Ik heb de aflevering nog niet helemaal gezien, maar alleen het begin, maar ik kan me zo voorstellen dat het relatief makkelijk is als iemand alleen maar weerhouden wordt doordat ze het niet echt weten en aandurven, ze had zo te zien de mogelijkheden, ze kon vooral geen keuze maken.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:17 schreef golfer het volgende:
De zoekopdracht voor Alex was blijkbaar zo makkelijk dat ze niet eens in het begin 15 minuten met een zandloper kregen om concessies te doen.
Met een beetje pech gaat er idd een prima keuken uit zodat er een inferieure sponsorkeuken in kan....quote:Op maandag 13 april 2026 22:04 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja vond het ook wat bijzonder. Net als die kamer voor die zoon, voor 1000 euro had je daar heel wat van kunnen maken maar nu een of ander vreemd verhaal met een vriend die dat ging aftimmeren.
Nu vind ik het wel vaker zonde van het slopen van een keuken. Maar dit was echt meer dan een prima keuken die er denk ik niet langer dan 5 jaar geleden voor minimaal 20.000 euro is ingezet. Nu zullen dat allemaal sponsorbelangen zijn maar toch, ik hoop dat iemand anders er blij mee is gemaakt.
Het was een samengesteld gezin: hij 2 kinderen, zij 2 kinderen en samen nog een kind, de kans is vrij groot dat ze de erfenis van zijn kinderen niet zomaar kon gebruiken, of dat wel kon, maar het handiger/duidelijker vond om dat niet te doen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 08:05 schreef jorienvdherik het volgende:
Veel vragen bij deze aflevering.
- Waarom maar 500.000 budget, het oude huis was luxe, al was het wat oud, zal toch wel flink verkocht zijn? En is het niet zo dat als je partner overlijd het huis dan vrij is?
- Op zich wel een prima huis terug gekocht, maar waarom 70.000 euro? aan de woonkamer/keuken verbouwd?
En oke, een nieuwe slaapkamer voor mevrouw.
Mevrouw was niet van de luxe, maar een tussenwoning was geen optie.
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.quote:Op dinsdag 14 april 2026 08:09 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Klopt ja,
Zag de funda linkjes
toch pijnlijk
Van
https://www.funda.nl/deta(...)fstraat-19/43820791/
Naar
https://www.funda.nl/deta(...)ustraat-22/43049614/
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Bloemendaal is dan wel zo'n beetje het duurste dorp van het landquote:Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:
[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet vies van een beetje ruimte, en als ik alleen zou komen te staan dan zou ik ook alleen maar vertrekken als ik de hypotheek niet meer kon betalen, en wij hebben best een ruim huis (>200m²), maar de tering.... 347m² woonruimte in het oude huis, dat is 3 keer zoveel als in het nieuwe huis.
Dat is echt enorm groot, dat is letterlijk gewoon 3 eengezinswoningen.
Ja, dat is ook niet te vergelijken, locatie, locatie, locatie en bijna 3 keer zoveel grond.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:14 schreef golfer het volgende:
[..]
In ons dorp staat een vrijstaande woning te koop met minder woonruimte dan zij had, maar die heeft een vraagprijs van 2.350.000 https://www.funda.nl/deta(...)eduinweg-9/43373838/
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:29 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het is misschien ook een drievoud aan maandlasten voor ozb, verwarmen, onderhoud, schoonmaken etc. Een luxe rijtjeshuis is dan snel goedkoper dan een riante bungalow.
Ik kan mij ook voorstellen dat het huis niet op afbetaling is maar op (deels) aflossingsvrije hypotheek.
Energielabel gaat op energieverbruik per m² woonoppervlak én houdt geen rekening met zaken als het zwembad en de sauna. Alleen al het zwembad zal meer energie slurpen dan een doorsnee rijtjeshuis.quote:Op dinsdag 14 april 2026 15:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar oude huis had een A+++ energielabel, het nieuwe huis A, dus het zou zomaar kunnen dat dat vrij weinig gaat schelen qua kosten.
En OZB gaat deels over de WOZ, de rest zijn gewoon vaste kosten (afvalstoffen, rioolheffing), dus die lagere waarde helpt alleen maar over het deel dat op basis van die waarde gaat, en dat zal zeker meer zijn dan de helft van de oude WOZ waarde.
Krijg soms ook jeuk van de verkeerde kleur tegeltjes in een verder perfect huis en hoppa even voor 70k verbouwen. Wel een triest geval dit keer. Vermoed inderdaad dat het ging om het uitkopen van de erfenis.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:30 schreef exode het volgende:
Ik merk dat ik het met de aflevering irritanter vind worden dat het programma om de sponsors draait ipv de nieuwe bewoners.
Met dat budget had je met je volle verstand geen nieuwe keuken erin gezet. Zeker omdat ze aangaf niet van koken te houden. Ze had veel meer profijt van een huge tafel en een leuke kamer voor haar zoon.
Binnenkort het nieuwe Belgische seizoen maar eens aanzwengelen.
Dat niet alleen, het is ook nog eens AIquote:Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos![]()
Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Nou dit.quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Speciaal een account aangemaakt om reclame te maken voor Rrrroos![]()
Het is niet altijd mooi wat ze doet, maar het staat iedereen vrij een fanclub op te richten.
Zou bij dit stukje eerder een foto van de echte Roos verwachten.quote:Op vrijdag 17 april 2026 18:49 schreef KimberlyS het volgende:
[ afbeelding ]
Interessante discussie weer over het budget in Kopen Zonder Kijken. Wat mij opvalt is dat het in de uitzending soms lijkt alsof er “magisch” extra geld bij komt, maar dat is natuurlijk deels televisie en deels keuzes die achter de schermen worden gemaakt.
Wat Roos Reedijk daarin goed doet, is juist werken binnen de woonwensen van de kandidaten, ook als het budget krap is of net wat wordt opgerekt door andere posten. Zij is tenslotte degene die ervoor zorgt dat het eindresultaat er wél uitziet alsof er een compleet nieuw huis staat, zelfs als er financieel flink gerekend en geschoven is.
Je ziet ook dat Roos niet alleen esthetisch denkt, maar echt probeert de leefbaarheid voorop te zetten. Soms pakt dat op tv wat “grootser” uit dan het in werkelijkheid is, maar dat hoort ook bij het format.
Uiteindelijk blijft het een programma waarbij Roos Reedijk een belangrijke rol speelt in het eindresultaat — zonder haar interieurkeuzes zou het totaalplaatje er echt heel anders uitzien.
Mogelijk wel. Maar als de tegenpartij niet meteen over de brug komt met een redelijke vergoeding en je daar een juridische strijd om gaat voeren ben je alles bij elkaar zomaar een jaar verder en al die tijd ligt de verbouwing dan stil.quote:Op zondag 19 april 2026 20:58 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb de aflevering net teruggekeken, maar dat met die meterkast en de riolering: valt dat niet onder verborgen gebreken? En dat je dat dan nog op de oude verkoper kan verhalen? (ik ben een leek). Ik vond dat een heel raar verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |