abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220328508
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:11 schreef Tjoent het volgende:

[..]
De haat jegens Trump en Netanyahu is zo groot dat het dagelijkse portie geestelijk gelijk ofwel zelfbevestiging gebezigd dient te worden.
Het vertrouwen in de koning zonder kleren is zo groot dat veel goed geindoctrineerden dagelijks wat uitspraken van hem plaatsen waarbij er zo goed als altijd ook precies tegenstrijdige dingen beweert werden door die naakte man op het wereldpodium. :D
pi_220328511
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat denk ik wel

want Iran gaat nu door tot de aartsvijand opgeeft en weg gaat en Jeruzalem weer van de Islam is zoals het duizenden jaren is geweest

Hezbollah gaat ook door en HAMAS ook en Jemen ook
Gaat ze niet lukken, de islam loopt 150 jaar achter op alles.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:35:59 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220328515
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja dat las ik ook. Maar kan dus inderdaad maar een beperkte capaciteit overnemen. Als je zo gigantisch rijk bent, enkel en alleen door olie, dan is dat toch wel wat kortzichtig dat dit alternatief nooit eerder verder is uitgebouwd. Maar goed zoals ik al zij, wellicht wat makkelijk praten achteraf.
voor die specifieke raffinaderij is ssie groot genoeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:37:03 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220328519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gaat ze niet lukken, de islam loopt 150 jaar achter op alles.
Dan zal t nog wel ff een paar jaar duren

beter Venezuela weer aan de gang te krijgen dan , dat is nu lucratief opeens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:42:20 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220328546

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220328554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:28 schreef Breekfast het volgende:
Misschien makkelijk om achteraf te stellen hoor, maar waarom heeft Saoedi-Arabië ( dat zwemt in het geld dankzij de olie) geen fatsoenlijk back-up systeem gebouwd waarmee ze de olie via pijpleidingen over land naar een haven aan de Rode zee kunnen transporteren?
Liever megalomane projecten als de lijn opstarten, daar heeft men 50 miljard tot nu toe ingepompt. :D
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:45:31 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220328572
quote:
quote:
AI-overzicht
Saoedi-Arabië gebruikt de Petroline (East-West Crude Oil Pipeline) om olie van de oostkust (Perzische Golf) naar de westkust (Rode Zee, havenstad Yanbu) te vervoeren, waarmee de strategisch kwetsbare Straat van Hormuz wordt omzeild. Deze cruciale pijplijn heeft een aanzienlijke capaciteit en is essentieel voor de exportveiligheid.

Belangrijke details over de pijplijn:
Doel: De pijplijn dient als cruciaal alternatief voor de oliescheepvaart wanneer de Straat van Hormuz gesloten of onbereikbaar is.

Route: De leiding loopt van de olievelden en de raffinaderij in Ras Tanura aan de Perzische Golf naar de terminal in Yanbu aan de Rode Zee.

Capaciteit: De capaciteit van de Petroline is groot, met 7 miljoen vaten per dag die via de haven van Yanbu aan de Rode Zee worden vervoerd.
pi_220328604
Grote bom op die lijn. :P
pi_220328644
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:42 schreef Simmertje het volgende:
Ik had misschien plannen om rond deze tijd eens te gaan kijken naar een nieuwe baan. Ik wacht nog wel even :')
Kom werken bij defensie.
pi_220328645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Ja, dat had je al gepost. Ze hadden ook een paar miljard extra kunnen steken in het uitbreiden van dat alternatief. Dat hebben ze niet gedaan. En dat is best gek, aangezien de doorstroom van olie van cruciaal belang is voor een land als Saoedi-Arabië en ze het financieel makkelijk kunnen betalen.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:57:17 #286
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220328649
quote:
Misschien makkelijk om achteraf te stellen hoor, maar waarom heeft Saoedi-Arabië ( dat zwemt in het geld dankzij de olie) geen fatsoenlijk back-up systeem gebouwd waarmee ze de olie via pijpleidingen over land naar een haven aan de Rode zee kunnen transporteren?
Is er. Alleen vergeet niet dat die kant op je de Houthis hebt. Die hebben in een verder verleden toen zij werden gebombardeerd door de Saudiërs een aantal jaar olie platformen aangevallen en eigenlijk kwam daardoor langzaam Saudie tot inkeer dat aangezien die Houthis niet uit Jemen zij weg te krijgen het beter is een bestand met hen aan te gaan. En dat is er nu. Daarnaast is dat alweer uit mijn hoofd zes jaar geleden en zullen de wapens die de Houthis in die tussentijd van Iran geleverd hebben gekregen zeker niet slechter zijn dan toen. Tot nu toe hebben de Houthis zich nog helemaal niet gemengd in dit conflict en dat zal bewust zijn gedaan. Je wil niet al je kaarten gelijk inzetten.

De Golflanden en Saudie Arabië zitten er in een onmogelijke positie en daar gaan ze gewoon niet uitkomen in deze oorlog. Alles wat er nu gebeurd qua damage dat zij ondergaan is hoe moeilijk te verteren voor hen nog steeds het minst slechte scenario mogelijk. Bij elke vorm van directe inmenging kan Iran het scenario voor hen nog vele malen zwarter maken op verschillende manieren. Eén daarvan voor Saudie Arabië maar ook de wereldeconomie nog harder treffen bij bijv deelname van Europese landen is als de Houthis zich actief gaan roeren op de Rode Zee en daarnaast tegen Saudische doelen bijv.
enkelband
pi_220328657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:42 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ]
Wat een mafkees.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:59:38 #288
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220328661
quote:
Ze hebben het east west pipeline systeem, maar dat heeft niet de volledige capaciteit. Bedenk ook even dat het iets meer dan 1000km is en zo’n pijplijn met pompstations is ook niet onkwetsbaar. Oekraïne heeft er ook net weer een opgeblazen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:59:40 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220328662
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:56 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, dat had je al gepost. Ze hadden ook een paar miljard extra kunnen steken in het uitbreiden van dat alternatief. Dat hebben ze niet gedaan. En dat is best gek, aangezien de doorstroom van olie van cruciaal belang is voor een land als Saoedi-Arabië en ze het financieel makkelijk kunnen betalen.
Dat zullen ze nu wel gaan doen ja
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:00:48 #290
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220328668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jij denkt dat het toeval is alle aanslagen van deze week?
Nee, dat ook niet, maar het is maar een excuus voor dit soort terroristen, een excuus vinden ze altijd wel.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220328675
quote:
Het is niet alleen een leiding die je aan moet leggen, maar ook een dubbele capaciteit haven en stad (met alle bijbehorende voorzieningen) voor de medewerkers die 99% van de tijd geen werk hebben omdat de huidige route het goedkoopste is.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:14:15 #292
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220328734
twitter

Naar aanleiding van deze tweet ging ik googelen en kwam tegen dat een Iraakse militie al een waarschuwing had gegeven aan burgers om op afstand van de basis te blijven waar Franse soldaten verblijven in Noord Irak nadat er een air craft carrier was aangekomen van de Fransen. Wellicht had Iran Intel dat daar o.a. wapens of iets ander in zat voor Iraanse Koerden en de Fransen daarin sowieso een sleutelrol spelen?

Iran-linked Iraq group says French interests in region are targets

Iraqi militia says 'will target all French interests' after carrier deployment
enkelband
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:18:35 #293
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220328765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan zal t nog wel ff een paar jaar duren

beter Venezuela weer aan de gang te krijgen dan , dat is nu lucratief opeens
Ja, dat leek mij ook een goed idee. Tot ik even ging zoeken en er achter kwam dat die olie van Venezuela voor ongeveer 1% kan compenseren aan wat nu de straat van Hormuz niet door komt. Kortom daar heb je dus ook weinig aan.
pi_220328839
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, dat leek mij ook een goed idee. Tot ik even ging zoeken en er achter kwam dat die olie van Venezuela voor ongeveer 1% kan compenseren aan wat nu de straat van Hormuz niet door komt. Kortom daar heb je dus ook weinig aan.
Er zit genoeg in de grond in Venezuela alleen de productie capaciteit is op dit moment nog erg laag.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:33:38 #295
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220328863
Ook explosies nu bij een demonstratie in Iran, begreep ik? Maar nog vaag wie of wat
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220328885
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ik hoop dat Trump de Amerikaanse olie industrie alsnog dwingt om all in te gaan op Venezuela. Kunnen ze tenminste weer wat nieuwe spullen nationaliseren.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:38:52 #297
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220328888
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er zit genoeg in de grond in Venezuela alleen de productie capaciteit is op dit moment nog erg laag.
Dat mag zo zijn, maar het veranderd niets aan de huidige situatie natuurlijk. Afgezien van olie en gas, gaan we trouwens ook een enorm probleem krijgen met onze voedselvoorziening aangezien 30% van alle kunstmest normaal gesproken ook via deze route loopt.

En ja, je kunt ook overschakelen op biologische landbouw, alleen dat kan ook niet van de één op andere dag.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:40:12 #298
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220328895
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wtf zijn "burgerrellen" ? :?
Massale rellen vanwege onvrede over de kwaliteit en de prijs van de burgers van de Mac en de Burger King 😱

Bloed Ketchup zal rijkelijk door de straten stromen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220329033
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat lijkt me redelijk onvermijdelijk inmiddels. Eentje waarvan het einde onduidelijk is.

[ x ]
Dit gaat ons keihard in de staart bijten, over een week of 3-4 benzine van ¤4 per liter als er geen oplossing voor komt. En daar kan Jetten z'n kabinet dan nog een keer ¤0,8447 vanaf halen maar dat is het dan ook.

En dat allemaal vanwege een oorlog zonder plan.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:49:41 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220329035
De VS hebben sinds het begin van de oorlog met Iran in korte tijd enorme hoeveelheden geavanceerde munitie verbruikt, waaronder veel Tomahawk-raketten. Volgens bronnen gaat het om voorraden die normaal voor meerdere jaren bedoeld zijn. Het aanvullen daarvan kan lang duren.

De oorlog is ook zeer duur: in de eerste zes dagen kostten de aanvallen al meer dan 11 miljard dollar, vooral aan raketten die miljoenen per stuk kosten. Iran gebruikt daarentegen veel goedkopere drones, wat het conflict financieel ongunstig maakt voor de VS.

President Trump staat daardoor onder politieke druk. De oorlog heeft belangrijke handelsroutes verstoord, olieprijzen boven de 100 dollar per vat geduwd en zorgt voor stijgende brandstofprijzen in de VS. Tegelijk vraagt het Pentagon mogelijk tot 50 miljard dollar extra budget, wat waarschijnlijk tot een felle discussie in het Congres zal leiden.

Critici maken zich bovendien zorgen dat het hoge munitieverbruik de Amerikaanse militaire voorraden kan uitputten, vooral als er tegelijk spanningen zouden ontstaan met andere grootmachten zoals Rusland of China.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')