Zal een combinatie van publiek en privaat zijn, gok ik. Ofwel de Israëlische overheid die geld vrij maakt voor (semi)publieke voorzieningen en private fondsen/ inzamelingen/ investeringen. Dan hoeven verzekeringen niet veel te doen. Een beetje het Staphorst-model, als daar een boerderij van iemand van de juiste kerk afbrandt, dan draagt de gemeenschap het herstel.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wie betaalt die schade eigenlijk? In Nederland is dat expliciet uitgesloten.
Hmmm, gaat Netanyanu vast wel een beetje dwars zitten als er iets teveel armoedige kolonisten komen. Die kan ie niet eens inzetten in zijn leger.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zal een combinatie van publiek en privaat zijn, gok ik. Ofwel de Israëlische overheid die geld vrij maakt voor (semi)publieke voorzieningen en private fondsen/ inzamelingen/ investeringen. Dan hoeven verzekeringen niet veel te doen. Een beetje het Staphorst-model, als daar een boerderij van iemand van de juiste kerk afbrandt, dan draagt de gemeenschap het herstel.
Kan ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, of een dubbele treffer op een grote gastank. Dat is hetzelfde idee als een MOAB.
Bevrijding.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe staat het met de annexatie van Zuid-Libanon?
Mogelijk, maar zolang hij dit als existentiële strijd voor het voortbestaan van Israël weet te verkopen, zal het meevallen…quote:Op zaterdag 21 maart 2026 22:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hmmm, gaat Netanyanu vast wel een beetje dwars zitten als er iets teveel armoedige kolonisten komen. Die kan ie niet eens inzetten in zijn leger.
Zag toch echt duizenden gevluchte mensen nu op straat leven, allemaal bevrijdt van terrorisme?quote:
Dat zou ik niet te snel zeggen, zeker nu de VS er niks aan kan doen omdat hun vaarklare vliegdekschepen in gebruik zijn voor Iran.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:02 schreef cosmosis het volgende:
Wie met mij vindt Xi Jinping toch wel de meest verstandige wereldleider op dit moment? Daar verwacht je gewoon geen ondoordachte idiote Taiwan invasie van...Wat de idiote warmongering media met zn vissersbootjes er ook van weten te maken...
Sterker nog, dat hele gebied is compleet corrupt dankzij de blauwhelmen aldaar die dansen naar de pijpen van de Palestijnse bezetter.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zag toch echt duizenden mensen nu op straat leven, allemaal bevrijdt van terrorisme?
Eerlijk? Nog liever leven onder een demente bejaarde Trump dan onder Xi Jinping.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:02 schreef cosmosis het volgende:
Wie met mij vindt Xi Jinping toch wel de meest verstandige wereldleider op dit moment? Daar verwacht je gewoon geen ondoordachte idiote Taiwan invasie van...Wat de idiote warmongering media met zn vissersbootjes er ook van weten te maken...
Je zou eens "stand-up comedy" moeten overwegen.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Sterker nog, dat hele gebied is compleet corrupt dankzij de blauwhelmen aldaar die dansen naar de pijpen van de Palestijnse bezetter.
Die opereren momenteel inderdaad behoedzamer dan Poetin of Trump (al is dat geen uitdaging…).quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:02 schreef cosmosis het volgende:
Ik denk dat je beter kunt dan dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zou eens "stand-up comedy" moeten overwegen.
Eens...Maar dat heeft niets met de wereldleider te maken, maar de democratische waarden, vanuitgaande dat Trump na 4 jaar weg isquote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eerlijk? Nog liever leven onder een demente bejaarde Trump dan onder Xi Jinping.
China wordt in geen duizend jaar een democratie.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:09 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Eens...Maar dat heeft niets met de wereldleider te maken, maar de democratische waarden, vanuitgaande dat Trump na 4 jaar weg isAls dat niet zo zou zijn, dan weet ik nog niet zo zeker of ik een Trump over een Xi Jinping zou kiezen.....
De VS onder een eeuwige Trump zal nog erger wordenquote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
China wordt in geen duizend jaar een democratie.
Enige tijd daar mogen vertoeven, in China geldt het recht van de sterkste, primitief tot op het bot, Darwin at work.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
China wordt in geen duizend jaar een democratie.
Geen idee, maar de VS heeft geen traditie van brave burgers.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:12 schreef cosmosis het volgende:
[..]
De VS onder een eeuwige Trump zal nog erger worden
In de VS (nog) niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Enige tijd daar mogen vertoeven, in China geldt het recht van de sterkste, primitief tot op het bot, Darwin at work.
Dat hangt er maar van af hoe je dat bekijkt. Een grote bek opzetten tegen iemand anders kan je een kogel opleveren. Daarom zijn ze heel beleefd tegen elkaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geen idee, maar de VS heeft geen traditie van brave burgers.
Ja, dat gaat hier niet werken, lig ik binnen twee weken onder de zoden..quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hangt er maar van af hoe je dat bekijkt. Een grote bek opzetten tegen iemand anders kan je een kogel opleveren. Daarom zijn ze heel beleefd tegen elkaar.
Te beleefd waardoor het nepotisme ervanaf druipt.....Gelukkig zijn in NL wapens niet legaal.....quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat hangt er maar van af hoe je dat bekijkt. Een grote bek opzetten tegen iemand anders kan je een kogel opleveren. Daarom zijn ze heel beleefd tegen elkaar.
Nee?quote:
Denk eerder dat ze je negeren en gewoon aan de kant schuiven als een vliegje.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hier niet werken, lig ik binnen twee weken onder de zoden..
Och arme, heb je daar last van?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Denk eerder dat ze je negeren en gewoon aan de kant schuiven als een vliegje.
Makkelijk, zo'n negeerlijstquote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik wilde hem inkoppen maar te gemakkelijk.
Lastig vliegen, ja. Maar er zijn genoeg mensen die nog naar jouw geratel luisteren en op reageren, wat is jouw oplossing voor dit conflict?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb nergens last van, ja van mensen die de weg compleet kwijt zijn.
Ik negeer nooit iemand, kan ik net zo goed op X in een bubbel gaan zitten met gelijkgestemden.quote:
quote:Defining a "World War"
Historically, a conflict is elevated to "World War" status based on specific criteria that distinguish it from regional wars:
Geographic Scope: Battles must be fought across multiple continents and oceans simultaneously.
Involvement of Great Powers: The direct participation of most of the world's most powerful and populous nations.
Total War & Mobilization: A "total war" involves the mass mobilization of a nation's entire economy and resources toward the war effort.
Global Impact: The conflict must fundamentally change the social, economic, and political climate of the entire planet.
Warning Signs in 2026
Experts point to several "tripwires" that could trigger a formal world war designation:
Direct NATO Involvement: Many argue it is not a world war until NATO countries move beyond proxy support to direct combat with a major rival like Russia.
Nuclear Escalation: The use of even tactical nuclear weapons would likely immediately reclassify current regional conflicts as a global cataclysm.
Resource Control: Emerging rivalries over strategic areas like Greenland and the Arctic are seen as potential catalysts for broader confrontatio
Ik heb er nu 4 mensen op staan. Alleen diegenen waar ik echt van uit mijn dak ga.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik negeer nooit iemand, kan ik net zo goed op X in een bubbel gaan zitten met gelijkgestemden.
AIquote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:35 schreef cosmosis het volgende:
In mn omgeving heb ik meerdere keren de vraag gehad, "zitten we inmiddels in een nieuwe wereldoorlog?"
Ik vind dat toch wel een interessant vraagstuk....Wanneer kun je dat openlijk uitspreken...
AI zegt het volgende:
[..]
Je kunt beter gewoon lezen en leren.quote:
AI is een begin (Verzameling van internet informatie) Ookal heb ik enigzins moeite met de definitie....Meerdere continenten? Zijn de 1e en 2e wereldoorlog niet begonnen op slechts 1 continent? Of werd het pas een wereldoorlog genoemd nadat "landen van buitenaf" zich ermee bemoeiden...quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
AI![]()
Eigen tekst is altijd leuker om te lezen..
Een links trekje? Hier genoeg het omgekeerde tegen gekomen. En juist rechts is vaak enorm hysterisch, heel Nederland overspoelt door de islam. Allemaal enorme angsthazen, jij bent er al zelf een voorbeeld van. Slechte persoonlijke ervaring kennelijk. Blijf wel met een open blik kijken wat daar nu gebeurt in het M.O. Wat moet er gebeuren in jouw erudiete blik?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je kunt beter gewoon lezen en leren.
Sowieso is dat een hysterisch links trekje, <Knip>
Een betere vraag is: "hoe begint een wereldoorlog en lijkt dat op de huidige situatie?"quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:35 schreef cosmosis het volgende:
In mn omgeving heb ik meerdere keren de vraag gehad, "zitten we inmiddels in een nieuwe wereldoorlog?"
Ik vind dat toch wel een interessant vraagstuk....Wanneer kun je dat openlijk uitspreken...
AI zegt het volgende:
[..]
Al gemeld inderdaad, niet minder erg.....quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Tientallen gewonden in Israël door inslag twee Iraanse raketten
De Zuid-Israëlische stad Arad is getroffen door twee ballistische raketten. Dat melden lokale brandweerlieden aan persbureau AFP. Volgens de hulpverleners raakten bij die inslagen zeker 64 personen gewond. Volgens The Times of Israel zijn zeven slachtoffers er erg aan toe. Arad, met ongeveer 30.000 inwoners, ligt 25 kilometer ten noordoosten van Dimona. Die stad werd enkele uren eerder nog aangevallen. Ook daar raakten tientallen inwoners gewond.
Nu.nl
Al hier gemeld?
Ja, Iran is aan het testen hoeveel onderscheppingsraketten Israël nog heeft.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 23:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Tientallen gewonden in Israël door inslag twee Iraanse raketten
De Zuid-Israëlische stad Arad is getroffen door twee ballistische raketten. Dat melden lokale brandweerlieden aan persbureau AFP. Volgens de hulpverleners raakten bij die inslagen zeker 64 personen gewond. Volgens The Times of Israel zijn zeven slachtoffers er erg aan toe. Arad, met ongeveer 30.000 inwoners, ligt 25 kilometer ten noordoosten van Dimona. Die stad werd enkele uren eerder nog aangevallen. Ook daar raakten tientallen inwoners gewond.
Nu.nl
Al hier gemeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |