abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 08:40:51 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220472092
Vandaar dat ik zeg "inheemse" soorten. Tussen aanhalingstekens want geen idee in hoeverre appel/peer/kers/pruim hier inheems zijn. Die plant je het beste in januari/februari is mij vertelt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220472465
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:51 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil een (platte) perzikboom (of 2) kopen. Liefst blote wortel.
Elk jaar ben ik te vroeg of te laat voor fruitbomen. Waar zou ik wanneer een fijn boompje kunnen kopen dat niet met 928733344 ronde wortels klem zit in een pot?
Help
Ik zou nog even een paar (grote) kwekerijen bellen.
fruitbomen.net heb ik wel eens contact mee gehad
batterijen.nl ook

Als je een lokale (kleinere) kwekerij kent ook gewoon even bellen. In deze tijd van het jaar wordt spul met kale wortel opgepot en het kan best zijn dat er nog een en ander staat wat nog niet of nog maar net in container gezet is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220472470
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:53 schreef derLudolf het volgende:
Fruitbomen plant je in januari of februari. Tenminste "inheemse" soorten
Van oudsher plant je bomen altijd met kale wortel, en *dus* wanneer de plant in rust is, wat min of meer de hele periode van late herfst tot vroeg voorjaar is.

Pas sinds kort is die handel van bomen met kluit/in container voor particulieren ook een 'normale' manier, en dan kan het het hele jaar door. Ook inheems, dat maakt die boom niks uit.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:16:21 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220472484
Batterijen of Fruitbomen.net heb ik goede ervaring mee.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 09:21:55 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220472505
Fruitbomen.net bezorgt geen bomen in het noorden helaas. Twee keer bessenstruiken bezorgd en beide keren zat het een krant verpakt waar DirkJan op was afgedrukt dus dat een grote plus _O_
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:11:04 #256
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220472718
zo, ik ben vandaag voor het eerst gecupped.. eenz zien wat voor effect dat gaat hebben op de schouder :+

ik vond vorig jaar een perzik boom tussen de andere bomen.. ben benieuwd of ie dit jaar ook weer in bloei komt ( het begint hier HEEEEEL langzaam groener te worden nu..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220472860
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:11 schreef Barreltje het volgende:
ik ben vandaag voor het eerst gecupped
Gewát?
pi_220472873
Wij hadden vorig jaar een perzikboom, zo vol geladen,
daaraan mist men vijf zes perziks niet

We eten nu nog perzikjam :D
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:16:50 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220473043
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Gewát?
https://en.wikipedia.org/wiki/Cupping_therapy#

cupping :)
pi_220473083
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 23:24 schreef Barreltje het volgende:
Ik wilde wat eerder gaan slapen, maar raakte verstrikt in het topic .
Jeetje bloes :*
Tja... het is een heel verhaal, niet ff in 1 zin goed uit te leggen :)
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:26:52 #261
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220473092
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Tja... het is een heel verhaal, niet ff in 1 zin goed uit te leggen :)
had je eigenlijk verwacht dat toen hij de "tweede/laatste" keer weer naar AU ging, dat het zo af zou lopen?
pi_220473137
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:26 schreef Barreltje het volgende:

had je eigenlijk verwacht dat toen hij de "tweede/laatste" keer weer naar AU ging, dat het zo af zou lopen?
Ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 31-03-2026 11:47:29 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:55:20 #263
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220473247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Batterijen of Fruitbomen.net heb ik goede ervaring mee.
Hier in de tuin doen de bomen van batterijen het veruit het beste. Zijn echt enorm gegroeid en zien er goed uit.
Maar volgens mij zit je voor blote wortel nu alweer net te laat.
pi_220473341
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Hier in de tuin doen de bomen van batterijen het veruit het beste. Zijn echt enorm gegroeid en zien er goed uit.
Maar volgens mij zit je voor blote wortel nu alweer net te laat.
quote:
Diverse soorten in wortelgoed beschikbaar tussen half oktober - half april.
:o :o
Misschien wel net op tijd
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:32:32 #265
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_220473402
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[..]
:o :o
Misschien wel net op tijd
Als ze nog hebben *O*

Ik zocht een paar maanden terug een avalon pride perzik en die was toen overal uitverkocht. ;(
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 12:38:43 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220473430
Ik kende dat hele batterijen niet trouwens :o Terwijl ik toch best wat heb rondgeneusd naar fruitbomen.
pi_220473473
Ach Blues, het blijft natuurlijk een DING in je leven :( heb destijds meegelezen en ook je boekje. Het is echt iets wat anderen overkomt, uit films en boeken. Totdat het ineens jouw leven is :'( en blijft :'(

:* :* :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220473753
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ach Blues, het blijft natuurlijk een DING in je leven :( heb destijds meegelezen en ook je boekje. Het is echt iets wat anderen overkomt, uit films en boeken. Totdat het ineens jouw leven is :'( en blijft :'(

:* :* :*

SPOILER
Yups :* O+

En het 'went' ook, dat het 'bij me hoort'.
pi_220473761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Yups :* O+

En het 'went' ook, dat het 'bij me hoort'.
Kiespijn?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_220473763
@Blues artikel gelezen, en ook je spoiler hier.. wat een klote situatie zo en wat een gemis :'( :*

Van een hele andere orde van belangrijkheid ben ik een beetje sip vandaag. Ik was vanochtend bij fysio. Van wat tot nu toe (met de zwelling en blauw) beoordeeld kon worden lijken iig 2vd3 enkelbandjes aan buitenkant enkel ingescheurd of afgescheurd, welk vd twee is nog niet te bepalen. Derde bandje mogelijk ook ingescheurd/afgescheurd maar dat kan pas volgende week beter bekeken worden. Aan binnenkant enkel lijken er 1 of 2 bandjes in elk geval verrekt en mogelijk ook ingescheurd, ook dat volgende week beter bekijken. Alles ingescheurd is 8-12 weken herstel. Afgescheurd wat langer. Maar grootste 'zorg' bij Fysio zat niet in de enkelbandjes maar in de gevoeligheid bovenop de enkel, bij de syndesmose. Die lijkt in elk geval een optater gehad te hebben, en de vraag is of daar ook echt letsel (in/afgescheurd) zit. Zo ja, dan heb ik een nog wat groter probleem. Ook dat moeten we volgende week beter bekijken. Maar omdat loopbeweging druk geeft op die syndesmose, moet ik daar dus echt voorzichtig mee zijn tot we weten of/hoeveel schade er is. Binnen mag ik zonder krukken als dat gaat, maar buitenshuis moet ik met twee krukken en halve belasting, en eigenlijk was de boodschap ook wel dat ik buitenshuis deze week gewoon beter even niet kan doen.

Ik had al wel gerekend op ingescheurde enkelbandjes, en met veel pech afgescheurd, maar totaal niet op dat het ook nog erger zou kunnen zijn. Dus dat kwam wat rauw op mn dak vallen. Ik hoop heel erg dat volgende week dinsdag blijkt dat er geen letsel is aan die syndesmose en alleen ingescheurde enkelbandjes, duimen jullie mee?

En dan een foto-update met de verrijking van het kleurenpalet en de zwelling en blauwheid die de verkeerde kant op is afgezakt (richting tenen):
SPOILER
pi_220473778
Hoofd leeggefietst met een omweg om een geocache te zoeken, niet gevonden :( :D en naar mijn wolwinkeltje.
Met advies en ff geleuter over haakpatronen O+ weer terug gefietst.
Ga ik nu verder 'in mijn tijd hangen'.
Lekker lezen, beetje gymmen straks, keutelen, haken en ik wil deze week ook beginnen met mondharmonica cursusje die ik vond.
pi_220473799
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:30 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues artikel gelezen, en ook je spoiler hier.. wat een klote situatie zo en wat een gemis :'( :*

Van een hele andere orde van belangrijkheid ben ik een beetje sip vandaag. Ik was vanochtend bij fysio. Van wat tot nu toe (met de zwelling en blauw) beoordeeld kon worden lijken iig 2vd3 enkelbandjes aan buitenkant enkel ingescheurd of afgescheurd, welk vd twee is nog niet te bepalen. Derde bandje mogelijk ook ingescheurd/afgescheurd maar dat kan pas volgende week beter bekeken worden. Aan binnenkant enkel lijken er 1 of 2 bandjes in elk geval verrekt en mogelijk ook ingescheurd, ook dat volgende week beter bekijken. Alles ingescheurd is 8-12 weken herstel. Afgescheurd wat langer. Maar grootste 'zorg' bij Fysio zat niet in de enkelbandjes maar in de gevoeligheid bovenop de enkel, bij de syndesmose. Die lijkt in elk geval een optater gehad te hebben, en de vraag is of daar ook echt letsel (in/afgescheurd) zit. Zo ja, dan heb ik een nog wat groter probleem. Ook dat moeten we volgende week beter bekijken. Maar omdat loopbeweging druk geeft op die syndesmose, moet ik daar dus echt voorzichtig mee zijn tot we weten of/hoeveel schade er is. Binnen mag ik zonder krukken als dat gaat, maar buitenshuis moet ik met twee krukken en halve belasting, en eigenlijk was de boodschap ook wel dat ik buitenshuis deze week gewoon beter even niet kan doen.

Ik had al wel gerekend op ingescheurde enkelbandjes, en met veel pech afgescheurd, maar totaal niet op dat het ook nog erger zou kunnen zijn. Dus dat kwam wat rauw op mn dak vallen. Ik hoop heel erg dat volgende week dinsdag blijkt dat er geen letsel is aan die syndesmose en alleen ingescheurde enkelbandjes, duimen jullie mee?

En dan een foto-update met de verrijking van het kleurenpalet en de zwelling en blauwheid die de verkeerde kant op is afgezakt (richting tenen):
SPOILER
Over klote situatie gesproken. Wat een PECH en pijn ;( :*
pi_220473865
Indrukwekkende foto's, @vlindertje89

Ik duim voor zo min mogelijk schade :o ^O^
pi_220473956
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:30 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Blues artikel gelezen, en ook je spoiler hier.. wat een klote situatie zo en wat een gemis :'( :*

SPOILER
Au, sterkte
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_220474026
Mijn fruitbomen hebben een opdonder gehad vorig jaar. Na het planten echt een bagger voorjaar, inclusief -4 vorst (wat voor hier echt ongekend koud is) en weken lang grijs en geen zon.

De gele kiwi heeft dat niet overleefd, en een (van de vier) perziken (of een van de abrikozen.. niet zeker) heeft alleen aan de onderkant blad. Voor de rest gaat alles erg goed, en heeft danwel blad of bloesem.

De eerste waren een van de perziken en de pruim (eerst de Europese friar en daarna de Japanse), dus een bosje witte en roze bloesem. Die hebben nu ook volop blad.

De appel (Fiji, granny Smith) beginnen nu blad te krijgen en de peren en kers zowel blad als bloesem. De granaatappel heeft blad, de groene kiwi (vrouwtje en doemijdebeermaar) doen het goed, en alle andere perziken en abrikoos ook bloem en/of blad. De aalbessen doen het goed, de framboos lijkt het ook te doen al geloof ik dat pas als er niet ineens braam aan hangt.

Knoppen in de vijgen, volop blad in de amandel, en de kweepeer (waarvan we vorig jaar tot juni dachten dat hij dood was) volop in blad.
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')