abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220482952
https://tweakers.net/nieu(...)ad-door-storing.html

quote:
Zelfrijdende Baidu-taxi's hebben deze week files en verkeerschaos veroorzaakt in de Chinese stad Wuhan. Minstens honderd taxi's stonden door een 'systeemfout' urenlang stil in de stad, soms midden op de weg. Baidu wil de autonome taxi's ook in Europa uitbrengen.

De politie van Wuhan zegt volgens Reuters dat minstens honderd Baidu Apollo Go-taxi's stilstonden op de weg. Videobeelden die het persbureau heeft geverifieerd laten zien dat de taxi's soms midden op de snelweg stil staan, wat voor gevaarlijke wegsituaties en files zorgde.

Passagiers konden uitstappen, al durfden sommigen dit niet omdat de auto op een gevaarlijke plek stond. Volgens lokale media zaten daardoor sommige mensen bijna twee uur vast in een auto. Het is niet duidelijk hoelang de storing in totaal duurde.
Oorzaak storing onbekend

Er is niet veel bekend over de oorzaak van de storing en Baidu heeft er nog niet op gereageerd. In principe kunnen autonome taxi's zelfstandig rijden, maar ze gebruiken een internetverbinding om bijvoorbeeld de route te bepalen en passagiers op te halen. De taxi's gebruiken ook een internetverbinding om besturing op afstand mogelijk te maken, bijvoorbeeld als de auto in een gevaarlijke wegsituatie komt en zelf niet meer verder kan rijden.
Midden op de weg stilstaan door een 'systeemfout' _O- Lekker dan als dat midden op de snelweg is
  woensdag 1 april 2026 @ 14:58:12 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220483179
Zeer kwalijk. De CEO zal snel voor de rechter verschijnen!

🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220483308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2026 14:58 schreef Mikeytt het volgende:
Zeer kwalijk. De CEO zal snel voor de rechter verschijnen!
Rechter?
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 1 april 2026 @ 15:26:56 #4
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220483373
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2026 15:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Rechter?
Of de linker :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220484183
Ik vind Baidu een baggerbedrijf. Het is een soort Yahoo van China: rommel. Het enige bestaansrecht is een hermetisch afgesloten markt voor zoekmachines (advertentie-inkomsten), waarmee de Chinese autoriteiten hun informatieruimte afschermen van Angelsaksische en andere vijandige buitenlandse invloeden.

Inhoudelijk schiet het bedrijf tekort. Robin Li is in dat opzicht een teleurstelling gebleken: succesvol in absolute zin (in vergelijking met Wang met de Pet), maar niet in de technologische top waarin hij zich wil meten (ik ben een extreem grote faalhaas in vergelijking met meneer dus heb geen recht om dit te posten en moet mijn vieze armoedige muil houden maar ik vergelijk meneer met de totempaal waar hij bij wil horen).

Buiten de binnenlandse zoekmarkt heeft Baidu nauwelijks iets opgebouwd dat echt groot is geworden (de zoekmachine is naar verluidt ook bagger). Geen enkel initiatief is uitgegroeid tot een inkomstenmotor zoals YouTube dat voor Google is. Er is niemand die ze tegenwerkt dus het is onkunde. Ik weet niet waar meneer mee bezig is. Zijn onderneming draait een omzet van 18 miljard dollar per jaar. Armlastig in vergelijking met de absolute top maar extreem welvarend in vergelijking met 99,9% van de wereld. Wie weet kan hij het geld steken in talentvolle onderzoekers zodat het nog goed wordt gebruikt.

Dit heeft verder niks met China te maken. De autoriteiten hebben vergunningen afgegeven en het ziet verder op een bedrijf Baidu. Het bedrijf is Apollo Go (de software in kwestie voor zelfrijdende auto's) sinds 2013 aan het ontwikkelen en verbeteren. Ik hoop voor Li dat ze daar wel in slagen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Peppert op 01-04-2026 20:50:00 ]
pi_220484887
Wat mij grote zorgen baart is dat het kennelijk mogelijk is een hele vloot fysiek stil te zetten middels software. Dat zou niet mogen kunnen toch?
pi_220487643
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')