Maar morele dwang van de Paus om het abnormaal te vinden dat is zeker wel prima.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:20 schreef EsserS het volgende:
Mooi, de Plaatsbekleder van Jezus Christus op Aarde zal ongetwijfeld het woke Nederland de les gaan lezen en kritiek uiten op het huwelijk van gelijkslachtige aardse stervelingen. Want ook volgens mij is dat niet normaal. Het mag van mij - ga jullie gang - maar leg mij geen morele dwang op om dat normaal te vinden.
Dus aan de LHBTQ+'er Jetten: "leuk voor je met jouw liefde maar normaal is dit niet. Laat dat ook in het onderwijs doordringen. "
Eigenlijk komt het erop neer dat de Paus een beetje op twee stoelen probeert te zitten. Hier is hoe hij er instaat:quote:Op woensdag 1 april 2026 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar morele dwang van de Paus om het abnormaal te vinden dat is zeker wel prima.
Typisch weer dat bespotten van eerbiedwaardige leiders van millennia oude spirituele instituten. Noem jij je progressief?quote:
Nee, ik noem mij een realist en pragmatist. Progressief is niet meer dan een labeltje om jezelf hoger in de hiërarchie te plaatsen, want hip en verlicht enzo. Of het haalbaar is, is een andere vraag.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:44 schreef EsserS het volgende:
[..]
Typisch weer dat bespotten van eerbiedwaardige leiders van millennia oude spirituele instituten. Noem jij je progressief?
Hoeveel mensen zijn er niet beledigd door de streken van die pedo's?quote:Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, ik noem mij een realist en pragmatist. Progressief is niet meer dan een labeltje om jezelf hoger in de hiërarchie te plaatsen, want hip en verlicht enzo. Of het haalbaar is, is een andere vraag.
Verder is dit gewoon een welbekende gezegde. Kan mij het schelen dat de Kerk eventueel beledigd is door zo'n uitspraak.
Waarom zou ik de hele dag met een jurk door een museumgebouw willen rondlopen tussen andere ouwe incels die net als ikzelf nooit mogen neuken?quote:Op woensdag 1 april 2026 19:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Dit vind ik nou zo jammer hé. Om deze man ‘pedo’ etc. te noemen. Lekker schoppen tegen mensen wiens functie je nooit zult krijgen (!) Echt onbehouwen.
Misschien heeft hij een leuk inkomen. Of zijn macht.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Waarom zou ik de hele dag met een jurk door een museumgebouw willen rondlopen tussen andere ouwe incels die net als ikzelf nooit mogen neuken?
Henk Spaan heeft hele verdienstelijke columns en boekjes geschreven. Qua inzicht de zwaargewicht van het duo.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:11 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik vind het allebei mannen van nul en generlei waarde.
Ik heb niks tegen de volkkatholieken, alleen het hoofdkantoor.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kijkende naar het laatste rapport over LGBTQ-acceptatie zou ik me ietsje minder zorgen maken over de Paus, en een pietsje meer over de volgelingen van Mo.
Niet populair, gezeik in de koffiecorner en volgend jaar niet mee mogen knagen met de iftar, maar zullen we de zaken gewoon benoemen voor wat ze zijn?
Echt wat een helden, afgeven op die drie katholieken die we nog hebben...
De strijd gaat voort, niet, marxistische kameraden?
Ik meende ooit gelezen te hebben dat de Paus geen salaris krijgt maar gewoon al zijn kosten betaald worden voor het Vaticaan.quote:Op woensdag 1 april 2026 20:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien heeft hij een leuk inkomen. Of zijn macht.
Dat zou heel goed kunnen. Maar wat zou er zo vreemd zijn aan een dergelijke regeling?quote:Op woensdag 1 april 2026 22:49 schreef Hexagon het volgende:
Ik meende ooit gelezen te hebben dat de Paus geen salaris krijgt maar gewoon al zijn kosten betaald worden voor het Vaticaan.
Je bedoelt dat je twee bekende gezegdes voor de grap gecombineerd hebt.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, ik noem mij een realist en pragmatist. Progressief is niet meer dan een labeltje om jezelf hoger in de hiërarchie te plaatsen, want hip en verlicht enzo. Of het haalbaar is, is een andere vraag.
Verder is dit gewoon een welbekende gezegde. Kan mij het schelen dat de Kerk eventueel beledigd is door zo'n uitspraak.
Het lijkt me vooral voor prive uitgaven wat lastig als je dat steeds bij het Vaticaan moet gaan declareren, in plaats van een salaris waarvan je dat kan doen.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. Maar wat zou er zo vreemd zijn aan een dergelijke regeling?
Maar dan vraag ik me af, wat voor privé uitgaven zou de Paus hebben?quote:Op woensdag 1 april 2026 23:05 schreef Hexagon het volgende:
Het lijkt me vooral voor prive uitgaven wat lastig als je dat steeds bij het Vaticaan moet gaan declareren, in plaats van een salaris waarvan je dat kan doen.
Ze zullen ook wel eigen hobby's hebben naast het werk. En bijvoorbeeld cadeaus voor familieleden.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar dan vraag ik me af, wat voor privé uitgaven zou de Paus hebben?
God offerde toch zijn zoon Jezus? M.a.w. God wil geen blije jongeren.quote:Op donderdag 2 april 2026 15:27 schreef Alarmonoff het volgende:
Komt hij de blijde boodschap verkondigen dat je je kunt laten verzoenen met God omdat Jezus je zonden droeg en deze dus niet toegerekend worden, en dat je eeuwig leven krijgt geschonken omdat hij uit de dood opstond?
Daarom zijn jongeren niet meer blij maar boos en onzeker.quote:Op donderdag 2 april 2026 15:38 schreef torentje het volgende:
[..]
God offerde toch zijn zoon Jezus? M.a.w. God wil geen blije jongeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |