In het leven is het van groot belang dat ieder mens de vrijheid heeft om zelf te bepalen met wie hij zich omringt. Dit geldt in het bijzonder voor de keuze van vrienden, men moet immers zelf mogen uitmaken voor welke vrienden men zich wil inzetten en met wie men verbondenheid zoekt.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
En in de grondwet staat dat discriminatie op basis van religie verboden is. Dat artikel weegt zwaarder en gaat boven het recht van de winkelier voor wat betreft weigeren van klanten.
De visboer mag niemand weigeren op basis van religie.
Ze is al bijna vier jaar aan het procederen en begint direct met filmenquote:Op maandag 30 maart 2026 15:18 schreef Koortsdroom het volgende:
Zou deze vrouw gewoon aandacht willen?
Zo simpel is dat toch niet? Je mag niet weigeren op basis van religie. Maar hier is geweigerd op basis van gezichtsbedekkende kleding. Dat die kleding is aangebracht om religieuze redenen kan de visboer toch niet weten en is ook niet van belang lijkt me.quote:Op maandag 30 maart 2026 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
momenteel is de wet dat je niet mag weigeren op basis van religie. Dus de visboer mag de wandelende brievenbus niet weigeren. De visboer mag wel iemand weigeren met een helm op, of bivakmuts.
het is helaas de wet. Die wet moet op de schop.
Daarbij bedient hij moslima's zonder niqab gewoon wel, dus discrimineert hij niet simpelweg moslims.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zo simpel is dat toch niet? Je mag niet weigeren op basis van religie. Maar hier is geweigerd op basis van gezichtsbedekkende kleding. Dat die kleding is aangebracht om religieuze redenen kan de visboer toch niet weten en is ook niet van belang lijkt me.
Misschien is het zo'n fanatieke bekeerling die zich nu maximaal tegen alles afzet wat Westers is. Een oer-Hollandse visboer past daar wel in.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze is al bijna vier jaar aan het procederen en begint direct met filmen
Zal toch niet?
Ik ben het grotendeels met je eens hoor. Het dikgedrukte bedoelde ik dan ook andersom. Als de visboer ook bivakmutsen, integraalhelmen, sjaals die tot over iemands neus zijn opgetrokken etc ook weigert, dan staat hij volledig in z'n recht om de niqab te weigeren. Dat is ook een duidelijke regel: geen gezichtsbedekking. De bivakmuts toestaan, maar de niqab niet zou wat mij betreft dan weer wel te veel richting discriminatie gaan. Dan is het (of beter: dan lijkt het er zeer sterk op dat) verbod meer gericht op de religieuze achtergrond van de kleding dan om het feit dat het gezichtsbedekkend is en dat zou wel discriminerend zijn.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar houdt vrijheid van godsdienst in dat alles waarvan jij vindt dat dit volgens jouw geloof moet, dan ook moet worden toegestaan? En ook overal? W.m.b. stopt vrijheid van godsdienst waar het discriminerend is naar anderen toe. Dus, dat een nikab wel zou moeten mogen, maar een bivakmuts niet, omdat het ene gelinkt KAN worden aan godsdienst en het andere niet. Want als het een religieus voorschrift zou zijn, waarom draagt dan niet iedere moslima een nikab, een hoofddoek en niet iedere christen een kruisje om de nek? Het zijn uitingen van je geloof, maar je kunt ook prima geloven zonder die uitingen.
Ben ik ook met je eens, was ook meer een antwoord op degene die ik quotte die een niqab dragen gelijk een islamisering van de samenleving vond. Dat vind ik dan weer niet, laat die mensen lekker dragen wat ze willen op straat.quote:[..]
Bijvoorbeeld met niet meer kunnen zien wie je in je zaak hebt? Een keppeltje bedekt het gezicht niet. Deze visboer discrimineert niet moslima's, want een moslima zonder nikab mag gewoon vis komen kopen.
Dan is er dus geen probleem hier.quote:[..]
Het ging duidelijk om de gezichtsbedekking, niet om de religie.
Ook met je eens, je dient je altijd aan te passen aan de gebruiken en culturen aan het land waar je bent gaan wonen.quote:[..]
En ze gaan langzaamaan steeds verder met hun geloof hier belangrijker maken dan de geldende normen en waarden. Heb al meerdere oproepen gezien om te stoppen met foto's en filmpjes te plaatsen van je eigen kinderen op social media. Mag een ouder dat lekker zelf weten. Of dochters/dochtertjes verbieden een bikini te dragen in het zwembad of op het strand, want dat zou sexualiserend zijn. Sodemieter een eind op naar de zandbak waar je uitgekropen bent. Dit is de westerse cultuur. Wen er maar aan!
Nou, dat had ik eerst ook geschreven en toen verwijderd, want ik besefte dat ik eigenlijk niet zeker weet of hij andere moslims wel bedient. Ik neem aan van wel, want anders had hij wel vaker een rechtszaak aan zijn broek gehad. Maar misschien is er nog nooit een moslim(a) in de winkel geweest, dat kan ook.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij bedient hij moslima's zonder niqab gewoon wel, dus discrimineert hij niet simpelweg moslims.
Rotondes zijn de oorzaak van tornados, wist je dat?quote:Op maandag 30 maart 2026 15:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, we mogen de uitspraak weer niet vinden van onze immer transparante rechterlijke macht, en het hof beslist hier dat het OM moet vervolgen.
[..]
Ga weg met je ondeskundige gezwets.
het verbod op discriminatie staat daar weer boven. de visboer mag niet op basis van religie weigeren. het staat er toch echt.quote:Op maandag 30 maart 2026 14:29 schreef Sorella het volgende:
[..]
Er staat ook in die wet dat een winkelier zelf mag beslissen of hij/zij iemand met gezichtsbedekking mag weigeren dus de visboer heeft gelijk.
Religie is wat anders dan dresscode.quote:Op maandag 30 maart 2026 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het verbod op discriminatie staat daar weer boven. de visboer mag niet op basis van religie weigeren. het staat er toch echt.
Het is weer een kruiperig broddelwerkje dat volledig voorbij gaat aan de marginale toetsing en noella poena.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarmee gaan zij tegen de eerdere sepotbeslissing van het OM in inderdaad.
Niet bijzonder moeilijk om te vinden hoor:
https://uitspraken.rechts(...)ord=&showbutton=true
Is vis van een kufar eigenlijk wel halal?quote:Op maandag 30 maart 2026 15:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou, dat had ik eerst ook geschreven en toen verwijderd, want ik besefte dat ik eigenlijk niet zeker weet of hij andere moslims wel bedient. Ik neem aan van wel, want anders had hij wel vaker een rechtszaak aan zijn broek gehad. Maar misschien is er nog nooit een moslim(a) in de winkel geweest, dat kan ook.
yep, dat wel. het enige wat we kunnen betwijfelen is of de mevrouw onder de Nikab daadwerkelijk die religie zou aanhangen. als je 't mij vraagt is het een activiste die de visboer in de val lokt. en dan is die hele nikab niet onderdeel van een religie.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is vis van een kufar eigenlijk wel halal?
Dan had ik persoonlijk iets anders aangetrokkenquote:Ik had er behoefte aan om even uit te waaien op het strand
quote:Op maandag 30 maart 2026 19:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan had ik persoonlijk iets anders aangetrokken
Een provocerende mafkees dus?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
yep, dat wel. het enige wat we kunnen betwijfelen is of de mevrouw onder de Nikab daadwerkelijk die religie zou aanhangen. als je 't mij vraagt is het een activiste die de visboer in de val lokt. en dan is die hele nikab niet onderdeel van een religie.
Eerder een persoon met kwaadaardige bedoelingen. Maar dat ligt in de lijn van verwachting als je kijkt naar de merkwaardige uitdossing van deze persoon. Die kon zomaar lid van de IS club zijn.quote:
Gelovigen beledigen toch al een flink aantal decennia de heren?quote:Op maandag 30 maart 2026 19:38 schreef Hathor het volgende:
Het bewijs is weer geleverd, moslims trollen gewoon elke maatschappij.
Wat zit jij nou weer te lullen?quote:Op maandag 30 maart 2026 20:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Gelovigen beledigen toch al een flink aantal decennia de heren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |