abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220382473
Mijn iPhone 13 begint zijn kuren te vertonen. Tijd voor een nieuwe dus. Volgens mij is dit de smartphone die ik het langst heb gehad. Alleen de batterij vind ik niet zo goed.

Daarom overweeg ik om opnieuw een Android-toestel aan te schaffen, maar ik weet niet goed welke. Ik wil er niet meer dan 1000 euro aan uitgeven; dat is echt mijn limiet.

Dit vind ik vooral belangrijk:

1. Een lange batterijduur (7000+ mAh)
2. Gebruik voor vooral sociale media-apps zoals TikTok, Facebook Reels en YouTube Shorts (het scrollen, niet de videos maken
3. En uiteraard ook de browser voor FOK!
4. Camera is niet echt superbelangrijk voor mij.
5. scherm ongeveer 6.1 inch is voor mij al voldoende
6. draadloos opladen zou ook handig zijn.

Volgens ChatGPT zou ik voor Oppo Find X9 Pro moeten kiezen omdat het een lange batterij duur is en dat er een goede chip inzit die vooral goed werkt bij video's en scrollen.

Uiteraard wil ik ook jullie mening als deskundigen

[ Bericht 7% gewijzigd door capuchon_jongen op 19-03-2026 20:56:01 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:54:28 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220382672
Kan je ermee telefoneren? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220382699
Zo’n beetje iedere telefoon tussen de 300 en 1000,- kan wat jij wil.

Dus tja..
pi_220382705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit vind ik vooral belangrijk:

FOK!
_O_
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 19:17:28 #5
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220382877
Een iPhone 17 is ook gewoon beestachtig qua batterij man. Ik zou niet blind staren op die mAh want een iPhone is simpelweg efficiënter dan veel Androids. Kijk eerder naar een browsing batterij benchmark
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 19 maart 2026 @ 19:25:40 #6
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220383049
https://linuxstans.com/linux-phone/#pinephone

Ik zou voor Linux phone gaan.

Tweedehands is ook nog beter voor milieu. Of Linux phone ook Fairphone is weet ik eigenlijk niet. Er gaat nogal wat mis bij de productie van smartp ohnes, zoals extreme milieuschade, oorlogen vanwege kostbare grondstoffen en schrijnende vormen van kindermishandeling en kinderarbeid.

Interessant weetje in deze roerige tijden met het Trump-regime: je hebt geen Amerikaans e-mailadres nodig om je smartph one te registeren. Een proton mail adres werkt ook prima. Of seznam. Of Yandex mail. En een simkaart in je telefoon is ook niet noodzakelijk. _O_

Ik blijf gewoon bij de Nokia. Ik heb echt een enorme hekel aan die smartph one dingen. ;(
pi_220383101
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
En een simkaart in je telefoon is ook niet noodzakelijk. _O_

Ehm...
  donderdag 19 maart 2026 @ 19:31:13 #8
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_220383119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:29 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ehm...
In een smartph one niet noodzakelijk, in een Nokia wel natuurlijk anders kan je niet bellen. Probeer maar. :7
pi_220383272
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
Een iPhone 17 is ook gewoon beestachtig qua batterij man. Ik zou niet blind staren op die mAh want een iPhone is simpelweg efficiënter dan veel Androids. Kijk eerder naar een browsing batterij benchmark
Ik ben altijd teleurgesteld in iPhone batterijen
Maar ik ben altijd zwaar teleurgesteld over de batterijen van Android toestellen
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220383361
De Oppo X9 Pro valt buiten je budget.

Voor doomscrollen heb je geen megasnelle processor nodig. Verder hoor ik je niet echt over de wensen qua scherm en camera. Dat is wel iets met invloed op de totaalprijs, maar als je de camera minder belangrijk vindt, kan je daarop filteren en voor iets als een Poco gaan (de "game"-dochter van Xiaomi).

De Poco X8 Pro Max heeft een recente midrange processor, maar wel gewoon een 120Hz OLEDscherm, 100W laden en een accu van 8500mAh. De camera's zijn dan zo-zo (wel fantastische camerasoftware), maar daar betaal je dan ook niet voor.

12GB/256GB voor ¤430 en 12GB/512GB voor ¤470.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 20:50:01 #11
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220383962
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
De Oppo X9 Pro valt buiten je budget.

Voor doomscrollen heb je geen megasnelle processor nodig. Verder hoor ik je niet echt over de wensen qua scherm en camera. Dat is wel iets met invloed op de totaalprijs, maar als je de camera minder belangrijk vindt, kan je daarop filteren en voor iets als een Poco gaan (de "game"-dochter van Xiaomi).

De Poco X8 Pro Max heeft een recente midrange processor, maar wel gewoon een 120Hz OLEDscherm, 100W laden en een accu van 8500mAh. De camera's zijn dan zo-zo (wel fantastische camerasoftware), maar daar betaal je dan ook niet voor.

12GB/256GB voor ¤430 en 12GB/512GB voor ¤470.
Interessant vooral die grote batterij capaciteit.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 20:54:12 #12
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220383994
Camera is niet echt superbelangrijk voor mij.

scherm ongeveer 6.1 inch is voor mij al voldoende

Vooral batterij is voor mij het belangrijkste want ik ben een afschuwelijke slechte persoon in het opladen van toestellen.

draadloos opladen zou ook handig zijn.
  donderdag 19 maart 2026 @ 21:16:36 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220384171
quote:
Mijn iPhone 13 begint zijn kuren te vertonen. Tijd voor een nieuwe dus. Volgens mij is dit de smartphone die ik het langst heb gehad. Alleen de batterij vind ik niet zo goed.

Daarom overweeg ik om opnieuw een Android-toestel aan te schaffen

huh :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator donderdag 19 maart 2026 @ 21:22:30 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220384232
quote:
16s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
huh :?
Omdat die voor die iPhone ooit een Android had. Gok ik.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 20 maart 2026 @ 08:13:49 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220386065
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:22 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Omdat die voor die iPhone ooit een Android had. Gok ik.
Ah ja, makes sense!

Als de batterij vooral belangrijk is voor je zou ik dit filmpje even checken:
Bekijk deze YouTube-video

Er zijn wat ontwikkelingen rond nieuwe accu's maar er zitten nog wel nadelen aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')