abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220485315
TS begint.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helwaardig ben. Om maar één ding: egoïsme. Het is iets wat ik in dit leven leren moet, om dit af te leren en het gaat me eerlijk gezegd niet best af. Daarnaast is het gemakzucht. Ik had veel verder kunnen komen als ik echt mijn best had gedaan.

Sommige dingen zijn te repareren in dit leven, zoals het egoïsme. Sommige dingen niet, zoals studie, want ik loop al bijna tegen mijn pensioen.

Ik zou in mijn volgende leven graag astronomie en theologie willen studeren. En wat ik daarmee doe? Nog niet echt een idee. Ik vermoed dat ik in het vorig leven een rooms-katholieke pastoor was en dat dat niet al te best was. Ik zou graag dominee willen worden, maar om mijn liberale ideeën zou dat ook een doodlopende weg zijn geweest.
pi_220486645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Sommige dingen zijn te repareren in dit leven, zoals het egoïsme. Sommige dingen niet, zoals studie, want ik loop al bijna tegen mijn pensioen.

Er is in Nederland wettelijk geen maximale leeftijd om aan een studie te beginnen. Dus deze smoes gaat niet op.
pindazakje
pi_220489080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 21:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Er is in Nederland wettelijk geen maximale leeftijd om aan een studie te beginnen. Dus deze smoes gaat niet op.
Daar komt natuurlijk de gemakzucht om de hoek kijken. _O-
  donderdag 2 april 2026 @ 13:40:31 #4
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220491853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
TS begint.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helwaardig ben. Om maar één ding: egoïsme. Het is iets wat ik in dit leven leren moet, om dit af te leren en het gaat me eerlijk gezegd niet best af. Daarnaast is het gemakzucht. Ik had veel verder kunnen komen als ik echt mijn best had gedaan.

Ik zou in mijn volgende leven graag astronomie en theologie willen studeren. En wat ik daarmee doe? Nog niet echt een idee. Ik vermoed dat ik in het vorig leven een rooms-katholieke pastoor was en dat dat niet al te best was. Ik zou graag dominee willen worden, maar om mijn liberale ideeën zou dat ook een doodlopende weg zijn geweest.
Antwoord op een kwetsbaar verhaal.

Beste meneer -Sigaartje, we worstelen allemaal met de balans tussen 'zijn' en 'worden'. Als ik kijk naar wat mij in dit leven drijft, denk ik dat ik in een volgend leven graag een architect van immateriële ruimtes zou willen zijn. Niet iemand die gebouwen van steen neerzet maar iemand die omgevingen creëert waar mensen zich werkelijk begrepen voelen. Misschien een curator van een interactief museum waar filosofie, kunst en technologie samenkomen. Een plek waar de 'gemakzucht' waar u over spreekt niet bestaat omdat elke bezoeker wordt geprikkeld om de beste versie van zichzelf te ontdekken. Minder ratio meer gevoel.

Net zoals u twijfelt tussen astronomie (het allergrootste) en theologie (het allerdiepste), zoek ik vaak de grens op tussen het rationele en het onverklaarbare. In een volgend leven zou ik die twee werelden willen lijmen. Zonder de dogma's van een kerk maar met de verwondering van een kind dat voor het eerst naar de sterren kijkt. Misschien komen we elkaar daar wel tegen: u als de astronoom die de sterren verklaart en ik als de gids die de mensen helpt te voelen wat die sterrenregen met hun ziel doet.
pi_220491946
Dit is je enige kans. En dan verdwijn je.
  donderdag 2 april 2026 @ 14:40:28 #6
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220492433
Fierljeppen, de hele godganse dag door _O_ *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220493840
Ik wil geen volgend leven. Ben er na dit leven wel klaar mee. :{
  donderdag 2 april 2026 @ 18:28:05 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220493854
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 18:25 schreef Lotje83 het volgende:
Ik ook wel maar als het dan toch móet dan zou ik een opvangfaciliteit voor zwerfhonden willen beginnen. Lekker knuffelen en goed voor ze zorgen.
  donderdag 2 april 2026 @ 18:53:06 #9
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220494110
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 18:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik ook wel maar als het dan toch móet dan zou ik een opvangfaciliteit voor zwerfhonden willen beginnen. Lekker knuffelen en goed voor ze zorgen.
Eenzaam op de straat
Eindelijk een warme mand
Samen knuffelen
  donderdag 2 april 2026 @ 20:58:54 #10
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220495444
quote:
Ik wil geen volgend leven. Ben er na dit leven wel klaar mee.
Begrijpelijk. Een 'one-hit wonder' zijn is sowieso veel exclusiever dan zo’n eindeloze reeks herhalingen van nietszeggende kutleventjes.
pi_220495517
quote:
dit eigenlijk wel
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  donderdag 2 april 2026 @ 21:26:40 #12
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220495595
huurmoordenaar zou ik oprecht wel tof vinden, en dan zo een die genoeg klanten heeft on alleen de bad guys te hoeven omleggen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 2 april 2026 @ 21:50:43 #13
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220495790
quote:
16s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:26 schreef FlippingCoin het volgende:
huurmoordenaar zou ik oprecht wel tof vinden, en dan zo een die genoeg klanten heeft on alleen de bad guys te hoeven omleggen
Ik houd erg van wraakfilms. Charles was de beste. Ja, zou ik ook wel willen.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 2 april 2026 @ 22:15:29 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220496044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 21:50 schreef EsserS het volgende:

[..]
Ik houd erg van wraakfilms. Charles was de beste. Ja, zou ik ook wel willen.

Bekijk deze YouTube-video
kunnen wel als duo te werk gaan
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220496056
In een volgend leven zou ik door gaan met waar ik dit leven mee bezig was. Paar prachtige jaren gehad als muzikant. Met de maten en de instrumenten foor Nederland en daar buiten touren.
Uiteindelijk gooide vrouwen en kinderen de deur van de band dicht. Gezinsleven is ook mooi natuurlijk. Maar misschien was tientallen jaren de wereld rond gaan ook wel leuk. Maar eens proberen in het tweede leven ;)
  donderdag 2 april 2026 @ 23:29:21 #16
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220496454
quote:
16s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
kunnen wel als duo te werk gaan
Nou, waar wachten we op?
pi_220496538
Ik wil in een volgend leven wel terugkomen als huiskat bij een leuke kattendame.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 18:16:07 #18
57816 crew  Mijk
BAM
pi_220501026
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:40 schreef EsserS het volgende:
Zonder de dogma's van een kerk maar met de verwondering van een kind dat voor het eerst naar de sterren kijkt.
Nu kom je toch wel erg dichtbij van waar dit hele feest over gaat.

Marcus 10:14–15
Lucas 18:16–17
Matteüs 19:14
As above, so below.
  vrijdag 3 april 2026 @ 18:30:20 #19
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220501124
Ouders hebben met een goed huwelijk die gezond zijn in de kop
En het beste voor hebben met hun kinderen enen familie vormen die elkaar niet laten vallen

Hier dit allemaal niet gehad met fatale gevolgen voor mijn broer :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 april 2026 @ 19:58:38 #20
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220501728
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2026 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
En het beste voor hebben met hun kinderen enen familie vormen die elkaar niet laten vallen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap de smileys niet. Worden we in de maling genomen?
  vrijdag 3 april 2026 @ 20:02:19 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220501752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 19:58 schreef EsserS het volgende:

[..]
Ik snap de smileys niet. Worden we in de maling genomen?
Was het maar waar het is in en in triest hier
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:49:51 #22
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220504359
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:55 schreef rival het volgende:
Dit is je enige kans. En dan verdwijn je.
Ja, het is het einde van een chemisch proces. Het is dan afgelopen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:23:15 #23
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220506516
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2026 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

SPOILER
Dat is een mooie wens.

Ik wens je het beste.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_220506948
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:40 schreef EsserS het volgende:
Net zoals u twijfelt tussen astronomie (het allergrootste) en theologie (het allerdiepste)
Ik twijfel niet. Ik wil ze beide doen en daarna combineren.
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:17:11 #25
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220508826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 17:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik twijfel niet. Ik wil ze beide doen en daarna combineren.
Ok, en dan? Astronomie leunt op data, telescopen en wiskundige bewijzen. Theologie leunt op openbaring, traditie en innerlijke ervaring. Wil je de astronomie gebruiken om het "goddelijke" te bewijzen of wil je de theologie gebruiken om de verwondering te duiden die de data alleen niet kan verklaren?
pi_220509701
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:17 schreef EsserS het volgende:

[..]
Ok, en dan? Astronomie leunt op data, telescopen en wiskundige bewijzen. Theologie leunt op openbaring, traditie en innerlijke ervaring. Wil je de astronomie gebruiken om het "goddelijke" te bewijzen of wil je de theologie gebruiken om de verwondering te duiden die de data alleen niet kan verklaren?
Nee.
Bewijzen dat met beiden te leven valt. Zoals ik nu al doe. Je moest eens weten hoeveel beta-wetenschappers gelovig zijn.
  zaterdag 4 april 2026 @ 23:27:04 #27
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220509854
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:08 schreef -Sigaartje het volgende:

Je moest eens weten hoeveel beta-wetenschappers gelovig zijn.
Ja. En?
  zondag 5 april 2026 @ 06:45:53 #28
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220510463
Aan TS

Het is jouw topic dus houd het levendig. Korte, nietszeggende antwoorden zijn niet functioneel.
pi_220510503
Ter wereld komen in een grote gezellige lieve familie.
Ik had een schat van een moeder, maar mijn vader heb ik nooit gekend. Ook geen broers en zussen, dus nu mijn moeder er niet meer is voel ik me wees. Op mijn 55e. :')
  zondag 5 april 2026 @ 07:42:16 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220510518
Eerder controle nemen over mijn eigen leven, in plaats van me maar mee te laten nemen door de stroming.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 5 april 2026 @ 08:12:40 #31
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220510555
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 07:25 schreef Seeburg54 het volgende:
Ter wereld komen in een grote gezellige lieve familie.
Ik had een schat van een moeder, maar mijn vader heb ik nooit gekend. Ook geen broers en zussen, dus nu mijn moeder er niet meer is voel ik me wees. Op mijn 55e. :')
En heb je zelf een grote gezellige familie gesticht?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220510577
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 08:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
En heb je zelf een grote gezellige familie gesticht?
Nee, dat zat er ook niet in.
Maar ik heb wel lieve tantes en nichten van mijn moeders kant. En een lieve man.
Maar zo'n Home Alone familie had me altijd wel wat geleken. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Seeburg54 op 05-04-2026 08:36:47 ]
  zondag 5 april 2026 @ 09:08:21 #33
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220510700
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 08:26 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar zo'n Home Alone familie had me altijd wel wat geleken.
Begrijpelijk, die chaos is leuk op film maar in het echt misschien wat veel van het goede. Het klinkt als een gezellige boel maar vergeet niet dat je bij de McCallisters wel heel hard moet rennen voor je ontbijt. Voor je het weet zit je net als de familie aan de keukentafel en hoor je oom Frank roepen:

"Look what you did, you little jerk!"

Zolang je niet degene bent die de melk over de vliegtickets morst lijkt het me een prima plan. Een groot huis en elke avond pizza. Er zijn slechtere manieren om een volgend leven door te brengen.
pi_220529980
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:08 schreef -Sigaartje het volgende:
Je moest eens weten hoeveel beta-wetenschappers gelovig zijn.
Mwoah, in mijn kring veruit in de minderheid en ook steeds minder.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220529987
Zou wel als vrouw willen terugkeren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220530094
Mag ik level up? dat zou geweldig zijn, iets meer brains, iets meer charisma, iets meer looks. Iets meer de wereld kunnen begrijpen en daarmee mij en anderen het leven gemakkelijker maken.

O+

Dat is waar ik naar leef, probeer goed te doen, je niet te verleiden tot het slechte (lukt niet altijd), heb de beste intenties.. en ja daardoor soms ook wat naïef en ga wel eens op mijn bek daardoor.. En wie weet helpt dit mij om level up te gaan, al vind ik het idee om goed te doen al goed genoeg!

Mijn energie zal voor altijd blijven bestaan al dan niet in kzilarden biljarden stukjes! :')
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 8 april 2026 @ 17:30:35 #37
511677 EsserS
Toon maar aan!
pi_220535206
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:42 schreef Chandler het volgende:
Mag ik level up? dat zou geweldig zijn, iets meer brains, iets meer charisma, iets meer looks. Iets meer de wereld kunnen begrijpen en daarmee mij en anderen het leven gemakkelijker maken.

O+

Dat is waar ik naar leef, probeer goed te doen, je niet te verleiden tot het slechte (lukt niet altijd), heb de beste intenties.. en ja daardoor soms ook wat naïef en ga wel eens op mijn bek daardoor.. En wie weet helpt dit mij om level up te gaan, al vind ik het idee om goed te doen al goed genoeg!

Mijn energie zal voor altijd blijven bestaan al dan niet in kzilarden biljarden stukjes! :')
Dat is inderdaad een prachtig, bijna boeddhistisch uitgangspunt: het goede doen om het goede, niet voor de beloning. De gedachte dat we na dit leven uiteenvallen in miljarden deeltjes sterrenstof die overal en nergens zijn, heeft ook iets heel troostrijks.

Ik vind dit een nuchtere maar tegelijkertijd diepe visie. Die "level up" waar je het over hebt, doet me denken aan een soort kosmische software-update. Wie zou er nou geen extra streepje charisma of een snellere processor in de bovenkamer willen? Tegelijkertijd denk ik dat die naïviteit waar je over schrijft, het "op je bek gaan", misschien wel de belangrijkste data is die je in dit leven verzamelt. Het is het bewijs dat je met een open vizier speelt en dat is volgens mij meer waard dan welke upgrade dan ook.

Die gedachte van jou over energie die in triljoenen stukjes blijft voortbestaan... dat is een fascinerend beeld. Het haalt de druk van het "moeten presteren" in dit leven er een beetje af, vind je niet? Als we straks toch overal en nergens zijn, is de reis hiernaartoe belangrijker dan de bestemming.

Ik ben wel benieuwd: als je die "level up" zou krijgen en de wereld écht beter zou begrijpen wat is dan het eerste dat je zou willen fixen? Of zou de wereld begrijpen juist betekenen dat je ziet dat alles, inclusief onze fouten, precies is zoals het moet zijn?
pi_220537063
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:30 schreef EsserS het volgende:
Dat is inderdaad een prachtig, bijna boeddhistisch uitgangspunt: het goede doen om het goede, niet voor de beloning. De gedachte dat we na dit leven uiteenvallen in miljarden deeltjes sterrenstof die overal en nergens zijn, heeft ook iets heel troostrijks.

Ik vind dit een nuchtere maar tegelijkertijd diepe visie. Die "level up" waar je het over hebt, doet me denken aan een soort kosmische software-update. Wie zou er nou geen extra streepje charisma of een snellere processor in de bovenkamer willen? Tegelijkertijd denk ik dat die naïviteit waar je over schrijft, het "op je bek gaan", misschien wel de belangrijkste data is die je in dit leven verzamelt. Het is het bewijs dat je met een open vizier speelt en dat is volgens mij meer waard dan welke upgrade dan ook.

Die gedachte van jou over energie die in triljoenen stukjes blijft voortbestaan... dat is een fascinerend beeld. Het haalt de druk van het "moeten presteren" in dit leven er een beetje af, vind je niet? Als we straks toch overal en nergens zijn, is de reis hiernaartoe belangrijker dan de bestemming.

Ik ben wel benieuwd: als je die "level up" zou krijgen en de wereld écht beter zou begrijpen wat is dan het eerste dat je zou willen fixen? Of zou de wereld begrijpen juist betekenen dat je ziet dat alles, inclusief onze fouten, precies is zoals het moet zijn?
Zo dat is even diepgaand... euh..

Mijn droom is weder keren in deze wereld, al weet ik niet of dat een mooie toekomst betreft (qua mensheid) maar dat wens ik wel, en als het kan met iets meer van al het goede; wijsheid vooral :+

Zou graag het mooiste in de wereld omhoog halen, en daar mijn energie in stoppen.

Maar wat er ook gebeurd, het is goed. Het is zoals het moet zijn. Niets anders.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')