Nee man, Iran/Perzië is inmiddels al iets van 1200 jaar overwegend islamitisch. En ja, de Perzische cultuur bestaat iets van 6000 jaar maar dat zegt anno 2026 toch niets meer over de bevolking die er nu leeft? Sardiniërs bestaan als volk al 18.000 jaar, denk je dat daar inmiddels nog veel van de oude cultuur over is sinds het christendom?quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Terwijl het juist geen typisch moslimland is. De Perzische cultuur is eeuwenoud. Iran is slechts enkele decennia geleden gekoloniseerd door de islam.
Dat was ook het idee!quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja,lastig. Maar zo lang er bommen vallen blijven mensen binnen.
Heel lang. Het is te hopen dat de versterking die nu onderweg is actie onderneemt en resultaat boekt.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang voordat de Straat van Hormuz weer bevaarbaar is allen?
Weer Gamaan. Die zijn niet onomstreden.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het merendeel geen moslim is. Dat blijkt ook uit diverse onderzoekjes:
[ afbeelding ]
Wel mooier filmpje dan dit, vind ikquote:Op donderdag 12 maart 2026 21:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
https://x.com/IranTimes_ir
[ x ]
jeez zelfs dat is AI
Het gaat wel om dik 1.500km aan kustlijn waar vanaf Iran de boel kan verstoren en dat is echt heel veel (3x meer dan dat Nederland heeft), denk dat het lastig wordt voor VS en Israel om dat alleen met luchtaanvallen en marine aan te pakken.quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heel lang. Het is te hopen dat de versterking die nu onderweg is actie onderneemt en resultaat boekt.
Beter leggen ze een extra pijpleiding aan of graven ze een kanaal.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat wel om dik 1.500km aan kustlijn waar vanaf Iran de boel kan verstoren en dat is echt heel veel (3x meer dan dat Nederland heeft), denk dat het lastig wordt voor VS en Israel om dat alleen met luchtaanvallen en marine aan te pakken.
Maar misschien zie ik dat te donker in, dat blijkt later wel.
Wel inclusief, een leider die in een rolstoel zit.quote:Op donderdag 12 maart 2026 19:48 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Maar het regime zit stevig in het zadel hoor. Lol.
De grote vraag is nu of de straat open kan blijven of gedwongen dicht moet blijven.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter leggen ze een extra pijpleiding aan of graven ze een kanaal.
Ligt. Hij ligt in een rolstoel en is helemaal KOquote:Op donderdag 12 maart 2026 22:05 schreef damsco het volgende:
[..]
Wel inclusief, een leider die in een rolstoel zit.
Eens.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:06 schreef Perox het volgende:
[..]
De grote vraag is nu of de straat open kan blijven of gedwongen dicht moet blijven.
De plannetjes die jij aandraagt zijn volgens mij in een andere tijdschaal. En alleen levensvatbaar in tijden van vrede, niet in oorlogstijd.
Iran is al een millennium grotendeels islamitisch. Waar haal je deze totale onzin toch vandaan!quote:Op donderdag 12 maart 2026 21:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Terwijl het juist geen typisch moslimland is. De Perzische cultuur is eeuwenoud. Iran is slechts enkele decennia geleden gekoloniseerd door de islam.
Ze zijn daar ook al jaren mee bezig. Maar het gaat echt om grote hoeveelheden…quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar voor het geld wat het nu kost hadden ze al 3 kanalen en 8 pijpleidingen aan kunnen leggen.
Dit enorme strategische voordeel van Iran is wel zwaar onderschat dat is zeker. Of eigenlijk misschien het feit dat ze de commandostructuur onderuit zouden kunnen schoppen is overschat.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar voor het geld wat het nu kost hadden ze al 3 kanalen en 8 pijpleidingen aan kunnen leggen.
Klopt, sinds de 7de eeuw zelfs al.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran is al een millennium grotendeels islamitisch. Waar haal je deze totale onzin toch vandaan!
We klaverjassen elke zaterdagquote:Op donderdag 12 maart 2026 22:08 schreef Since2003 het volgende:
Professor Jiang Xueqin lijkt de situatie echt heel goed te begrijpen. Iemand bekend met deze man?
Sorry. Ik heb hier een voorbeeld. Hij verschijnt momenteel op aardig wat podcasts.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:15 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik vind jouw posts best interessant maar je post bijna nooit een link of zo. Zou wel helpen.
Internet meme. Fransen wapperen altijd met de witte vlag.quote:
Als ik me niet vergis op de Engelsen na het meest actieve en succesvolle land op het slagveld door de jaren heen.quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:34 schreef over_hedge het volgende:
slechte memes zelf. Het koste heel europa 7 oorlogen om de fransen klein te krijgen. Ja ww2 was wel een faal. Maar net doen of franrijk altijd maar overgeeft is wel een beetje simpel gedacht.
Nooit allo allo gezien zeker?quote:Op donderdag 12 maart 2026 22:34 schreef over_hedge het volgende:
slechte memes zelf. Het koste heel europa 7 oorlogen om de fransen klein te krijgen. Ja ww2 was wel een faal. Maar net doen of franrijk altijd maar overgeeft is wel een beetje simpel gedacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |