abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220439321
One UI van Samsung? :)

En dan vooral qua bediening met swipen etc.

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon en zit al sinds jaar en dag bij Samsung. Voordat ik mijn huidige S23 kocht had ik eerst een Asus Zenfone (10 denk ik?) gekocht, maar die heb ik na een dag teruggestuurd omdat ik al snel merkte dat ik niet kon wennen aan hoe er geswiped moest worden om de gangbare menu's te krijgen of instellingen te openen etc.

Nu wil ik het een paar jaar later nog eens proberen en niet per se bij Samsung blijven.

One UI vind ik fijn, dus een andere schil van Android die daarop lijkt en dan vooral qua bediening, maar ook wel qua opties lijkt mij wellicht ook wel eens leuk om zo'n telefoon te nemen.

Maargoed, er is One UI, ColorOS, OxygenOS, HyperOS, OriginOS, MagicOS, NothingOS, PixelUI, /e/OS en dan vergeet ik er wellicht nog een paar?

Is er iemand die al jaren bij Samsung zat en overgestapt is naar iets wat eigenlijk meteen "hetzelfde" aanvoelde qua bedieningen?

Bloatware en dergelijke interesseert mij niet, dus of dat er nou wel of niet op staat is niet zo belangrijk.

Belangrijkste is dat mijn innerlijke autist aan een ander OS kan wennen binnen afzienbare tijd omdat het er dus zo veel op lijkt.

Dus, zeg het maar.

Ps: geen Apple.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439356
Ik vind OxygenOS wel fijn en had voorheen ook Samsung. Bediening is prima te doen.
pi_220439391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:26 schreef DoubleDip het volgende:
Ik vind OxygenOS wel fijn en had voorheen ook Samsung. Bediening is prima te doen.
Lees dat OnePlus gaat vertrekken uit Europa. Dat is dan niet handig.
https://tweakers.net/nieu(...)oot-deel-europa.html

Lijkt ColorOS er een beetje op?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439404
Zelf e/OS aan het overwegen. Lijkt tot nu toe prima.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220439415
Ik denk dat je meer mensen met kennis van zaken zult vinden in DIG :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220439419
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat je meer mensen met kennis van zaken zult vinden in DIG :)
Ow ok Dankje! :s)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439603
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Lees dat OnePlus gaat vertrekken uit Europa. Dat is dan niet handig.
https://tweakers.net/nieu(...)oot-deel-europa.html

Lijkt ColorOS er een beetje op?
Dit wist ik nog niet. Dan inderdaad niet zo handig.

Ik vind het redelijk vergelijkbaar met Samsung, maar heb deze telefoon al een paar jaar en het is intussen wel wat veranderd geloof ik.
pi_220439808
OnePlus en OPPO zijn toch dezelfde?

Is ColorOS san ook hetzelfde als OxygenOS of is dat weer heel anders?

Of lijkt get allemaal verrektes op mekaar en had Asus met die Zenfone gewoon een flutschil? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220439819
Ik vind de vrij sobere schil van de asus zenfone juist veel fijner dan die bloated schil van samsung met al die onzin eromheen.
pi_220439846
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 22:54 schreef Farenji het volgende:
Ik vind de vrij sobere schil van de asus zenfone juist veel fijner dan die bloated schil van samsung met al die onzin eromheen.
Ik weet niet meer precies wat het was, maar iets irriteerde mij enorm aan de bediening van die Zenfone 10.

Terwijl dat wel een puik toestel was verder, heel puik zelfs.

Maargoed, voordat ik bij Samsung terecht kwam heb ik nog 2 Windows Phone toestellen gehad, die overigens ook goed bevielen.

Wat ik daarvoor had kan ik mij niet meer heugen. Maar dus al heel lang Samsung en ben vanwege die Zenfone toch huiverig om over te stappen op wat anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220444591
Vrijdagmiddag-schopje. :)

Iemand nog wat zinnigs bij te dragen? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220444750
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:32 schreef vosss het volgende:
Vrijdagmiddag-schopje. :)

Iemand nog wat zinnigs bij te dragen? :)
Waarom geen Pixel, Android zoals het hoort te zijn zonder meuk/schil?
Powered by JanetjeŽ
pi_220444779
Samsung all the way hier, haat aan Apple/iOS. En beetje autistisch ben ik ook wel, ik houd NIET van verandering. Maat ook niet van drukte. Nu komt het punt dat ik wil maken: sinds kort gebruik ik (op m'n Samsung) niet de vooraf geīnstalleerde One UI, maar de Niagara launcher. Lekker minimalistisch, dus veel rustiger voor brein en ogen, en ik ben om. Moraal: je kunt altijd wennen, ook andere systemen kunnen prima zijn!

Anders probeer je eens een andere launcher, en als je niet duizend doden sterft, dan weet je dat je ook wel bij een ander merk kunt landen.
pi_220444908
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:48 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]
Waarom geen Pixel, Android zoals het hoort te zijn zonder meuk/schil?
Geen idee. Ik vind de schil van Samsung keifijn. Ik ben verre van een poweruser. Dus zo licht mogelijk hoeft allemaal niet.

Wat wél hoeft is globaal genomen dezelfde bedieningen.

Dus swipen om dit of dat te openen etc.
Geen idee of AsusUI of ZenUI of hoe het heette zo anders was, maar daar swipete ik en dan kwam een scherm niet van boven of onder, maar van de zijkant in beeld.

Dat soort fratsen trek ik niet. En vandaar dus mijn vraag
Het is alweer een paar jaar geleden en Asus doet weinig meer, dus ik dacht vraag eens naar de andere OS schillen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:14:53 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220444944
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:51 schreef Mrs.Peel het volgende:
Samsung all the way hier, haat aan Apple/iOS. En beetje autistisch ben ik ook wel, ik houd NIET van verandering. Maat ook niet van drukte. Nu komt het punt dat ik wil maken: sinds kort gebruik ik (op m'n Samsung) niet de vooraf geīnstalleerde One UI, maar de Niagara launcher. Lekker minimalistisch, dus veel rustiger voor brein en ogen, en ik ben om. Moraal: je kunt altijd wennen, ook andere systemen kunnen prima zijn!

Anders probeer je eens een andere launcher, en als je niet duizend doden sterft, dan weet je dat je ook wel bij een ander merk kunt landen.
En wat maakt je haat voor IOS dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220445217
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
En wat maakt je haat voor IOS dan?
Vast niet op juiste gronden, maar als je zo aan Android gewend bent, is iOS onlogisch. Zoon moet voor school met een iPad en dat ding en ik zijn geen vrienden.
pi_220445451
Bij OxygenOS kun je omhoog swipen en krijg je alle apps te zien die op je telefoon staan. Je hebt ook een stuk minder bloatware dan bij Samsung.
pi_220445629
Ik heb een Oneplus met OxygenOS, voor Oneplus telefoons geld dat de globale versies OxygenOS hebben en de Chinese versies ColorOS. Oppo telefoons hebben allemaal ColorOS.

Voorheen zat er wel meer verschil tussen maar tegenwoordig is het voor 95% hetzelfde.

Met beide kan je gewoon swipen om de telefoon te bedienen.
pi_220465307
Moet ik misschien maar gewoon een S25+ nemen?

Grotere telefoons dan mijn huidige S23 hebben mij altijd enorm tegen gestaan, maargoed, nu 1 oog kapot is, is een ietwat groter model niet eens zo'n heel gek idee. Dat kijkt wellicht makkelijker dan een "kleine" S23.

En dan blijft alles hetzelfde eigenlijk alleen dan iets nieuwer en iets groter.

Plus dan kan ik weer foto's maken, want de camera's van dit toestel zijn fubar. Ofja dat laatste weet ik niet zeker, maar in elk geval reden genoeg om voor mezelf recht te lullen dat ik een nieuwe telefoon moet kopen. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220473181
Schopje.

Denk dat ik een paar 100 in mn zak hou en geen S25+ koop, maar een S25FE, behalve als iemand vandaag een goede reden geeft om dat niet te doen.

Die FE is natuurlijk minder dan een S25+, maar wel iets beter dan mijn huidige S23.

Groter scherm, grotere batterij, 7 jaar software upgrades.
Alleen de camera is vergelijkbaar en soms iets slechter. En kan maak met 1 camera 4k60fps opnemen.

Gezien het feit dat de camera van mijn huidige S23 al anderhalf jaar niet meer werkt denk ik dat dat geen probleem gaat zijn en als wel dan kan ik altijdnog op die momenten de S23 van mijn betere helft gebruiken.

Heeft iemand een goede reden om NIET voor de S25FE te gaan? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:56:51 #21
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220473249
Waarom niet de S25 ipv S25+ of S25FE?

Wat is het verschil?

De gewone S25 is niet te groot, met 1 hand te bedienen.


En anders het Brabantse operating system: OSs :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220473411
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:56 schreef StateOfMind het volgende:
Waarom niet de S25 ipv S25+ of S25FE?

Wat is het verschil?

De gewone S25 is niet te groot, met 1 hand te bedienen.


En anders het Brabantse operating system: OSs :P
Omdat mijn oog van die netvliesloslating naar alle waarschijnlijkheid fubar is en een groter scherm dus wel handig is nu.

De S25 is net zo groot als de S23 ongeveer
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220486791
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Omdat mijn oog van die netvliesloslating naar alle waarschijnlijkheid fubar is en een groter scherm dus wel handig is nu.

De S25 is net zo groot als de S23 ongeveer
Ik ben fan van grote telefoons. Formaat ultra.

Oneplus 13 is dat formaat en blijft een top toestel wat ik nog steeds kan aanraden. Krijgt android updates tot android 19 en security updates tot 2031. Is in sommige aspecten beter dan de nieuwe Oneplus 15 van dit jaar en omdat hij van vorig jaar is nu ook wat goedkoper.

Voor ¤899 krijg je 16gb ram (vs 8gb in S25fe en 12gb in S25 Ultra). 512gb opslag, 6000mah batterij, 100w fast charging en de beste snapdragon cpu van vorig jaar. De hardware in deze telefoon is top spec en vergelijkbaar met Ultra series.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is het curved scherm. Ik moet UV lijm screenprotectors gebruiken, vandaag toevallig weer een vervangen, maar dat is wel een gekut. Als het er eenmaal opzit perfect maar wel een gekloot om te installeren.
pi_220501770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 21:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik ben fan van grote telefoons. Formaat ultra.

Oneplus 13 is dat formaat en blijft een top toestel wat ik nog steeds kan aanraden. Krijgt android updates tot android 19 en security updates tot 2031. Is in sommige aspecten beter dan de nieuwe Oneplus 15 van dit jaar en omdat hij van vorig jaar is nu ook wat goedkoper.

Voor ¤899 krijg je 16gb ram (vs 8gb in S25fe en 12gb in S25 Ultra). 512gb opslag, 6000mah batterij, 100w fast charging en de beste snapdragon cpu van vorig jaar. De hardware in deze telefoon is top spec en vergelijkbaar met Ultra series.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is het curved scherm. Ik moet UV lijm screenprotectors gebruiken, vandaag toevallig weer een vervangen, maar dat is wel een gekut. Als het er eenmaal opzit perfect maar wel een gekloot om te installeren.
Hmz, die met blauwe achterkant is wel gaaf.

Heeft dat ding zo'n curved scherm als de S25 edge?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220501823
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2026 21:48 schreef Sjemmert het volgende:
Voor ¤899 krijg je
Nou ja krijg je.... Als je eerst 900 euri doneert dan. Het is een behoorlijke hoop duiten voor die marginale dingen. Voor plusminus een kwart van dat kun je alles ook.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')