abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220485315
TS begint.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helwaardig ben. Om maar één ding: egoïsme. Het is iets wat ik in dit leven leren moet, om dit af te leren en het gaat me eerlijk gezegd niet best af. Daarnaast is het gemakzucht. Ik had veel verder kunnen komen als ik echt mijn best had gedaan.

Sommige dingen zijn te repareren in dit leven, zoals het egoïsme. Sommige dingen niet, zoals studie, want ik loop al bijna tegen mijn pensioen.

Ik zou in mijn volgende leven graag astronomie en theologie willen studeren. En wat ik daarmee doe? Nog niet echt een idee. Ik vermoed dat ik in het vorig leven een rooms-katholieke pastoor was en dat dat niet al te best was. Ik zou graag dominee willen worden, maar om mijn liberale ideeën zou dat ook een doodlopende weg zijn geweest.
pi_220486645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Sommige dingen zijn te repareren in dit leven, zoals het egoïsme. Sommige dingen niet, zoals studie, want ik loop al bijna tegen mijn pensioen.

Er is in Nederland wettelijk geen maximale leeftijd om aan een studie te beginnen. Dus deze smoes gaat niet op.
pindazakje
pi_220489080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 21:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er is in Nederland wettelijk geen maximale leeftijd om aan een studie te beginnen. Dus deze smoes gaat niet op.
Daar komt natuurlijk de gemakzucht om de hoek kijken. _O-
  donderdag 2 april 2026 @ 13:40:31 #4
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220491853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
TS begint.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helwaardig ben. Om maar één ding: egoïsme. Het is iets wat ik in dit leven leren moet, om dit af te leren en het gaat me eerlijk gezegd niet best af. Daarnaast is het gemakzucht. Ik had veel verder kunnen komen als ik echt mijn best had gedaan.

Ik zou in mijn volgende leven graag astronomie en theologie willen studeren. En wat ik daarmee doe? Nog niet echt een idee. Ik vermoed dat ik in het vorig leven een rooms-katholieke pastoor was en dat dat niet al te best was. Ik zou graag dominee willen worden, maar om mijn liberale ideeën zou dat ook een doodlopende weg zijn geweest.
Antwoord op een kwetsbaar verhaal.

Beste meneer -Sigaartje, we worstelen allemaal met de balans tussen 'zijn' en 'worden'. Als ik kijk naar wat mij in dit leven drijft, denk ik dat ik in een volgend leven graag een architect van immateriële ruimtes zou willen zijn. Niet iemand die gebouwen van steen neerzet maar iemand die omgevingen creëert waar mensen zich werkelijk begrepen voelen. Misschien een curator van een interactief museum waar filosofie, kunst en technologie samenkomen. Een plek waar de 'gemakzucht' waar u over spreekt niet bestaat omdat elke bezoeker wordt geprikkeld om de beste versie van zichzelf te ontdekken. Minder ratio meer gevoel.

Net zoals u twijfelt tussen astronomie (het allergrootste) en theologie (het allerdiepste), zoek ik vaak de grens op tussen het rationele en het onverklaarbare. In een volgend leven zou ik die twee werelden willen lijmen. Zonder de dogma's van een kerk maar met de verwondering van een kind dat voor het eerst naar de sterren kijkt. Misschien komen we elkaar daar wel tegen: u als de astronoom die de sterren verklaart en ik als de gids die de mensen helpt te voelen wat die sterrenregen met hun ziel doet.
pi_220491946
Dit is je enige kans. En dan verdwijn je.
  donderdag 2 april 2026 @ 14:40:28 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220492433
Fierljeppen, de hele godganse dag door _O_ *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')