Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dommekracht Mes, die op meerdere momenten kansloze versnellingen aan het plaatsen was, noemt anderen dom. Dit blijft toch zo'n leuke sport he.
Het was inderdaad Richard P.quote:
Klopt. Graag een goede schorsingquote:
quote:Niet Wynants, maar algemeen manager Richard Plugge zat naar verluidt achter het stuur. “Kijk, we betreuren het incident. Dit draagt niet bij aan het imago van het wielrennen. Het gebeurde in de achtergrond na een lekke band en het heeft het resultaat niet beïnvloed, maar het had niet mogen gebeuren.”
“Nogmaals: we betreuren het incident en slaan mea culpa. Het is niet omdat zoiets vaker gebeurt in de koers dat wij het recht hebben om dat ook te doen.”
Het had geen invloed op het resultaat, dus dan moet het gewoon kunnen!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
"Het is niet omdat zoiets vaker gebeurt in de koers dat wij het recht hebben om dat ook te doen.”
Prachtige sorry not sorry.
We hebben over 4 renners met samen 9 profoverwinningen. Dat zijn geen veelwinnaars die heel veel ervaring hebben in finale rijden. En dan ga je pokeren, niet alleen tegen je 3 medevluchters maar godbetert ook tegen van der Poel die in de laatste kilometer bijna altijd de goede beslissing neemt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
We hebben het ook over Vermeersch. Dat is echt iemand die nooit iets gaat winnen.
In principe is het volgens mij niet zo ingewikkeld. Het gaat hier naar mijn idee vooral mis omdat ze pas bij het ingaan van de laatste kilometer de kans krijgen om op het wiel van Van der Poel te komen, als ze die kans krijgen op vijf kilometer van het eind is het vast een ander verhaal. Dan is het geen probleem als jij degene bent die het laatste gat dicht, de finish is dan nog relatief ver, als jij nu in de laatste kilometer degene bent die dat laatste gaatje overbrugt ben je hoogstwaarschijnlijk geklopt in de sprint. En dat zagen zowel Vermeersch, Hagenes als Abrahamsen niet zitten. Ja, kan gebeuren, zou ik zeggen. Van die drie zit er ook niet eentje met dusdanig veel overschot dat diegene het vertrouwen mag hebben dat hij het alsnog kan afronden in de sprint, dus er zijn zeker verklaringen te verzinnen. Het laatste gaatje dichten is soms het moeilijkste deel, nu kwam dat toevallig zo uit.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:20 schreef Faraday01 het volgende:
We zijn twee uur verder en ik vraag me nog steeds af waar we de laatste kilometer naar hebben zitten te kijken. Je rijdt in een groepje van vier en hebt - als renner van de tweede of derde lijn - een unieke kans om van een alien te winnen in toch een grote koers. Het is niet zo dat je nog een enorm gat hoeft te overbruggen waardoor je kansloos bent als je rijdt. Op driekwart kracht ronddraaien is altijd voldoende om Matje binnen schot te houden voor de sprint. Iedereen een half beurtje dus en je kunt er voor sprinten.
En dan willen alle nooit-winnaars de slimste zijnDus je hebt bijna nooit een kans om te winnen en de enige kans die je waarschijnlijk ooit krijgt in zo'n grote koers laat je lopen omdat je perse het bordje van de ander leeg wilt eten. Zodat je voor de tweede plaats mag sprinten. Maar wat waren we toch slim geweest als iemand anders het wel had gedaan
Typisch geval bang zijn om te verliezen en daarom niet durven te verliezen door wel iets te doen om te kunnen winnen.
Ik begrijp de tactische overwegingen prima. Daar gaat het niet om. Maar het is uiteindelijk gewoon niet slim. Leuk om allemaal te pokeren maar je weet met zekerheid dat als je van der Poel een paar extra seconden geeft het gedaan is. Rijdt allemaal een half beurtje en je bent er. En neem dan maar de gok dat de ander het niet doet en profiteert of dat je er alsnog niet komt. Het is eigenlijk gewoon optietheorie. Door een half beurtje te doen koop je de optie om te kunnen winnen, door het niet te doen ben je afhankelijk van de anderen. Dat laatste is leuk voor de grote mannen met een groot palmares maar deze garnituur renners moeten in mijn ogen altijd de optie kopen en je niet afhankelijk te maken van anderen. Zonder daarbij te veel te doen je kansen op te offeren.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In principe is het volgens mij niet zo ingewikkeld. Het gaat hier naar mijn idee vooral mis omdat ze pas bij het ingaan van de laatste kilometer de kans krijgen om op het wiel van Van der Poel te komen, als ze die kans krijgen op vijf kilometer van het eind is het vast een ander verhaal. Dan is het geen probleem als jij degene bent die het laatste gat dicht, de finish is dan nog relatief ver, als jij nu in de laatste kilometer degene bent die dat laatste gaatje overbrugt ben je hoogstwaarschijnlijk geklopt in de sprint. En dat zagen zowel Vermeersch, Hagenes als Abrahamsen niet zitten. Ja, kan gebeuren, zou ik zeggen. Van die drie zit er ook niet eentje met dusdanig veel overschot dat diegene het vertrouwen mag hebben dat hij het alsnog kan afronden in de sprint, dus er zijn zeker verklaringen te verzinnen. Het laatste gaatje dichten is soms het moeilijkste deel, nu kwam dat toevallig zo uit.
Vermeersch was onderweg de grote motor, ik kan me best voorstellen dat Hagenes en Abrahamsen gokken dat Vermeersch dan door blijft gaan tot hij op het wiel van Van der Poel zit. En ik kan me ook helemaal voorstellen dat Vermeersch het laatste gat niet wil dichten, om dan zijn vluchtgenoten te zien profiteren. Dan maar liever Van der Poel, zoals Vermeersch zelf zegt. Wielrennen is vaak ook een spelletje blufpoker, ditmaal was er simpelweg niemand die niet aan het bluffen was. Normaal is er altijd wel eentje die zijn zenuwen niet kan bedwingen, nu een keer niet. En dan ziet het er ineens heel knullig uit allemaal. Maar als een Abrahamsen toehapt, naar Van der Poel rijdt en vervolgens Hagenes wint lachen we hem ook uit. Dus ja, soms moet je gokken, zelfs als je maar een bescheiden palmares hebt.
Het ziet er optisch natuurlijk ook extra lullig uit omdat Van der Poel inhoudt, ziet dat ze achter hem beginnen te pokeren en dan toch maar weer wat harder begint te trappen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begrijp de tactische overwegingen prima. Daar gaat het niet om. Maar het is uiteindelijk gewoon niet slim. Leuk om allemaal te pokeren maar je weet met zekerheid dat als je van der Poel een paar extra seconden geeft het gedaan is. Rijdt allemaal een half beurtje en je bent er. En neem dan maar de gok dat de ander het niet doet en profiteert of dat je er alsnog niet komt. Het is eigenlijk gewoon optietheorie. Door een half beurtje te doen koop je de optie om te kunnen winnen, door het niet te doen ben je afhankelijk van de anderen. Dat laatste is leuk voor de grote mannen met een groot palmares maar deze garnituur renners moeten in mijn ogen altijd de optie kopen en je niet afhankelijk te maken van anderen. Zonder daarbij te veel te doen je kansen op te offeren.
Dat wordt WLR opgedoektquote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:40 schreef franklop het volgende:
Stel je voor dat zoiets volgende week zondag gebeurd, maar dan met Pogacar die alsnog wint. Denk dat WLR dan helemaal uit zijn plaat gaat
Lijfstraffen volgens de Saudische wetgeving.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:12 schreef Pistolero het volgende:
Ik pleit bij deze voor een levenslange schorsing.
Ze zullen ongetwijfeld zo gedacht hebben en dat is precies waar het mis gaat. Durven te verliezen om te kunnen winnen is niet alleen eerst het bordje van de ander leeg eten maar ook de situatie herkennen waarbij je wel iets moet doen om te kunnen winnen. En het is duidelijk dat deze renners het instinct (nog) missen om dat te doorzien. En zoals we aan van Aert in de Tirreno gezien hebben, is het ook met een dik palmaris niet makkelijk. Het punt blijft dat als je wel iets doet (zonder het te overdoen) je de optie gekocht hebt om te kunnen winnen en je anders een unieke kans in handen stelt van de andere vluchters.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het ziet er optisch natuurlijk ook extra lullig uit omdat Van der Poel inhoudt, ziet dat ze achter hem beginnen te pokeren en dan toch maar weer wat harder begint te trappen.
Stel dat een Van der Poel in die achtervolgende groep had gezeten en Vermeersch op kop had gereden, dan had hij dat laatste gat wel durven te dichten. Maarja, hij kan rekenen op een sprint die normaal zeer sterk is en hij heeft een groot palmares om op terug te vallen, dan is een keer verliezen net wat minder erg. Die vrijheid heeft een Hagenes nou ook weer niet. Hij probeerde zijn kaarten zo goed mogelijk te spelen, zeker nog met de pandoering die hij van Segaert kreeg in het achterhoofd. Kan me voorstellen dat je dan net even wat minder zin hebt om het werk van anderen op te knappen. En dat bij het ingaan van de laatste kilometer zelfs een halve beurt al als teveel werk voelt. Je wil ook niet dat een Vermeersch dan ineens uit je rug kan demarreren, had ik hem ook nog wel voor aangezien. Misschien is het juist hun bescheiden palmares dat ze hier de kop kost.
Wellicht zaten ze ook nog met Dewulf in hun achterhoofd, die - begrijpelijkerwijs - geen beurt op kop heeft gedaan. Maar stel je voor dat hij ineens nog wel een sprintje blijkt te hebben en met de winst gaat lopen, dat was voor die andere drie erger geweest dan een zege van Van der Poel.
Jaartje schorsing!quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
"Het is niet omdat zoiets vaker gebeurt in de koers dat wij het recht hebben om dat ook te doen.”
Prachtige sorry not sorry.
op zijn bek gaat en sleutelbeen breekt.......quote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:01 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je zou bijna hopen dat Pogi op zijn bek gaat volgende week zondag. Maar dat is niet zo sportief omdat te zeggen. En als hij op zijn bek gaat wint hij ook
Zo ziet hij dat zelf dan weer nietquote:Op vrijdag 27 maart 2026 20:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Laatste 2km teruggekeken en gelachen. Er waren inderdaad nog drie trappen per man nodig van achtervolgende groep dan zaten ze in wiel van Mathieu.
Hagenees baalt nu natuurlijk het meest aangezien hij met hele fietslengte wint.
Vooral ook slim om dan zelf een groepje met Visma en UAE te laten rijden, naar iemand van Decathlon toe. Naast Bora de drie grootste blokken in het peloton die ongetwijfeld waren gaan rijden.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dommekracht Mes, die op meerdere momenten kansloze versnellingen aan het plaatsen was, noemt anderen dom. Dit blijft toch zo'n leuke sport he.
Dat was juist degene die nog wat deed na de eerste weigeringen. Normaal blijft Abrahamsen ook wel gaan, maar gezien zijn sprint was daar het beste ook wel vanaf.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 19:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
We hebben het ook over Vermeersch. Dat is echt iemand die nooit iets gaat winnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |