Het is wel vrij smakeloos natuurlijk.quote:
“Het is de schuld van een ander”quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Japanners zijn wat makkelijk in verlegenheid gebracht als ze hun eigen verleden moeten erkennen, maar dat is hun probleem. Die Japanse journalist stelt zo'n vraag ook alleen maar omdat hij ervan uitgaat dat er heel klassiek diplomatiek om de kleinste gevoeligheden heen gepussyfoot wordt.
Dat is eigenlijk nogal arrogant en een domme vraag als je daar niet aan denkt. Het internationaal diplomatiek verkeer is wat transparanter geworden de laatste jaren, minder stiekeme nietszeggendheid. Ik vind het eigenlijk wel een positieve ontwikkeling.
Heb jij ook nog wel eens iets positief over FOK! te melden?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:29 schreef bianconeri het volgende:
Het erge is dat er nog altijd een hele legio aan figuren is, ook op FOK! die deze levensgevaarlijke gek blijven steunen.....
Zijn aanvallen op Venezuela en Iran sloegen helemaal nergens op. Hij bedreigde Denemarken.
Steunt zijn dictator vriendjes Poetin en Netanyahu. En kraamt ook nog eens dit soort onzin uit.
Deze gek alleen gaat de wereld in een recessie brengen en zo nodig een WO3.
En waarvoor? Macht, geld, olie.
Mijn post ging over een paar die hem steunen ook hier. Dat heeft niets met FOK! te maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:07 schreef Coco het volgende:
[..]
Heb jij ook nog wel eens iets positief over FOK! te melden?
Heeft 0 toegevoegde waarde die posts hier.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mijn post ging over een paar die hem steunen ook hier. Dat heeft niets met FOK! te maken.
Maar over dat er nog dat soort mensen bestaan.
Owh en ja: Vaak genoeg gezegd ook.
Jawel, de verbazing over dat er nog mensen in de wereld bestaan die dit figuur (Trump) steunenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:10 schreef Coco het volgende:
[..]
Heeft 0 toegevoegde waarde die posts hier.
Maak er een topic over!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel, de verbazing over dat er nog mensen in de wereld bestaan die dit figuur (Trump) steunen
Ja vond ik ookquote:
Volgens mij sta jij nog te kwijlen als Trump een drol voor je neus op je bord perst.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Japanners zijn wat makkelijk in verlegenheid gebracht als ze hun eigen verleden moeten erkennen, maar dat is hun probleem. Die Japanse journalist stelt zo'n vraag ook alleen maar omdat hij ervan uitgaat dat er heel klassiek diplomatiek om de kleinste gevoeligheden heen gepussyfoot wordt.
Dat is eigenlijk nogal arrogant en een domme vraag als je daar niet aan denkt. Het internationaal diplomatiek verkeer is wat transparanter geworden de laatste jaren, minder stiekeme nietszeggendheid. Ik vind het eigenlijk wel een positieve ontwikkeling.
Schuld waaraan precies? Een Japanse journalist gaat naar de VS en vraagt naar het idee achter verrassingsaanvallen, maar vergeet daarbij hoe dat bij Amerikanen overkomt die Pearl Harbour in het collectieve geheugen hebben zitten.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
“Het is de schuld van een ander”
Verrassend wel.
Dit is wat jij zegt:quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schuld waaraan precies? Een Japanse journalist gaat naar de VS en vraagt naar het idee achter verrassingsaanvallen, maar vergeet daarbij hoe dat bij Amerikanen overkomt die Pearl Harbour in het collectieve geheugen hebben zitten.
Dan wordt Trump geacht te doen alsof die associatie niet bestaat omdat Japanners een cultuur van niet je eigen verleden onder ogen zien hebben? Het gezicht van de premier legt dat cultuurverschil bloot, nou en?
Daar leg je de schuld bij die journalist.quote:"Die Japanse journalist stelt zo'n vraag ook alleen maar omdat hij ervan uitgaat dat er heel klassiek diplomatiek om de kleinste gevoeligheden heen gepussyfoot wordt.
Dat is eigenlijk nogal arrogant en een domme vraag als je daar niet aan denkt."
De schuld waarvoor? Ik vind niet dat er iets ergs is gebeurd.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is wat jij zegt:
[..]
Daar leg je de schuld bij die journalist.
Zodra een Japanner een Amerikaan vraagt naar verrassingsaanvallen dan is Pearl Harbour in beeld, zo cultureel gevoelig moet een naar Amerika afreizende journalist zijn.quote:Trump wordt geacht wat decorum en fatsoen te hebben in diplomatieke kringen. Het hele stuk over Pearl Harbor was totaal onnodig, de vraag was namelijk gewoon "hey, waarom heb je je bondgenoten niet vooraf ingelicht?" Tot het moment dat hij over Pearl Harbor begon was er niets mis met het antwoord.
Dus de Japanse premier had moeten beginnen over Hiroshima en Nagasaki?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De schuld waarvoor? Ik vind niet dat er iets ergs is gebeurd.
[..]
Zodra een Japanner een Amerikaan vraagt naar verrassingsaanvallen dan is Pearl Harbour in beeld, zo cultureel gevoelig moet een naar Amerika afreizende journalist zijn.
Ik vind het nogal een gebrek aan respect richting andere regeringsleiders. Maargoed, dit is niet de eerste keer, dus denk dat we er maar aan moeten wennen.quote:Het decorum van nietszeggende internationale persconferenties waarbij ze elkaar totaal nietszeggend veren in de reet te steken om vervolgens elke inhoud achter gesloten deuren te houden is voorbij waar het Trump betreft, en hij heeft een bredere trend gezet. Ik vind die trend niet verkeerd. Hier wordt gewoon gezegd wat iedereen al weet.
Ik vind het geen gebrek aan respect.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus de Japanse premier had moeten beginnen over Hiroshima en Nagasaki?
[..]
Ik vind het nogal een gebrek aan respect richting andere regeringsleiders. Maargoed, dit is niet de eerste keer, dus denk dat we er maar aan moeten wennen.
Dat vond ik niet goed, vooral ook omdat het twee tegen één was. Dat was bullying, op zich wel verdiend omdat Zelensky veel te veel praatjes heeft en honderden miljarden voor vanzelfsprekend aanneemt en dan nog meer eist, maar het zag er helemaal niet goed uit. Hij had op een betere manier op zijn plek moeten gewezen.quote:De grap is dat het andersom niet echt geaccepteerd wordt. Denk maar terug aan hoe hard Zelensky aangepakt werd omdat hij voor zijn beurt sprak.
Dat was inderdaad een pijnlijk, beschamend en ontzettend onbeschoft optreden van Trump en Vance. Een dieptepunt van een toch al schandalige behandeling van Oekraïne door de VS.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:06 schreef beefkeek het volgende:
De grap is dat het andersom niet echt geaccepteerd wordt. Denk maar terug aan hoe hard Zelensky aangepakt werd omdat hij voor zijn beurt sprak.
Het heeft niets met elkaar te maken. Destijds waren Japan en VS vijanden, nu bondgenoten. Dat je een vijand niet inlicht over een aanval is niet zo gek, maar dat is geen rechtvaardiging om bondgenoten ook geen heads up te geven. Tot Trump was dat ook gebruikelijk, nu met Trump niet. Naar die trendbreuk mag gevraagd worden omdat we steeds verder uit elkaar groeien.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:18 schreef Richestorags het volgende:
A broken clock is right twice a day. Dit is een groeipunt van Japan, hun probleem. Niet zelf het onderwerp opbrengen als je wil dat het niet ter sprake komt.
"Ik mag niet lachen. Ik mag nu NIET lachen"quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:34 schreef junkiesietze het volgende:
[ link | afbeelding ]
plaats dan ook een foto van het gezicht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |