abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220512551
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Toen mijn kinderen zwemles hadden, was er een jongens en een meisjes kleedruimte. Geen aparte hokjes.
[..]
Of stennis schoppen als er geen vrouwelijke verloskundige/gynaecoloog is bij een bevalling.
Persoonlijk zou ik dat ook niet erg prettig vinden. Evenals dat een man me bij de brazillian zou waxen of laseren. Zullen we vrouwen zelf laten bepalen of ze een man bij de bevalling willen?
pi_220512555
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Genoeg voetbal ouders zonder islam achtergrond die zich ook misdragen. Prima geïntegreerd.
HAHA
pi_220512564
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ruzie over wel of niet douchen op een sportclub die volledig escaleert, dat kunnen net zo goed Nederlanders zijn.
Ik betwijfel wel of die dan zo’n lang topic zouden krijgen.
Precies. Wij hadden douchen op de basisschool en NIEMAND vond dat leuk. De wat oudere kinderen maakten hun haar nat onder de kraan.

Eigenlijk jammer dat er niet open gepraat kon worden over hoe onplezierig wij blanke autochtone Nederlanders het douchen vonden… angstcultuur
pi_220512673
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:39 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Lentekriebels.
Die zag ik al aankomen ja :')

Maar nee, bij Lentekriebels word je veel goede dingen geleerd over eigen grenzen maar niet dat omkleden en douchen bij gym of schoolzwemmen grensoverschrijdend is. Echt niet :N
  zondag 5 april 2026 @ 14:03:41 #155
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220512697
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Precies. Wij hadden douchen op de basisschool en NIEMAND vond dat leuk. De wat oudere kinderen maakten hun haar nat onder de kraan.

Eigenlijk jammer dat er niet open gepraat kon worden over hoe onplezierig wij blanke autochtone Nederlanders het douchen vonden… angstcultuur
Wat een flauwekul zeg. Dit verzin je gewoon ter plekke. Mits niet afkomstig uit Staphorst, Urk, e.d. of gebaseerd op een achterlijke cultuur uit de zandbak is dit gewoon grote duimzuigerij!
"Hoka Hey!"
pi_220512731
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]
Wat een flauwekul zeg. Dit verzin je gewoon ter plekke. Mits niet afkomstig uit Staphorst, Urk, e.d. of gebaseerd op een achterlijke cultuur uit de zandbak is dit gewoon grote duimzuigerij!
Ben bang dat ze bloedserieus is. Preutsheid is niet voorbehouden aan grefo's of moslims hoor, ook 'gewone' Nederlandse kinderen gaan op een bepaald moment puberen.en dan slaat de schaamte toe.

Maar da's een andere schaamte dan hetgeen je "uit naam van het geloof" niet mag/hoeft/doet/moet.
  zondag 5 april 2026 @ 14:47:50 #157
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220513075
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat is het niet mats.
Misschien was gezamenlijk naakt douchen heel vroeger in de 70's en 80's dood normaal. Maar de nieuwere generaties worden preutser en preutser. Ik vermoed zelf dat dat vooral door amerikanisering komt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220513186
Gezamenlijk douchen na de sport is hier in Midden Nederland gewoon de norm. Sterker nog, er is geen enkele discussie over tussen ouders danwel kinderen.
pi_220513225
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:47 schreef Harvest89 het volgende:
Misschien was gezamenlijk naakt douchen heel vroeger in de 70's en 80's dood normaal. Maar de nieuwere generaties worden preutser en preutser. Ik vermoed zelf dat dat vooral door amerikanisering komt.
Ik denk dat deze ontwikkeling niet zozeer te maken heeft met preutsheid, maar met de komst van smartphones met ingebouwde camera.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2026 15:13:53 ]
  zondag 5 april 2026 @ 15:13:11 #160
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220513235
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk dat deze ontwikkeling niet zozeer te maken heeft met preutsheis, maar met de komst van smartphones met ingebouwde camera.
Ook een mogelijkheid.
pi_220513259
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk dat deze ontwikkeling niet zozeer te maken heeft met preutsheid, maar met de komst van smartphones met ingebouwde camera.
De trend was er ook al toen half Nederland alleen nog maar een Nokia 3210 had (en de andere helft had nog niet eens een mobieltje)..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2026 15:17:01 ]
pi_220513298
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 00:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik van deze zaak moet vinden.

Volgens PSV Handbal zou grensoverschrijdend gedrag van de ouders bij trainingen en wedstrijden de reden zijn voor het royement van die drie meisjes. Het lijkt me voor de hand liggen dat dat geen gegronde reden kan zijn voor het royement van die meisjes. Je kunt die meisjes immers niet verantwoordelijk stellen voor het gedrag van hun ouders.
Eh, bij meisjes van 11 jaar zijn de ouders volledig verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen. Als de ouders zich slecht gedragen, dan zijn zij zelf verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan voor hun kinderen. Hadden ze zich maar beter moeten gedragen. Sim-pel.
pi_220513372
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:45 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Ik weet HEEL zeker dat je vergeten bent dat niemand het leuk vond en de oudere kinderen alleen hun haar nat maakten, omdat die fscking douches alleen maar fscking KOUD WATER hadden. Ik herinner me ook heel goed dat als ik moest douchen, ik gewoon de kraan aanzette en dan maar twee of drie keer door de koude waterstraal heen sprong omdat het zo fscking koud was!

Preuts ben ik nooit geweest. Behalve toen mijn piemel begon te groeien en ik het vermoeden kreeg dat hij een stuk groter dan die van de anderen begon te worden, en ik hen niet wilde beschamen. Hahahahaha, grapje. :+
pi_220513770
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:27 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik weet HEEL zeker dat je vergeten bent dat niemand het leuk vond en de oudere kinderen alleen hun haar nat maakten, omdat die fscking douches alleen maar fscking KOUD WATER hadden. Ik herinner me ook heel goed dat als ik moest douchen, ik gewoon de kraan aanzette en dan maar twee of drie keer door de koude waterstraal heen sprong omdat het zo fscking koud was!

Preuts ben ik nooit geweest. Behalve toen mijn piemel begon te groeien en ik het vermoeden kreeg dat hij een stuk groter dan die van de anderen begon te worden, en ik hen niet wilde beschamen. Hahahahaha, grapje. :+
Oh nee koud waren de douches gelukkig (meestal) niet. Lees wel vaker dat dat in veel zwembaden tegenwoordig een probleem is :r

Als de douches idd koud waren had de juf er lekker zelf onder mogen staan :r Achterlijk om kinderen te dwingen koud te douchen
pi_220514791
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 14:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is het niet mats.
Dat zou idd goed kunnen. Hier (VS) heb ik meegemaakt dat ze in hun onderbroek onder de douche (ah, en noem het geen douche, maar een shower, haha) staan.

Ik heb dat klassikaal douchen begin jaren zeventig in het begin ook niet als prettig ervaren, maar man up Lyrebird, daar word je een kerel van. Preutsheid is net als jaloezie of je zorgen maken iets waar je helemaal niets aan hebt. Het werkt zelfs tegen je. Afleren!

In mijn Japanse jaren gingen we met studenten en leraren naar de “onsen” (Japans badhuis met loeiheet natuurlijk badwater). Mannen en vrouwen gescheiden, iedereen naakt. Toen is mijn gebrek aan preutsheid goed van pas gekomen. Intuïtief denk ik ook dat mijn Japanse collega’s en studenten dat ook gewaardeerd hebben: zonder kleren is hij net zo als ons.

Daarom is samen douchen sociaal ook zo belangrijk: hiermee laat je zien dat je elkaar accepteert zoals we zijn. Persoon A is niet beter dan persoon B. Precies wat we missen bij de integratie van kansenparels.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 5 april 2026 @ 17:53:00 #166
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220514835
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:48 schreef Lyrebird het volgende:
Preutsheid is net als jaloezie of je zorgen maken iets waar je helemaal niets aan hebt. Het werkt zelfs tegen je. Afleren!

In mijn Japanse jaren gingen we met studenten en leraren naar de “onsen” (Japans badhuis met loeiheet natuurlijk badwater). Mannen en vrouwen gescheiden, iedereen naakt. Toen is mijn gebrek aan preutsheid goed van pas gekomen. Intuïtief denk ik ook dat mijn Japanse collega’s en studenten dat ook gewaardeerd hebben: zonder kleren is hij net zo als ons.

Daarom is samen douchen sociaal ook zo belangrijk: hiermee laat je zien dat je elkaar accepteert zoals we zijn. Persoon A is niet beter dan persoon B. Precies wat we missen bij de integratie van kansenparels.
Dagje Duitse sauna is ook een leuke tip.
pi_220514859
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2026 17:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dagje Duitse sauna is ook een leuke tip.
… en als je wel eens in Japan of ZK bent: ga naar een onsen! Wel je tatoeages afplakken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 5 april 2026 @ 17:56:56 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220514864
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
… en als je wel eens in Japan of ZK bent: ga naar een onsen! Wel je tatoeages afplakken.
Waarom geen tattoages?
pi_220514883
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat zou idd goed kunnen. Hier (VS) heb ik meegemaakt dat ze in hun onderbroek onder de douche (ah, en noem het geen douche, maar een shower, haha) staan.

Ik heb dat klassikaal douchen begin jaren zeventig in het begin ook niet als prettig ervaren, maar man up Lyrebird, daar word je een kerel van. Preutsheid is net als jaloezie of je zorgen maken iets waar je helemaal niets aan hebt. Het werkt zelfs tegen je. Afleren!

Ik zat zowel op een basisschool waar je wel moest douchen en een waar het dus niet mocht. En ik zie geen enkele correlatie tussen samen douchen en elkaar accepteren zoals we zijn.
Sterker nog, op die douchende basisschool werden kinderen vaak gepest met hun lichaam, vooral als de ene eerder borsten en zo kreeg. Dat ging echt fel eraantoe, ik wil geen epistel schrijven, maar dat was daar echt een groot probleem. En die basisschool was “Nederlandser” dan die andere.
Op die andere basisschool speelde dit pesten om elkaars lichaam niet tot nauwelijks. Sowieso ook raar als kinderen elkaar pesten omdat de een al schaamhaar heeft of ongesteld is geweest, deze ontwikkelingen gebeuren vanzelf en zijn heel normaal.

Ik zie dan ook niet waarom samen naakt douchen het beste en minst ingrijpende doel is om elk lichaam te leren respecteren.
pi_220515011
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 18:00 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Ik zat zowel op een basisschool waar je wel moest douchen en een waar het dus niet mocht. En ik zie geen enkele correlatie tussen samen douchen en elkaar accepteren zoals we zijn.
Sterker nog, op die douchende basisschool werden kinderen vaak gepest met hun lichaam, vooral als de ene eerder borsten en zo kreeg. Dat ging echt fel eraantoe, ik wil geen epistel schrijven, maar dat was daar echt een groot probleem. En die basisschool was “Nederlandser” dan die andere.
Op die andere basisschool speelde dit pesten om elkaars lichaam niet tot nauwelijks. Sowieso ook raar als kinderen elkaar pesten omdat de een al schaamhaar heeft of ongesteld is geweest, deze ontwikkelingen gebeuren vanzelf en zijn heel normaal.

Ik zie dan ook niet waarom samen naakt douchen het beste en minst ingrijpende doel is om elk lichaam te leren respecteren.
Wat ik zeg, daar word je een man (of vrouw) van.

Het idee dat we pesten af kunnen schaffen is waanzinnig. Net zo waanzinnig als de sticker op het gebouw waar ik werk “guns are prohibited”. Net alsof iemand met een wapen zich af laat schrikken door een sticker.

Pesten is iets wat ik zwaar afkeur, maar we moeten onze kinderen er tegen wapenen. Je kunt pesten niet afschaffen. In de echte wereld komt pesten namelijk voor in allerlei soorten en maten. Belastingen. Je buren die denken op ieder uur van de dag lawaai te mogen maken.

Het feit dat we steeds meer Kens en Karens hebben, komt omdat mensen niet gewend zijn om in sociaal verband te leven. Ze denken dat de wereld om hun draait.

Wil je een beetje in de wereld kunnen navigeren, dan zul je er mee om moeten kunnen gaan dat iemand anders jou lelijk vindt. Daar moet je om kunnen lachen. Daar moet je boven staan. Leer relativeren.
pi_220515045
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 17:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom geen tattoages?
Japanners associëren tatoeages met misdaad, vanwege de Yakuza. Wat misschien nog wel belangrijker is, is dat Japanners respect hoog in het vaandel hebben staan. Zo’n tatoeage kan iemand anders lelijk vinden, en door af te plakken voorkom je dat. In Japan is men over het algemeen doodsbenauwd over “wat de buren er wel niet van zullen vinden”. Sneeuwvlokjes.
  zondag 5 april 2026 @ 18:33:00 #172
3542 Gia
User under construction
pi_220515050
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 13:43 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik dat ook niet erg prettig vinden. Evenals dat een man me bij de brazillian zou waxen of laseren. Zullen we vrouwen zelf laten bepalen of ze een man bij de bevalling willen?
In het ziekenhuis werkt dat niet altijd zo. Je moet het soms maar doen met de arts die dienst heeft.
pi_220518969
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]
In het ziekenhuis werkt dat niet altijd zo. Je moet het soms maar doen met de arts die dienst heeft.
Klopt, maar dan kan je alsnog empathie tonen als de vrouw het erg ongemakkelijk vindt.
pi_220518976
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 15:05 schreef William_Papadin het volgende:
Gezamenlijk douchen na de sport is hier in Midden Nederland gewoon de norm. Sterker nog, er is geen enkele discussie over tussen ouders danwel kinderen.
Dus op een gemiddelde basisschool van 200 kinderen weet jij precies van elke ouder en kind dat die geen enkel probleem met samen naakt douchen heeft? HAHAHAHA!
pi_220519140
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 13:19 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Dus op een gemiddelde basisschool van 200 kinderen weet jij precies van elke ouder en kind dat die geen enkel probleem met samen naakt douchen heeft? HAHAHAHA!
Correct, meerdere scholen en clubs zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')