Ik denk dat het geen volledig dekkend systeem is. Zie het als cirkels die over het land heen liggen waar raketten onderschept kunnen worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 21:50 schreef cosmosis het volgende:
Dimona ook geraakt...Israels Iron Dome laat vandaag wel wat raketjes door....
[ x ]
Hoeveel drones moet Iran op Tel Aviv gooien om de verdediging uit te schakelen?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen volledig dekkend systeem is. Zie het als cirkels die over het land heen liggen waar raketten onderschept kunnen worden.
Er zitten waarschijnlijk 'gaten' in. Ik gok zomaar dat Tel Aviv nog steeds niet geraakt kan worden omdat daar veel meer afweer staat. Maar deze minder bekende plekken wel.
Iran heeft momenteel weinig te verliezen wat ze al verloren hebben...Alleen maar te winnen....En zullen dus weinig concessies doen de komende tijd...Wat kan de VS en Israel momenteel nog afdwingen? Meer Bombarderen? Boots on the ground? Ik vermoed dat Iran dat zelfs zal toejuichen....quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Paar uur geleden wilden ze nog niet praten of een deal maken.
Boots on ground is kamikaze, dat valt niet goed op te bouwen en ondersteunen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:04 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Iran heeft momenteel weinig te verliezen wat ze al verloren hebben...Alleen maar te winnen....En zullen dus weinig concessies doen de komende tijd...Wat kan de VS en Israel momenteel nog afdwingen? Meer Bombarderen? Boots on the ground? Ik vermoed dat Iran dat zelfs zal toejuichen....
Ik denk dat Iran dat maar wat graag zou wetenquote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoeveel drones moet Iran op Tel Aviv gooien om de verdediging uit te schakelen?
Ja, dat is te idioot voor woorden. Iemand moet Trump en Netanyanu dwingen om te onderhandelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Boots on ground is kamikaze.
Nee man.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 21:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat lijkt inderdaad een grote gasvoorraad of een tactische nuke.
Als de houthi's straks ook mee gaan doen....quote:Op zaterdag 21 maart 2026 21:53 schreef Perrin het volgende:
Zo te lezen veel slachtoffers in Arad.
[ x ]
Dat is Iran nu aan het testen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat Iran dat maar wat graag zou weten
Ik denk veel, want aan geld geen gebrek aan de Israelische kant. Die produceren zoveel ze kunnen.
Sja wat stel je voor.. Iran bellen en vragen of ze net willen doen alsof er niks is gebeurd?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat is te idioot voor woorden. Iemand moet Trump en Netanyanu dwingen om te onderhandelen.
Met wie moet er onderhandeld worden? Er zijn alleen maar dode soepjurken.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat is te idioot voor woorden. Iemand moet Trump en Netanyanu dwingen om te onderhandelen.
Ja, of een dubbele treffer op een grote gastank. Dat is hetzelfde idee als een MOAB.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man.
Nukes gooien ze niet. Dit kan een moab of zn broer zijn, hooguit. Kan... of een 5.000ponder. Doen ook zoiets.
Putin vragen als scheidsrechter? Joh, geen idee, iig moet er iets gebeuren, want dit is een impasse.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja wat stel je voor.. Iran bellen en vragen of ze net willen doen alsof er niks is gebeurd?
Als het een nuke was (zelfs een kleine) dan zou je nu reports hebben van duizenden mensen die blind zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 21:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat lijkt inderdaad een grote gasvoorraad of een tactische nuke.
Ik vrees dat dit, zoals wel vaker als je eenmaal een doos van Pandora opent, nog jarenlang doorettert.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Putin vragen als scheidsrechter? Joh, geen idee, iig moet er iets gebeuren, want dit is een impasse.
Ja, zag dit kaartje net voorbij komen:quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Iran en Irak zijn ook 2 verschillende landen.
In Irak kon je voor groot deel wel met tanks opstomen, zeker vanuit de zijde om Koeweit te bevrijden. Da's vooral woestijn.
Iran is één en al heuvels en bergen met een beperkt aantal bruikbare routes.
Nee, in dit tempo gaan Tel Aviv en een deel van Jeruzalem binnenkort aan gort.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Putin vragen als scheidsrechter? Joh, geen idee, iig moet er iets gebeuren, want dit is een impasse.
Het zijn enorme afstanden en het terrein is onverbiddelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:10 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja, zag dit kaartje net voorbij komen:
[ afbeelding ]
Blijkbaar produceren ze het meeste toch zelf....Dacht ook dat daddy Trump ze zouden voorzien..quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat is Iran nu aan het testen.
En ze kopen de belangrijkste afweerraketten van de VS en die hebben er geen meer.
quote:AI Overview
Yes, Israel is a global leader in producing advanced anti-air rockets, interceptors, and missile defense systems. Developed by state-owned firms Israel Aerospace Industries (IAI) and Rafael Advanced Defense Systems, these systems include the Iron Dome (short-range), David’s Sling (medium-to-long range), and Arrow 2 & 3 (long-range/exoatmospheric).
Key Israeli-Produced Air Defense Systems:
Iron Dome: Intercepts short-range rockets and artillery shells (4–70 km).
David's Sling: Targets tactical ballistic missiles, cruise missiles, and aircraft.
Arrow 2 & 3: Specifically designed to destroy long-range ballistic missiles in the upper atmosphere and in space.
Barak 8/MX: A naval and land-based system designed for aerial threats, including aircraft and drones.
Iron Beam: A new, indigenously developed high-powered laser system designed to destroy drones and rockets.
Linkje.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als het een nuke was (zelfs een kleine) dan zou je nu reports hebben van duizenden mensen die blind zijn.
Een nuke gaat gepaard met een giga verschroeiende lichtflits voor de schokgolf aankomst, die zelfs verf van de muren laat verdampen. Als er ooit 1 gegooid wordt zal er geen twijfel over zijn
Toen ik een deo bus in een kampvuurtje gooide in mn pubertijd kwam er ook een kleine mushroom cloud, dus dat zegt niks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |