En je denkt niet dat er dan weer iets anders gebruikt zal worden om Joden te haten en vermoorden?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 21:59 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Het zou voor de wereldvrede goed zijn als hij dood zou zijn. Heleboel joden zijn klaar met deze oorlogzuchtige gek
Het is zijn schuld dat joden in heel de wereld nu bedreigd worden.
Tja, het zou in theorie kunnen, maar gezien de incidenten van de afgelopen dagen lijkt die kans klein. Een nagenoeg zelfde voorval gisteren in Rotterdam (en eergisteren in Luik) werd ook gelijk opgeëist door een Islamitische groepering.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken de achtergrond van de dader(s) nog niet. Voor hetzelfde geld is het de zoveelste verwarde junk die fikkie stookt
Deze is ook uitstekend, even opslaanquote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:27 schreef butz0rs het volgende:
[..]British Mandate, bewust 'Palestine' weg laten
![]()
Ik vond hier een meer realistisch plaatje
https://old.reddit.com/r/(...)of_israel_palestine/
Of ga je nu mierenneuken dat je 1947 zei en dit plaatje 1946![]()
[ afbeelding ]
Bij soortgelijke brandstichtingen in het holst van de nacht bij kerken en moskeeën werd er maar heel zelden een terroristisch oormerk aan vastgeplakt door de rechter. Dat is misschien maar goed ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het zou in theorie kunnen, maar gezien de incidenten van de afgelopen dagen lijkt die kans klein. Een nagenoeg zelfde voorval gisteren in Rotterdam (en eergisteren in Luik) werd ook gelijk opgeëist door een Islamitische groepering.
[..]
Deze is ook uitstekend, even opslaan![]()
Helaas heeft dat plaatje eerder gepost al veel mensen ervan doen overtuigen dat 'de Joden', een Arabisch en Islamitisch 'Palestina' hebben gestolen. Ik wil niet eens weten hoeveel mensen daar oprecht in geloven inmiddels. En dan met name onder de jongere generatie.
Ach ach ach.quote:
Vind jij.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Bij soortgelijke brandstichtingen in het holst van de nacht bij kerken en moskeeën werd er maar heel zelden een terroristisch oormerk aan vastgeplakt door de rechter. Dat is misschien maar goed ook.
Ging mij er meer om dat die brandbommen in Enschede nou juist totaal niet vergelijkbaar waren.
Oh nee, oke. Dan is het goed.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach ach ach.
Rothschild familie is eigenlijk nog qua alleen Joods in naam. Velen zijn getrouwd met niet-Joden. Ook deze man heeft alleen een Joodse vader, zijn moeder is Engels en bekeerde zich pas later tot het Jodendom.
Trouwens wel bijzonder om te zien dat @:Mootje_Utrecht deze post ook liked. Ik vraag mij dan altijd achter wat er achter dat pro-Palestina gedweep schuilgaat, maar dat lijkt dan helaas toch weer neer te komen op antisemitisme.
Wat zou er precies goed zijn?quote:
Je kunt alle kritiek op de islam hebben, of op de acties van Israel. Maar je laat moslims en joden in Nederland met rust. Dat is mijn punt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 10:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat er toen kritiek was op de Islam is volledig te begrijpen. Islamitische terroristen hadden namelijk grote aanslagen gepleegd in het Westen.
Dat er nu echter random Joodse gebouwen worden bestookt, slaat nergens op. Er zijn geen Joodse terreurgroeperingen die hier hetzelfde doen.
Het grootste verschil op het eerste oog is simpelweg tijdens een bijeenkomst of wanneer niemand aanwezig is.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vind jij.
Laten we 'het vergelijkbaar zijn' maar over aan justitie en de rechterlijke macht.
Uiteraard is er natuurlijk 1 groot verschil. In Enschede was het gericht tegen een Islamitische instelling, en deze tegen een Joodse.
Niet dat dat wat zou moeten uitmaken, maar het is een verschil, dus daar heb je in ieder geval wel een punt.
Omdat hij eigenlijk alleen maar Joods in naam is, is er verder geen probleem.quote:
In hun privélevens zeker, al zou de influx vanuit Islamitische landen natuurlijk gestopt moeten worden, de Islam geen ruimte moeten krijgen op publieke plekken en terugkeer naar het herkomstland moeten worden aangemoedigd voor veel migranten uit Islamitische landen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je kunt alle kritiek op moslims hebben of op joden. Maar je laat moslims en joden in Nederland met rust. Dat is mijn punt.
Wat is er dan überhaupt een probleem? Ik snap je punt hier niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Omdat hij eigenlijk alleen maar Joods in naam is, is er verder geen probleem.
Niets dus, want hij is alleen Joods in naam. Wat zie je graag verduidelijkt worden?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is er dan überhaupt een probleem? Ik snap je punt hier niet.
Omdat dat nou eenmaal politiek te misbruiken is door zowel (extreem)-links als -rechts.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:49 schreef Caland het volgende:
Blijkbaar stopt elk vermogen tot logisch redeneren bij sommigen als er religie bij betrokken is
Zou zeggen probeer het woord te verspreiden in het lokale Marokkaanse clubhuisquote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:48 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Je kunt alle kritiek op de islam hebben, of op de acties van Israel. Maar je laat moslims en joden in Nederland met rust. Dat is mijn punt.
Ik ben niet verantwoordelijk voor hoe dit opgepikt wordt maar dit is een lijn die we met zijn allen horen te verdedigen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zou zeggen probeer het woord te verspreiden in het lokale Marokkaanse clubhuis
Het is wel schattigquote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ben niet verantwoordelijk voor hoe dit opgepikt wordt maar dit is een lijn die we met zijn allen horen te verdedigen.
Het is een gesimplificeerde, maar objectieve valide conclusie. Hoe zie jij hier 'een kant kiezen' in?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:45 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vreselijk. Zie hier de overduidelijke kant van de NOS.
Je moet neutraal blijven. Deze schrijver is dat niet. Typisch NOS weer.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:52 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het is een gesimplificeerde, maar objectieve valide conclusie. Hoe zie jij hier 'een kant kiezen' in?
Of moeten ze er bij zeggen dat het vaak/altijd de moslims zijn die bommen gooien, in plaats van de hele linkse woke gemeenschap te beschuldigen?
Wat is er niet neutraal aan?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:55 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je moet neutraal blijven. Deze schrijver is dat niet. Typisch NOS weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |