abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220439897
Meisjes (11) na conflict over douchen niet terug naar PSV Handbal

https://nos.nl/artikel/26(...)rug-naar-psv-handbal

quote:
Drie elfjarige meisjes die bij PSV Handbal in Eindhoven zijn geroyeerd na een conflict over gezamenlijk douchen, mogen voorlopig niet terug naar de vereniging.

Dat heeft de rechter bepaald in het kort geding dat door de moeders van de meisjes was aangespannen, samen met Muslim Rights Watch Nederland, meldt Omroep Brabant.

De rechter spreekt zich niet uit over het conflict zelf, maar vindt dat de meisjes (of hun ouders) eerst bij PSV in beroep hadden moeten gaan tegen het royement voordat zij naar de rechter stapten. Dat hebben zij niet gedaan. De rechter vindt verder dat "een terugkeer van de meisjes zeer beladen zal zijn".

Misdragen

De uitspraak volgt op een conflict dat de afgelopen maanden snel escaleerde en zelfs tot vragen in de Tweede Kamer leidde. De drie kinderen werden eind 2025 door PSV Handbal geschrapt als leden, volgens voorzitter Toine Lodewijks vooral omdat hun ouders zich hadden misdragen. Zij zouden openlijk en luidkeels hebben gescholden.

"Wij zouden nooit kinderen uit de club zetten als het alleen ging om verplicht wel of niet douchen", zegt hij,

Adil el Kanfoudi van belangenorganisatie Muslim Rights Watch Nederland, die de ouders bijstaat, zegt dat de moeders zich niet hebben misdragen. Het conflict draait louter en alleen om het douchen, aldus El Kanfoudi.

Angst voor foto's

Bij in ieder geval twee van de drie moeders speelt religie een rol wat betreft het douchen. El Kanfoudi wijst erop dat het binnen de islam niet is toegestaan om publiekelijk naakt te zijn, of buiten het gezin anderen naakt te zien.

"Ze mogen zelf hun grenzen bepalen, juist als het gaat om het douchen", aldus een van de moeders tijdens de zitting. Ook is er angst dat er foto's worden gemaakt, al geldt in de kleedkamers van PSV Handbal een strikt verbod op het meenemen van mobiele telefoons.
Badpak

PSV Handbal zegt dat gezamenlijk douchen allang niet meer verplicht is. "Wij hebben diverse keren alternatieven geboden voor het gezamenlijk naakt douchen. In een badpak bijvoorbeeld of afzonderlijk als de rest klaar is", aldus Lodewijks. "Of niet douchen en gewoon op elkaar wachten in de kleedkamer."

Eind januari probeerde burgemeester Dijsselbloem van Eindhoven te bemiddelen. Hij sprak eerst met PSV Handbal en daarna met de ouders van de drie kinderen. Volgens een woordvoerder van de burgemeester zijn die gesprekken goed verlopen.

Toch kondigden de moeders even later het kort geding aan, waarin ze eisten dat hun kinderen bij PSV Handbal mogen terugkeren. De rechter vond tijdens de behandeling van de zaak dat de twee partijen eerst met elkaar om tafel moesten, maar dat gesprek mislukte. Dus was het toch aan de rechter om een oordeel te vellen.

De ouders moeten de proceskosten van ruim 1900 euro betalen.
Ik weet even niet meer wat ik hier van moet vinden merk ik.
pi_220439917
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:15 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Dat is eenvoudig terug te brengen tot de vraag of je voor of tegen de islamisering bent.
pi_220439934
Als professionele immigrant kijk ik hoofdschuddend naar het geklungel van deze ouders. Je wilt met alle geweld in Nederland wonen, maar je wilt je niet conformeren aan de Nederlandse norm. Begin er dan niet aan. Ga gewoon terug naar waar je vandaan komt, dan kun je daar je dochters kort houden, ze niet laten douchen, en tegen andere mensen schreeuwen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220439972
Vandaag ook een moslima die een visboer voor de rechter daagde. Ze wou kibbeling kopen, maar dat mocht niet en nu moet een rechter zich hierover uitspreken. Gelukkig hebben we meer dan genoeg rechters voor dit soort gedoe.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ik-verkoop~a46ae00e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 maart 2026 @ 23:47:29 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220439982
De Islam hoort hier niet. Los van dat het een religie is uit de 7e eeuw, proberen de volgelingen constant meer ruimte voor hun geloof op te eisen.

We zijn geen moslimland, dus ga maar lekker je geloof in eender welk shithole beoefenen waar je vandaan kwam als je er zo graag aan vast wil houden.
pi_220439983
quote:
Adil el Kanfoudi van belangenorganisatie Muslim Rights Watch Nederland, die de ouders bijstaat
Gestopt met lezen....
pi_220439985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:29 schreef Lyrebird het volgende:
Als professionele immigrant
Kan je daar je werk van maken? :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220439999
quote:
Als professionele immigrant kijk ik hoofdschuddend naar het geklungel van deze ouders. Je wilt met alle geweld in Nederland wonen, maar je wilt je niet conformeren aan de Nederlandse norm. Begin er dan niet aan. Ga gewoon terug naar waar je vandaan komt, dan kun je daar je dochters kort houden, ze niet laten douchen, en tegen andere mensen schreeuwen.
De kolonisatie moet doorgaan, het gaat niet om aanpassen.
pi_220440025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Kan je daar je werk van maken? :D
You bet. We zouden geen succes zijn bij "Ik vertrek", omdat we ondertussen pros zijn.

Lyrebird & co, voor al uw tips + tricks als het gaat om immigratie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220440049
quote:
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik van deze zaak moet vinden.

Volgens PSV Handbal zou grensoverschrijdend gedrag van de ouders bij trainingen en wedstrijden de reden zijn voor het royement van die drie meisjes. Het lijkt me voor de hand liggen dat dat geen gegronde reden kan zijn voor het royement van die meisjes. Je kunt die meisjes immers niet verantwoordelijk stellen voor het gedrag van hun ouders. En als het gedrag van de ouders tijdens trainingen en wedstrijden het grote probleem is, dan lijkt het me voldoende om die ouders te verbieden om bij de trainingen en wedstrijden te komen kijken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 00:23:13 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220440070
Ach ach ach

Weer zo'n hautaine eiser.
Als het je hier niet naar het zin is, kut dan op.

Je hebt hier meer vrijheid als meisje dan in het land van je herkomst, en dan ga je er zo mee om :')
Kutouders, kutvolk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 27 maart 2026 @ 05:36:51 #12
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220440603
90% van de bevolking moet dat moslimgezeik hier niet. Dit soort problemen ontstaan als het bij de bevolking door de strot geduwd wordt vanuit den haag of andere instanties
  vrijdag 27 maart 2026 @ 06:08:34 #13
396550 Richestorags
pi_220440661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 05:36 schreef Jahr00n het volgende:
90% van de bevolking moet dat moslimgezeik hier niet. Dit soort problemen ontstaan als het bij de bevolking door de strot geduwd wordt vanuit den haag of andere instanties
Helaas klopt dat getal niet. Genoeg naïeve dromertjes die er geen genoeg van kunnen krijgen.
pi_220440704
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 00:23 schreef Red_85 het volgende:
Ach ach ach

Weer zo'n hautaine eiser.
Als het je hier niet naar het zin is, kut dan op.

Je hebt hier meer vrijheid als meisje dan in het land van je herkomst, en dan ga je er zo mee om :')
Kutouders, kutvolk.
Die meisjes hebben zo te zien niks fout gedaan hoor.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 06:52:46 #15
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220440766
Aha, daar komen de goedpraters weer op de proppen. Dus de ouders misdragen zich meerdere malen vanuit de opvattingen van een achterlijke cultuur, wensen zich niet aan te passen aan de normen en waarden en hebben geen enkel vertrouwen in de club (altijd aanwezige achterdocht!!). Ga dan gewoon niet handballen of blijf waar je thuishoort waar dit soort zaken wel gaan zoals jij wil. Optiefen dus!!!

Deze club wordt gigantisch voor het blok gezet want moet blijkbaar wel de meisjes toestaan en de zich misdragende ouders weren - goed voor de sfeer in de kleedkamer, op het veld en bij de club.

Discriminatie en racisme kaart zal binnnekort wel weer om de hoek kijken 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 27-03-2026 07:37:52 ]
"Hoka Hey!"
pi_220440794
quote:
Het verschil tussen jou en de mensen waar het hier om gaat is vermoedelijk dat jij werkt en zij een uitkering genieten die ze in het land van herkomst uiteraard niet krijgen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:45:16 #17
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220441033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vandaag ook een moslima die een visboer voor de rechter daagde. Ze wou kibbeling kopen, maar dat mocht niet en nu moet een rechter zich hierover uitspreken. Gelukkig hebben we meer dan genoeg rechters voor dit soort gedoe.
Liever dat ze zich over dit soort zaken uitspreken dan over zaken waar de gedaagde nog jarenlang last van kan ondervinden.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220441088
Wat een hoop angst voor de islam is er toch. Dat zelfs de burgermeester ermee ging bemoeien.
Corporate translator
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:59:31 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220441124
quote:
Heb je ooit wel eens geld onder de douche gezien? Weet je waarom niet?

Geld stinkt niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:01:35 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220441135
quote:
Ook al was dit bij een visboer, het is allemaal salamitactiek.

Telkens een stapje verder. En verder.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:03:10 #21
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220441143
quote:

[..]
Ik wel, Lekker opzouten naar Saoedi Arabië.
pi_220441163
Wel jammer voor de kinderen dat ze uit de club gezet worden omdat de ouders zich misdragen. Maar aan de andere kant, als je zo'n voorbeeld hebt als kind zul je misschien zelf ook geen grote aanwinst zijn voor een club.
  Redactie Sport vrijdag 27 maart 2026 @ 08:06:27 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220441170
Warme club.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220441206
quote:
Dit gaat over de vraag in hoeverre je als ondernemer het recht hebt om zelf te bepalen aan wie je je producten of diensten aanbiedt.

Je kan je natuurlijk afvragen waar ze zich druk om maakt. Als die ene visboer haar geen kibbeling wil verkopen, dan ga je toch naar een andere visboer die dat wel doet? In plaats daarvan maakt ze er een zaak van. Misschien heeft ze dat wel afgekeken van de homo's. Die stappen ook naar de rechter als een juwelier geen stel trouwringen wil maken voor een homopaar, of als een banketbakker geen bruiloftstaart wil bakken voor een homopaar.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:17:49 #25
545 dop
:copyright: dop
pi_220441229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Helaas klopt dat getal niet. Genoeg naïeve dromertjes die er geen genoeg van kunnen krijgen.
Als ik het topic zo lees is er vooral een selectief groepje die smult van dit soort topics, en er geen genoeg van kan krijgen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:30:22 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220441288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:47 schreef Richestorags het volgende:
De Islam hoort hier niet. Los van dat het een religie is uit de 7e eeuw
Wat bedoel je hier mee?
Christendom is nog ouder, dat hoort hier wel?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:30:36 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220441291
Hoe weten we trouwens dat PSV hier de waarheid spreekt?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:31:34 #28
396550 Richestorags
pi_220441297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat bedoel je hier mee?
Christendom is nog ouder, dat hoort hier wel?
Het Christendom vindt zichzelf in bepaalde stromingen telkens opnieuw uit en beweegt met de tijd mee. De SGP variant niet en daar hebben we niet voor niets ook moeite mee.
pi_220441299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe weten we trouwens dat PSV hier de waarheid spreekt?
Goh...
Wie van de 2 partijen zou jij als 1ste geloven dan?
:')
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:34:05 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220441307
Tja kinderen van scheldende moslimtokkies kun je gewoon royeren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:40:43 #31
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220441338
Moslims en zelfrelfectie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220441343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:32 schreef Toine51 het volgende:
Goh...
Wie van de 2 partijen zou jij als 1ste geloven dan?
Ik zou niet weten wie ik als eerste zou moeten geloven. Ik vind de toedracht volgens PSV Handbal nogal ongeloofwaardig.

PSV Handbal ontkent dat het conflict te maken heeft met het douchen, en ontkent dat douchen na trainingen en wedstrijden verplicht is. Maar ondertussen staat er wel degelijk op hun website:
quote:
Douchen na training en wedstrijd is verplicht, tevens goed voor de sfeer!
https://www.psvhandbal.nl/nieuwe-leden-info
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:47:05 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220441361
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wie ik als eerste zou moeten geloven. Ik vind de toedracht volgens PSV Handbal nogal ongeloofwaardig.

PSV Handbal ontkent dat het conflict te maken heeft met het douchen, en ontkent dat douchen na trainingen en wedstrijden verplicht is. Maar ondertussen staat er wel degelijk op hun website:
[..]
quote:
PSV Handbal zegt dat gezamenlijk douchen allang niet meer verplicht is. "Wij hebben diverse keren alternatieven geboden voor het gezamenlijk naakt douchen. In een badpak bijvoorbeeld of afzonderlijk als de rest klaar is", aldus Lodewijks. "Of niet douchen en gewoon op elkaar wachten in de kleedkamer."
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:49:03 #34
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220441367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

[..]
Kan dat volk niet lezen dan? Dat zijn de normen en waarden van de club! Als je dat niet wil moet je daar niet gaan handballen. Simpel zat!
"Hoka Hey!"
pi_220441396
Snap dat verplicht douchen Niet zo goed

Bij ons was douchen op de voetbal ook verplicht ik ben dan ook gestopt
  Redactie Sport vrijdag 27 maart 2026 @ 08:57:34 #36
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220441409
quote:

[..]

[..]
Bij ons thuis is samen douchen ook goed voor de sfeer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 09:10:12 #37
284411 crew  heywoodu
pi_220441486
Ik neem voor het gemak aan dat je niet daadwerkelijk samen hoeft te douchen? Je kunt, lijkt me, ook gewoon zeggen "neuh, ik ga thuis even douchen, tot de volgende keer!" en dan zou die kous toch ook gelijk af moeten zijn.
pi_220441517
Ben ik dan de enige die de obsessie van gezamenlijk douchen na het sporten nooit heeft gesnapt? Ben een blanke Hollandse man zonder een religie, maar heb het gezamenlijk douchen echt nooit gesnapt. Heb mij er zelf ook nooit gemakkelijk bij gevoeld (ja, kom maar met de "kleine piemel" grap). Was dan ook blij dat ik als volwassene uiteindelijk zelf kon beslissen of ik wilde douchen na het sporten. Moet zeggen dat momenteel bij het voetbal de meeste van ons gewoon thuis douchen en een deel doet het wel op de club. Lekker zelf beslissen dus.

Edit: zie nu dat het vooral om schreeuwende en scheldende ouders ging, dat is natuurlijk altijd achterlijk bij een sportvereniging. Maar vraag mij af hoe erg die kinderen onder druk zijn gezet om te moeten douchen. Ik weet namelijk dat het bij sommige verenigingen bijna heilig is.
pi_220441532
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:55 schreef alternatif het volgende:
Snap dat verplicht douchen Niet zo goed

Bij ons was douchen op de voetbal ook verplicht ik ben dan ook gestopt
Je hoort te douchen na het sporten. Een auto vol stinkende kinderen is niet fijn.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 maart 2026 @ 09:22:54 #40
284411 crew  heywoodu
pi_220441552
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:18 schreef Adames het volgende:

[..]
Je hoort te douchen na het sporten. Een auto vol stinkende kinderen is niet fijn.
Maar dat is natuurlijk niet aan een sportclub om te bepalen, dat is echt van de zotte 8)7

Als je als kind wordt opgehaald door je ouder(s), zonder andere kinderen erbij, of je gaat gewoon op de fiets naar huis of iets dergelijks, dan zou zo'n sportclub dus voor jou bepalen dat je alsnog verplicht moet gaan douchen, want er zijn ook kinderen die gezamenlijk opgehaald worden en daar zijn ouders bij die het niet fijn vinden als er niet is gedoucht. En daarom moet iedereen verplicht douchen. Raar.
pi_220441591
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:22 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat is eenvoudig terug te brengen tot de vraag of je voor of tegen de islamisering bent.
Hou toch op met deze onzin.....
Niet alles hoeft over de Islam en daar voor of tegen te zijn te maken.
pi_220441602
quote:

[..]
Je weet dat de meeste, zo niet alle, huizen in NL een douche hebben?
Je hoeft tegenwoordig niet meer naar een gezamenlijke publieke badhuis te gaan ofzo.
pi_220441628
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:16 schreef Simmertje het volgende:
Ben ik dan de enige die de obsessie van gezamenlijk douchen na het sporten nooit heeft gesnapt? Ben een blanke Hollandse man zonder een religie, maar heb het gezamenlijk douchen echt nooit gesnapt. Heb mij er zelf ook nooit gemakkelijk bij gevoeld (ja, kom maar met de "kleine piemel" grap). Was dan ook blij dat ik als volwassene uiteindelijk zelf kon beslissen of ik wilde douchen na het sporten. Moet zeggen dat momenteel bij het voetbal de meeste van ons gewoon thuis douchen en een deel doet het wel op de club. Lekker zelf beslissen dus.

Edit: zie nu dat het vooral om schreeuwende en scheldende ouders ging, dat is natuurlijk altijd achterlijk bij een sportvereniging. Maar vraag mij af hoe erg die kinderen onder druk zijn gezet om te moeten douchen. Ik weet namelijk dat het bij sommige verenigingen bijna heilig is.
Helemaal eens hoor, ik ging na het sporten ook altijd liever gewoon lekker naar huis toe en daar rustig douchen.
Vanuit hygiene logisch dat je gaat douchen, maar dat hoeft echt niet gezamenlijk.

Het is inderdaad lastig verder te zeggen, als die ouders zich misdragen hebben dan is er iets voor te zeggen.
Het douche verhaal niet.
pi_220441656
Is het wettelijk toegestaan om in de Algemene Voorwaarden op te nemen dat douchen na afloop verplicht is, desnoods met badkleding aan?

Zou een hele hoop gedoe voorkomen.
pi_220441669
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar dat is natuurlijk niet aan een sportclub om te bepalen, dat is echt van de zotte 8)7

Als je als kind wordt opgehaald door je ouder(s), zonder andere kinderen erbij, of je gaat gewoon op de fiets naar huis of iets dergelijks, dan zou zo'n sportclub dus voor jou bepalen dat je alsnog verplicht moet gaan douchen, want er zijn ook kinderen die gezamenlijk opgehaald worden en daar zijn ouders bij die het niet fijn vinden als er niet is gedoucht. En daarom moet iedereen verplicht douchen. Raar.
Dat is bij sommige clubs inderdaad een alternatief. Moet je als ouder bij uitwedstrijden altijd zelf rijden.

Ik vind het raar dat er zo krampachtig wordt gekeken naar een beetje basishygiene na het sporten.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:31:15 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220441689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:10 schreef heywoodu het volgende:
Ik neem voor het gemak aan dat je niet daadwerkelijk samen hoeft te douchen? Je kunt, lijkt me, ook gewoon zeggen "neuh, ik ga thuis even douchen, tot de volgende keer!" en dan zou die kous toch ook gelijk af moeten zijn.
Dat is dus ook precies wat er in het artikel staat :')

Bij elke sportclub waar ik kom is dit ook de standaard. Je kan samen, alleen of gewoon thuis douchen.
pi_220441817
quote:

[..]
Niemand hoort een ander te dwingen…
pi_220441927
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Niemand hoort een ander te dwingen…
Klopt.
Volgens PSV dwingen ze de kinderen ook niet.
pi_220441964
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:59 schreef Adames het volgende:

[..]
Klopt.
Volgens PSV dwingen ze de kinderen ook niet.
Ging ook meer over jou manier van reageren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:04:52 #50
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220441974
Weer een goed voorbeeld van de sneeuwvlokjesgeneratie waar we al geruime tijd op afstevenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')