abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220501900
@Sjemmert

Ik las in een review op tweakers het volgende stukje:

quote:
Zin in een iPhone ervaring? Dan zit je hier goed, want OnePlus heeft iets wat bijzonder veel lijkt op de dynamic island. Deze functie irriteert me vaak niet, maar de meldingen over de batterij kunnen niet weggeveegd worden.
Ik heb geen zin in een iPhone ervaring, maar ik heb al 10+ jaar überhaupt geen iPhone in mn handen gehad en ik heb geen enkel idee wat dat dynamic island is. Wat voor meldingen over de batterij zijn dit en zijn die irritant en/ofveelvoorkomend? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220507285
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:21 schreef vosss het volgende:
@:sjemmert

Ik las in een review op tweakers het volgende stukje:
[..]
Ik heb geen zin in een iPhone ervaring, maar ik heb al 10+ jaar überhaupt geen iPhone in mn handen gehad en ik heb geen enkel idee wat dat dynamic island is. Wat voor meldingen over de batterij zijn dit en zijn die irritant en/ofveelvoorkomend? :)
Het is gewoon android. Ze hebben sommige dingen gekopieerd van OS zoals dynamic island. Dat is niets engs ik vind het een fijne feature.

Dynamic island is dat als je bijvoorbeeld spotify of youtube op de achtergrond draait dat je dan zo'n 'eiland' krijgt rond je front camera.



Als je daar op drukt krijg je een iets groter eiland en kun je bijvoorbeeld nummers skippen.



Als je daar nog eens op drukt ga je terug naar de app. Als je ergens anders drukt wordt hij weer klein.

Je kunt natuurlijk altijd even een mediamarkt in lopen daar zal vast een OnePlus met OxygenOS te vinden zijn. Kan je ook het swipen aanzetten als dat niet al aan staat en dat vergelijken met Samsung.

Verder geen idee wat ze bedoelen met de batterij ? Haal altijd makkelijk 10+ uur screen on time met een volle batterij. Het is de beste batterij die ik ooit gehad heb in een smartphone. Had hiervoor S22+ en dat was een drama.

Ik zie die blauwe voor ¤799 bij Coolblue nu. Dat is echt een goede prijs, ik heb er ¤1100 voor betaald in februari 2025 en geen moment spijt van gehad.
pi_220507332
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Het is gewoon android. Ze hebben sommige dingen gekopieerd van OS zoals dynamic island. Dat is niets engs ik vind het een fijne feature.

Dynamic island is dat als je bijvoorbeeld spotify of youtube op de achtergrond draait dat je dan zo'n 'eiland' krijgt rond je front camera.

[ afbeelding ]

Als je daar op drukt krijg je een iets groter eiland en kun je bijvoorbeeld nummers skippen.

[ afbeelding ]

Als je daar nog eens op drukt ga je terug naar de app. Als je ergens anders drukt wordt hij weer klein.

Je kunt natuurlijk altijd even een mediamarkt in lopen daar zal vast een OnePlus met OxygenOS te vinden zijn. Kan je ook het swipen aanzetten als dat niet al aan staat en dat vergelijken met Samsung.

Verder geen idee wat ze bedoelen met de batterij ? Haal altijd makkelijk 10+ uur screen on time met een volle batterij. Het is de beste batterij die ik ooit gehad heb in een smartphone. Had hiervoor S22+ en dat was een drama.

Ik zie die blauwe voor ¤799 bij Coolblue nu. Dat is echt een goede prijs, ik heb er ¤1100 voor betaald in februari 2025 en geen moment spijt van gehad.
Dankje! :Y

Ik denk dat ze bedoelen iets van meldingen van de accu in dat island ding?

Ik twijfel tussen vanalles.
Ik heb nu een S23 waarvan al anderhalf jaar de camera's kapot zijn.

Ik wil graag iets groter.
Samsung ben ik gewend.
De S25 FE zou voldoende zijn denk ik.
Een S25 edge vind ik mooier, maar slechtere batterijduur.
De S25+ lijkt mij ook wat.
Voor datzelfde geld heb ik ook een megagrote Oneplus 13. Met blauwe achterkant.

Past zon 6,8 inch nog wel lekker in een gemiddelde spijkerbroekzak? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220507451
Dus de vraag is eigenlijk of een 13 geen complete overkill is. En of ik met de camera van de FE, Edge of Plus niet ook al prima uit de voeten kan. Als ik toch al zo lang geen foto's meer kan schieten. Op sommige vlakken scoort de S23 beter dan die 3 S25's qua camera. Dus dan voelt het niet als ipgrade ofzo.

S25 FE - ¤579
S25 Edge - ¤629
S25 Plus - ¤871
Oneplus 13 - ¤799

Moeilijk moeilijk. Vooral ook omdat ik het niet nodig heb. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:26:42 #30
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220507465
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:10 schreef vosss het volgende:

[..]
Dankje! :Y

Ik denk dat ze bedoelen iets van meldingen van de accu in dat island ding?

Ik twijfel tussen vanalles.
Ik heb nu een S23 waarvan al anderhalf jaar de camera's kapot zijn.

Ik wil graag iets groter.
Samsung ben ik gewend.
De S25 FE zou voldoende zijn denk ik.
Een S25 edge vind ik mooier, maar slechtere batterijduur.
De S25+ lijkt mij ook wat.
Voor datzelfde geld heb ik ook een megagrote Oneplus 13. Met blauwe achterkant.

Past zon 6,8 inch nog wel lekker in een gemiddelde spijkerbroekzak? :@
En anders zo'n broek met van die zakken aan de zijkant kopen :s)

Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220507514
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:25 schreef vosss het volgende:
Dus de vraag is eigenlijk of een 13 geen complete overkill is. En of ik met de camera van de FE, Edge of Plus niet ook al prima uit de voeten kan. Als ik toch al zo lang geen foto's meer kan schieten. Op sommige vlakken scoort de S23 beter dan die 3 S25's qua camera. Dus dan voelt het niet als ipgrade ofzo.

S25 FE - ¤579
S25 Edge - ¤629
S25 Plus - ¤871
Oneplus 13 - ¤799

Moeilijk moeilijk. Vooral ook omdat ik het niet nodig heb. :')
Vriend Voss wat maak je je druk over telefoontjes die in de basis allemaal gewoon hetzelfde zijn. Je wordt heus niet meer gelukkig met het ene of het andere model.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220507517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 20:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ja krijg je.... Als je eerst 900 euri doneert dan. Het is een behoorlijke hoop duiten voor die marginale dingen. Voor plusminus een kwart van dat kun je alles ook.
Wat je krijgt voor dat geld uiteraard. Het zijn top spec telefoons. Vergelijkbare spec telefoons bij Samsung en Apple kosten ¤1300 tegenwoordig.

Ja het is zeker een hoop geld voor een telefoon.

Een OnePlus 15R is ook een goede optie als het geen top spec hoeft te zijn.

https://www.belsimpel.nl/(...)m_source=2001&cntd=1

Hier in de aanbieding voor ¤579, 12 gb ram, 512gb geheugen, Snapdragon 8 gen 5 (1 klasse onder elite maar nog steeds een goede cpu). Camera is wel iets minder uiteraard.
pi_220507528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:33 schreef Sjemmert het volgende:
Het zijn top spec telefoons.
Ja maar dus het geilen daarop is m.i. foutief. Wat maken "top specs" nou uit voor wat je ermee doet en wat je ermee wel of niet kunt. Ik denk niks.

In het algemeen filosofisch: er is elk jaar weer een nieuwe "top spec". Dat is toch ontzettend onrustig als je dat weet? En in hoeverre wordt je daar beter van behalve dat je een goede telefoon weer moet wegdoen voor iets "beters" omdat het moet? Dat is toch geen leven, die pure bangigheid dat er iets beters bestaat dan de jouwe? M.i. kansloze missie altijd maar die ontevredenheid met wat je hebt en wat er nu weer is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220507582
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:10 schreef vosss het volgende:

[..]
Dankje! :Y

Ik denk dat ze bedoelen iets van meldingen van de accu in dat island ding?

Ik twijfel tussen vanalles.
Ik heb nu een S23 waarvan al anderhalf jaar de camera's kapot zijn.

Ik wil graag iets groter.
Samsung ben ik gewend.
De S25 FE zou voldoende zijn denk ik.
Een S25 edge vind ik mooier, maar slechtere batterijduur.
De S25+ lijkt mij ook wat.
Voor datzelfde geld heb ik ook een megagrote Oneplus 13. Met blauwe achterkant.

Past zon 6,8 inch nog wel lekker in een gemiddelde spijkerbroekzak? :@
Ja als mijn accu leeg raakt komt die notificatie (bv battery 5%) in zo'n eiland bubble voor een paar tellen volgens mij ?

Kijk een Samsung OS zal natuurlijk net wat gelikter werken en wat meer features hebben. Een OxygenOS is daarentegen weer wat lichter en sneller.

Een ding wat me tegen staat van die S25FE is 8gb ram. Dat is echt aan de lage kant tegenwoordig. Ik zou voor een telefoon gaan met minimaal 12gb.
pi_220507796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja maar dus het geilen daarop is m.i. foutief. Wat maken "top specs" nou uit voor wat je ermee doet en wat je ermee wel of niet kunt. Ik denk niks.

In het algemeen filosofisch: er is elk jaar weer een nieuwe "top spec". Dat is toch ontzettend onrustig als je dat weet? En in hoeverre wordt je daar beter van behalve dat je een goede telefoon weer moet wegdoen voor iets "beters" omdat het moet? Dat is toch geen leven, die pure bangigheid dat er iets beters bestaat dan de jouwe? M.i. kansloze missie altijd maar die ontevredenheid met wat je hebt en wat er nu weer is.
Ik koop een top spec maar doe hem niet weg omdat er wat nieuws uit is ? Ik heb deze al een jaar en hou hem zeker nog 3-4 jaar.
pi_220507885
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:25 schreef vosss het volgende:
Dus de vraag is eigenlijk of een 13 geen complete overkill is. En of ik met de camera van de FE, Edge of Plus niet ook al prima uit de voeten kan. Als ik toch al zo lang geen foto's meer kan schieten. Op sommige vlakken scoort de S23 beter dan die 3 S25's qua camera. Dus dan voelt het niet als ipgrade ofzo.

S25 FE - ¤579
S25 Edge - ¤629
S25 Plus - ¤871
Oneplus 13 - ¤799

Moeilijk moeilijk. Vooral ook omdat ik het niet nodig heb. :')
Om het extra lastig voor je te maken zou ik die Oneplus 15R voor ¤579 er nog aan toevoegen :P

Verder heeft Bart ook niet helemaal ongelijk natuurlijk. Uiteindelijk kunnen ze allemaal voor 90% hetzelfde. Verschil in OS op android is allemaal oppervlakkig en uiteindelijk valt overal wel aan te wennen denk ik.
pi_220508028
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En anders zo'n broek met van die zakken aan de zijkant kopen :s)

Bekijk deze YouTube-video
:')!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220508091
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Vriend Voss wat maak je je druk over telefoontjes die in de basis allemaal gewoon hetzelfde zijn. Je wordt heus niet meer gelukkig met het ene of het andere model.
Ik maak me er niet druk over. Ik kan gewoon niet kiezen. Dat is wat anders. Ik weet ook wel dat het al verouderd is zodra je hem koopt en dat elke keer nieuwer en beter uitkomt.

Daar doe ik in principe ook niet aan mee. Ik had eerst een Nokia Lumia 820 bijvoorbeeld, toen een Samsung S6, een S10 en nu een S23.

Als Daar de camera niet van stuk was (en mijn oog nog goed was) hoefde die ook zeker mog niet vervangen hoor. ;)

Dus ik zoek iets waar ik gewoon 3 a 4 jaar zeker goed mee vooruit kan en dan is zoals Sjemmert zet 8gb RAM wellicht aan de krappe kant.

@Sjemmert, de 15R ga ik ook even naar kijken, thanks :)!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')