Een federatie werkt nu eenmaal significant anders dan een landje met wat provincies. Helemaal één met de historie van de VS.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:02 schreef Toby56 het volgende:
Ik vind het zorgelijker dat in de VS nog steeds de verliezer van de verkiezingen toch de winnaar kan zijn. Dat zou als eerste op de schop moeten daar, wat mij betreft.
Zo hoog ligt de Amerikaanse werkloosheid niet hoor.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Bijzonder dat er zoveel illegalen in de VS werken terwijl de straten vol liggen met werkloze Amerikanen.
Hoe hoog?quote:Op zondag 22 maart 2026 11:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo hoog ligt de Amerikaanse werkloosheid niet hoor.
Gebeurt in Europa ook maar goed...quote:
Dat maakt me geen bliksem uit. Als iets krom is, ook historisch krom, dan zou je daar (democratische) lessen uit moeten trekken.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Een federatie werkt nu eenmaal significant anders dan een landje met wat provincies. Helemaal één met de historie van de VS.
Zo zie je toch maar weer wat een verbindende man die Trump is hèquote:Op zondag 22 maart 2026 11:06 schreef Vis1980 het volgende:
Dit gaat in minstens drie geloven uitgelegd worden als 'heilige oorlog'.
Succes allemaal!
Er zijn geen landelijke verkiezingen in de VS.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:18 schreef Toby56 het volgende:
Wie bij landelijke verkiezingen de meeste stemmen haalt, heeft die verkiezingen gewonnen.
Ergens tussen de 4 en 4,5%. En vergeet niet dat al die werkeloze ITers niet even het halve land doorkruisen om ergens voor een hongerloontje loodzware dagarbeid in de agrarische sector te gaan verrichten om maar wat te noemen. Bovendien zien we hier weer het eeuwige zero-sum denken.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe hoog?
[..]
Gebeurt in Europa ook maar goed...
Des te gekker dat er zoveel geld gaat naar bommen, dood en verderf. Dat gaat die mensen op straat heel goed helpen! En waar ze ook zijn, daar worden ze weer weggestuurd of opgepakt. Elkaar helpen in de VS is lastig en woke.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Bijzonder dat er zoveel illegalen in de VS werken terwijl de straten vol liggen met werkloze Amerikanen.
Dat is ook zo.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Er zijn geen landelijke verkiezingen in de VS.
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is ook zo.
De president en het Congres zijn er alleen voor Washington, DC.
Wat je zegt is ook een beetje raar. De VS mag dan een federatie zijn, het is ook gewoon een natiestaat. De federale overheid maakt beleid dat de hele natie aangaat en derhalve kun je federale verkiezingen gewoon prima nationaal noemen natuurlijk.quote:
Dat is wat ik zeg.quote:
Het aangedragen punt van Guyver is dat de voter ID zodanig wordt ingericht dat een bepaald deel van de bevolking daardoor niet kan stemmen, en dat zou betekenen dat de Democraten geen meerderheid meer krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zoals een andere user al aangaf: identificatie en bevolkingsregistratie in de VS is veel beroerder geregeld.
Bij ons is de combinatie geldige kiezerspas en geldig ID feitelijk gelijk aan ons Voter ID. En omdat het hier zo strak is geregeld, is daarmee de kous af.
Dat de Voter ID in de VS qua presentatie afwijkt c.q. gaat afwijken van onze Voter ID doet voor het waarborgen van geldige en democratische verkiezingen veel minder ter zake dan wat de tegenstanders van die Voter ID hier (en elders) beargumenteren.
Ik zou ook kunnen stellen dat het bizar is dat mensen daar geen idee van (willen) hebben en toch hun (negatieve) mening erover spuien. Maar dat doe ik maar niet. Hoewel ik vermoed dat bij velen die mening vooral wordt gevoed door "wij zijn anti-Trump no matter what."
Laat ik mijn mening in deze als volgt - nader - beargumenteren: ik ben (zéér) zwaar anti-Trump, loodzwaar zelfs, maar anti-Trump hoeft voor mij geen cultgedrag te worden.
Wij hebben onze invulling van de Voter ID, en Amerika heeft recht op het zijne.
Ik vind het zorgelijker dat in de VS nog steeds de verliezer van de verkiezingen toch de winnaar kan zijn. Dat zou als eerste op de schop moeten daar, wat mij betreft.
WO3 is al lang begonnen.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
Morgen dus misschien die Houthi's erbij.
Met het leven van hun tieners.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
WO3 is al lang begonnen.
En hoe gaan die wereldwijd verspreide landen die mee willen helpen om de Straat van Hormuz te beveiligen die beveiliging invullen?
Objectief gezien correct.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:26 schreef StateOfMind het volgende:
Aangezien het hier nu over Amerikaanse politiek en verkiezingen en voter ID etc gaat, kunnen we beter in POL in AMV verder gaan over Iran?
quote:Op zondag 22 maart 2026 11:24 schreef Toby56 het volgende:
Dat is wat ik zeg.
Al die bestuursorganen zijn er voor het gehele land.
Het Houthi op, niet vanzelf.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik zeg: perpetuum mobile.quote:
Hun eeuwige vijanden doen tegenwoordig wat anders.quote:
OK, WO9 dan.quote:Op zondag 22 maart 2026 11:34 schreef Monolith het volgende:
Als je roept dat we midden in de derde wereldoorlog zitten, dan heb je waarschijnlijk even gemist hoeveel proxyoorlogen er al zijn uitgevochten sinds WO2.
Houthi's on Tourquote:Op zondag 22 maart 2026 11:26 schreef Discombobulate het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |