abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220439321
One UI van Samsung? :)

En dan vooral qua bediening met swipen etc.

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon en zit al sinds jaar en dag bij Samsung. Voordat ik mijn huidige S23 kocht had ik eerst een Asus Zenfone (10 denk ik?) gekocht, maar die heb ik na een dag teruggestuurd omdat ik al snel merkte dat ik niet kon wennen aan hoe er geswiped moest worden om de gangbare menu's te krijgen of instellingen te openen etc.

Nu wil ik het een paar jaar later nog eens proberen en niet per se bij Samsung blijven.

One UI vind ik fijn, dus een andere schil van Android die daarop lijkt en dan vooral qua bediening, maar ook wel qua opties lijkt mij wellicht ook wel eens leuk om zo'n telefoon te nemen.

Maargoed, er is One UI, ColorOS, OxygenOS, HyperOS, OriginOS, MagicOS, NothingOS, PixelUI, /e/OS en dan vergeet ik er wellicht nog een paar?

Is er iemand die al jaren bij Samsung zat en overgestapt is naar iets wat eigenlijk meteen "hetzelfde" aanvoelde qua bedieningen?

Bloatware en dergelijke interesseert mij niet, dus of dat er nou wel of niet op staat is niet zo belangrijk.

Belangrijkste is dat mijn innerlijke autist aan een ander OS kan wennen binnen afzienbare tijd omdat het er dus zo veel op lijkt.

Dus, zeg het maar.

Ps: geen Apple.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439356
Ik vind OxygenOS wel fijn en had voorheen ook Samsung. Bediening is prima te doen.
pi_220439391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:26 schreef DoubleDip het volgende:
Ik vind OxygenOS wel fijn en had voorheen ook Samsung. Bediening is prima te doen.
Lees dat OnePlus gaat vertrekken uit Europa. Dat is dan niet handig.
https://tweakers.net/nieu(...)oot-deel-europa.html

Lijkt ColorOS er een beetje op?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439404
Zelf e/OS aan het overwegen. Lijkt tot nu toe prima.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220439415
Ik denk dat je meer mensen met kennis van zaken zult vinden in DIG :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220439419
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat je meer mensen met kennis van zaken zult vinden in DIG :)
Ow ok Dankje! :s)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439603
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Lees dat OnePlus gaat vertrekken uit Europa. Dat is dan niet handig.
https://tweakers.net/nieu(...)oot-deel-europa.html

Lijkt ColorOS er een beetje op?
Dit wist ik nog niet. Dan inderdaad niet zo handig.

Ik vind het redelijk vergelijkbaar met Samsung, maar heb deze telefoon al een paar jaar en het is intussen wel wat veranderd geloof ik.
pi_220439808
OnePlus en OPPO zijn toch dezelfde?

Is ColorOS san ook hetzelfde als OxygenOS of is dat weer heel anders?

Of lijkt get allemaal verrektes op mekaar en had Asus met die Zenfone gewoon een flutschil? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439819
Ik vind de vrij sobere schil van de asus zenfone juist veel fijner dan die bloated schil van samsung met al die onzin eromheen.
pi_220439846
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 22:54 schreef Farenji het volgende:
Ik vind de vrij sobere schil van de asus zenfone juist veel fijner dan die bloated schil van samsung met al die onzin eromheen.
Ik weet niet meer precies wat het was, maar iets irriteerde mij enorm aan de bediening van die Zenfone 10.

Terwijl dat wel een puik toestel was verder, heel puik zelfs.

Maargoed, voordat ik bij Samsung terecht kwam heb ik nog 2 Windows Phone toestellen gehad, die overigens ook goed bevielen.

Wat ik daarvoor had kan ik mij niet meer heugen. Maar dus al heel lang Samsung en ben vanwege die Zenfone toch huiverig om over te stappen op wat anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220444591
Vrijdagmiddag-schopje. :)

Iemand nog wat zinnigs bij te dragen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220444750
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:32 schreef vosss het volgende:
Vrijdagmiddag-schopje. :)

Iemand nog wat zinnigs bij te dragen? :)
Waarom geen Pixel, Android zoals het hoort te zijn zonder meuk/schil?
Powered by JanetjeŽ
pi_220444779
Samsung all the way hier, haat aan Apple/iOS. En beetje autistisch ben ik ook wel, ik houd NIET van verandering. Maat ook niet van drukte. Nu komt het punt dat ik wil maken: sinds kort gebruik ik (op m'n Samsung) niet de vooraf geīnstalleerde One UI, maar de Niagara launcher. Lekker minimalistisch, dus veel rustiger voor brein en ogen, en ik ben om. Moraal: je kunt altijd wennen, ook andere systemen kunnen prima zijn!

Anders probeer je eens een andere launcher, en als je niet duizend doden sterft, dan weet je dat je ook wel bij een ander merk kunt landen.
pi_220444908
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:48 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]
Waarom geen Pixel, Android zoals het hoort te zijn zonder meuk/schil?
Geen idee. Ik vind de schil van Samsung keifijn. Ik ben verre van een poweruser. Dus zo licht mogelijk hoeft allemaal niet.

Wat wél hoeft is globaal genomen dezelfde bedieningen.

Dus swipen om dit of dat te openen etc.
Geen idee of AsusUI of ZenUI of hoe het heette zo anders was, maar daar swipete ik en dan kwam een scherm niet van boven of onder, maar van de zijkant in beeld.

Dat soort fratsen trek ik niet. En vandaar dus mijn vraag
Het is alweer een paar jaar geleden en Asus doet weinig meer, dus ik dacht vraag eens naar de andere OS schillen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:14:53 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220444944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:51 schreef Mrs.Peel het volgende:
Samsung all the way hier, haat aan Apple/iOS. En beetje autistisch ben ik ook wel, ik houd NIET van verandering. Maat ook niet van drukte. Nu komt het punt dat ik wil maken: sinds kort gebruik ik (op m'n Samsung) niet de vooraf geīnstalleerde One UI, maar de Niagara launcher. Lekker minimalistisch, dus veel rustiger voor brein en ogen, en ik ben om. Moraal: je kunt altijd wennen, ook andere systemen kunnen prima zijn!

Anders probeer je eens een andere launcher, en als je niet duizend doden sterft, dan weet je dat je ook wel bij een ander merk kunt landen.
En wat maakt je haat voor IOS dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220445217
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
En wat maakt je haat voor IOS dan?
Vast niet op juiste gronden, maar als je zo aan Android gewend bent, is iOS onlogisch. Zoon moet voor school met een iPad en dat ding en ik zijn geen vrienden.
pi_220445451
Bij OxygenOS kun je omhoog swipen en krijg je alle apps te zien die op je telefoon staan. Je hebt ook een stuk minder bloatware dan bij Samsung.
pi_220445629
Ik heb een Oneplus met OxygenOS, voor Oneplus telefoons geld dat de globale versies OxygenOS hebben en de Chinese versies ColorOS. Oppo telefoons hebben allemaal ColorOS.

Voorheen zat er wel meer verschil tussen maar tegenwoordig is het voor 95% hetzelfde.

Met beide kan je gewoon swipen om de telefoon te bedienen.
pi_220465307
Moet ik misschien maar gewoon een S25+ nemen?

Grotere telefoons dan mijn huidige S23 hebben mij altijd enorm tegen gestaan, maargoed, nu 1 oog kapot is, is een ietwat groter model niet eens zo'n heel gek idee. Dat kijkt wellicht makkelijker dan een "kleine" S23.

En dan blijft alles hetzelfde eigenlijk alleen dan iets nieuwer en iets groter.

Plus dan kan ik weer foto's maken, want de camera's van dit toestel zijn fubar. Ofja dat laatste weet ik niet zeker, maar in elk geval reden genoeg om voor mezelf recht te lullen dat ik een nieuwe telefoon moet kopen. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220473181
Schopje.

Denk dat ik een paar 100 in mn zak hou en geen S25+ koop, maar een S25FE, behalve als iemand vandaag een goede reden geeft om dat niet te doen.

Die FE is natuurlijk minder dan een S25+, maar wel iets beter dan mijn huidige S23.

Groter scherm, grotere batterij, 7 jaar software upgrades.
Alleen de camera is vergelijkbaar en soms iets slechter. En kan maak met 1 camera 4k60fps opnemen.

Gezien het feit dat de camera van mijn huidige S23 al anderhalf jaar niet meer werkt denk ik dat dat geen probleem gaat zijn en als wel dan kan ik altijdnog op die momenten de S23 van mijn betere helft gebruiken.

Heeft iemand een goede reden om NIET voor de S25FE te gaan? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:56:51 #21
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220473249
Waarom niet de S25 ipv S25+ of S25FE?

Wat is het verschil?

De gewone S25 is niet te groot, met 1 hand te bedienen.


En anders het Brabantse operating system: OSs :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220473411
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom niet de S25 ipv S25+ of S25FE?

Wat is het verschil?

De gewone S25 is niet te groot, met 1 hand te bedienen.


En anders het Brabantse operating system: OSs :P
Omdat mijn oog van die netvliesloslating naar alle waarschijnlijkheid fubar is en een groter scherm dus wel handig is nu.

De S25 is net zo groot als de S23 ongeveer
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220486791
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Omdat mijn oog van die netvliesloslating naar alle waarschijnlijkheid fubar is en een groter scherm dus wel handig is nu.

De S25 is net zo groot als de S23 ongeveer
Ik ben fan van grote telefoons. Formaat ultra.

Oneplus 13 is dat formaat en blijft een top toestel wat ik nog steeds kan aanraden. Krijgt android updates tot android 19 en security updates tot 2031. Is in sommige aspecten beter dan de nieuwe Oneplus 15 van dit jaar en omdat hij van vorig jaar is nu ook wat goedkoper.

Voor ¤899 krijg je 16gb ram (vs 8gb in S25fe en 12gb in S25 Ultra). 512gb opslag, 6000mah batterij, 100w fast charging en de beste snapdragon cpu van vorig jaar. De hardware in deze telefoon is top spec en vergelijkbaar met Ultra series.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is het curved scherm. Ik moet UV lijm screenprotectors gebruiken, vandaag toevallig weer een vervangen, maar dat is wel een gekut. Als het er eenmaal opzit perfect maar wel een gekloot om te installeren.
pi_220501770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 21:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik ben fan van grote telefoons. Formaat ultra.

Oneplus 13 is dat formaat en blijft een top toestel wat ik nog steeds kan aanraden. Krijgt android updates tot android 19 en security updates tot 2031. Is in sommige aspecten beter dan de nieuwe Oneplus 15 van dit jaar en omdat hij van vorig jaar is nu ook wat goedkoper.

Voor ¤899 krijg je 16gb ram (vs 8gb in S25fe en 12gb in S25 Ultra). 512gb opslag, 6000mah batterij, 100w fast charging en de beste snapdragon cpu van vorig jaar. De hardware in deze telefoon is top spec en vergelijkbaar met Ultra series.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is het curved scherm. Ik moet UV lijm screenprotectors gebruiken, vandaag toevallig weer een vervangen, maar dat is wel een gekut. Als het er eenmaal opzit perfect maar wel een gekloot om te installeren.
Hmz, die met blauwe achterkant is wel gaaf.

Heeft dat ding zo'n curved scherm als de S25 edge?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220501823
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 21:48 schreef Sjemmert het volgende:
Voor ¤899 krijg je
Nou ja krijg je.... Als je eerst 900 euri doneert dan. Het is een behoorlijke hoop duiten voor die marginale dingen. Voor plusminus een kwart van dat kun je alles ook.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220501900
@Sjemmert

Ik las in een review op tweakers het volgende stukje:

quote:
Zin in een iPhone ervaring? Dan zit je hier goed, want OnePlus heeft iets wat bijzonder veel lijkt op de dynamic island. Deze functie irriteert me vaak niet, maar de meldingen over de batterij kunnen niet weggeveegd worden.
Ik heb geen zin in een iPhone ervaring, maar ik heb al 10+ jaar überhaupt geen iPhone in mn handen gehad en ik heb geen enkel idee wat dat dynamic island is. Wat voor meldingen over de batterij zijn dit en zijn die irritant en/ofveelvoorkomend? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220507285
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:21 schreef vosss het volgende:
@:sjemmert

Ik las in een review op tweakers het volgende stukje:
[..]
Ik heb geen zin in een iPhone ervaring, maar ik heb al 10+ jaar überhaupt geen iPhone in mn handen gehad en ik heb geen enkel idee wat dat dynamic island is. Wat voor meldingen over de batterij zijn dit en zijn die irritant en/ofveelvoorkomend? :)
Het is gewoon android. Ze hebben sommige dingen gekopieerd van OS zoals dynamic island. Dat is niets engs ik vind het een fijne feature.

Dynamic island is dat als je bijvoorbeeld spotify of youtube op de achtergrond draait dat je dan zo'n 'eiland' krijgt rond je front camera.



Als je daar op drukt krijg je een iets groter eiland en kun je bijvoorbeeld nummers skippen.



Als je daar nog eens op drukt ga je terug naar de app. Als je ergens anders drukt wordt hij weer klein.

Je kunt natuurlijk altijd even een mediamarkt in lopen daar zal vast een OnePlus met OxygenOS te vinden zijn. Kan je ook het swipen aanzetten als dat niet al aan staat en dat vergelijken met Samsung.

Verder geen idee wat ze bedoelen met de batterij ? Haal altijd makkelijk 10+ uur screen on time met een volle batterij. Het is de beste batterij die ik ooit gehad heb in een smartphone. Had hiervoor S22+ en dat was een drama.

Ik zie die blauwe voor ¤799 bij Coolblue nu. Dat is echt een goede prijs, ik heb er ¤1100 voor betaald in februari 2025 en geen moment spijt van gehad.
pi_220507332
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Het is gewoon android. Ze hebben sommige dingen gekopieerd van OS zoals dynamic island. Dat is niets engs ik vind het een fijne feature.

Dynamic island is dat als je bijvoorbeeld spotify of youtube op de achtergrond draait dat je dan zo'n 'eiland' krijgt rond je front camera.

[ afbeelding ]

Als je daar op drukt krijg je een iets groter eiland en kun je bijvoorbeeld nummers skippen.

[ afbeelding ]

Als je daar nog eens op drukt ga je terug naar de app. Als je ergens anders drukt wordt hij weer klein.

Je kunt natuurlijk altijd even een mediamarkt in lopen daar zal vast een OnePlus met OxygenOS te vinden zijn. Kan je ook het swipen aanzetten als dat niet al aan staat en dat vergelijken met Samsung.

Verder geen idee wat ze bedoelen met de batterij ? Haal altijd makkelijk 10+ uur screen on time met een volle batterij. Het is de beste batterij die ik ooit gehad heb in een smartphone. Had hiervoor S22+ en dat was een drama.

Ik zie die blauwe voor ¤799 bij Coolblue nu. Dat is echt een goede prijs, ik heb er ¤1100 voor betaald in februari 2025 en geen moment spijt van gehad.
Dankje! :Y

Ik denk dat ze bedoelen iets van meldingen van de accu in dat island ding?

Ik twijfel tussen vanalles.
Ik heb nu een S23 waarvan al anderhalf jaar de camera's kapot zijn.

Ik wil graag iets groter.
Samsung ben ik gewend.
De S25 FE zou voldoende zijn denk ik.
Een S25 edge vind ik mooier, maar slechtere batterijduur.
De S25+ lijkt mij ook wat.
Voor datzelfde geld heb ik ook een megagrote Oneplus 13. Met blauwe achterkant.

Past zon 6,8 inch nog wel lekker in een gemiddelde spijkerbroekzak? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220507451
Dus de vraag is eigenlijk of een 13 geen complete overkill is. En of ik met de camera van de FE, Edge of Plus niet ook al prima uit de voeten kan. Als ik toch al zo lang geen foto's meer kan schieten. Op sommige vlakken scoort de S23 beter dan die 3 S25's qua camera. Dus dan voelt het niet als ipgrade ofzo.

S25 FE - ¤579
S25 Edge - ¤629
S25 Plus - ¤871
Oneplus 13 - ¤799

Moeilijk moeilijk. Vooral ook omdat ik het niet nodig heb. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:26:42 #30
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220507465
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:10 schreef vosss het volgende:

[..]
Dankje! :Y

Ik denk dat ze bedoelen iets van meldingen van de accu in dat island ding?

Ik twijfel tussen vanalles.
Ik heb nu een S23 waarvan al anderhalf jaar de camera's kapot zijn.

Ik wil graag iets groter.
Samsung ben ik gewend.
De S25 FE zou voldoende zijn denk ik.
Een S25 edge vind ik mooier, maar slechtere batterijduur.
De S25+ lijkt mij ook wat.
Voor datzelfde geld heb ik ook een megagrote Oneplus 13. Met blauwe achterkant.

Past zon 6,8 inch nog wel lekker in een gemiddelde spijkerbroekzak? :@
En anders zo'n broek met van die zakken aan de zijkant kopen :s)

Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220507514
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:25 schreef vosss het volgende:
Dus de vraag is eigenlijk of een 13 geen complete overkill is. En of ik met de camera van de FE, Edge of Plus niet ook al prima uit de voeten kan. Als ik toch al zo lang geen foto's meer kan schieten. Op sommige vlakken scoort de S23 beter dan die 3 S25's qua camera. Dus dan voelt het niet als ipgrade ofzo.

S25 FE - ¤579
S25 Edge - ¤629
S25 Plus - ¤871
Oneplus 13 - ¤799

Moeilijk moeilijk. Vooral ook omdat ik het niet nodig heb. :')
Vriend Voss wat maak je je druk over telefoontjes die in de basis allemaal gewoon hetzelfde zijn. Je wordt heus niet meer gelukkig met het ene of het andere model.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220507517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ja krijg je.... Als je eerst 900 euri doneert dan. Het is een behoorlijke hoop duiten voor die marginale dingen. Voor plusminus een kwart van dat kun je alles ook.
Wat je krijgt voor dat geld uiteraard. Het zijn top spec telefoons. Vergelijkbare spec telefoons bij Samsung en Apple kosten ¤1300 tegenwoordig.

Ja het is zeker een hoop geld voor een telefoon.

Een OnePlus 15R is ook een goede optie als het geen top spec hoeft te zijn.

https://www.belsimpel.nl/(...)m_source=2001&cntd=1

Hier in de aanbieding voor ¤579, 12 gb ram, 512gb geheugen, Snapdragon 8 gen 5 (1 klasse onder elite maar nog steeds een goede cpu). Camera is wel iets minder uiteraard.
pi_220507528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:33 schreef Sjemmert het volgende:
Het zijn top spec telefoons.
Ja maar dus het geilen daarop is m.i. foutief. Wat maken "top specs" nou uit voor wat je ermee doet en wat je ermee wel of niet kunt. Ik denk niks.

In het algemeen filosofisch: er is elk jaar weer een nieuwe "top spec". Dat is toch ontzettend onrustig als je dat weet? En in hoeverre wordt je daar beter van behalve dat je een goede telefoon weer moet wegdoen voor iets "beters" omdat het moet? Dat is toch geen leven, die pure bangigheid dat er iets beters bestaat dan de jouwe? M.i. kansloze missie altijd maar die ontevredenheid met wat je hebt en wat er nu weer is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220507582
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:10 schreef vosss het volgende:

[..]
Dankje! :Y

Ik denk dat ze bedoelen iets van meldingen van de accu in dat island ding?

Ik twijfel tussen vanalles.
Ik heb nu een S23 waarvan al anderhalf jaar de camera's kapot zijn.

Ik wil graag iets groter.
Samsung ben ik gewend.
De S25 FE zou voldoende zijn denk ik.
Een S25 edge vind ik mooier, maar slechtere batterijduur.
De S25+ lijkt mij ook wat.
Voor datzelfde geld heb ik ook een megagrote Oneplus 13. Met blauwe achterkant.

Past zon 6,8 inch nog wel lekker in een gemiddelde spijkerbroekzak? :@
Ja als mijn accu leeg raakt komt die notificatie (bv battery 5%) in zo'n eiland bubble voor een paar tellen volgens mij ?

Kijk een Samsung OS zal natuurlijk net wat gelikter werken en wat meer features hebben. Een OxygenOS is daarentegen weer wat lichter en sneller.

Een ding wat me tegen staat van die S25FE is 8gb ram. Dat is echt aan de lage kant tegenwoordig. Ik zou voor een telefoon gaan met minimaal 12gb.
pi_220507796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja maar dus het geilen daarop is m.i. foutief. Wat maken "top specs" nou uit voor wat je ermee doet en wat je ermee wel of niet kunt. Ik denk niks.

In het algemeen filosofisch: er is elk jaar weer een nieuwe "top spec". Dat is toch ontzettend onrustig als je dat weet? En in hoeverre wordt je daar beter van behalve dat je een goede telefoon weer moet wegdoen voor iets "beters" omdat het moet? Dat is toch geen leven, die pure bangigheid dat er iets beters bestaat dan de jouwe? M.i. kansloze missie altijd maar die ontevredenheid met wat je hebt en wat er nu weer is.
Ik koop een top spec maar doe hem niet weg omdat er wat nieuws uit is ? Ik heb deze al een jaar en hou hem zeker nog 3-4 jaar.
pi_220507885
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:25 schreef vosss het volgende:
Dus de vraag is eigenlijk of een 13 geen complete overkill is. En of ik met de camera van de FE, Edge of Plus niet ook al prima uit de voeten kan. Als ik toch al zo lang geen foto's meer kan schieten. Op sommige vlakken scoort de S23 beter dan die 3 S25's qua camera. Dus dan voelt het niet als ipgrade ofzo.

S25 FE - ¤579
S25 Edge - ¤629
S25 Plus - ¤871
Oneplus 13 - ¤799

Moeilijk moeilijk. Vooral ook omdat ik het niet nodig heb. :')
Om het extra lastig voor je te maken zou ik die Oneplus 15R voor ¤579 er nog aan toevoegen :P

Verder heeft Bart ook niet helemaal ongelijk natuurlijk. Uiteindelijk kunnen ze allemaal voor 90% hetzelfde. Verschil in OS op android is allemaal oppervlakkig en uiteindelijk valt overal wel aan te wennen denk ik.
pi_220508028
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En anders zo'n broek met van die zakken aan de zijkant kopen :s)

Bekijk deze YouTube-video
:')!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220508091
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Vriend Voss wat maak je je druk over telefoontjes die in de basis allemaal gewoon hetzelfde zijn. Je wordt heus niet meer gelukkig met het ene of het andere model.
Ik maak me er niet druk over. Ik kan gewoon niet kiezen. Dat is wat anders. Ik weet ook wel dat het al verouderd is zodra je hem koopt en dat elke keer nieuwer en beter uitkomt.

Daar doe ik in principe ook niet aan mee. Ik had eerst een Nokia Lumia 820 bijvoorbeeld, toen een Samsung S6, een S10 en nu een S23.

Als Daar de camera niet van stuk was (en mijn oog nog goed was) hoefde die ook zeker mog niet vervangen hoor. ;)

Dus ik zoek iets waar ik gewoon 3 a 4 jaar zeker goed mee vooruit kan en dan is zoals Sjemmert zet 8gb RAM wellicht aan de krappe kant.

@Sjemmert, de 15R ga ik ook even naar kijken, thanks :)!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')