Er wordt elke dag een foto geplaatst, deze is humoristisch of vies; houd het binnen proporties. Het plaatsen gebeurt door de winnaar van het laatste onderschrift, dus niet zomaar een foto posten.
De punten worden bijgehouden vanaf de eerste foto die in deze thread geplaatst wordt, de onderschriften die geplaatst worden bij de laatst geplaatste foto in de oude, gesloten thread tellen nog mee voor de definitieve eindstand daarvan. M.a.w. degene die ná de jurering van de laatste foto bovenaan staat, is de winnaar.SPOILER: Hall of FameOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste plaatje:quote:Op maandag 23 maart 2026 09:58 schreef WethouderHekking het volgende:
Dankjewel jury...
Nieuw plaatje .....
[ Bericht 0% gewijzigd door Rob op 25-03-2026 21:03:19 ]
quote:Op maandag 23 maart 2026 23:03 schreef Rob het volgende:
Kraker kijkt verbaasd op bij ontruimingsbevel
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nummer 2 :quote:Op dinsdag 24 maart 2026 21:40 schreef Näsenbar het volgende:
Gulzige kad komt erachter dat hij net geen hele doos met kattenbrokjes heeft opgegeten maar kattenblokjes en vreest voor zijn volgende bezoek aan de kattenbak.
Nummer 3 :quote:Op maandag 23 maart 2026 11:07 schreef ToT het volgende:
"MAAAAAAAM!!!! Hij lijkt niet op het plaatje!!! Hij hoort blauwe ogen te hebben!"
Eindstand :quote:Op maandag 23 maart 2026 15:33 schreef Soury het volgende:
Voorgemonteerde lego set is kat in het bakkie
Dan onthul ik nu de foto waarmee reeks 105 officieel geopend is!quote:*kuch, kuch*
Dames en heren, beste forumgebruikers,
Vandaag wil ik kort stilstaan bij iets wat op het eerste gezicht misschien eenvoudig lijkt, maar bij nader inzien verrassend rijk en betekenisvol is: de humor die ontstaat in dit topic, waarin jullie telkens weer creatieve en grappige teksten onder foto’s plaatsen.
Wat hier gebeurt, is meer dan alleen een verzameling losse grappen. In zekere zin geven jullie vorm aan een praktijk die filosofisch goed te duiden is. Zo beschreven Immanuel Kant en Arthur Schopenhauer humor als het resultaat van een botsing tussen verwachting en werkelijkheid. En dat is precies wat we hier zien: een beeld roept een bepaalde interpretatie op, en vervolgens komt er een onderschrift dat die verwachting volledig onderuit haalt. Die onverwachte draai—die incongruentie—is waar de lach ontstaat.
Maar er is meer aan de hand. In de manier waarop jullie op elkaar reageren, elkaars grappen aanvullen en soms zelfs overtreffen, zien we een vorm van gezamenlijke betekenisvorming. In de geest van Jürgen Habermas zou je kunnen zeggen dat hier een informele dialoog plaatsvindt, waarin niet alleen woorden worden uitgewisseld, maar ook een gedeeld gevoel voor humor en context ontstaat. Het is een spel, maar wel een spel dat verbindt.
Daarnaast kunnen we, met Sigmund Freud in gedachten, humor zien als een manier om spanning los te laten en ruimte te maken voor creativiteit. Misschien is dat juist waarom dit soort topics zo aantrekkelijk zijn: ze bieden een plek waar niets zwaar hoeft te zijn, waar een foto simpelweg een aanleiding wordt voor verbeelding en plezier.
En dat brengt me bij het belangrijkste punt van vandaag. Want hoe je het ook theoretisch benadert—als incongruentie, als sociale interactie of als spanningsontlading—uiteindelijk draait het om jullie. Om de mensen die de moeite nemen om nét die ene originele invalshoek te bedenken, die perfecte timing te hebben, of gewoon een reactie te plaatsen die anderen aan het lachen maakt.
Daarom wil ik afsluiten met een welgemeend woord van dank. Aan alle users die hier bijdragen: dank jullie wel. Voor jullie creativiteit, jullie gevoel voor humor en jullie vermogen om van iets eenvoudigs iets bijzonders te maken. Jullie zorgen ervoor dat dit niet zomaar een topic is, maar een levendige, gedeelde ervaring.
Dank jullie wel.
#2quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:56 schreef Managarm het volgende:
Een informele dialoog over de uitslag van de onderschriften, zie de spanningsontlading van het scherm spatten.
#3quote:
Tussenstand:quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:37 schreef ToT het volgende:
"Kutkutkut, waar lag Näsenbar z'n speech nou ook al weer? Ah, ik heb hier dat stukkie van 'Maar er is meer aan de hand'. Bep, wat heb jij daar? De stemuitslagen van de gemeente? Nee leg maar weg, dat horen ze later wel, da's minder belangrijk!"
2quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:40 schreef Soury het volgende:
Patty Brard not amused met diskwalificatie "Sterren dansen op het ijs"
3quote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:03 schreef Rob het volgende:
Het was donker en ik had geen idee welke periode van de maand het was.
Tussenstand:quote:Op donderdag 2 april 2026 12:45 schreef sjoemie1985 het volgende:
Probeer nooit in het donker je make-up bij te werken.
2.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:00 schreef Näsenbar het volgende:
Bij overlijden ontvangt u onmiddellijk een bericht in de bus.
3.quote:Op donderdag 2 april 2026 20:56 schreef Doc-holliday het volgende:
opgebaard vervoer.man voorin tegen chauffeur,zo ff keihard op je rem trappen kan die dooie nog ff langs de famillie af
Tussenstand:quote:Op donderdag 2 april 2026 18:51 schreef Rob het volgende:
Notoire zwartrijder zijn laatste rit aangeboden door vervoersbedrijf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
#2quote:Op maandag 6 april 2026 15:20 schreef Soury het volgende:
Wederom teleurstelling voor Jan Smit, slechts helft van familie komt opdagen voor Paasbrunch.
#3quote:Op maandag 6 april 2026 10:38 schreef DaMart het volgende:
Veel animo voor volgende rit van Graf Reisen. Zouden deze mensen zich niet laten kisten?
Tussenstandquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:32 schreef Masberum het volgende:
Rebels persoon besluit toch dat ze niet met de bus wil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Die lijn is inmiddels hartstikke doodquote:
2.quote:Op donderdag 9 april 2026 00:58 schreef Rob het volgende:
Opblazen van geldautomaten wint weer in populariteit
3.quote:
Rob 8 (+4)quote:Op donderdag 9 april 2026 20:21 schreef Näsenbar het volgende:
Op wat valse noten na speelt hij netjes in de geldmaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
#2.quote:Op zondag 12 april 2026 13:25 schreef Managarm het volgende:
Een groot deel van de mannen leest de handleiding niet.
#3.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:28 schreef WethouderHekking het volgende:
"Ik sjouw die zware zak liever op m,n schouder. Ik ga me niet aan een krui wagen" .
Intussen de stand:quote:Op zondag 12 april 2026 11:46 schreef Näsenbar het volgende:
Man slaat advies van zijn vrouw in de wind want hij weet heus wel hoe een kruiwagen werkt.
+ 4 voor mij, niet voor Masberumquote:Op maandag 13 april 2026 08:03 schreef Rob het volgende:
De uislag:
#1.
[..]
#2.
[..]
#3.
[..]
Intussen de stand:
Rob 8
Soury 8
Näsenbar 6 (+1)
Masberum 5 (+4)