Ja dat werd ook al voorspeld toen ze de leeftijdsgrens omhoog deden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 05:40 schreef EvilSkittle het volgende:
Uit recent onderzoek van het Trimbos-instituut en de Nationale Drug Monitor blijkt dat het drugsgebruik onder jongeren en jongvolwassenen in Nederland de afgelopen jaren is toegenomen, en in sommige gevallen hoger ligt dan tien jaar geleden. Hoewel alcoholgebruik onder scholieren is gedaald, is het gebruik van illegale drugs, met name stimulerende middelen, toegenomen in het uitgaansleven.
Goed gedaan, jongens! .
Ja die begreep ik ook niet. Op een avondje stappen haal je er makkelijk 6 (zal je met die kleine glaasjes iets van 2 uur over doen en dan rek je het al).quote:Op donderdag 19 maart 2026 06:37 schreef heywoodu het volgende:
Bijzondere definities wel. Eén keer per week 6 glazen en je bent een zware drinker (ook als het daarbuiten 6 dagen 0 glazen is), maar voor overmatig (wat toch minder heftig klinkt dan zwaar) moet je er gemiddeld 3 wegtikken...per dag
Idd. En laat dat nu lastiger aan te pakken zijn, want illegaal waardoor je niet samen met aanbieders afspraken kunt maken om eea in enigzins verantwoorde banen te leiden. En een keiharde war on drugs ga je ook niet winnen, daar is ook helemaal de mankracht niet voor aanwezig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat werd ook al voorspeld toen ze de leeftijdsgrens omhoog deden.
Drugs is nu makkelijker, sneller en goedkoper te verkrijgen dan alcohol.
Voor mijn gevoel doen ze daar ook niets meer aan. Bij veel festivals zijn de controles alleen nog maar op wapens.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Idd. En laat dat nu lastiger aan te pakken zijn, want illegaal waardoor je niet samen met aanbieders afspraken kunt maken om eea in enigzins verantwoorde banen te leiden. En een keiharde war on drugs ga je ook niet winnen, daar is ook helemaal de mankracht niet voor aanwezig.
Dat klinkt ook wel logisch ja, dat zijn overmatige drinkers. Meer dan iemand die zes dagen per week niks drinkt en dan zes op zaterdag ofzo.quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Genoeg mensen die dagelijks 2 flesjes bier drinken. Dat zijn allemaal overmatige drinkers dus.
Heeft ook geen zin. Mensen doen het gewoon in hun onderbroek en je kan doorlopen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel doen ze daar ook niets meer aan. Bij veel festivals zijn de controles alleen nog maar op wapens.
Iedereen zit aan de shit je bent een zeldzaamheid als je alleen alcohol drinkt.
Zes op zaterdag is volgens mij schadelijker.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel logisch ja, dat zijn overmatige drinkers. Meer dan iemand die zes dagen per week niks drinkt en dan zes op zaterdag ofzo.
kloptquote:Op donderdag 19 maart 2026 05:31 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Positieve ontwikkeling, want (veel) alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
Dan heb je het over 14 per week tegenover 6 per week.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel logisch ja, dat zijn overmatige drinkers. Meer dan iemand die zes dagen per week niks drinkt en dan zes op zaterdag ofzo.
Ik ga al bijna 20 jaar naar festivals/indoor-feesten en dit is altijd al zo geweest, (vrijwel) nóóit strenge controles en inderdaad alleen op wapens. Ooit één keer in Brabant meegemaakt dat ze gedurende het feest ook actief de toiletten langsgingen, maar verder in al die jaren nooit gezien.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel doen ze daar ook niets meer aan. Bij veel festivals zijn de controles alleen nog maar op wapens.
Iedereen zit aan de shit je bent een zeldzaamheid als je alleen alcohol drinkt.
Hmm ik ging toen ik 18/20 wel eens (rond 2005) en sind een jaar of 5 weer maar voor mijn gevoel werd er rond 2005 veel minder gebruikt en waren de controles ook strenger.quote:Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik ga al bijna 20 jaar naar festivals/indoor-feesten en dit is altijd al zo geweest, (vrijwel) nóóit strenge controles en inderdaad alleen op wapens. Ooit één keer in Brabant meegemaakt dat ze gedurende het feest ook actief de toiletten langsgingen, maar verder in al die jaren nooit gezien.
En bovendien is er tegenwoordig een handige verstopplek bij gekomen (achter je telefoon in het telefoonhoesje i.p.v. bij je ballen of onder in je schoen bijv.), dus dat is ook niet te doen voor beveiliging, me dunkt.
Zoiets heb ik ook altijd van de lokale super, doosje chardonnay van 3 liter voor een eurootje of 11.quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik kan iedereen de pakken los molinos aanraden, 11 euro per 3 liter
Haal ik wel eens vind ik best lekker.quote:Op donderdag 19 maart 2026 09:57 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je het koopt.
Ik was laatst bij iemand op visite en ik kreeg een blikje Brouwers bier. Schijnt huismerk van de AH te zijn. Hij zei dat een sixpack iets van drie euro had gekost. Daar heb je op het terras net een fluitje voor
Vaak niks mis mee. Vaak ook gebrouwen door een A merk brouwerquote:Op donderdag 19 maart 2026 14:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Haal ik wel eens vind ik best lekker.
Zijn wel meer goedkope merken, maar deze is best goed
maar drink nooit blik altijd glazen flesjes maakt niet uit welk merk.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 19 maart 2026 09:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ze kunnen beter gewoon de definitie van een standaard drinker pakken. Dan weet iedereen direct wat ze bedoelen.
Je sig, schitterendquote:Op donderdag 19 maart 2026 11:25 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Had je maar niet zo moeten zuipen.
Drugsdealers zijn er ook blij mee.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Goede zaak. Alcohol is veel te genormaliseerd.
Zwaar overmatig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 18:53 schreef Hathor het volgende:
Zit inmiddels alweer aan mijn 6e glas van vandaag, in welke categorie val ik nu?
Supermarkten zijn drugsdealers.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 01:32 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Drugsdealers zijn er ook blij mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |