Hier in de buurt lukt dat echt niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hier is het 5 euro en met een abonnement of 10-badenkaart zelfs nog goedkoper.
Nou, vooruit. Enkel als je iets meer moeite wilt doenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het wel post als het nog een keer langskomt. Geen reactie betekent niet dat er geen geïnteresseerde lurkers zijn die niet elke dag het topic checken.
praxis zou ik hier liever overslaan die is echt ruimschoots duurder dan de gammaquote:Op woensdag 1 juli 2026 07:29 schreef spellie38 het volgende:
Tondeuse thuis scheelt echt veel, wij knippen elkaar al jaren zo en komt op een tientje per jaar uit. En ja, eerst Praxis en dan Gamma is hier ook standaard, scheelt regelmatig een tientje of twintig voor hetzelfde spul.
Grappigquote:Op woensdag 1 juli 2026 08:14 schreef BertV het volgende:
Ik heb jarenlang zelf bier gebrouwen, maar hiermee gestopt en de brouwspullen verkocht.
Deze week ga ik beginnen, nu geen bier maar low-budget cocktail.
Je hebt er weinig voor nodig en ik heb nog wat kennis om te weten wat er kan gebeuren / moet gebeuren.
Ik start met echt minimaal, en mocht dit niet goed werken dan kijk ik wel wat ik nodig heb.
2 liter sap (zonder conserveermiddelen en toevoeging)
broodgist (niet ideaal, zou bier of wijngist moeten zijn)
ballon met een gaatje om koolzuur te laten ontsnappen.
--------------
8 dagen geduld
Mocht iemand dit proberen, haal wel eerst minimaal 0,2 liter sap uit de fles. Of niet en leer.![]()
quote:Op woensdag 1 juli 2026 08:14 schreef BertV het volgende:
Ik heb jarenlang zelf bier gebrouwen, maar hiermee gestopt en de brouwspullen verkocht.
Deze week ga ik beginnen, nu geen bier maar low-budget cocktail.
Je hebt er weinig voor nodig en ik heb nog wat kennis om te weten wat er kan gebeuren / moet gebeuren.
Ik start met echt minimaal, en mocht dit niet goed werken dan kijk ik wel wat ik nodig heb.
2 liter sap (zonder conserveermiddelen en toevoeging)
broodgist (niet ideaal, zou bier of wijngist moeten zijn)
ballon met een gaatje om koolzuur te laten ontsnappen.
--------------
8 dagen geduld
Mocht iemand dit proberen, haal wel eerst minimaal 0,2 liter sap uit de fles. Of niet en leer.![]()
Hier is het 6,40, mag je ook zolang als je wilt, nadeel is dat het met banenzwemmen vaak wat druk is, maar goed probeer vaak even wat overdag te plannen onder het werk door, en dan ben je meetal met man of 8 in het ouwe lullen laantje.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 14:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou dat dus.
[ afbeelding ]
En dan mag je zolang zwemmen als je wil dus geen uurtje.
Net als met gebak. Ik maak veel zelf, maar tis niet goedkoper dan gebak van de HEMA ofzo.quote:Op woensdag 1 juli 2026 11:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Grappig
Wij proberen nu voor het eerst zelf limoncello te maken, maar dat is niet perse goedkoper
Ik kom er nu ook regelmatig, Koffiebonen vind ik prima, 10 euro voor een kilo geloof ik.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:07 schreef cinderloom het volgende:
Toch heeft de aldi wel echt dingen die sutkken goedkoper zijn dan, in mijn geval de buurman, Albert Heijn.
Ga er vaker winkelen. Had gedacht dat het verschil niks scheelde maar heb het nu toch wel zelf ervaren.
En net als met het zelfbouwen van PC's. Daar wordt het ook niet goedkoper van.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:24 schreef Donna het volgende:
[..]
Net als met gebak. Ik maak veel zelf, maar tis niet goedkoper dan gebak van de HEMA ofzo.
Ja ... eigenlijk wel heel veel wat prima is.quote:Op woensdag 1 juli 2026 16:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom er nu ook regelmatig, Koffiebonen vind ik prima, 10 euro voor een kilo geloof ik.
Daarnaast prima Groenten.
Slim gedaan. Ik luister er heel soms iets, maar dat gaat prima met de gratis versiequote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
Net mijn Spotify abo opgezegd, omdat ik die alleen gebruikte om Hitster te spelen en af en toe muziek te luisteren. Ik kwam er nu achter dat ik het amper gebruikte.
Ik ga meer radio luisteren en naar mijn cd-collectie.
Prima toch? Ik vind een extraatje leuk om iets te kopen wat ik anders niet snel zou kopen. Maar ieder zijn ding.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:29 schreef BertV het volgende:
hm, net geld voor mijn verjaardag gekregen en ik koop er het liefste boodschappen van. Zuinig of niet?
Ik zit zo in de "ik koop niks meer" modus dat ik ook (echt) niets hoef.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Prima toch? Ik vind een extraatje leuk om iets te kopen wat ik anders niet snel zou kopen. Maar ieder zijn ding.
Dan is het toch prima dat jij daar gewoon boodschappen van koopt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 10:55 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zit zo in de "ik koop niks meer" modus dat ik ook (echt) niets hoef.
Uitzondering is op vakantie, uitjes en eten.
Niet dat ik dan helemaal los ga, maar dat is het moment waarbij het even niet het belangrijkste meer is.
Ik vraag ook altijd "nuttige" zaken voor dit soort dagen. Kippakket voor onze trouwdag ipv bloemen van mijn oudes bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 08:29 schreef BertV het volgende:
hm, net geld voor mijn verjaardag gekregen en ik koop er het liefste boodschappen van. Zuinig of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |