abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220472445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen best huwelijk dan
[..]

Dat is dus een verzameling 'other reasons'.

Ik heb je de bron voor asiel in het piekjaar 2022 gegeven, sindsdien is de instroom fors gedaald, en dat was dus lang geen miljoen eerste asielaanvragen.

Niet EU burgers zijn ook maar 6,4% van de EU bevolking. Ik snap die paranoïa om zulke kleine percentages echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220472448
Ik heb 2025 trouwens voor je opgezocht: 669.365 eerste asielaanvragen. Dat komt niet in de buurt van dat miljoen.

https://ec.europa.eu/euro(...)m_applicants_in_2023

Op zo'n 450 miljoen inwoners.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 31-03-2026 09:15:34 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220472475
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Niet 1 persoon of groep.
Maar het lijkt er wel op dat in het kapitalisme mensen met kapitaal behoorlijk wat inspraak hebben.
Dat is dan ook het verschil met China.
Daar is de staat echt de baas.
Ja, het kapitaal heeft invloed inderdaad. En die wordt groter naar mate men rechtser stemt, aangezien rechts doet aan (niet werkende) trickle-down-economics en dus de belasting op bedrijven en vermogen zo laag mogelijk houdt. Zie ook het meest recente regeerakkoord.

De oplossing is dan niet vechten tegen een niet bestaande tegenstander als 'de asielzoeker'. Dat is aangepraat door rechts, om mensen een doelwit te geven en zixh slachtoffer te voelen. Die 6% niet EU-inwoner of die 5% moslim (ander graag gezien doelwit) zijn echt het probleem niet, het probleem is de niet eerlijke verdeling door een te lage belasting op vermogen en grote bedrijven.
pi_220472500
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:06 schreef Hanca het volgende:
Ik heb 2025 trouwens voor je opgezocht: 669.365 eerste asielaanvragen. Dat komt niet in de buurt van dat miljoen.

https://ec.europa.eu/euro(...)m_applicants_in_2023

Op zo'n 450 miljoen inwoners.
Goed gevonden 👍
Uit diezelfde link blijkt wel dat mijn vorige getal uit 2024 behoorlijk goed in de buurt zat.
pi_220472511
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het kapitaal heeft invloed inderdaad. En die wordt groter naar mate men rechtser stemt, aangezien rechts doet aan (niet werkende) trickle-down-economics en dus de belasting op bedrijven en vermogen zo laag mogelijk houdt. Zie ook het meest recente regeerakkoord.

De oplossing is dan niet vechten tegen een niet bestaande tegenstander als 'de asielzoeker'. Dat is aangepraat door rechts, om mensen een doelwit te geven en zixh slachtoffer te voelen. Die 6% niet EU-inwoner of die 5% moslim (ander graag gezien doelwit) zijn echt het probleem niet, het probleem is de niet eerlijke verdeling door een te lage belasting op vermogen en grote bedrijven.
Maar dat is voor ieder persoon verschillend hè.
Wat ik als een probleem zie hoef jij niet als een probleem te zien.

Ik woon in een klein dorp in de Bible belt.
Geen last van moslims of asielzoekers hier.
Maar mensen die er tussenin wonen hebben waarschijnlijk een hele andere mening.
En wie ben ik om te zeggen dat ze die mening niet mogen hebben?
Hun wonen daar en kunnen prima zelf bepalen wat ze vinden denk ik.
pi_220472519
Maar wel mooi dat we het er over eens zijn dat het kapitaal een invloed heeft in het beleid.
Daar ging het mij namelijk om.
Niet over links/rechts of asielzoekers.
Daar zijn al voldoende topics over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 31-03-2026 09:44:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')