Best heftige shit overigens, die schematherapie. Al had ik dat al ergens verteld volgens mij. Deed me meer slecht dan goed, niets ten nadele van de therapie zelf overigens.quote:Op donderdag 23 april 2026 23:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
En als iemand ooit schema therapie gaat volgen en je weet even het antwoord niet kan je altijd nog even "Het eenzame kind" als antwoord geven.
Werkt altijd
Is best heftig. Ik doe het als ik me verder goed voel. (Ok klinkt raar)quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Best heftige shit overigens, die schematherapie. Al had ik dat al ergens verteld volgens mij. Deed me meer slecht dan goed, niets ten nadele van de therapie zelf overigens.
Zo ging ik heel slecht op Minnesota. Ook al eerder gemeld. Maar daardoor later juist beter geworden.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Best heftige shit overigens, die schematherapie. Al had ik dat al ergens verteld volgens mij. Deed me meer slecht dan goed, niets ten nadele van de therapie zelf overigens.
Die schematherapie zaten echt schrijnende gevallen tussen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben afgehaakt van groep naar individueel. Groep was echt niet mijn type mens. Sowieso geen verslavingsproblematiek, maar wel een extreem laag zelfbeeld (ik juist een egootje dat wat in de weg zit bij iets als verslaving), automutilatie, om de tien minuten in janken uitbarsten, voetballen als therapie... mij niet bellen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 18:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Die schematherapie zaten echt schrijnende gevallen tussen.
Dat gaf mij wel een besef van wow, er zijn wel mensen met "hele grote" problemen vergeleken met mij.
Maar ja, zoals eerder gezegd, je mag problemen zelden met elkaar langs de meetlat leggen.
Ik ging meestal wel goed in groepen. Zeker bij de dagbehandeling. Maar neemt niet weg dat toen ik individuele therapie kreeg buiten verslavingszorg het stukken beter ging.quote:Op vrijdag 24 april 2026 18:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben afgehaakt van groep naar individueel. Groep was echt niet mijn type mens. Sowieso geen verslavingsproblematiek, maar wel een extreem laag zelfbeeld (ik juist een egootje dat wat in de weg zit bij iets als verslaving), automutilatie, om de tien minuten in janken uitbarsten, voetballen als therapie... mij niet bellen.
Ik vind dat echt super dapper van jequote:Op vrijdag 24 april 2026 19:26 schreef Ole het volgende:
Na maanden in groepen vond ik het een verademing om individueel therapie te hebben. Ik hou altijd veel te veel rekening met anderen, dat hoeft niet niet meer
Dank jequote:Op vrijdag 24 april 2026 19:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vind dat echt super dapper van jeen heb echt heel veel respect voor jou
Goede tip voor anderen, vraag het allebei (alleen en in groep).quote:Op vrijdag 24 april 2026 19:24 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik ging meestal wel goed in groepen. Zeker bij de dagbehandeling. Maar neemt niet weg dat toen ik individuele therapie kreeg buiten verslavingszorg het stukken beter ging.
En dan komt de laag die er onder zat naar boven. Toen ging ik pas echt aan mezelf werkenquote:Op vrijdag 24 april 2026 20:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
Goede tip voor anderen, vraag het allebei (alleen en in groep).
Meestal hebben net gestopte mensen zat tijd over, er gaat namelijk nogal wat tijd in drinken zitten .
Die tijd heb je over als je stopt
Wel eerlijk. Dat waardeer ik!quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:03 schreef Masberum het volgende:
Sorry Ole. Ik weet niet precies wat ik gisteren heb gezegd (of eergisteren) en wil het ook niet teruglezen vanwege schaamte. Ik zat in een manie na 2 weken geen alcohol te hebben gedronken en toen een vrij extreme terugval. Ik hoop dat mijn gedrag wat meeviel, waarschijnlijk niet. Was erg geïrriteerd door iets anders op dit forum. Nu nuchter en de teller van nuchtere dagen begint weer opnieuw.
Beterschap en sterkte.quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:03 schreef Masberum het volgende:
Sorry Ole. Ik weet niet precies wat ik gisteren heb gezegd (of eergisteren) en wil het ook niet teruglezen vanwege schaamte. Ik zat in een manie na 2 weken geen alcohol te hebben gedronken en toen een vrij extreme terugval. Ik hoop dat mijn gedrag wat meeviel, waarschijnlijk niet. Was erg geïrriteerd door iets anders op dit forum. Nu nuchter en de teller van nuchtere dagen begint weer opnieuw.
Nee, en ik wil ook niet wat dan ook verder proberen. Zoals ik het zie was ik nu 2 weken nuchter, dat is meer dan in 15 jaar tijd schat ik. Het kantelpunt is gekomen, als ik nu andere groepen/mensen mij laat helpen dan voelt het alleen maar alsof ik het juist niet zelf heb gedaan. Terwijl ik zo dichtbij zit op dit moment.quote:Op vrijdag 24 april 2026 21:36 schreef Keep_Walking het volgende:
Sterkte met je alcoholverslaving. Heb je NA geprobeerd?
Dank je.quote:
Ook bedankt!quote:
Diazepam?quote:Op woensdag 29 april 2026 19:28 schreef Ole het volgende:
Op zich terecht dat benzo's nu minder worden voorgeschreven. Maar ik heb nooit meer dan startdosis gebruikt voor ruim 20 jaar.
Voor mij is het echt een lifesaver.
Gelukkig huisarts die het wel begrijpt.
Soms is het ook afweging maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |