Zonder dekkende hypotheek stop ik met lezenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 11:27 schreef obligataire het volgende:
Wat vinden we van de kwekerij op CCF?
Het lijkt mij een solide bedrijf dat het door omstandigheden moeilijk heeft gekregen. Met deze financiering krijgen ze hun liquiditeit weer op orde. De zekerheid is helaas voor ongeveer 73% dekkend. Ik vraag me ook nog even af wat de huidige energiecrisis voor een kwekerij betekent maar sowieso niet positief lijkt me....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:03 schreef Bieselke het volgende:
Herfinanciering KZ Girl: 70k afgelost naar 35k - 7,5% - 60 maandenBedankt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
volgens mij kijk je op de korte termijn voornamelijk naar referenties en huidige ontwikkelingen. Beide laten zien dat de waarde dan te betwijfelen valt maar jij wilt wachten op een rentestijging van 1 a 2 procent. Oke , zo kan dat dan ook.quote:Op donderdag 19 maart 2026 08:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als de rente echt met een procent of twee of meer stijgt gaat alle OG in prijs omlaag en zit je vooral met tweede hypotheken niet goed. Bij een eerste hypotheek blijft het risico hoe je het wend of keert beperkt tot maximaal 20 tot 40%.
Herfinanciering KZ Girl: 70k afgelost naar 35k - 7,5% - 60 maandenDank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zowel het Kz girl project als het airco/Beauty project meegenomen.
Herfinanciering KZ Girl: 70k afgelost naar 35k - 7,5% - 60 maandenConcurrentie voor MonChouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.meegenomen. Grootste risico is m.i. dat ze op het vliegtuig stappen terug naar de VS en de boel de boel laten, maar met deze LTV komt dat geld wel terug. En anders zit er in de VS ook nog wel een deurwaarder.
[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 20-03-2026 15:15:11 ]Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij persoonlijk is de rente te laag.
Herfinanciering KZ Girl: 70k afgelost naar 35k - 7,5% - 60 maandenEn vol. Laatste kleine hapje was voor mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke is dit?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 14:53 schreef Fredericm het volgende:
Airco heeft dubbele hypotheek dekking. Dus ook dubbel meegenomen. KZ niet
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Pims Place meteen met linkje.
¤ 315.000 | 5,5 % rente | 60 maanden |Voor mij is de rente persoonlijk ook te laag. Hypotheekrente loopt op, inflatie langzaam ook al. Maar voor 6,5% had ik hem ook laten liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij persoonlijk is de rente te laag.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:36 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Pims Place meteen met linkje.
¤ 315.000 | 5,5 % rente | 60 maanden |SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor mij persoonlijk is de rente te laag.Snap ik. Overigens was de vorige maar 5% en is deze verder zonder een enkele wanklank voldaan afgelopen 5 jaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:14 schreef markmangler het volgende:
[..]
Voor mij is de rente persoonlijk ook te laag. Hypotheekrente loopt op, inflatie langzaam ook al. Maar voor 6,5% had ik hem ook laten liggen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:28 schreef InVestEerder het volgende:
Update CCF B*nner Kleiderm*nn. Helaas nog geen nieuws onder de zon daar,Mooi van die Duitse projecten afblijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slagerij loopt niet echt. Zou dit mede komen doordat je maar op 2/3e van de zaak een hypotheek krijgt is puur te lage rente?quote:Op woensdag 18 maart 2026 14:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Tnx
En slagerij Amin staat nu ook open.
https://www.collincrowdfund.nl/slagerij-amin/
Duur middagje weer
Of teveel goed aanbod....?quote:Op zaterdag 21 maart 2026 04:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Slagerij loopt niet echt. Zou dit mede komen doordat je maar op 2/3e van de zaak een hypotheek krijgt is puur te lage rente?
Aanbod zonder huisnummer 17, groot gedeelte bedrijfsmatig onroerend goed dus waarde moeilijker in te schatten, matige rente tov risico en niet te vergeten staan ook slagers bij mij niet best aangeschreven aan gezien er daar al meerdere zepers van geweest zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 04:26 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Slagerij loopt niet echt. Zou dit mede komen doordat je maar op 2/3e van de zaak een hypotheek krijgt is puur te lage rente?
Ik denk dat het ook geen slecht project is.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 08:56 schreef obligataire het volgende:
Ik heb ze zelf ook even geparkeerd om in die twee andere projecten te kunnen deelnemen.
Vóór de slagerij pleit nog wel dat hun zaak goed winstgevend lijkt te zijn (je brengt niet zomaar even 240K in, tenzij ze een loterij hebben gewonnen of zo). Blijkt ook uit de resultaten van de voorbije jaren.
En dat ze al actief bezig zijn met de bedrijfsopvolging (beide jongens hun eigen locatie op termijn) zegt ook wel iets over hoe ze er als ondernemers in staan.
Vind wel apart dat ze teveel betalen voor dat appartement, natuurlijk ligt het dicht bij hun slagerij maar daarvoor hebben ze wel flink moeten betalen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 13:27 schreef ovdm het volgende:
Landgoed Huis der Boede
¤ 2.500.000 | 7,5 % rente | 48 maandenLijkt me een aardig project. Alleen bij problemen, lijkt me het moeilijker verkoopbaar. En de recreatiewoningwaarde neem ik met een korreltje zout, staan 2 vergelijkbare te koop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch denk dat ik hem wel meeneem.
Eens.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 10:20 schreef quepos het volgende:
[..]
Lijkt me een aardig project. Alleen bij problemen, lijkt me het moeilijker verkoopbaar. En de recreatiewoningwaarde neem ik met een korreltje zout, staan 2 vergelijkbare te koop.
Toch denk dat ik hem wel meeneem.
Hij presenteert zich alleen constant met 15 jaar ervaring in ontroerend goed sector.quote:Op zaterdag 21 maart 2026 20:56 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Eens.
Projecteigenaar lijkt een succesvol zakenman met meerdere ijzers in het vuur die niet afhankelijk is van het slagen van deze luxe B&B en ook niet iemand die als het tegenzit onderduikt of niet te bereiken is.
Bovendien weer eens een niet-direct project en die zijn zeldzaam zo langzamerhand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |