Inderdaad. Woon je in een dorp waar 1x per twee uur een bus komt en je mist ook nog de aansluiting van de trein lijkt ov niet efficiënt.quote:Op donderdag 19 maart 2026 06:21 schreef ytram het volgende:
Over het algemeen is reizen met het OV prima, je moet je mindest een beetje aanpassen en slim plannen. Het geheel valt of staat met goede en vooral aansluitende verbindingen. Als je voor en na vervoer niet aansluit op de trein en vica versa wordt de totale ervaring slecht en sta je vooral veel te wachten.
Ik leef inderdaad in een stad waar genoeg treinen komen en waar bussen af en aan rijden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 06:46 schreef Edding345 het volgende:
tenzij je in centrum van een grote stad werkt/leeft
Precies, dat vind ik wel jammer. Wilt men in Nederland de mens uit de auto krijgen, verhogen ze de OV prijs.quote:
Goed om te horen dat wifi er klaarblijkelijk goed is geregeld.quote:Op donderdag 19 maart 2026 07:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Ipv tijd verspillen in de file kan ik nu in de 1e klas werken
Ik werk eigenlijk altijd op de hotspot van mijn telefoon, met de combinatie van iphone en macbook werkt dat heel fijn. Geen idee of de wifi goed is dat heb ik niet getest.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:18 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Ik leef inderdaad in een stad waar genoeg treinen komen en waar bussen af en aan rijden.
Dat is geloof ik wel wat minder geworden (bus) dan een paar jaar geleden, maar ik ben snel op het station.
Fietsen kan ook. Maar de bussen gaan via "buswegen" sneller naar het station terwijl je met de fiets bv een stuk moet omrijden.
[..]
Precies, dat vind ik wel jammer. Wilt men in Nederland de mens uit de auto krijgen, verhogen ze de OV prijs.
Voordeel is wel dat ik niet in de spits hoef te reizen. Heb nu een abonnementje van NS van Dal Voordeel, en dat scheelt dan wel.
[..]
Goed om te horen dat wifi er klaarblijkelijk goed is geregeld.
Eerste klas zal ook altijd wel rustig zijn. Alhoewel je ook in de tweedeklas werk/stilte coupe hebt zag ik.
Ik denk niet dat ze er zwervers in laten slapen, maar dan kunnen we er wel uit concluderen dat er blijkbaar mensen zijn die het normaal vinden om dingen van anderen / waar anderen gebruik van moeten maken vies te moeten maken. Ik gok dat iedere trein toch ieder etmaal eens wordt schoongemaakt, maar goed misschien klopt mijn beeld daar niet van.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:38 schreef Cats_In_Minecraft het volgende:
Leiden Rotterdam Schiedam Spijkenisse. Ik was op doorreis naar een adres in Zeeland. Ik ben me rotgeschrokken wat een smerige treinen en metro stellen. Ik vermoed dat ze 'snachts zwervers laten slapen in de cabines. Nog niet te spreken van al die vieze aggressieve blikken van kleurlingen overal. Ik dacht dat Amsterdam Surinamerplein en omgeving als erg was. Nee man. Dit gaat goed met nederland.
Dit geeft het OV inderdaad wel goed aan.quote:Op donderdag 19 maart 2026 11:05 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik denk dat het alleen in specifieke situaties nuttig is. Ik werk in Capelle aan den IJssel en heb altijd in Vlaardingen gewoond. Dan denk je "dat zijn beiden voorsteden van Rotterdam, met de auto moet een heel stuk over de Rotterdamse ring, dus OV zal wel het beste zijn". Met de auto was ik zonder files echter 20 minuten onderweg (gemiddeld inclusief file meestal een minuut of 35). Ik woonde in Vlaardingen zo'n beetje naast een bushalte waar om de 10 minuten een bus kwam (en in de spits nog vaker), maar ik moest al 20 minuten met die bus mee voordat ik überhaupt bij de metro was. Dus zelfs in die situatie was het niet bepaald sneller. Los daarvan stond je in die bus en met name in de metro als sardientjes op elkaar geplakt. Dan zit ik echt liever in de auto.
Tegenwoordig woon ik in klein een dorp zonder supermarkt dus moet ik wel een auto hebben, maar sowieso heb ik er een heel snel na mijn studententijd eentje gekocht omdat ik het OV gewoon niet zo fijn vond als het niet stadscentrum naar stadscentrum was.
Maar hoe vaak gebeurt dat?quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik wel echt minder vind is de stoelen die beklad worden. Mijn 5 jarige zat direct toen hij zat de tekst half voor te lezen wat op de stoel voor hem geschreven was. Had dat nog niet eens gezien, snel een plekje zoeken voordat de tram weer gaat rijden.
Laten we zeggen dat de tekst niet fraai was.
Eerste klas meerprijs valt ook nog wel mee, als je bv een langere reis moet maken.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:38 schreef Elan het volgende:
Trein eerste klas is top, tweede klas (met name Sprinters) echt ronduit smerig. Ook veel Tokkies en psychische mensen die voor overlast zorgen door op luidspreker te bellen of lekker muziek te blazen en bier te drinken.
Bussen en trams zijn van wat ik er mee gereisd heb altijd overvol (in elk geval binnen De Randstad)
Ik heb volledig vrij reizen dus geen ideequote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:31 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Eerste klas meerprijs valt ook nog wel mee, als je bv een langere reis moet maken.
Ik heb ns flex dal voordeel op de ovchipkaart. Mocht ik eens voor een reus willen upgraden (dus niet standaard); kan dat dan wel?
Als je genoeg spoorrails kilometers maakt haal je het bedrag per maand denk ik echt uit. Zeker als je geen autokosten etc hebt als je de trein inruilt voor de autoquote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb volledig vrij reizen dus geen idee
Als je buiten de spits kunt inchecken gaat dat zeker lukken, dan kun je een dalvrij nemen, eerste klas ook nog wel.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:06 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Als je genoeg spoorrails kilometers maakt haal je het bedrag per maand denk ik echt uit. Zeker als je geen autokosten etc hebt als je de trein inruilt voor de auto
Inderdaad, 127,95 euro zie ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je buiten de spits kunt inchecken gaat dat zeker lukken, dan kun je een dalvrij nemen, eerste klas ook nog wel.
Gaat in de ns app zie ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:31 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Eerste klas meerprijs valt ook nog wel mee, als je bv een langere reis moet maken.
Ik heb ns flex dal voordeel op de ovchipkaart. Mocht ik eens voor een reus willen upgraden (dus niet standaard); kan dat dan wel?
Je noemt volgens mij 2de klas prijzen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:23 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Inderdaad, 127,95 euro zie ik.
Wat jij hebt (weekend vrij) is met 39 euro ook een aantrekkelijk tarief
ik heb gewoon simkaart in laptop, want openbare wifi mogen we begrijpelijkerwijs niet gebruikenquote:Op donderdag 19 maart 2026 10:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik werk eigenlijk altijd op de hotspot van mijn telefoon, met de combinatie van iphone en macbook werkt dat heel fijn. Geen idee of de wifi goed is dat heb ik niet getest.
Wat moet Maastricht met een tramquote:Op woensdag 18 maart 2026 21:21 schreef Flitsbezorger het volgende:
Een gigantisch onterecht verschil tussen het OV in de Randstad en daarbuiten.
Groningen en Maastricht moesten gewoon hun plannen om de tram aan te leggen gewoon doorzetten. De Lelylijn. Kan zo doorgaan. Eeuwig zonde dat er steeds op bezuinigd werd en wordt.
Er waren wel plannen om een tramlijn aan te leggen naar Haaseltquote:
Ja, maar of die nou zoveel toevoegen ........quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:56 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Er waren wel plannen om een tramlijn aan te leggen naar Haaselt
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sneltram_Hasselt_-_Maastricht
Twee steden relatief dichtbij die geen HOV-verbinding met elkaar hebben, dan heeft dat zeker toegevoegde waarde naar mijn meningquote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:58 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, maar of die nou zoveel toevoegen ........
Twee steden in verschillende landen, waarbij het maar de vraag is hoeveel vraag er is naar zo'n verbinding. Geloof ook al niet dat de bus vol zit.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Twee steden relatief dichtbij die geen HOV-verbinding met elkaar hebben, dan heeft dat zeker toegevoegde waarde naar mijn mening
Sowieso heb ik een hekel aan het fenomeen dat alles maar kapot wordt gemaakt of beklad wordt met allerlei grafiti. Er worden best forse bedragen uitgetrokken voor allerlei materieel aan bussen en treinen, en om het dan kapot te maken of er grafiti op te gaan spuiten....... bleh......quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik wel echt minder vind is de stoelen die beklad worden. Mijn 5 jarige zat direct toen hij zat de tekst half voor te lezen wat op de stoel voor hem geschreven was. Had dat nog niet eens gezien, snel een plekje zoeken voordat de tram weer gaat rijden.
Laten we zeggen dat de tekst niet fraai was.
Daar kan ik ook niet bij, wordt het uit verveling gedaan, uit boosheid of onbegrip? Graffiti kan ik uit kunstzinnig oogpunt nog enigszins begrijpen, maar dingen kapot maken kan ik echt niet bij. Het schoonmaken en herstellen kost zoveel energie en geld, wat veel beter ingezet kan worden (of waardoor de prijzen in het ov minder hard stijgen, wat voor iedereen prettig is).quote:Op zaterdag 21 maart 2026 12:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Sowieso heb ik een hekel aan het fenomeen dat alles maar kapot wordt gemaakt of beklad wordt met allerlei grafiti. Er worden best forse bedragen uitgetrokken voor allerlei materieel aan bussen en treinen, en om het dan kapot te maken of er grafiti op te gaan spuiten....... bleh......
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |