Ik zat er ook aan te denken om bij Bajabikes of zo aan te sluiten voor een fietstour. Maar wil als ik later deze week aankom even kijken hoe "fietsvriendelijk" de stad is.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:09 schreef goed_volk het volgende:
Een keer een aantal nachten in in ARoma hotel net buiten Rome gezeten. Heel mooi welness hotel met zeer goed restaurant. Ze hebben ook een eigen pendelbus naar en van het centrum.
En een rondje op de fiets is erg leuk. Er zit een Nederlandse club die begeleide fietstochten door de het centrum organiseert. Dan ga je langs verschillende mooie plekken en kom je op plekken die je anders niet had gevonden.
-edit- Zoals voor elke Italiaanse stad geldt: ga niet eten waar toeristen zitten, ga eten waar de locals eten.
Heel makkelijk: geen vervelende mensen op de stoep die je naar binnen proberen te trekken, geen enorme menu's op uitklapborden, maar hooguit op A4 op de gevel, geen echt gezellige verlichting of inrichting, dat soort dingen. En hou er ook rekening mee dat Italianen pas rond een uur of 8 aan het eten beginnen. Veel zaken zijn niet open voor 7 uur 's avonds. Zijn ze dat wel, dan moet je daar niet zijnquote:Op maandag 30 maart 2026 13:15 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
En idd ik moet gewoon eten waar de locals eten... Vraag is alleen hoe ik dat ga herkennen in Rome?
Hier kan ik heel veel mee, echt hartelijk dankquote:Op maandag 30 maart 2026 13:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Heel makkelijk: geen vervelende mensen op de stoep die je naar binnen proberen te trekken, geen enorme menu's op uitklapborden, maar hooguit op A4 op de gevel, geen echt gezellige verlichting of inrichting, dat soort dingen. En hou er ook rekening mee dat Italianen pas rond een uur of 8 aan het eten beginnen. Veel zaken zijn niet open voor 7 uur 's avonds. Zijn ze dat wel, dan moet je daar niet zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |