Chipbakmachine?quote:
corus ja? be er ook geweest met school trouwens.quote:
Zie freq omvormers vooral. haha en hele serie relais / plc, maar wat doen ze?quote:Op donderdag 19 maart 2026 22:22 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu een serieuze foto:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
Mechanisch maar ook chemisch technologisch. Ik zit in projectmanagement.quote:
Yep, kom zelf al jaren niet echt meer in de cleanrooms, misschien 1 a 2x per jaar. Maar voorheen zat ik dagelijks in mijn witte pakje.quote:
Klasse, heb ook in die sector gewerkt als piping engineer in Duitsland en in Nederland destijd bij Comprimo dat werd overgenomen door Stork later Jacobs en is nu in Australische handen. Mooi om van een P&i een installatie(Lay-out) te maken maar dan wel achter de tekentafel om je eigen ontwerp als fieldengineer te mogen begeleiden en daarmee ook betrokken bent in het veld met detail engineering.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit temidden van dergelijke industrie, en ik werk zelf niet in de chemie, maar wij engineeren en bouwen dit soort installaties of gedeeltes daarvan.
Helaas ben ik op 63 jarige leeftijd afgelopen jaar volledig afgekeurd. Heb 18 jaar als piping engineer gewerkt maat stopte wegens diverse omstandigen. Het verdwijnen van de tekentafel, iso 9001, PED en vele andere methodieken die werden overgenomen vanuit de VS dacht ik, laat ik eens wat anders gaan doen. Bedacht mij toen ondanks enorme terugval mbt salaris ik ga mijn kinderdroom maar eens waarmaken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:27 schreef kree het volgende:
maargoed het topic ging niet over wat we van iemand vonden of vinden?
het ging erom laat eens zien in een foto ai of niet of vertel eens wat je doet voor werk?
Is jammer. Techneuten met zoveel ervaring in design en uitvoering zijn waardevol voor de samenleving.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Helaas ben ik op 63 jarige leeftijd afgelopen jaar volledig afgekeurd. Heb 18 jaar als piping engineer gewerkt maat stopte wegens diverse omstandigen. Het verdwijnen van de tekentafel, iso 9001, PED en vele andere methodieken die werden overgenomen vanuit de VS dacht ik, laat ik eens wat anders gaan doen.
Wellicht helpt dit nog verder: een dwarsdoorsnede van een (iets andere) stoomturbine (IP = Midden Druk), met het huis waar de rotor in draait en de Lage Druk (LP) turbine. Die LP is als diabolo uitgevoerd: de LD-stoom stroomt twee tegengestelde kanten op. Iemand een idee van de reden daarvoor?:quote:Op donderdag 19 maart 2026 17:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Haha ja 1000 misschien wel erg veel. Maar snap nu al een stuk beter waar ik naar kijk
Waarschijnlijk niet als ze onder narcose zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:19 schreef Candaasje het volgende:
Mijn patiënten blaffen en miauwen overigens
Dat is inderdaad niet de bedoeling neequote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet als ze onder narcose zijn?
Ik heb hier volgens mij nog wel foto’s van Flexicoker Pernis waar mijn vader ooit heel actief aan het intwerp gewerkt heeft.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit temidden van dergelijke industrie, en ik werk zelf niet in de chemie, maar wij engineeren en bouwen dit soort installaties of gedeeltes daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |