abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:17:51 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220579390
De zoekopdracht voor Alex was blijkbaar zo makkelijk dat ze niet eens in het begin 15 minuten met een zandloper kregen om concessies te doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 april 2026 @ 13:58:54 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579895
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:17 schreef golfer het volgende:
De zoekopdracht voor Alex was blijkbaar zo makkelijk dat ze niet eens in het begin 15 minuten met een zandloper kregen om concessies te doen.
Ik heb de aflevering nog niet helemaal gezien, maar alleen het begin, maar ik kan me zo voorstellen dat het relatief makkelijk is als iemand alleen maar weerhouden wordt doordat ze het niet echt weten en aandurven, ze had zo te zien de mogelijkheden, ze kon vooral geen keuze maken.

Maar goed, ik zal de aflevering nog even helemaal kijken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:01:51 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579910
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 22:04 schreef Remco het volgende:

[..]
Ja vond het ook wat bijzonder. Net als die kamer voor die zoon, voor 1000 euro had je daar heel wat van kunnen maken maar nu een of ander vreemd verhaal met een vriend die dat ging aftimmeren.

Nu vind ik het wel vaker zonde van het slopen van een keuken. Maar dit was echt meer dan een prima keuken die er denk ik niet langer dan 5 jaar geleden voor minimaal 20.000 euro is ingezet. Nu zullen dat allemaal sponsorbelangen zijn maar toch, ik hoop dat iemand anders er blij mee is gemaakt.
Met een beetje pech gaat er idd een prima keuken uit zodat er een inferieure sponsorkeuken in kan....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:06:01 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Veel vragen bij deze aflevering.

- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?

- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
En oke, een nieuwe slaapkamer voor mevrouw.

Mevrouw was niet van de luxe, maar een tussenwoning was geen optie.
Het was een samengesteld gezin: hij 2 kinderen, zij 2 kinderen en samen nog een kind, de kans is vrij groot dat ze de erfenis van zijn kinderen niet zomaar kon gebruiken, of dat wel kon, maar het handiger/duidelijker vond om dat niet te doen.
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat hun moeder ook al overleden was en er dus een erfdeel in het huis zat dat ze simpelweg zouden moeten ontvangen zodra vader overleed.

Los daarvan; of een huis hypotheekvrij is na overlijden ligt er maar net aan of je een ORV hebt en of die voor het totale hypotheekbedrag is, als een van ons overlijdt is er ook nog zo'n 300K hypotheek over.... als de ORV uitbetaling gebruikt wordt om op de hypotheek af te lossen, bij ons is de ORV niet meer aan de hypotheek gekoppeld, dus in principe mag de langstlevende daarmee doen wat hij/zij wil.

En nee, als je uit een vrijstaand huis komt dan kan ik me prima voorstellen dat je niet op een tussenwoning zit te wachten, zeker niet als een tweekapper in je regio gewoon binnen budget valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 14:12:33 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220579941
quote:
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:14:31 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220580141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:

Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:26:13 #207
194695 franklop
Fran knock
pi_220580193
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:

[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Bloemendaal is dan wel zo'n beetje het duurste dorp van het land
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220580201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.

Ik kan mij ook voorstellen dat het huis niet op afbetaling is maar op (deels) aflossingsvrije hypotheek.
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:34:13 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220580243
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:

[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Ja, dat is ook niet te vergelijken, locatie, locatie, locatie en bijna 3 keer zoveel grond.
Ons huis heeft ook minder woonruimte maar als ik het te koop zou zetten dan wordt dat echt wel voor beduidend meer dan haar huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2026 @ 15:37:30 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220580259
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:29 schreef Brembo het volgende:

[..]
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.

Ik kan mij ook voorstellen dat het huis niet op afbetaling is maar op (deels) aflossingsvrije hypotheek.
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.

En OZB gaat deels over de WOZ, de rest zijn gewoon vaste kosten (afvalstoffen, rioolheffing), dus die lagere waarde helpt alleen maar over het deel dat op basis van die waarde gaat, en dat zal zeker meer zijn dan de helft van de oude WOZ waarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220580353
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 15:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.

En OZB gaat deels over de WOZ, de rest zijn gewoon vaste kosten (afvalstoffen, rioolheffing), dus die lagere waarde helpt alleen maar over het deel dat op basis van die waarde gaat, en dat zal zeker meer zijn dan de helft van de oude WOZ waarde.
Energielabel gaat op energieverbruik per m² woonoppervlak én houdt geen rekening met zaken als het zwembad en de sauna. Alleen al het zwembad zal meer energie slurpen dan een doorsnee rijtjeshuis.
De zonnepanelen om het verbruik van de zwembad een beetje betaalbaar te houden tellen dan wél weer mee voor het energielabel.

Een flatje met energielabel G verbruikt waarschijnlijk minder energie dan de gemiddelde villa met A++ label.
pi_220580747
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.

Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
pi_220581747
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef exode het volgende:
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.

Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
Krijg soms ook jeuk van de verkeerde kleur tegeltjes in een verder perfect huis en hoppa even voor 70k verbouwen. Wel een triest geval dit keer. Vermoed inderdaad dat het ging om het uitkopen van de erfenis.
pi_220601065


Interessante discussie weer over het budget in Kopen Zonder Kijken. Wat mij opvalt is dat het in de uitzending soms lijkt alsof er “magisch” extra geld bij komt, maar dat is natuurlijk deels televisie en deels keuzes die achter de schermen worden gemaakt.

Wat Roos Reedijk daarin goed doet, is juist werken binnen de woonwensen van de kandidaten, ook als het budget krap is of net wat wordt opgerekt door andere posten. Zij is tenslotte degene die ervoor zorgt dat het eindresultaat er wél uitziet alsof er een compleet nieuw huis staat, zelfs als er financieel flink gerekend en geschoven is.

Je ziet ook dat Roos niet alleen esthetisch denkt, maar echt probeert de leefbaarheid voorop te zetten. Soms pakt dat op tv wat “grootser” uit dan het in werkelijkheid is, maar dat hoort ook bij het format.

Uiteindelijk blijft het een programma waarbij Roos Reedijk een belangrijke rol speelt in het eindresultaat — zonder haar interieurkeuzes zou het totaalplaatje er echt heel anders uitzien.
pi_220601192
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos ^O^

Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
pi_220601693
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos ^O^

Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Dat niet alleen, het is ook nog eens AI

Maar ik vind Roos ook leuk, dus sluit me graag aan bij de fanclub. Ook bij de Bob-fanclub overigens en zelfs Alex vind ik voor een makelaar nog wel oké.
pi_220606332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:56 schreef KimberlyS het volgende:

[..]
Ik ben geen AI bot..
Wat voor onherkenbare foto heb je erbij geplakt?
  zaterdag 18 april 2026 @ 15:23:21 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220606382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos ^O^

Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Nou dit.
En ik waardeer Rrrrroos absoluut, ze doet het over het algemeen geweldig met de wensen van de deelnemers en het aanbod van de sponsors.
Maar een account aanmaken voor zo'n BS post helpt niet echt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220610886
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef KimberlyS het volgende:
[ afbeelding ]

Interessante discussie weer over het budget in Kopen Zonder Kijken. Wat mij opvalt is dat het in de uitzending soms lijkt alsof er “magisch” extra geld bij komt, maar dat is natuurlijk deels televisie en deels keuzes die achter de schermen worden gemaakt.

Wat Roos Reedijk daarin goed doet, is juist werken binnen de woonwensen van de kandidaten, ook als het budget krap is of net wat wordt opgerekt door andere posten. Zij is tenslotte degene die ervoor zorgt dat het eindresultaat er wél uitziet alsof er een compleet nieuw huis staat, zelfs als er financieel flink gerekend en geschoven is.

Je ziet ook dat Roos niet alleen esthetisch denkt, maar echt probeert de leefbaarheid voorop te zetten. Soms pakt dat op tv wat “grootser” uit dan het in werkelijkheid is, maar dat hoort ook bij het format.

Uiteindelijk blijft het een programma waarbij Roos Reedijk een belangrijke rol speelt in het eindresultaat — zonder haar interieurkeuzes zou het totaalplaatje er echt heel anders uitzien.
Zou bij dit stukje eerder een foto van de echte Roos verwachten. :?
pi_220615771
Ik heb de aflevering net teruggekeken, maar dat met die meterkast en de riolering: valt dat niet onder verborgen gebreken? En dat je dat dan nog op de oude verkoper kan verhalen? (ik ben een leek). Ik vond dat een heel raar verhaal.
Somebody that I used to know
pi_220615906
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2026 20:58 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb de aflevering net teruggekeken, maar dat met die meterkast en de riolering: valt dat niet onder verborgen gebreken? En dat je dat dan nog op de oude verkoper kan verhalen? (ik ben een leek). Ik vond dat een heel raar verhaal.
Mogelijk wel. Maar als de tegenpartij niet meteen over de brug komt met een redelijke vergoeding en je daar een juridische strijd om gaat voeren ben je alles bij elkaar zomaar een jaar verder en al die tijd ligt de verbouwing dan stil.
De verbouwing zo lang stil leggen beteken ook het stop zetten van haar leven én een huur van de tijdelijke woning die een jaar doorloopt.
  maandag 20 april 2026 @ 14:37:06 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220620214
Vanavond:

Kim en Wilko zijn stapelgek op elkaar en willen graag een gezin starten. Het koppel heeft genoeg geld om te verhuizen naar een groter onderkomen. Alleen verschillen ze wel flink van mening als het gaat om hoe hun nieuwe plek eruit moet komen te zien.
Caroline Tensen is de presentatrice van de aflevering. Zij werkte eerder al met Van Keulen aan Kopen of Slopen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220622715
Ze hebben een "kleine" erfenis gehad mede waardoor ze nu 9 ton kunnen besteden.
Doe mij ook ff zo'n "kleine" erfenis :')

Bij een kleine erfenis denk ik aan 5-10K ofzo
A mind with a heart of it's own
  maandag 20 april 2026 @ 20:34:40 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622716
31/32 jaar en een budget van ¤ 900.000 :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 april 2026 @ 20:35:54 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220622729
Zij is wat bescheidener. Gelukkig _O_
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')