abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:20:06 #101
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220445552
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat was mijn punt helemaal niet, mijn beste. Mijn punt was juist dat het veranderd is terwijl jij zei "dat was vroeger ook al" en dat klopt niet helemaal, want vroeger kreeg je te horen dat je normaal moest doen en hop die douche in en inmiddels is het iets wat ter discussie staat vanuit een religieuze/culturele motivatie.

Ik zou destijds heel graag meegelift hebben op die andere kindertjes die nu niet meer bloot hoeven te douchen. Een paar jaar terug stond ik nog in een kleedkamer vol dames en ik voelde me weer 7 jaar, vreselijk.

Doe gewoon douchehokjes om iedereen te faciliteren. In onderbroek douchen is ook gewoon goor. Die paar schotten in de muur schroeven lijkt me de moeite niet in een tijd dat we sondes naar kometen sturen.
Daarmee tackel je de nachtmerrie van de jeugd nu niet…

Livestream aan en naakt gefilmd worden door leeftijdsgenoten.

Maar blijkbaar post hier alleen antiek om dat niet te kunnen snappen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:30:36 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220445632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daarmee tackel je de nachtmerrie van de jeugd nu niet…

Livestream aan en naakt gefilmd worden door leeftijdsgenoten.

Maar blijkbaar post hier alleen antiek om dat niet te kunnen snappen.
Oh ja dat is er ook nog.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:56:11 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220446017
Wat is eigenlijk het probleem?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220446077
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:22 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat is eenvoudig terug te brengen tot de vraag of je voor of tegen de islamisering bent.
Ik ben tégen islamisering, en vóór gezamenlijk douchen.
-nee-
pi_220446852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 00:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik van deze zaak moet vinden.

Volgens PSV Handbal zou grensoverschrijdend gedrag van de ouders bij trainingen en wedstrijden de reden zijn voor het royement van die drie meisjes. Het lijkt me voor de hand liggen dat dat geen gegronde reden kan zijn voor het royement van die meisjes. Je kunt die meisjes immers niet verantwoordelijk stellen voor het gedrag van hun ouders. En als het gedrag van de ouders tijdens trainingen en wedstrijden het grote probleem is, dan lijkt het me voldoende om die ouders te verbieden om bij de trainingen en wedstrijden te komen kijken.
Nee, binnen een gezonde vereniging hebben ouders ook taken. Wanneer ouders die taken niet op fatsoenlijke wijze vervullen, kan dat reden zijn voor royement van het jeugdlid.

Ook kan er simpelweg in de reglementen van de vereniging staan dat wanneer de wettelijk vertegenwoordigers zich herhaaldelijk misdragen er een royement kan volgen.
pi_220446872
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O, dus die wilden het eigelijk ook niet…
Die hebben gewoon een grafhekel aan de conservatieve marokkaanse moslims.
De meeste Turkse migranten in Nederland zijn veel minder conservatief en die andere groepen hoef ik denk ik geen uitleg over te geven.
pi_220446978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Nee, binnen een gezonde vereniging hebben ouders ook taken. Wanneer ouders die taken niet op fatsoenlijke wijze vervullen, kan dat reden zijn voor royement van het jeugdlid.
Dat zal bij sommige verenigingen ongetwijfeld zo zijn. In de berichtgeving over deze zaak vind ik daar niets over terug. Ik heb uit de berichten op geen enkele manier de indruk gekregen dat de ouders bepaalde taken hebben. Ouders komen kijken bij trainingen en wedstrijden en spelen gratis taxichauffeur bij uitwedstrijden, maar daar houdt het ook een beetje mee op.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:55 schreef Ivo1985 het volgende:
Ook kan er simpelweg in de reglementen van de vereniging staan dat wanneer de wettelijk vertegenwoordigers zich herhaaldelijk misdragen er een royement kan volgen.
De advocaat van die meisjes en hun ouders brengt bij de rechtszaak naar voren dat PSV Handbal geen enkele dergelijke bepaling in de statuten of reglementen heeft, en PSV Handbal beroept zich ook niet op een dergelijke bepaling.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 21:35:40 #108
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220447801
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:17 schreef dop het volgende:

[..]
Als ik het topic zo lees is er vooral een selectief groepje die smult van dit soort topics, en er geen genoeg van kan krijgen.
Complete dagtaak hebben ze er aan valt me al een tijd op.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 21:39:51 #109
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220447837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 05:36 schreef Jahr00n het volgende:
90% van de bevolking moet dat moslimgezeik hier niet. Dit soort problemen ontstaan als het bij de bevolking door de strot geduwd wordt vanuit den haag of andere instanties
de bevolking moet gewoon is op geweld overgaan dan houden ze wel op
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220447854
quote:
Bij in ieder geval twee van de drie moeders speelt religie een rol wat betreft het douchen.
Religie speelt een rol wat betreft het douchen :')

Dit soort primitieve belachelijkheden moet je ontmoedigen. Niet accommoderen. Verder begrijp ik uit het artikel dat het helemaal niet verplicht is om mee te douchen.
Conscience do cost.
pi_220463274
quote:
8s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 21:42 schreef ems. het volgende:

[..]
Religie speelt een rol wat betreft het douchen :')

Dit soort primitieve belachelijkheden moet je ontmoedigen. Niet accommoderen. Verder begrijp ik uit het artikel dat het helemaal niet verplicht is om mee te douchen.
De meisjes mogen niet terug naar de voetbal wegens een groot conflict met de ouders. Logisch, als 11-jarige ben je voor je sociale leven afhankelijk van de ouders.

Of het niet willen douchen ten grondslag lag aan het conflict is nog maar de vraag.
pi_220463278
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:02 schreef Solispolar het volgende:
"Ze mogen zelf hun grenzen bepalen, juist als het gaat om het douchen"

Aldus Fatima van *surprise surprise* de belangenvereniging voor moslims. Ironisch: want als er in die cultuur 1 ding is wat meisjes/vrouwen niet mogen is het wel 'zelf hun grenzen bepalen'. Die wordt namelijk door je man en je religie bepaald en als je die niet respecteer wordt je gestenigd of aangevallen door je eigen familie.

Corrigeer me gerust als ik ernaast zit trouwens :)
Cultuur & religie zijn 2 dingen. De Koran en hadith zijn trouwens op heel veel manieren te interpreteren. Dus dat vrouwen hun bek moeten houden en de man de baas is: nee, dat staat niet zwart-wit in de Koran.
pi_220463282
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:44 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik weet het niet eens of het wel of niet verplicht was, iedereen deed het gewoon zonder er ook maar bij na te denken om meteen naar huis te gaan. Dat was gewoon logisch. Na het voetballen doe je je sportkleding uit, ga je douchen en doe je je gewone kleren aan.

Waarom is het tegenwoordig allemaal zo ingewikkeld?
Omdat we in deze tijd weten wat er kan gebeuren als je kinderen aanleert dat ze op commando hun kleren moeten uittrekken (en naakt samen in een ruimte moeten gaan staan)

Is toch ook raar als kinderen eerst op school leren dat je NEE mag zeggen als een volwassene over je grenzen heen gaat, en een uur later ze juist van een volwassene zich moeten uitkleden en naakt/bijna naakt in onderbroek (samen) moeten douchen?
  maandag 30 maart 2026 @ 01:00:44 #114
56749 BlaZ
pi_220463303
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 00:46 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Cultuur & religie zijn 2 dingen. De Koran en hadith zijn trouwens op heel veel manieren te interpreteren. Dus dat vrouwen hun bek moeten houden en de man de baas is: nee, dat staat niet zwart-wit in de Koran.
quote:
Mannen als voorzieners en beschermers
34. De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen omdat Allāh de één boven de andere bevoorrecht heeft en omdat zij van hun eigendommen uitgeven (aan de vrouwen). En de oprechte vrouwen zijn de gehoorzame vrouwen en zij waken (over zichzelf en de eigendommen) in de afwezigheid (van haar man), zoals Allāh ook waakt. En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaan hen, (als dat niet helpt) negeer hen (in bed) en (als dat niet helpt) sla hen (licht). Indien zij jullie dan gehoorzamen: zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen). Voorwaar, Allāh is Verheven, Groots.
Dit is ook niet zo gek aangezien de religie in de 7e eeuw is ontstaan en dit de paradigmata van deze tijd dus weerspiegeld. Overigens is Koran wel vrij vrouwvriendelijk ten opzichte van de periode hiervoor (op het Arabisch schiereiland).
pi_220463312
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 01:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]
Dit is ook niet zo gek aangezien de religie in de 7e eeuw is ontstaan en dit de paradigmata van deze tijd dus weerspiegeld. Overigens is Koran wel vrij vrouwvriendelijk ten opzichte van de periode hiervoor (op het Arabisch schiereiland).
Leuk geprobeerd, die alinea met dat citaat is weer eens een vers waarvan de betekenis voor verschillende interpretaties vatbaar is. En waarover ook wordt gedebatteerd door moslims.
  maandag 30 maart 2026 @ 01:10:02 #116
56749 BlaZ
pi_220463320
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 01:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd, die alinea met dat citaat is weer eens een vers waarvan de betekenis voor verschillende interpretaties vatbaar is. En waarover ook wordt gedebatteerd door moslims.
Ja, je kunt er natuurlijk op los interpreteren maar dat heeft weinig van doen met de bedoeling van teksten die in 7e en 8e eeuw op papier gezet zijn. Je zult je dan eerst dienen verdiepen in de gedachtengangen en ideeën die in die periode rondgaan.
Het idee van de pater familias zoals wordt bedoeld in de Koran is ook duidelijk terug te zien in de wetgeving en culturen in het oosten van de middenlandse zee.
pi_220463327
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 01:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, je kunt er natuurlijk op los interpreteren maar dat heeft weinig van doen met de bedoeling van teksten die in 7e en 8e eeuw op papier gezet zijn. Je zult je dan eerst dienen verdiepen in de gedachtengangen en ideeën die in die periode rondgaan.
Het idee van de pater familias zoals wordt bedoeld in de Koran is ook duidelijk terug te zien in de wetgeving en culturen in het oosten van de middenlandse zee.
Je weet dat dat meer dan 1.000 jaar geleden is en in de Koran ook staat dat lezers/moslims over de teksten moeten nadenken, dus dat die nog steeds voor verschillende interpretaties vatbaar zijn?

Denk je nou echt dat als God/Allah echt bestaat hij niet had nagedacht over dat de maatschappelijke normen steeds veranderen?
pi_220463388
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 01:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De schrijvers van de heilige boeken hebben bijna de hele wereld verwoest om hun schrijfsels te kunnen tonen.
Hun invloed reikte zo ver dat het verspreiden van hun teksten een enorme impact had op de samenleving en het wereldbeeld van velen.
Niet kritische mensen vergeten dat echter steeds. Zij zien vaak niet in hoe ingrijpend de gevolgen van deze verspreiding zijn geweest, en staan er zelden bij stil wat deze schrijfsels hebben veroorzaakt.
  maandag 30 maart 2026 @ 02:58:59 #119
56749 BlaZ
pi_220463440
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 01:13 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Je weet dat dat meer dan 1.000 jaar geleden is en in de Koran ook staat dat lezers/moslims over de teksten moeten nadenken, dus dat die nog steeds voor verschillende interpretaties vatbaar zijn?

Denk je nou echt dat als God/Allah echt bestaat hij niet had nagedacht over dat de maatschappelijke normen steeds veranderen?
God/Allah heeft dat boek niet geschreven, dat hebben mensen uit de 7e eeuw gedaan.
pi_220468318
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 00:44 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
De meisjes mogen niet terug naar de voetbal wegens een groot conflict met de ouders. Logisch, als 11-jarige ben je voor je sociale leven afhankelijk van de ouders.
Op wat voor manier zouden die meisjes dan hun ouders nodig hebben voor hun lidmaatschap van de club en deelname aan trainingen en wedstrijden, behalve dan dat hun ouders de contributie betalen?
  maandag 30 maart 2026 @ 17:53:35 #121
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_220468514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dit gaat over de vraag in hoeverre je als ondernemer het recht hebt om zelf te bepalen aan wie je je producten of diensten aanbiedt.

Je kan je natuurlijk afvragen waar ze zich druk om maakt. Als die ene visboer haar geen kibbeling wil verkopen, dan ga je toch naar een andere visboer die dat wel doet? In plaats daarvan maakt ze er een zaak van. Misschien heeft ze dat wel afgekeken van de homo's. Die stappen ook naar de rechter als een juwelier geen stel trouwringen wil maken voor een homopaar, of als een banketbakker geen bruiloftstaart wil bakken voor een homopaar.
En de grootste grap: de visboer wilde haar niet helpen omdat ze een nikab heeft. Maar de rechtbank komt ze met dat ding ook niet in. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_220468876
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Op wat voor manier zouden die meisjes dan hun ouders nodig hebben voor hun lidmaatschap van de club en deelname aan trainingen en wedstrijden, behalve dan dat hun ouders de contributie betalen?
Bij veel verenigingen vervullen ouders verplicht een paar keer per jaar hand- en spandiensten, simpelweg omdat er te weinig ouders zijn die vrijwillig een steentje bijdragen. Denk aan kantinedienst, schoonmaak van kleedkamers, onderhoud aan de sportaccommodatie etc.

Daar bovenop is het helaas regelmatig noodzaak dat er een rooster wordt opgesteld van ouders die moeten "rijden" naar uitwedstrijden, omdat er anders geen vervoer is voor het hele team naar een uitwedstrijd.

Een (sport)vereniging is geen kinderopvang
pi_220468956
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 00:48 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Omdat we in deze tijd weten wat er kan gebeuren als je kinderen aanleert dat ze op commando hun kleren moeten uittrekken (en naakt samen in een ruimte moeten gaan staan)

Is toch ook raar als kinderen eerst op school leren dat je NEE mag zeggen als een volwassene over je grenzen heen gaat, en een uur later ze juist van een volwassene zich moeten uitkleden en naakt/bijna naakt in onderbroek (samen) moeten douchen?
Het schrikbarende hierin is dat ouders (en daardoor hun kinderen) even lekker douchen om daarna weer fris je gewone kleding aan te doen tegenwoordig zien als iets wat "grensoverschrijdend" is. Naakt is gewoon naakt. Niets meer, niets minder. Grensoverschrijdend gedrag heeft niets te maken met het delen van een kleedkamer+douche met leeftijdsgenootjes van hetzelfde geslacht.
En bij kinderen vanaf een bepaalde leeftijd horen ouders, trainers, coaches, teamleiders broers en zusjes niet in de kleedkamer thuis als er gedoucht wordt door de teamleden, laat dat duidelijk zijn.

Douchen na sporten is gezond en hygiënisch. Net zoals de warming-up voor de training of wedstrijd er bij hoort, hoort het na afloop fris weer verder gaan er ook bij.
Bij een thuiswedstrijd kun je nog argumenteren dat je kind ook wel 5 of 10 minuten later kan douchen als het na de training/wedstrijd direct naar huis gaat. Maar bij een uitwedstrijd gaat die vlieger niet op. Als ze dan niet douchen zitten ze eerst nog een half uur bij iemand in de auto te stinken.
  maandag 30 maart 2026 @ 19:04:03 #124
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220469050
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Het schrikbarende hierin is dat ouders (en daardoor hun kinderen) even lekker douchen om daarna weer fris je gewone kleding aan te doen tegenwoordig zien als iets wat "grensoverschrijdend" is. Naakt is gewoon naakt. Niets meer, niets minder. Grensoverschrijdend gedrag heeft niets te maken met het delen van een kleedkamer+douche met leeftijdsgenootjes van hetzelfde geslacht.
En bij kinderen vanaf een bepaalde leeftijd horen ouders, trainers, coaches, teamleiders broers en zusjes niet in de kleedkamer thuis als er gedoucht wordt door de teamleden, laat dat duidelijk zijn.

Douchen na sporten is gezond en hygiënisch. Net zoals de warming-up voor de training of wedstrijd er bij hoort, hoort het na afloop fris weer verder gaan er ook bij.
Bij een thuiswedstrijd kun je nog argumenteren dat je kind ook wel 5 of 10 minuten later kan douchen als het na de training/wedstrijd direct naar huis gaat. Maar bij een uitwedstrijd gaat die vlieger niet op. Als ze dan niet douchen zitten ze eerst nog een half uur bij iemand in de auto te stinken.
Dit dus.

Vroeger wist je niet beter. Stond je zelfs met je klasgenoten te douchen na gym. Tegenwoordig lopen, met name, de ouders moeilijk te doen omdat hun sneeuwvlok naakt moet.
pi_220469717
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Bij veel verenigingen vervullen ouders verplicht een paar keer per jaar hand- en spandiensten, simpelweg omdat er te weinig ouders zijn die vrijwillig een steentje bijdragen. Denk aan kantinedienst, schoonmaak van kleedkamers, onderhoud aan de sportaccommodatie etc.

Daar bovenop is het helaas regelmatig noodzaak dat er een rooster wordt opgesteld van ouders die moeten "rijden" naar uitwedstrijden, omdat er anders geen vervoer is voor het hele team naar een uitwedstrijd.
Ik neem direct van je aan dat het bij veel sportverenigingen zo werkt. Als dergelijke hand- en spandiensten verplicht zijn, dan hoort dat in de reglementen van de vereniging te staan en dan horen ouders daarover geïnformeerd te worden en ermee akkoord te gaan als hun kind lid van de vereniging wordt.

In de berichtgeving over deze zaak ben ik echter nergens tegengekomen dat dit soort zaken een reden is om die meisjes wegens het gedrag van hun ouders uit de vereniging te zetten.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Een (sport)vereniging is geen kinderopvang
Wat bedoel je daar nu weer mee?
Natuurlijk is een sportvereniging geen kinderopvang, je komt daar primair om sport te beoefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')