Bijna nooit eerder echt last van gehad maar dit begint nu serieus te worden. Sinds een maand of 3 lijkt het alsof ik constant statisch geladen ben. Het is inmiddels zo erg dat ik me er voortdurend bewust van ben en zelfs geen metalen voorwerpen meer durf aan te raken omdat ik telkens flinke schokken krijg.
De schokken gebeuren bij onder andere:
Mijn
iphone oplader (dit was de ergste tot nu toe: toen ik de kabel aanraakte, zag ik een vonk bij de connector)
Schroevendraaiers
De aan/uit knop van mijn pc
Touchscreens in de supermarkt
Autodeuren
De kraan
Handen schudden met mensen
De snuit van een hond
Mijn armharen staan vaak overeind en in de supermarkt en is zwaar irritant. Ik durf het touchscreen niet aan te raken omdat de schokken behoorlijk pijnlijk zijn. Ik merk ik al dat ik geladen ben zodra ik in de buurt kom van zo’n scanner.
Eerst dacht ik dat het aan mijn jas lag, maar ook zonder jas blijft het gebeuren. Ik voel een soort “kracht” over mijn haren als ik bijvoorbeeld een plastic zak vasthoud.
Wat is hier aan de hand? Ik ben me er nu constant van bewust dat ik statisch geladen ben.
Vroeger had ik dit ook wel eens, maar dan misschien één keer per maand ofzo en dan besteedde ik er verder geen aandacht aan.