Zie 2de deel van mijn post.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We kunnen nog niet op eigen benen staan. Dat weet jij ook best.
Dat meehelpen zal voornamelijk symbolisch zijn.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Parallele waarheden. We kunnen niet op eigen benen staan, maar trump heeft ons wel nodig.
En zelfs al helpen we, dag later maakt hij ons weer voor rotte vis uit. Dus nu helpen, garandeert helemaal niets.
Blijkbaar zijn de politieke leiders in europa het vooralsnog niet met je eens.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gezien. Maar liever voor rotte vis worden uitgemaakt, dan dat de VS helemaal vertrekt.
Ja, trump wil vooral symbolisch hulp.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat meehelpen zal voornamelijk symbolisch zijn.
Komt vanzelf. Als Amerika serieus alle troepen terug gaat halen, afscheid neemt van het kernwapen-paraplu.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de politieke leiders in europa het vooralsnog niet met je eens.
Oh, symbolisch.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klopt, maar nu niet helpen garandeert een hoop gezeik.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Parallele waarheden. We kunnen niet op eigen benen staan, maar trump heeft ons wel nodig.
En zelfs al helpen we, dag later maakt hij ons weer voor rotte vis uit. Dus nu helpen, garandeert helemaal niets.
Ben je nu aan het "dreigen by proxy"?quote:Op maandag 16 maart 2026 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Komt vanzelf. Als Amerika serieus alle troepen terug gaat halen, afscheid neemt van het kernwapen-paraplu.
Dan had Trump er niet om gevraagd. Die hele straat dichtgooien voor drones ed gaat een enorme kostenpost worden.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel dat als Europa ooit daadwerkelijk op 'eigen benen moet staan' de nettobetalers als Duitsland, Nederland en Denemarken compleet leeggetrokken zullen worden om de boel elders in Europa draaiende te houden. Niet alleen zou het wegvallen van de handel met de VS een grote klap zijn voor de economieën van o.a. Nederland, maar ook vooral voor Duitsland en Italië.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nu wel helpen garandeert een hoop gezeik.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Klopt, maar nu niet helpen garandeert een hoop gezeik.
Ik zie dat gebeuren en denk dat wij dan geen keuze hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de niet-militaire overwicht dat Amerika heeft over Europa. Clout, satellieten.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ben je nu aan het "dreigen by proxy"?
Lijkt me een strakker plan dan een fregatje zonder kanon.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, symbolisch.
Dan sturen we de replica van VOC-schip de "Amsterdam".
Hebben die ook eens een leuk uitje.
Wat je ook doet of laat, Trump is sowieso een garantie voor een hoop gezeik.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Klopt, maar nu niet helpen garandeert een hoop gezeik.
Mss moet je je eens serieus inlezen hoeveel de VS nog heeft in europa. Valt namelijk nogal tegen.quote:Op maandag 16 maart 2026 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Komt vanzelf. Als Amerika serieus alle troepen terug gaat halen, afscheid neemt van het kernwapen-paraplu.
Dit dus. Hoe praat je het voor jezelf nog goed? Het is een draaitol. Ene dag worden wij zelf bedreigd en de volgende dag moeten we hem te hulp schieten. Ene dag is Iran in een week weggevaagd en op andere dag gaat het een hele lange oorlog worden. Ene dag komt THE BEST ARMY EVER Straat van Hormuz wel even beveiligen en de volgende dag zijn ze zelf doodsbang voor zeemijnen en moeten wij die risico's maar wel slikken...quote:Op maandag 16 maart 2026 12:00 schreef Basp1 het volgende:
En het uitschelden van bondgenoten en het willen annexeren van Groenland moeten we als bondgenoten ook maar als fun grapje zien wat gewoon symbolisch was.
De bizarre objectief onlogische bochten waar de grote Trump lovers zich in manouvreren om maar de hypocrisie van blote keizer goed te blijven praten..
De basissen zijn enigszins een veiligheidsgarantie. + het kernwapenarsenaal natuurlijk.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss moet je je eens serieus inlezen hoeveel de VS nog heeft in europa. Valt namelijk nogal tegen.
Cloud hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zie dat gebeuren en denk dat wij dan geen keuze hebben. En dan heb ik het nog niet eens over de niet-militaire overwicht dat Amerika heeft over Europa. Clout, satellieten.
Het is krankzinnig.
Gewoon totaal helemaal niet. Jij papagaait de compleet achterlijke MAGAts na.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:00 schreef Cruzinats het volgende:
Zoek voor de grap eens op wat de Amerikaanse bijdrage, direct en indirect is, voor de NAVO.
Trump heeft vooral veel fantasie, de realiteit is echter weerbarstigquote:Op maandag 16 maart 2026 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is een draaitol. Ene dag worden wij zelf bedreigd en de volgende dag moeten we hem te hulp schieten. Ene dag is Iran in een week weggevaagd en op andere dag gaat het een hele lange oorlog worden. Ene dag komt THE BEST ARMY EVER Straat van Hormuz wel even beveiligen en de volgende dag zijn ze zelf doodsbang voor zeemijnen en moeten wij die risico's maar wel slikken...
Angst is het grote wapen van Iran op dit moment. Welke schipper gaat vrijwillig zo'n enorm eind langs de iraanse kust varen met een brandgevaarlijke lading die door 1 drone al in de hens gezet kan worden. Nog afgezien dat de verzekeringskosten niet meer te dragen zullen zijn.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:01 schreef Barbusse het volgende:
Met symbolische hulp bereik je al helemáál niks. Het zal niet werken met het Iraanse regime ten val te brengen. Het brengt wel levens van Europese militairen in gevaar want gerechtvaardigd doelwit in de ogen van Iran, èn het vergroot de aanzienlijk de kans op terroristische aanslagen in Europa. Wmb mogen corrupte fucktard trumpie en corrupte oorlogsmisdadiger bibi het helemaal zelf oplossen.
Daarnaast heeft Europa zelf ook een heleboel eigen satellieten, en ook een eigen GPS systeem, Galileo meen ik.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Cloud hoef je niet bang voor te zijn.
Als de VS 1x alle clouddiensten afsluit, zal Europa dat nooit meer vertrouwen en 100% in eigen beheer nemen.
Dat gaat Google, Amazon, Microsoft en andere (kleinere) partijen vele miljarden aan omzet, winst en beurswaarde kosten. Europa is een grote klant, meer inwoners dan de VS zelf.
Hij kan altijd zijn vrienden in zijn Board of Peace vragen.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:01 schreef Barbusse het volgende:
Met symbolische hulp bereik je al helemáál niks. Het zal niet werken met het Iraanse regime ten val te brengen. Het brengt wel levens van Europese militairen in gevaar want gerechtvaardigd doelwit in de ogen van Iran, èn het vergroot de aanzienlijk de kans op terroristische aanslagen in Europa. Wmb mogen corrupte fucktard trumpie en corrupte oorlogsmisdadiger bibi het helemaal zelf oplossen.
Als ze niet om de 10 jaar een nieuwe oorlog zouden starten, dan hoefden ze ook geen $820 miljard per jaar aan hun leger uit te geven.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:00 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Zoek voor de grap eens op wat de Amerikaanse bijdrage, direct en indirect is, voor de NAVO.
Dat wel maar veel bestaande apparatuur is natuurlijk wel afhankelijk van GPS. Ik denk niet dat de meeste TomTom-systemen het nog doen als je GPS uitzet.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Europa zelf ook een heleboel eigen satellieten, en ook een eigen GPS systeem, Galileo meen ik.
Wat een klinklare onzin zegquote:Op maandag 16 maart 2026 12:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gewoon totaal helemaal niet. Jij papagaait de compleet achterlijke MAGAts na.
NAVO werkt niet op basis dat de NAVO blijkbaar een magische pot geld heeft, waar landen dan een deel van krijgen.
Ieder land besteed een x percentage van BNP en dat is het. Niks "de VS betaald voor ons".
Wij betalen wel voor al die bases die ze hier hebben. Omdat de VS daar 0,0 voor betaald.
Aangezien trumpie er voornamelijk is voor de techbro miljardairs zal dat dan ook niet zo snel gebeuren lijkt me.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als de VS 1x alle clouddiensten afsluit, zal Europa dat nooit meer vertrouwen en 100% in eigen beheer nemen.
Dat gaat Google, Amazon, Microsoft en andere (kleinere) partijen vele miljarden aan omzet, winst en beurswaarde kosten. Europa is een grote klant, meer inwoners dan de VS zelf.
Het is ook geen 'eerste keuze'. Niet eens een derde. Waar het omgaat is dat als de nood hoog genoeg is ze het kunnen doen, en dat wij dan waarschijnlijk meer zullen lijden dan Amerika.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En het is ronduit absurd van hem om te eisen dat andere landen dat dan maar even moeten doen.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:06 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Angst is het grote wapen van Iran op dit moment. Welke schipper gaat vrijwillig zo'n enorm eind langs de iraanse kust varen met een brandgevaarlijke lading die door 1 drone al in de hens gezet kan worden. Nog afgezien dat de verzekeringskosten niet meer te dragen zullen zijn.
Af we het nou leuk vinden of niet. Iran heeft hier de overhand en hier kan Trump zich niet uit bombarderen.
En anders wel aan de Fifaquote:Op maandag 16 maart 2026 12:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij kan altijd zijn vrienden in zijn Board of Peace vragen.
Dus: pas bij volledige afsluiting zullen wij de VS nooit meer vertrouwen en het zelf gaan doen.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat wel maar veel bestaande apparatuur is natuurlijk wel afhankelijk van GPS. Ik denk niet dat de meeste TomTom-systemen het nog doen als je GPS uitzet.
Maar ook daar geldt: als de VS het uitschakelt, zullen we ze nooit meer vertrouwen op dat gebied en het voortaan in eigen beheer regelen.
Van mij mag dat eerder. Maar ik heb het niet voor het zeggen.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus: pas bij volledige afsluiting zullen wij de VS nooit meer vertrouwen en het zelf gaan doen.
Waarom kan dat niet wat eerder? dat de VS niet te vertrouwen is, is nu toch al duidelijk?
Jij weet van toeten noch blazen.quote:
Tja, men mag aannemen dat de vs ook hun steentje bijdragen (aannemen kun je tussen haakjes lezen).quote:Op maandag 16 maart 2026 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu wel helpen garandeert een hoop gezeik.
Het gaat om de Straat van Hormuz.
De VS durft daar momenteel niet eens binnen te varen met hun schepen, omdat je een potentieel doelwit wordt van drones, zeemijnen, raketten en kamikazebootjes.
En dat zouden wij dan mogen opknappen.
Die andere gesmolten woordbrie dan wel?quote:Op maandag 16 maart 2026 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is geen onderbouwing, dat heb je zelf ook wel door hoop ik.
De bijdrage zou alsnog gigantisch omhoog schieten.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze niet om de 10 jaar een nieuwe oorlog zouden starten, dan hoefden ze ook geen $820 miljard per jaar aan hun leger uit te geven.
Je bent echt zo achterlijk dat je niet eens weet hoe de NAVO werkt.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die andere gesmolten woordbrie dan wel?
Ok geef maar een onderbouwing dan?
Cijfertjes wil ik zien.
Er staat ook niemand te trappelen om dit te doen. Begrijpelijk want je kunt de veiligheid niet garanderen langs de lange iraanse kust. Dit is zo'n enorme clusterfuck.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En het is ronduit absurd van hem om te eisen dat andere landen dat dan maar even moeten doen.
Het komt op mij vooral over dat je een behoorlijke hekel hebt aan Trump. Zo'n hekel dat je niet wil toegeven dat wij veel te afhankelijk zijn.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Van mij mag dat eerder. Maar ik heb het niet voor het zeggen.
Cost of U.S. Wars (Last ~50 Years)quote:Op maandag 16 maart 2026 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Laat eens wat zien. Onderbouw het.
Wie niet.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het komt op mij vooral over dat je een behoorlijke hekel hebt aan Trump.
Ik besef heel goed dat we afhankelijk zijn van de VS.quote:Zo'n hekel dat je niet wil toegeven dat wij veel te afhankelijk zijn.
Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met de bijdrage van de VS aan de NAVO?quote:Op maandag 16 maart 2026 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Cost of U.S. Wars (Last ~50 Years)
When people talk about war costs, the numbers are staggering.
Major conflicts:
• Vietnam War (ended 1975) – ~ $1 trillion
• Gulf War – ~ $100–120 billion
• Afghanistan War – ~ $2–2.3 trillion
• Iraq War – ~ $2–2.1 trillion
• War against ISIS – ~ $50+ billion
• Other interventions (Somalia, Bosnia, Kosovo, Libya, Syria, etc.) – tens of billions
Estimated direct combat spending:
≈ $5–6 trillion
If you include long-term costs:
• Veterans’ healthcare and disability payments
• Interest on money borrowed to fund wars
• Ongoing military operations and reconstruction
Total estimate rises to about:
≈ $8+ trillion
To put that into perspective:
• That’s tens of thousands of dollars per U.S. taxpayer
• Comparable to several years of the entire U.S. federal budget
In simple terms:
U.S. wars over roughly the last 50 years have cost somewhere between $5 trillion and $8+ trillion
If you include long-term costs
Researchers from the Brown University Watson Institute for International and Public Affairs estimate the post-9/11 wars alone (Afghanistan, Iraq, Syria, Pakistan, etc.) will ultimately cost about:
$8 trillion
because they include:
veterans’ medical care and disability payments
interest on borrowed war money
reconstruction and long-term military operations
Big picture:
Over the last ~50 years:
Direct war spending: about $5–6 trillion
Including long-term obligations: roughly $8+ trillion.
Een mooie onderbouwing weer met verfieerbaar bronnen waarom het onzin zou zijn. Is dit nu het hooggeleide maga iq waar je jezelf toe rekent.quote:
Niet 'zomaar'. Maar wel als de druk hoog genoeg is.quote:Op maandag 16 maart 2026 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wie niet.
[..]
Ik besef heel goed dat we afhankelijk zijn van de VS.
Maar dat betekent niet dat we ons zomaar een nieuwe oorlog in moeten laten rommelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |