Is er iets waar Sanneke niet overprikkeld door raakt? Dat huis had al lang en breed opgeruimd kunnen zijn als Sanneke vóór de verhuizing had meegeholpen. Dan hadden ze op de laatste dag de grote spullen kunnen verhuizen. Voor de verhuizing hadden er al kasten kunnen staan die ze voor de verhuisdag had kunnen inrichten. Of had ze al die vuilniszakken met weet ik wat tot de laatste dag nodig in de keet?quote:Op zondag 22 maart 2026 17:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
Sanneke zegt dat ze overprikkeld raakt/is omdat het huis nog niet op orde is. Maar in dit tempo gaat dat toch nog weken duren?
Misschien had ze niet zoveel zooi mee moeten verhuizen?quote:Op zondag 22 maart 2026 17:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
Sanneke zegt dat ze overprikkeld raakt/is omdat het huis nog niet op orde is. Maar in dit tempo gaat dat toch nog weken duren?
Linkjes delenquote:Op zondag 22 maart 2026 17:16 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Is er iets waar Sanneke niet overprikkeld door raakt?
Scherp. Ik herken ergens een beetje het gevoel van overweldigd zijn en dan niet weten waar te beginnen. Maar daar word ik bij wijze van minder overprikkeld van dan van een dag Efteling. Zo handig die stempels van de fluflu’s die ze aan en uit kunnen zetten.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:04 schreef Jippiejappie het volgende:
Maar even, Sanneke weet dondersgoed waar ze mee bezig is. Want hoe bedoel je, je hebt geen energie voor verhuizen, inpakken, uitpakken, koken, klussen, opruimen, schoonmaken.
Maarrrr, Sanneke heeft energie voor efteling, shoppen, dagjes weg, weekendjes weg, nog meer shoppen, shop pakketjes uitpakken.
Ze doet niets wat ze niet wil en niet leuk vindt want zwaar.
Iemand die zo snel overprikkeld raakt gaat ook niet in relatief korte tijd meerdere keren op vakantie en weekendjes weg. Dit deden ze vorig jaar in een bepaalde periode. Ik heb dat met verbazing gevolgd.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:28 schreef tulpje19 het volgende:
Sanneke raakt van alles zogenaamd overprikkeld, omdat dat symptoom bij autisme hoort. Iemand die echt overprikkeld is, gaat niet op insta waar alleen maar prikkels zijn.
Precies dat. Maar het is natuurlijk makkelijker voor haar om te zeggen dat ze autisme heeft in plaats van toe te geven dat ze een zeer teleurstellend karakter heeft.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:31 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Iemand die zo snel overprikkeld raakt gaat ook niet in relatief korte tijd meerdere keren op vakantie en weekendjes weg. Dit deden ze vorig jaar in een bepaalde periode. Ik heb dat met verbazing gevolgd.
Daarom zo blij met haar diagnose die ze toen kreeg. Met volle trots ook in haar bio staan.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:33 schreef tulpje19 het volgende:
[..]
Precies dat. Maar het is natuurlijk makkelijker voor haar om te zeggen dat ze autisme heeft in plaats van toe te geven dat ze een zeer teleurstellend karakter heeft.
Dat dan weer wel!quote:Op zondag 22 maart 2026 16:11 schreef Post-its het volgende:
[..]
Beter een uurtje opruimen, dan een uur op de bank.
Doet me aan iemand anders denken 🫣quote:Op zondag 22 maart 2026 16:04 schreef Jippiejappie het volgende:
Maar even, Sanneke weet dondersgoed waar ze mee bezig is. Want hoe bedoel je, je hebt geen energie voor verhuizen, inpakken, uitpakken, koken, klussen, opruimen, schoonmaken.
Maarrrr, Sanneke heeft energie voor efteling, shoppen, dagjes weg, weekendjes weg, nog meer shoppen, shop pakketjes uitpakken.
Ze doet niets wat ze niet wil en niet leuk vindt want zwaar.
Hahahahahaha volgens mij denken we aan dezelfde. Maar die heeft andere patronen 🤪quote:Op zondag 22 maart 2026 17:45 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Doet me aan iemand anders denken 🫣
Misschien moet ze die opruimcoach van Debbie eens bellenquote:Op zondag 22 maart 2026 17:18 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Misschien had ze niet zoveel zooi mee moeten verhuizen?
Misschien had ze echt moet knallen ipv steeds zeggen dat ze ging knallen.
Zo'n 60minuten wekker kan effectief zijn om je huis bij te houden, niet om al je verhuisdoos efficiënt op te ruimen.
Dan zou ik eerder zeggen, stouw alles in je content kamer en pak iedere dag 3 dozen uit. Dan staat het niet overal en ben je misschien minder overprikkeld.
Ik word heel onrustig als er overal wat ligt en niks een plek heeft. Na een vakantie is bij ons alles meteen weer opgeruimd, want ik kan er niet tegen als t blijft staan🙈. Dus in die zin snap ik Sanneke wel. Alleen door alles maar neer te pleuren heb je ook geen overzicht, dus begin daar dan mee.
Maar da's vast allemaal te veel ongevraagd advies 🙈
Iedereen heeft zo zijn eigen dingen qua autisme. Je kunt overprikkeld zijn en dan vervolgens toch nog iets gaan doen wat voor een ander niet logisch is.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:28 schreef tulpje19 het volgende:
Sanneke raakt van alles zogenaamd overprikkeld, omdat dat symptoom bij autisme hoort. Iemand die echt overprikkeld is, gaat niet op insta waar alleen maar prikkels zijn.
Wat ontzettend triest voor je moeder, en jullie gezinquote:Op zondag 22 maart 2026 17:59 schreef funkyfabulous het volgende:
Mijn moeder zat ook altijd binnen, had geen werk en raakte de realiteit compleet kwijt. Maar, anderen waren het altijd schuld. Oftewel: ik zie dit gedrag ook bij Sanneke. Mijn moeder bleef in die modus tot haar dood en heeft niet echt een happy leven gehad. Overigens dat shoppen herken ik ook: mijn moeder kocht elke week nieuwe kleding en verantwoordde het dan naar mijn vader met : ja maar ik koop nooit wat voor mezelf.
Echt meid, ga naar buiten, die iets, en dan bedoel ik niet alleen shoppen. Werken zet je in de realiteit en van bankhangen wordt je alleen maar meer moe en negatiever. Als je het niet voor jezelf doet doe het dan voor je zoon, want die gaat hoe dan ook lijden onder dit gedrag en dat krijg je een keer keihard terug.
Het enige wat bij haar op autisme duidt, is die zogenaamde overprikkeling. Ik mis bij haar volledig de rationele logica. Voorbeeld: Dion werkt de hele week dus laat ik (Sanneke) ervoor zorgen dat het huis netjes en fris is.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:54 schreef SophiaLoren het volgende:
Autisme past haar prima. Denk alleen dat er nog wat bij past wat haar zo passief maakt. Het is een meid die genoeg heeft meegemaakt in haar leven.
Vroeger merkte je wel meer levensvreugde ofzo. En ook dat is wel herkenbaar he.
Maar ze leest wel mee denk ik. Nu ineens actieve filmpjes. Veel leuker om te zien Sanne!
Opgeblazen, rode ogen, wallen. Zij heeft dit vaker benoemd dat zij een alcoholprobleem heeft en het leek beter te gaan maar nu ziet het eruit alsof ze weer te veel drinkt.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:33 schreef SterreKaatje het volgende:
[..]
Help me even. Wat is een alcoholgezicht?
Hey, maar wel weer wat kleding in de kast, én lichaamsbeweging! Ik hoop dat ze er ook een voldaan gevoel van krijgt en daardoor meer motivatie voor de rest.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:16 schreef Jippiejappie het volgende:
Iemand heeft opeens bewijsdrang 😂
Maar nee hoor ik lees geen fora meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |