abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:58:35 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220475497
Wellicht lezen of horen jullie de nieuwsverhalen over de Instagram moord, waarbij Bouschra in een psychose haar zus en hond heeft vermoord:

https://npo.nl/start/afsp(...)-haar-zus-vermoordde

Lees hier meer: https://www.bnnvara.nl/artikelen/documentaire-de-instagram-moord

Wat vinden jullie hiervan? Zoals velen hier weten heb ik zelf ook ernstige psychoses meegemaakt. Ik heb nog nooit iemand vermoord of geweld aangedaan, maar ik heb wel mensen bedreigd tijdens mijn psychoses en hierdoor moest ik ook meerdere keren voor de rechter verschijnen. Ik heb nog steeds familieleden en dierbare vrienden die mij niet durven te spreken vanwege mijn gedrag tijdens psychoses. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het onrechtvaardig vindt dat ik zo weinig begrip en steun heb gekregen voor mijn Psychosegevoeligheid. Maar ik snap ook dat veel mensen het niet begrijpen en niet kunnen inleven in wat ik ervaar als ik in psychose zit. Wat vinden jullie ervan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  roze dinsdag 31 maart 2026 @ 17:00:21 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 17:06:28 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220475600
Ik denk dat mensen het wel degelijk een stuk beter snappen dan jij denkt, maar ik denk dat die mensen denken: 'deze gast is zó onberekenbaar (gebleken) dat we er beter aan doen afstand te nemen'.

Voor die mensen komt 'begrip en steun' vanuit hun naar jou niet als prioriteit naar voren, en dat is terecht, want je bent onberekenbaar. Ik vind het feit dat je daar, jaren later, nog steeds op dezelfde manier in blijft hangen vooral een teken dat de mensen in jouw omgeving die afstand hebben genomen daar de juiste beslissing in hebben genomen.

Dat dat onprettig is voor jou, dat snap ik zeker, maar de wereld van die mensen draait niet om jou, die draait om hun zelf, en in hun wereld ben jij een risico. Dat snap ik dat ze dat risico uit de weg willen gaan. Dat heeft niks met een gebrek aan begrip en inlevingsvermogen te maken.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:12:39 #4
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_220475632
Ik sluit me aan bij Coolguy hierboven. Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat zij voor eigen veiligheid kiezen. Als jij daar niet bij in kan leven mis je misschien ook wat empathie.
Lachen joh.
pi_220475680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:12 schreef Pajanus het volgende:
Ik sluit me aan bij Coolguy hierboven. Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat zij voor eigen veiligheid kiezen. Als jij daar niet bij in kan leven mis je misschien ook wat empathie.
Ik niet. Kiezen voor zelfbehoud is iets heel anders dan een psychose.
Want als ik gewoon thuis zit en plotseling een of andere god of godin mij in fluistert dat ik moet gaan moorden, of dat ik als eenling in een winkel of parkeerplaats wordt aangevallen door een maniak.

Zoek de verschillen.
pi_220475698
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik niet. Kiezen voor zelfbehoud is iets heel anders dan een psychose.
Want als ik gewoon thuis zit en plotseling een of andere god of godin mij in fluistert dat ik moet gaan moorden, of dat ik als eenling in een winkel of parkeerplaats wordt aangevallen door een maniak.

Zoek de verschillen.
Lees je posts eens voordat je op versturen drukt.
pi_220475704
Ik denk dat het voor jou moeilijk is om in toeschatten wat voor impact jouw gedrag op anderen misschien heeft gehad. Je bedoelde het niet zo want het komt door de psychose maar dat verandert de impact op een ander niet. Die mensen kunnen er wel een groot trauma van hebben gekregen.

Misschien moet je je ook iets meer met die andere kant van het verhaal bezighouden, wie weet krijg je dan ook wat meer terug :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220475708
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:25 schreef SoS87 het volgende:

[..]
Lees je posts eens voordat je op versturen drukt.
Leg maar uit waar ik de fout in ging.
pi_220475714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:26 schreef aquawoman het volgende:
Ik denk dat het voor jou moeilijk is om in toeschatten wat voor impact jouw gedrag op anderen misschien heeft gehad. Je bedoelde het niet zo want het komt door de psychose maar dat verandert de impact op een ander niet. Die mensen kunnen er wel een groot trauma van hebben gekregen.

Misschien moet je je ook iets meer met die andere kant van het verhaal bezighouden, wie weet krijg je dan ook wat meer terug :)
Dit dus. Mensen zoals TS snappen niet dat elke actie een reactie oproept.
pi_220475890
Ik heb mensen gekend die in hun psychotische episodes ongevaarlijk waren. Onredelijk, onbereikbaar, maar niet bedreigend. Angstig, in de war en triest, was meer de algehele indruk. Dat soort valt goed te begrijpen en ondersteunen.

Types die in hun psychose dermate bedreigend zijn dat ze daardoor zelfs voor de rechter belanden, meermaals... en die nadat ze weer wat tot zichzelf zijn gekomen zo egocentrisch zijn dat ze steun en begrip verwachten, daar zou ik ver bij uit de buurt blijven.

Het zou heel lang, en heel wat gedragsverandering kosten voor ik zo iemand weer in mijn omgeving zou willen hebben. Dat is hard, maar wmb noodzakelijk voor mijn eigen gemoedsrust.

En dan heb ik het er nog niet eens over dat egocentrische mensen vervelend en oninteressant zijn. Of ze nou psychosegevoelig zijn of niet.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220475943
Ik heb met zo'n dingen dat ik altijd denk waar is die livestream dan gebleven. :@
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220476010
quote:
89s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:53 schreef vosss het volgende:
Ik heb met zo'n dingen dat ik altijd denk waar is die livestream dan gebleven. :@
Die is genoeg gedeeld hoor. Heb hem ook wel gezien.
pi_220476129
quote:
Ts heeft geen enkele interesse in de instagram moord, maar wil het gewoon over zichzelf hebben.
pi_220476205
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:14 schreef gianni61 het volgende:

[..]
Ts heeft geen enkele interesse in de instagram moord, maar wil het gewoon over zichzelf hebben.
Idd. En bovendien, dit verhaal kennen we natuurlijk allang. Die mensen willen niets meer met TS te maken hadden nadat hij in z'n psychotische waanzin vervelend tegen ze deed, maar hij zat in een psychose dus TS vindt dat hij er daardoor niets aan kon doen en dat het dus oneerlijk is dat die mensen hem niet meer willen zien. Dat was jaren terug zo, dat is nu zo, en dat is over jaren nog zo. Laat het los, als iemand niets meer met je te maken wilt hebben mag dat.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:29:14 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476220
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:06 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat mensen het wel degelijk een stuk beter snappen dan jij denkt, maar ik denk dat die mensen denken: 'deze gast is zó onberekenbaar (gebleken) dat we er beter aan doen afstand te nemen'.

Voor die mensen komt 'begrip en steun' vanuit hun naar jou niet als prioriteit naar voren, en dat is terecht, want je bent onberekenbaar. Ik vind het feit dat je daar, jaren later, nog steeds op dezelfde manier in blijft hangen vooral een teken dat de mensen in jouw omgeving die afstand hebben genomen daar de juiste beslissing in hebben genomen.

Dat dat onprettig is voor jou, dat snap ik zeker, maar de wereld van die mensen draait niet om jou, die draait om hun zelf, en in hun wereld ben jij een risico. Dat snap ik dat ze dat risico uit de weg willen gaan. Dat heeft niks met een gebrek aan begrip en inlevingsvermogen te maken.
Je bent heel gemeen door te zeggen dat mijn familie en vriendschap de juiste beslissing hebben genomen om mij in de steek te laten. Vind je jezelf stoer door zo gemeen tegen mij te zijn?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:30:53 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476230
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit dus. Mensen zoals TS snappen niet dat elke actie een reactie oproept.
Hoezo zou ik dat niet snappen dan? Ik snap het heel goed, maar ik ken alle omstandigheden van mijn situatie en ik vind het nog steeds heel oneerlijk en onrechtvaardig.
pi_220476234
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je bent heel gemeen door te zeggen dat mijn familie en vriendschap de juiste beslissing hebben genomen om mij in de steek te laten. Vind je jezelf stoer door zo gemeen tegen mij te zijn?
Heel erg snel iets opvatten als een belediging/krenking, daar zou je ook eens mee moeten minderen als je een wat fijner leven wilt krijgen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:32:41 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476239
quote:

[..]
Nee ik wil specifiek over de Instagram moord hebben vanuit een psychosociale invalshoek. Ik gaf zelf mijn mening over het onderwerp met mijn eigen ervaring als vergelijkbaar.
pi_220476252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoezo zou ik dat niet snappen dan? Ik snap het heel goed, maar ik ken alle omstandigheden van mijn situatie en ik vind het nog steeds heel oneerlijk en onrechtvaardig.
Tja. Ali B. vindt het ook heel onrechtvaardig dat hij nu de bak in moet.
  Spellchecker dinsdag 31 maart 2026 @ 18:35:14 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220476259
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
_O- ^O^
  dinsdag 31 maart 2026 @ 18:56:18 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476397
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Denk je dat de vrouwen die Ali B. Beschuldigen aan het liegen zijn? Ik kan dat heel goed voorstellen.
pi_220476416
Ik ken de familie en ik geloof Bouchra niet :) Sterker nog familielid van mij woont in dezelfde straat dus vandaar mijn mening hierover.
pi_220476435
quote:

[..]
Dit dus, en gezien dit al het zoveelste topic is verrast het mij dat hij nog open is
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 19:01:57 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_220476453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:29 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet gemeen, ik zeg gewoon iets wat jou niet zo goed uitkomt, en dan frame je het alsof ik gemeen ben want dan kun je 'gerechtvaardigd' boos zijn.

Jij bent onberekenbaar. Dat betekent dat mensen in je omgeving het onprettig vinden om je in hun omgeving te hebben, dús nemen ze afstand. Het maakt niet uit of je in een psychose zat op dat moment of niet, je wás gevaarlijk voor hun, in hun ogen. Of dat dan tijdens een psychose is doet er niet toe. Of jij dat oneerlijk vindt doet er niet toe. Feit is en blijft dat mensen in je sociale omgeving zich terug trokken van je, omdát je onberekenbaar was.

Het interesseert geen moer of jij het daar mee eens bent of niet, want ondertussen, terug in de realiteit, trokken ze zich nog steeds van je terug. Dat kwam omdat je in hun ogen een gevaar was. Wat jij daar verder van vindt is totaal niet relevant. Het is niet zo dat ze zeggen 'ja wij trekken ons terug wa....wat? oh...oh je zat in een psychose waar jij niks aan kon doen? Ohhhhh, oke, had dat dan meteen gezegd, nee, nu vinden we je ineens niet meer een gevaar'.

Dat zeggen ze niet. En terecht. Je kunt er niets aan doen dat je een gevaar was voor hun, maar je wás het, en aangezien je niet stabiel bent ben je nog steeds een gevaar. Op basis daarvan trekken zij de conclusie dat ze uit je buurt blijven en je dus geen steun en medelijden geven. Jammer dan.
pi_220476487
Eerlijk gezegd vind ik het zelfs enorm triest om deze moord te gebruiken voor eigen gejank
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:08:15 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476496
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, ik ben niet gemeen, ik zeg gewoon iets wat jou niet zo goed uitkomt, en dan frame je het alsof ik gemeen ben want dan kun je 'gerechtvaardigd' boos zijn.

Jij bent onberekenbaar. Dat betekent dat mensen in je omgeving het onprettig vinden om je in hun omgeving te hebben, dús nemen ze afstand. Het maakt niet uit of je in een psychose zat op dat moment of niet, je wás gevaarlijk voor hun, in hun ogen. Of dat dan tijdens een psychose is doet er niet toe. Of jij dat oneerlijk vindt doet er niet toe. Feit is en blijft dat mensen in je sociale omgeving zich terug trokken van je, omdát je onberekenbaar was.

Het interesseert geen moer of jij het daar mee eens bent of niet, want ondertussen, terug in de realiteit, trokken ze zich nog steeds van je terug. Dat kwam omdat je in hun ogen een gevaar was. Wat jij daar verder van vindt is totaal niet relevant. Het is niet zo dat ze zeggen 'ja wij trekken ons terug wa....wat? oh...oh je zat in een psychose waar jij niks aan kon doen? Ohhhhh, oke, had dat dan meteen gezegd, nee, nu vinden we je ineens niet meer een gevaar'.

Dat zeggen ze niet. En terecht. Je kunt er niets aan doen dat je een gevaar was voor hun, maar je wás het, en aangezien je niet stabiel bent ben je nog steeds een gevaar. Op basis daarvan trekken zij de conclusie dat ze uit je buurt blijven en je dus geen steun en medelijden geven. Jammer dan.
Nou nee, de reden waarom ze niet terugkeren is juist omdat ze mij altijd heel hebben ingeschat en daardoor niet inzien dat ik kwetsbaar en hulpbehoevend ben. Ze denken “Keep_Walking is een slimme sterke kerel, hij redt het wel zonder mij”. Ze zijn teleurgesteld in mij geraakt, en als straf blijven ze weg van mij zonder te vragen of ik hulp en steun nodig heb.
pi_220476505
quote:

[..]
Precies. TS is agressief en egocentrisch in het kwadraat. Dat heeft hij in zijn carrière op Fok vaak genoeg laten zien.
Hij schijnt te denken dat hij vooral medeleven, steun en instemming verdient. Merkwaardig.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220476530
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ze denken “Keep_Walking is een slimme sterke kerel, hij redt het wel zonder mij”. Ze zijn teleurgesteld in mij geraakt, en als straf blijven ze weg van mij zonder te vragen of ik hulp en steun nodig heb.
Stukje wensdenken lijkt me, "wauw deze slimme en sterke man heeft mijn hulp niet nodig" is minder pijnlijk dan "deze man doet raar en is mogelijk gevaarlijk, ik neem afstand".
pi_220476534
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 18:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
hoe eerlijk en rechtvaardig is het dat er iemand dood is zoals de instagram moord?
Ik ken verhalen van mensen die in hun psychose hun huisdier wat aan doen,.. dat is dan wel rechtvaardig???
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220476545
quote:

[..]
Nou nee, de reden waarom ze niet terugkeren is juist omdat ze mij altijd heel hebben ingeschat en daardoor niet inzien dat ik kwetsbaar en hulpbehoevend ben. Ze denken “Keep_Walking is een slimme sterke kerel, hij redt het wel zonder mij”. Ze zijn teleurgesteld in mij geraakt, en als straf blijven ze weg van mij zonder te vragen of ik hulp en steun nodig heb.
Allemachtig man, log uit
De zoveelste KW zielig zijn show
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:15:38 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476557
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:12 schreef greysbones het volgende:

[..]
hoe eerlijk en rechtvaardig is het dat er iemand dood is zoals de instagram moord?
Totaal niet natuurlijk. Maar is Bouschra verwijtbaar en culpabel voor haar daad? De moeder van Bouschra wil niet nog een tweede dochter kwijtraken in de gevangenis.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:16:22 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476566
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Allemachtig man, log uit
De zoveelste KW zielig zijn show
Ik vertel gewoon de waarheid. Mag dat niet op dit forum?
pi_220476588
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik vertel gewoon de waarheid. Mag dat niet op dit forum?
Jouw waarheid
Feit is gewoon dat elk topic er naar toe draait wat is je aangedaan terwijl je er zelf een puinhoop van hebt gemaakt
pi_220476590
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Totaal niet natuurlijk. Maar is Bouschra verwijtbaar en culpabel voor haar daad? De moeder van Bouschra wil niet nog een tweede dochter kwijtraken in de gevangenis.
ik vind van wel
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 19:28:48 #35
184769 crew  Deisyy
pi_220476631
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik snap niet dat zij nu al op vrije voeten is en daarnaast vind ik dat Bouchra en ook haar moeder zich wel wat meer op de vlakte kunnen houden en zich verre van social media moeten houden. Die hele documentaire is naar veel mensen toe ontzettend respectloos.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 19:42:43 #36
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220476776
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:28 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik snap niet dat zij nu al op vrije voeten is en daarnaast vind ik dat Bouchra en ook haar moeder zich wel wat meer op de vlakte kunnen houden en zich verre van social media moeten houden. Die hele documentaire is naar veel mensen toe ontzettend respectloos.
Vind je het geen belangrijk onderwerp dat besproken moet worden in de publieke debat?
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 19:54:48 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_220476875
quote:

[..]
Nou nee, zo slim en sterk ben je niet, want dat heb je meerdere keren door de jaren heen hier aangetoond. Dus ik denk zomaar dat de mensen die de slimme keuze maken niets met jou van doen te willen hebben dat niet doen omdat ze denken 'die K_W is een slimme sterke kerel', maar dat ze denken 'die K_W is een ongeleid projectiel'.

Maar, lekker jezelf voor de gek blijven houden, want daar zal het vást beter van worden.
pi_220476962
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Vind je het geen belangrijk onderwerp dat besproken moet worden in de publieke debat?
waarom?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220477005
Begrip en medelijden kun je niet afdwingen

Je kan oprecht je excuses maken voor gedrag, gewoon ik deed X fout en dat spijt mij. Zonder mitsen en maren of medelijden vragen. Uit jezelf en hart moet er echt een oprechte sorry komen

En dan krijg je misschien de gift vergeving. Alleen vergiffenis is geen recht en geen plicht. Zoals ik zei: het is een cadeau

En ja mensen worden bang van psychoses aanzien. Het is ook eng. Ook ik ben veel mensen verloren hierdoor. Doordat men het eng vond dat ik opgenomen was. Als ik psychotisch ben dan richt ik het godzijdank enkel op mezelf. Alleen dat is ook eng voor de ander en oppervlakkige contacten gaan weg dan. Dat is een rottig gevolg van schizofrenie

Echter! In je twintig hebben mensen vaak een grote kring van kennissen.
Als je ouder wordt krimpt die kring. Dat is niet schizofrenie-eigen. Alleen bij schizofrenie is het meer abrupt. Echte vrienden blijven is mijn heilige overtuiging. Mits je kritisch naar jezelf kijkt.
pi_220477045
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

Je kan oprecht je excuses maken voor gedrag, gewoon ik deed X fout en dat spijt mij. Zonder mitsen en maren of medelijden vragen. Uit jezelf en hart moet er echt een oprechte sorry komen

En dan krijg je misschien de gift vergeving. Alleen vergiffenis is geen recht en geen plicht. Zoals ik zei: het is een cadeau

En ja mensen worden bang van psychoses aanzien. Het is ook eng. Ook ik ben veel mensen verloren hierdoor. Doordat men het eng vond dat ik opgenomen was. Als ik psychotisch ben dan richt ik het godzijdank enkel op mezelf. Alleen dat is ook eng voor de ander en oppervlakkige contacten gaan weg dan. Dat is een rottig gevolg van schizofrenie

Als je ouder wordt krimpt die kring. Dat is niet schizofrenie-eigen. Alleen bij schizofrenie is het meer abrupt. Echte vrienden blijven is mijn heilige overtuiging. Mits je kritisch naar jezelf kijkt.
Wat zeg je dit goed
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 20:14:01 #41
184769 crew  Deisyy
pi_220477080
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 19:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat precies?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 20:14:45 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_220477089
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

Zie hier; hét verschil in instelling/houding.
pi_220477101
Echt leuk dat deze TS terug is. :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_220477293
Mensen willen niet meer met je omgaan omdat je heel links, of juist heel rechts bent. Omdat je lang depressief bent en meer energie kost dan je oplevert. Vonden je leuk maar uit elkaar gegroeid, zo gaat het soms. Omdat ze je eigenlijk niet meer aardig vinden na een situatie die is voorgevallen. Omdat er een discussie geweest is waar je te fel in was, omdat het belangrijk voor je is. Omdat je verslaafd bent en zoveel gelogen hebt dat er geen vertrouwen meer is. Je onder invloed bent vreemdgegaan. Je nuchter bent vreemdgegaan. Omdat je geld gejat hebt. Omdat ze iemand hebben gevonden die beter past. Omdat je chronisch ziek bent en te moe bent om mee te gaan naar leuke dingen. Omdat je kanker hebt en mensen dat te moeilijk vinden om mee om te gaan. En ga zo maar door.

Allemaal reden waardoor mensen niet meer met andere mensen willen omgaan, vriendschappen verbroken worden of het verwatert. Niet aan alles kunnen mensen wat doen, en dat is rot en niet altijd 'eerlijk'. Maar het leven is sowieso niet eerlijk en gebalanceerd dus tja. En alle redenen kunnen ervoor zorgen dat andere mensen er geen zin meer in hebben en dat mag.
pi_220477332
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Wellicht lezen of horen jullie de nieuwsverhalen over de Instagram moord, waarbij Bouschra in een psychose haar zus en hond heeft vermoord:

https://npo.nl/start/afsp(...)-haar-zus-vermoordde

Lees hier meer: https://www.bnnvara.nl/artikelen/documentaire-de-instagram-moord

Wat vinden jullie hiervan? Zoals velen hier weten heb ik zelf ook ernstige psychoses meegemaakt. Ik heb nog nooit iemand vermoord of geweld aangedaan, maar ik heb wel mensen bedreigd tijdens mijn psychoses en hierdoor moest ik ook meerdere keren voor de rechter verschijnen. Ik heb nog steeds familieleden en dierbare vrienden die mij niet durven te spreken vanwege mijn gedrag tijdens psychoses. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het onrechtvaardig vindt dat ik zo weinig begrip en steun heb gekregen voor mijn Psychosegevoeligheid. Maar ik snap ook dat veel mensen het niet begrijpen en niet kunnen inleven in wat ik ervaar als ik in psychose zit. Wat vinden jullie ervan?
Ik denk dat jij nog veel werk te verzetten hebt voor je stap 4 van je programma écht hebt doorlopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 31 maart 2026 @ 20:51:49 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220477507
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zie hier; hét verschil in instelling/houding.
Ik denk precies hetzelfde als haar hoor. CotS en ik zijn lotgenoten en kunnen elkaar ook beter begrijpen. Het is waar dat ik geen vergiffenis en begrip kan afdwingen, maar ik mag het onrechtvaardig vinden dat ik dat niet krijg van mijn familie toch?
pi_220477558
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik denk precies hetzelfde als haar hoor. CotS en ik zijn lotgenoten en kunnen elkaar ook beter begrijpen. Het is waar dat ik geen vergiffenis en begrip kan afdwingen, maar ik mag het onrechtvaardig vinden dat ik dat niet krijg van mijn familie toch?
Je mist empathie
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 21:01:01 #48
16180 crew  CoolGuy
pi_220477640
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Daar geloof ik geen fluit van dat jij precies hetzelfde denkt als haar. Je mag het prima onrechtvaardig vinden, maar het ís niet onrechtvaardig. Het is volkomen terecht dat jij dat niet krijgt, gebaseerd op je posts hier door de jaren heen.

En let wel, een deel van die posts was toen je volgens je eigen zeggen niét psychotisch was, weet je nog? Want allemaal die dingen die je toén zei kun je niet wegschuiven onder 'ik had een psychose', en tóch was je tijdens die momenten een heel vervelend persoon.

Dus jij mag het prima onrechtvaardig vinden, maar ik denk dat de meeste mensen hier de keuze die je familie maakt volledig begrijpen én terecht vinden.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 21:01:09 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220477644
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:34 schreef Koettie het volgende:
Mensen willen niet meer met je omgaan omdat je heel links, of juist heel rechts bent. Omdat je lang depressief bent en meer energie kost dan je oplevert. Vonden je leuk maar uit elkaar gegroeid, zo gaat het soms. Omdat ze je eigenlijk niet meer aardig vinden na een situatie die is voorgevallen. Omdat er een discussie geweest is waar je te fel in was, omdat het belangrijk voor je is. Omdat je verslaafd bent en zoveel gelogen hebt dat er geen vertrouwen meer is. Je onder invloed bent vreemdgegaan. Je nuchter bent vreemdgegaan. Omdat je geld gejat hebt. Omdat ze iemand hebben gevonden die beter past. Omdat je chronisch ziek bent en te moe bent om mee te gaan naar leuke dingen. Omdat je kanker hebt en mensen dat te moeilijk vinden om mee om te gaan. En ga zo maar door.

Allemaal reden waardoor mensen niet meer met andere mensen willen omgaan, vriendschappen verbroken worden of het verwatert. Niet aan alles kunnen mensen wat doen, en dat is rot en niet altijd 'eerlijk'. Maar het leven is sowieso niet eerlijk en gebalanceerd dus tja. En alle redenen kunnen ervoor zorgen dat andere mensen er geen zin meer in hebben en dat mag.
Ja dit snap ik wel. Maar in de voorbeeld van iemand die kanker heeft, dan is het echt heel onrechtvaardig dat ze iemand met kanker ghosten toch? Daar mag die persoon met kanker zeker boos over voelen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 21:02:01 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220477661
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 20:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je mist empathie
Ik heb echt heel veel empathie en mensen die mij kennen in het echt beamen dat ook. Ik vind dat juist jij weinig empathie hebt voor anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')