abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220360918
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ze hebben een hekel aan joden omdat in een 7e eeuws boek staat dat ze daar hekel aan moeten hebben.
Dat ligt wel iets genuanceerder.
Daarom zijn er ook bibliotheken volgeschreven over de al dan niet vriendelijke en minder vriendelijke uitlatingen in Heilige Boeken over volk, cultuur of geloof zus, zo of anders wat.

Over het algemeen kun je miljoenen zeer uiteenlopende goddelijke geboden en aanbevelingen hengelen uit al die geschriften. Voor elck wat wils. Geen wonder, want die boeken zijn allemaal door mensen geschreven. En mensen willen wel wat te kiezen hebben, en kiezen graag datgene wat hen op bepaalde momenten het beste uitkomt.

Alle religies, alle goden en alle heilige geschriften zijn door grote mensen geschapen. En grote mensen, daar kan je beter soep van koken, zoals kinderboekenschrijver Guus Kuijer al een halve eeuw geleden concludeerde. De man had gelijk.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 16 maart 2026 @ 21:31:07 #52
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220360924
quote:
Premier Jetten: 'Te onveilig voor missie in Straat van Hormuz'

Nederland "staat open" voor elk verzoek om bij te dragen aan de beveiliging van de Straat van Hormuz, zegt premier Jetten. Maar de aanvallen die daar nu plaatsvinden maken hulp op dit moment onmogelijk. Nederland heeft ook nog geen verzoek gehad om bij te dragen, voegde hij eraan toe.
https://www.nu.nl/324868/(...)raat-van-hormuz.html
Ja duh koekwous, dat is precies de reden dat er militaire versterking wordt gevraagd daar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 16 maart 2026 @ 21:31:36 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220360929
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat ligt wel iets genuanceerder.
Daarom zijn er ook bibliotheken volgeschreven over de al dan niet vriendelijke en minder vriendelijke uitlatingen in Heilige Boeken over volk, cultuur of geloof zus, zo of anders wat.

Over het algemeen kun je miljoenen zeer uiteenlopende goddelijke geboden en aanbevelingen hengelen uit al die geschriften. Voor elck wat wils. Geen wonder, want die boeken zijn allemaal door mensen geschreven. En mensen willen wel wat te kiezen hebben, en kiezen graag datgene wat hen op bepaalde momenten het beste uitkomt.

Alle religies, alle goden en alle heilige geschriften zijn door grote mensen geschapen. En grote mensen, daar kan je beter soep van koken, zoals kinderboekenschrijver Guus Kuijer al een halve eeuw geleden concludeerde. De man had gelijk.
Helemaal waar, maar geen idee wat je punt verder is met betrekking tot mijn reactie op een salafistische engnek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220360938
twitter

Reza Pahlavi heeft een commissie opgericht met o.a. Afshin Ellian om plannen te maken voor de berechting van het regime.
pi_220360958
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:25 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik snap dat jij dat hoopt maar de realiteit is dat Israel heeft gewonnen en sterker is dan ooit. Ze hebben al hun vijanden uit de weg geruimd. Wees gewoon blij dat er nu eindelijk een kans is op een echt duurzame vrede.
Pas als het hele MO een Joodse staat is. Dus ze hebben nog even te gaan. Mensen te deporteren en vermoorden en zo.
  maandag 16 maart 2026 @ 21:36:37 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220360961
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Pas als het hele MO een Joodse staat is. Dus ze hebben nog even te gaan. Mensen te deporteren en vermoorden en zo.
:Z

Echt, trek die kop eens uit je aars.

Het hele MO een Joodse staat... hoe krijg je het uit je toetsenbord... Hoe zie je dat voor je alleen al numeriek en logistiek gezien?

Shit man, door dit door posts krijg ik zin mijn kop door een raam te rammen. NSDAP anno 2026. De Joden zijn uit op werelddominantie. FFS. Die hele regio is al eeuwen een broeinest van islamisme, maar het is Israël dat uit is op overheersing van die plek.

De populistische DOMHEID. Rode Lijn gekut in de marge van types die nog nooit een boek gelezen hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 16-03-2026 21:42:35 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220360962
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Helemaal waar, maar geen idee wat je punt verder is met betrekking tot mijn reactie op een salafistische engnek.
Ik reageerde niet zozeer op een quote over een salafistische engnek, maar ik reageerde op een citaat dat handelde over een boek waarin zou staan dat je aan het jodendom een hekel zou moeten hebben.
Maar in dat boek staan ook hele andere dingen over dat jodendom.
De salafistische engnek maakt zijn eigen keuzes uit zo'n boek. En een andere (meer of minder) vrome moslim die bijvoorbeeld geen zin heeft in oorlog met welk ander geloof dan ook, zal weer iets anders vinden dat meer van zijn vredelievende gading is. Voor elk wat wils dus.
Dus dat is (o.a.) mijn punt.
pi_220360969
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Reza Pahlavi heeft een commissie opgericht met o.a. Afshin Ellian om plannen te maken voor de berechting van het regime.
Ik word een beetje Pahlavi moe
Groot fan van User Wotte
  maandag 16 maart 2026 @ 21:40:12 #59
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220360982
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-yuan-china-petrodo/

quote:
Iran zou olie alleen doorlaten via Straat van Hormuz als er in yuan betaald wordt: wat betekent dat voor de dollar?

Iran zou overwegen om een beperkt aantal olietankers door de Straat van Hormuz te laten varen. De voorwaarde is wel dat de olie verhandeld wordt in Chinese yuan, en niet in Amerikaanse dollar. Dat heeft een hoge Iraanse functionaris aan de Amerikaanse zender CNN verteld. Wat betekent dat scenario, wat kunnen de gevolgen zijn, en vooral, is het wel echt realistisch?
Iran zou zomaar de eerste stap gezet kunnen hebben om de petrodollar monopolie te ontwrichten.
Wel goed nieuws voor China :Y
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220360991
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ik word een beetje Pahlavi moe
Er is ook beeld van ONZE Ellian:

pi_220360994
Heb even op /r conservative gekeken. Het artikel:
Trump says numerous countries ‘on the way’ as he urges nations to help reopen of Strait of Hormuz
https://www.reddit.com/r/(...)rce=share&utm_term=3

De comments!

quote:
Most of the countries that we summoned to support us in protecting the traffic in the strait of Hormuz refused to help. Most of them are NATO nations with capable NAVY forces. They are openly betraying us at the moment when we need them most. What, do they expect we're gonna swallow that and forget? This is never happening! Something tells me (maybe an unnamed insider from the WH, who knows) that we're to reconsider the NATO alliance, its structure and obligations. There will be consequences for those, who betrayed us, yet demands our money and weapons!
Summon is een leuke woordkeuze. Het impliceert dat de VS iedereen in de NAVO kan bevelen.

quote:
They are a bunch of cowards and not our allies.
quote:
Going to be real hard for those countries economies without oil. Ah well they’ll figure it out.
En dit zijn dan nog de gezellige comments die mochten blijven staan. Het ziet er naar uit dat het merendeel gewist is.

Dit zijn de mensen waarvoor we onze marine mensen moeten gaan opofferen als het aan het Israel webcare team hier ligt.
pi_220360998
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het hele MO een Joodse staat... hoe krijg je het uit je toetsenbord... Hoe zie je dat voor je alleen al numeriek en logistiek gezien?

Shit man, door dit door posts krijg ik zin mijn kop door een raam te rammen. NSDAP anno 2026. De Joden zijn uit op werelddominantie. FFS. De populistische DOMHEID.

Het is gevaarlijk om een kop door een raam te rammen. Vooral als er veel wind staat.
Vandaag stond er niet echt veel wind, maar nochtans kan het ook dan zeer gevaarlijk zijn.
pi_220361000
quote:

[..]

Shit man, door dit door posts krijg ik zin mijn kop door een raam te rammen. NSDAP anno 2026. De Joden zijn uit op werelddominantie. FFS. De populistische DOMHEID.

Je begint het te begrijpen :)

Niet dat iedereen het daarmee eens is, natuurlijk. Zoals Iran en Libanon. Maar daar wordt aan gewerkt.
  maandag 16 maart 2026 @ 21:43:20 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220361004
quote:

[..]

Shit man, door dit door posts krijg ik zin mijn kop door een raam te rammen. NSDAP anno 2026. De Joden zijn uit op werelddominantie. FFS. Die hele regio is al eeuwen een broeinest van islamisme, maar het is Israël dat uit is op overheersing van die plek.

De populistische DOMHEID. Rode Lijn gekut in de marge van types die nog nooit een boek gelezen hebben.

Je wilt niet weten hoeveel mensen er in meer of mindere mate in die troep geloven. Het is tragisch om te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 16 maart 2026 @ 21:44:05 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220361008
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je begint het te begrijpen :)

Niet dat iedereen het daarmee eens is, natuurlijk. Zoals Iran en Libanon. Maar daar wordt aan gewerkt.
Succes bij je volgende neo-nazi rally.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 maart 2026 @ 21:46:30 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220361015
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is gevaarlijk om een kop door een raam te rammen. Vooral als er veel wind staat.
Vandaag stond er niet echt veel wind, maar nochtans kan het ook dan zeer gevaarlijk zijn.
Nog altijd minder pijnlijk dan het moeten aanhoren van antisemitische drek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220361023
twitter

Je kunt veel zeggen van Bibi maar niet dat hij geen vriend is van het Iraanse volk.
pi_220361038
Woorden zijn gratis natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220361039
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Succes bij je volgende neo-nazi rally.
Na, ik heb geen oogkleppen op. Ik zie ook niet iedere groepering als engelen of duivels, zoals jij.
  maandag 16 maart 2026 @ 21:50:33 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220361040
Het is weer een groot joods complot. Echt, dat zulke bagger hier gewoon uit het toetsenbordje gewerkt wordt.

Is nog geaccepteerd gedachtegoed in het POL subforum ook. Achterlijke wappieshit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220361048
quote:
14s.gif Op donderdag 12 maart 2026 12:25 schreef HowardRoark het volgende: [..] De NAVO werd zelf niet aangevallen en men heeft buiten de regels om ingegrepen. Omdat er echter geen andere manier was om een ethnische zuivering te stoppen, werd het militaire ingrijpen als illegaal maar legitiem gezien. Zie ook conclusie IICK. [..] Het doel van deze commissie was een oordeel vellen over het handelen tijdens deze oorlog. Ik heb verder ook nergens gezegd dat dit juridisch bindend zou zijn. [..]
Vreemde reactie. Ik vraag jou of je je hebt ingelezen in de redenering van de NAVO over collectieve zelfverdediging aangaande Kosovo en wederom stel je overtuigd dat het illegaal was op basis van een commissie waarvan je zelf al toegeeft dat het geen enkele juridische bevoegdheid heeft.

quote:
Ik wil helemaal niets, ik haak slechts in op de claims die jij maakte, namelijk dat er meer dan genoeg mogelijkheden binnen het internationale recht zouden zijn voor ingrijpen (dit ligt dus juist erg lastig), dat het ingrijpen in de oorlog in Joegoslavië in lijn zou zijn met het internationale recht (dat was het dus niet)
Beide claims zijn dan ook correct. Het ingrijpen is nooit verworpen in een internationale rechtbank.

quote:
en tevens dat er maar weinig juristen zijn die stellen dat de NAVO-interventie niet gerechtvaardigd was (ook niet waar, want daar liggen de meningen dus over uiteen). En als ik dan meerdere bronnen aanlever die het tegenoverstelde laat zien wuif je dat meteen weg als 'onzin'
Neen, ik wuif jouw bewering weg dat het gebruik van geweld verboden is. Waarbij je zelf met een bron aan komt zetten die dat ontkracht.

quote:
met nog wat verkapte steken onder water in een post om het persoonlijk te proberen te maken (ook hier weer). Dat bemoeilijkt de discussie.
Ik stelde dat je eens wat minder lui moet zijn en je daadwerkelijk eens moet inlezen in plaats van gemakzuchtig iets laten genereren door AI. Als je dat al als steken onder water ziet wordt het inderdaad een lastige discussie.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:03 schreef recidivist het volgende: [..] Pychopaten als in? Autocratisch, dictatoriaal, nietsontziend? Zijn de meeste dictatoriale regimes hoor. Al die buurlanden waar wij wel uitstekende banden mee hebben en ons koningshuis graag op bezoek gaat ook. Iraniers (inclusief het regime) zijn rationeler en daardoor beter te benaderen in hun geopolitieke afwegingen dan bijv die kroonprins van Saudie Arabie met zijn gekke fratsen: "we ontvoeren de journalist naar de ambassade in Istanbul en zagen hem gewoon doormidden en vliegen terug met de brokstukjes" _O-
Eens hoor.

quote:
Er is in Iran in ieder geval tot voor de aanvallen veel meer ruimte geweest voor verschillende stromingen binnen het regime en ook enige oppositiegeluiden van andere politiek. Er is een dynamischer speelveld qua politiek. In Saudie Arabie is dat totaal afwezig. Letterlijk iedereen trilt voor de koning en praat in zijn straatje. Een verkeerde tweet kan tot de doodstraf leiden. En dan heb je het puur over een tweet waarbij iemand een like geeft aan zoiets als "hopelijk komen Qatar (tot voorheen vijandigheid met Saudie Arabie) en Saudie Arabie tot een middenweg". Wat opmerkelijk is is dat men juist nu rondom deze aanval van Amerika en Israel tegen Iran vrij extreem in de superlatieven springt om het Iraanse regime als complete religieuze gekkies af te schilderen. Terwijl behoudens het feit dat het een religieuze autocratie is er vergeleken bij absolute dictaturen als Saudie Arabie of Assad voorheen het een regime en samenleving is dat binnen het framework van de Islamitische republiek weldegelijk een politiek spectrum heeft met verschillende geluiden, kranten met verschillende ideologische achtergronden bijvoorbeeld. Iets wat volledig ontbreekt in andere Arabische landen in de Golf zoals de Emiraten of Saudie Arabie.
Dit was wellicht rond 2000 het geval. De afgelopen jaren zijn hervormingsgezinden zoals Farahani, Sharifeh & Narges Mohammadi ook hard aangepakt, Sharifeh kreeg zelfs de doodstraf. Tegenwoordig wordt goed opgelet of de hervormingsgezinden hun absolute loyaliteit bij de Islamitische Republiek leggen. In die zin heeft het weinig politieke speelruimte. Zeker gezien de repressie de afgelopen jaren hard is opgevoerd met grootschalige massamoorden tegen demonstranten. In die zin kun je beter oppositie voeren in Koeweit, Oman of Bahrein. Het Iraanse regime heeft ervoor gekozen meer richting de kant van Assad op te gaan, niet zo gek want met de repressie van Assad hadden de leiders nooit een probleem.

quote:
Volledig. [..] Niet ten koste van alles. Als je een deal mbt de uraniumverrijking op 0% had was dat een enorm goede stap. En zij gingen zelfs akkoord met alleen het opheffen van lichte sancties, niet alles. Dan heb je erna ruimte om over meer te onderhandelen. Iran wilde en wil uiteraard dat die sancties die hen en de bevolking zwaar verlammen eraf gaan.
De JCPOA was een goede deal, maar dat hoef je ook niet ten koste van alles in stand te houden. Het regime hervormd niet, destabiliseert de regio en moord de eigen bevolking uit. Dan kun je op een gegeven moment ook de beslissing maken dat het beter is dat het regime vertrekt. Deden we met Assad ook.

quote:
Vertel. Wat hadden ze moeten doen dat wel tot regime change zou leiden? Jij overschat de militaire mogelijkheden van deze Epstein-coalitie omdat je waarschijnlijk puur conventioneel kijkt naar de oorlogsvoering. Alleen speelt er meer mee. En daarnaast is het probleem dat in Amerika er zeer weinig steun is voor de oorlog dus je sowieso met een beperkte houdbaarheid zit qua tijd en zeker als Iran effectief assymetrische oorlogsvoering toepast waarbij de energieprijzen en straks ook aandelenmarkt door het gat gaat/door het dak gaat. En die assymetrische oorlogsvoering heeft met geografische ligging te maken recht naast het gebied waar alles door vaart + Iran zelf dat mega groot is en veel bergen kent en een onafhankelijk eigen wapenprogramma heeft met een succesvol drone en raketprogramma. Je kan dus enorm veel eigenlijk, als je je kaarten goed uitspeelt. En dat doen ze enorm goed.
Zoals ik al meerdere malen in dit topic heb gezegd: ik had geen militaire oplossingen in gedachte zolang er geen rebellengroep (of groepen) is die terrein kan innemen. Luchtaanvallen hebben geen zin als er niemand is die het vacuüm kan innemen. Daarom is de Gaza-oorlog ook mislukt. Dus je zult eerst iets moeten opbouwen: Investeren/druk uitoefenen op de oppositie om een verenigd front te vormen, de communicatiemiddelen verbeteren door bijvoorbeeld Starlinks het land in te smokkelen, guerilla/rebellengroepen die effectieve aanvallen kunnen uitvoeren etc.

quote:
Dat begint bij die oppositie zelf. De Pahlavi's (monarchisten) die je vooral in diaspora hoort worden zwaar gewantrouwd door de minderheden omdat zij enorm racistisch zijn en daarnaast de Shah zelf nogal bruut omging met de Koerden in Iran en Koerdische aspiraties. Dus die minderheden krijgen daar sowieso geen warm gevoel bij en kan je moeilijk op een lijn krijgen. Dan heb je nog de Pahlavi monarchisten die openlijk en graag samenwerken met Israel maar je hebt ook Iraanse oppositie die helemaal niet Israel als voorbeeld zien om zo dicht bij te staan omdat ze de Israelische intenties in Iran diep wantrouwen. Waarom? Omdat de geschiedenis van voor dit regime niet vergeten is: er zat een Shah met Amerikaans-Israelische backing en een geheime dienst getraind door de CIA dat een vazal van hen was. Niet alle oppositie in Iran met name ziet dat op zijn zachtst gezegd als een ideaal toekomstscenario. Aangezien de Pahlavi zo enorm graag met Israel koketteert roept dat enorm wantrouwen op van vrijwel alle groepen die niet tot zijn eigen ideologische achterban horen. En dan heb je nog de minderheden die allen eigen nationale groepen hebben en waarvan sommige van die groepen volledige afscheiding willen maar anderen groepen meer culturele rechten en in spraak in beleid en bestuur ipv volledige afscheinding omdat vaak wordt vergeten dat een deel van de minderheden ook twaalver sjieten zijn en die weldegelijk een cultureel-religieuze sterke band met Iran voelen.
Klopt helemaal. Pahlavi is gewoon incompetent. Daarom zeg ik ook dat je als Europa of het Westen had moeten investeren in het verkleinen van de verschillen tussen deze groepen. Wellicht had dat niet gewerkt, maar ik heb geen enkele indicatie dat dit ooit is geprobeerd.

quote:
Amerika heeft al in het verleden veel geprobeerd. Het is helemaal neit nieuw. Die balochi groep Jundullah gesteund. Mujahedin e Khalq. Die het regime hebben bevochten en ook aanslagen gepleegd.
De bron over vermeende steun aan Jundallah is volledig afkomstig van Seymour Hersh. Niet bepaald een betrouwbare bron gezien de stroom aan flauwekul die hij in het recente verleden heeft geschreven. De steun aan de Mujahedin-e Khalq is typisch voor de gemakzucht waar ik het eerder over had. Dat terroristengroepje heeft sinds de Irak-Iran oorlog geen enkele steun meer binnen Iran. Algemeen bekend, maar de Amerikanen en Europeanen lieten het gewoon na om betere partners te zoeken.

quote:
Er zijn allerlei Perzischtalige satellietv-kanalen met steun in het Westen om een narrative te verspreiden die haaks op het regime staat en effectief is daarin. Zelfs Saudisch geld zit erbij.
Effectief voor het narratief, maar voor het organisatievermogen van de oppositie heeft dit natuurlijk geen bal uitgemaakt.

quote:
Nu is er een vermeende poging (voor de oorlog in gang gezet) met Iraanse Koerdische rebellen blijkbaar en ook was er een aankondiging van een groep bij de Ahwaz Arabieren die aan begin van de oorlog aankondigden het regime te bevechten. Maar dit wil allemaal totaal niet zeggen dat die groepen genoeg zijn om het regime noemenswaardig te verzwakken. Wellicht is de aanname fout dat tegen het regime zijn gelijkstaat aan bereid zijn je leven daarvoor op straat te willen geven, laat staan midden in een oorlog waar je ook als criticus van het regime onder lijdt, laat staan dat je in grote getallen bereid bent tegen het regime de wapens op te nemen. Zijn nogal wat stappen die daartussen zitten he.
Zoals ik al zei: ik zie geen enkele indicatie dat de Koerdische groepen enige slagkracht hadden voor de oorlog, noch dat de VS redelijk heeft geïnvesteerd in het steunen of opbouwen van die groeperingen de afgelopen jaren.

quote:
Speelt nog mee dat het waarschijnlijk is men het niet waarschijnlijk acht dat dit regime (makkelijk) gaat vallen. Zeker omdat het vaak is geprobeerd met demonstraties ook al. Maar ook omdat men wellicht gewoon gelooft en ziet dat het regime met wat het wel heeft qua aanhang en leden gewoon te sterk daarvoor staat. Als je 10/20% van de Iraniers hebt die het regime nog steeds actief steunen al voor de oorlog heb je het over 9 tot 18 miljoen Iraniers. Is vrij veel voor een regime dat militair gezien enorm sterk in het zadel zit. Als je dan door grootschalige bombardementen altijd uit kan gaan van een "rally around the flag" principe omdat niet iedereen bereid is zijn land verwoest te zien voor eventueel regime change kan je wellicht in het heetst van de strijd bij die 10/20% nog wat erbij doen. En dan diegenen die echt regime change koste wat kost willen zien wat getallen eraf halen op het moment dat dagenland meerdere steden en infrastructuur van Iran nietsontziend wordt platgegooid...... Wij in het Westen denken wel dat dit regime "zo weggepienkt is". Gebaseerd op vooral wensdenken en aannames. Je ziet het in dit topic ook. Er wordt gestrooid met polls dat "overgrote deel anti-regime is" en dan in het verlengde daarvan wordt half verkondigd dat het dan dus een kwestie van tijd is voordat ze van binnenuit het omver gaan werpen.....een gevolgtrekking of aanname waar je flinke vragen bij kan stellen. Maar ook uberhaupt bij die polls die worden gedeeld. Het resoneert wel echter. En daarmee stapt men er makkelijk overheen....totdat het niet met de realiteit matched. En na 12 dagen en nog geen enkel teken van binnenlandse demonstraties of opstand begint men al niet meer te herhalen "dat de mensen het zelf moeten of spoedig in Iran gaan afmaken". Ook het feit dat de Koerden in en rondom Iran zoals in Noord-Irak helemaal niet staan te springen om gelijk als rebellen voor Amerikaanse en israelische belangen te fungeren geeft al aan dat zij in de calculaties zowel de Amerikanen niet vertrouwen als ook geen sterk vertrouwen hebben dat het Iraanse regime over een mand volledig op instorten staat. Daar speelt ook het verleden mee dat de Amerikanen en zeker Trump totaal niet te vertrouwen zijn: de Syrische Koerden hebben de Iraanse Koerden afgeraden zich voor het karretje te laten spannen bijv onlangs. [..] Het beste moment van ingrijpen was direct na die vele doden met die demonstraties. Maar toen waren de Amerikanen nog niet gereed. Daarnaast blijft het feit dat de verdeeldheid onder de oppositie niet weggaat omdat het een verdeeld land is. Etnisch, religieus. etc etc.
Ja, eens.
Incelfrikandel
  maandag 16 maart 2026 @ 21:52:26 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220361049
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Na, ik heb geen oogkleppen op. Ik zie ook niet iedere groepering als engelen of duivels, zoals jij.
Ja, behalve vijf minuten geleden.

Met je debiele complottheorieën.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 maart 2026 @ 21:54:11 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220361059
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:49 schreef Monolith het volgende:
Woorden zijn gratis natuurlijk.
Google ook; zouden mensen in ieder geval kunnen gebruiken aleer ze hun middeleeuwse antisemitische rotzooi de ether inslingeren. Toegegeven, het vergt wat meer zoekwerk de geschiedenis van het M.O. uit te pluizen, edoch is dat ook gratis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220361062
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, behalve vijf minuten geleden.

Met je debiele complottheorieën.
Oogkleppen.
  maandag 16 maart 2026 @ 21:55:52 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220361068
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Oogkleppen.
Oei, voor Joodsche Wereldoverheersching-theorieën?

Compleet met van die kekke Stürmer octopus-cartoons??
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')