countdown en je moet als astronaut ineens erg nodig
Hem snel uit het raam hangenquote:Op donderdag 2 april 2026 20:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat ze moeten doen bij de countdown en je moet als astronaut ineens erg nodig
quote:Op donderdag 2 april 2026 20:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt ie dan vacuum getrokken?
Als het er uit gezogen wordt, hoef je nog minder moeite te doen.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt ie dan vacuum getrokken?
Zelde als ik... wachten tot na de lanceringquote:Op donderdag 2 april 2026 20:08 schreef TLC het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |