abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2026 @ 08:54:42 #251
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220328071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ook genoeg joden in europa en het land wat verbonden is aan de joden maakt zich al jaren schuldig aan de meest walgelijke misdaden.
Dus hij kan best joden bedoelen.

Nou kun je daar de joden natuurlijk niet voor aanspreken, net zo min je moslims kunt aanspreken op het wangedrag van anderen.
Nee, het zijn de Islamitische landen die Israël aanvallen. In de Islamitische wereld wordt het breed de overtuiging omarmd dat het gebied dat nu Israël is tot de 'Ummah' zou behoren en Israël daarom vernietigd niet te worden.

Een zeer opmerkelijke overtuiging afkomstig van mensen wiens nogal expansionistische religie diens oorsprong kent op het Arabisch Schiereiland en niet in de Levant. In de Levant zijn namelijk het Jodendom, Joden en Hebreeuws inheems, niet de Islam, Arabisch en moslims.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220328093
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het zijn de Islamitische landen die Israël aanvallen. In de Islamitische wereld wordt het breed de overtuiging omarmd dat het gebied dat nu Israël is tot de 'Ummah' zou behoren en Israël daarom vernietigd niet te worden.

Een zeer opmerkelijke overtuiging afkomstig van mensen wiens nogal expansionistische religie diens oorsprong kent op het Arabisch Schiereiland en niet in de Levant. In de Levant zijn namelijk Joden en het Jodendom inheems, niet de Islam en Arabische moslims.
Je blijft je act ook maar volhouden he _O-
Israel valt constant anderen aan, maar he het zijn natuurlijk altijd de moslims _O-
  vrijdag 13 maart 2026 @ 08:57:39 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220328107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je blijft je act ook maar volhouden he _O-
Israel valt constant anderen aan, maar he het zijn natuurlijk altijd de moslims _O-
Nee, van een act is een sprake. Ik kom met de feitelijke geschiedenis van dit gebied en dit conflict. Dit laat jij keer op keer na. Sterker nog, je projecteert op mij wat je zelf doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220328117
Als je Islam maar met rust laat dan is er niets aan de hand. _O_ toch heerlijk naïef _O_
pi_220328119
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, van een act is een sprake. Ik kom met de feitelijke geschiedenis van dit gebied en dit conflict. Dit laat jij keer op keer na. Sterker nog, je projecteert op mij wat je zelf doet.
De ´´feitelijke geschiedenis´´.
Tja, wellicht als je naar een extreem rechtse school bent geweest met gemanipuleerde geschiedensboeken.
pi_220328129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat een onzin....
Dat is totaal niet te vergelijken.
Vertaling: "ik ontken dat de jaren 30/40 aan het herleven zijn want ik ben er immers zelf ook schuldig aan".
Corporate translator
pi_220328144
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:00 schreef HSG het volgende:

[..]
Vertaling: "ik ontken dat de jaren 30/40 aan het herleven zijn want ik ben er immers zelf ook schuldig aan".
In de jaren 30/40 was er antisemitisme en werden joden doelbewust aangevallen.
Nu is Israel (dus NEE niet de joden) de aanvallende partij, de agressor.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:02:08 #258
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220328146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Is de VS al aan het winnen? Heeft onze fok-Maga brigade al een doel en plan gevonden? Zijn er al grondtroepen onderweg? Is het regime al gevallen? Zoveel vragen zo weinig antwoorden.

Blijkbaar is een oorlog beginnen op basis van de inzichten van je schoonzoon en een alcoholist toch niet een echt briljant idee. Misschien moet trump toch anti-drone technologie van Oekraïne gaan kopen? Zelensky lijkt wel een idee te hebben hoe je oorlog voert.
We wachten nog steeds op de interne opstand die het regime dan gaat neerhalen. Inmiddels hebben Israël en de VS ook al uitgesproken afscheid genomen van het idee dat regime change gaat lukken overigens. Ook Netanyahu de verwachtingen in Israël getemperd dat dat onrealistisch is. Het gaat nu om het regime enorm verzwakken. De doelpalen zijn verplaatst. En de vrijheid van de Iraniërs waren er nooit onderdeel van behalve voor PR-zaken voor de useful idiots in met name het Westen om hen even mee te krijgen met het idee dat een naar het nu blijkt ook slecht doordachte aanval op Iran een geweldig idee en zogenaamde absolute noodzaak is.

En Trump zijn zonen verdienen dik geld met recent verkregen aandelen in dronebedrijven die nu allerlei grote overheidscontracten (in ruil daarvoor) krijgen (subsidies) en waarvan de aandelen op de aandelenmarkten hard stijgen, dankzij de oorlog.

De epstein coalitie heeft het maar weer goed voor elkaar. Nu maar hopen dat Iran snel een punt erachter zet want anders wordt het een mondiaal economisch drama waarvan onduidelijk is hoe dit ook militair gaat eindigen. En reken maar dat de Iraniërs niet gaan stoppen wanner de Amerikanen en Israëliërs dat willen. En ze hebben nog volledig gelijk ook. Zou wel heel dom zijn om deze twee landen (en de rest van de wereld) zo makkelijk weg te laten komen met liever oorlog voeren dan een nucleaire deal aangaan waar Iran akooord was met 0% uranium verrijking.
enkelband
pi_220328160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
In de jaren 30/40 was er antisemitisme en werden joden doelbewust aangevallen.
Nu is Israel (dus NEE niet de joden) de aanvallende partij, de agressor.
Whataboutisme en "ja maar hunnie...".

[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 13-03-2026 09:14:34 ]
Corporate translator
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:05:42 #260
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220328194
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een zeldzaam goed idee is deze oorlog zeg. _O_
Ik snap even niet waarom je deze reactie plaatst op een aanslag in Europa? Denk je echt dat deze aanslagplegers echt puur om deze oorlog dit doen? Dat ze anders modelburgers zouden zijn? Dit is het type dat om elk excuus een aanslag zou plegen, precies het soort mensen wat we met een noodvaart Europa uit zouden moeten kegelen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220328230
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Doel je op joden of op moslims?
Doe iets beter je best qua trolling.
pi_220328242
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is de enige onzin die die moslim haters kunnen posten lol.

Als je niet hypocriet dat geweld goed praat en in alles van Trump trapt dan kijk je weg.
Nee, Trump is een mongool en deze oorlog is totaal zinloos. Dat neemt niet weg dat er een Moslims probleem is in Nederland en dat dat nu weer vergroot wordt door deze gekken.

Misschien moet je eens lezen. Je kunt ook beide problemen inzien.
pi_220328266
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik snap even niet waarom je deze reactie plaatst op een aanslag in Europa? Denk je echt dat deze aanslagplegers echt puur om deze oorlog dit doen? Dat ze anders modelburgers zouden zijn? Dit is het type dat om elk excuus een aanslag zou plegen, precies het soort mensen wat we met een noodvaart Europa uit zouden moeten kegelen.
De haat jegens Trump en Netanyahu is zo groot dat het dagelijkse portie geestelijk gelijk ofwel zelfbevestiging gebezigd dient te worden.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:12:05 #264
3542 Gia
User under construction
pi_220328274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 08:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben het zeker niet eens met die aanslagen....
Maar je ziet wat ze aanvallen toch?

Israel zit achter die oorlog en veroorzaakt veel ellende.
Wat gaat de vijand dan doen? Dingen aanvallen die aan Israel gelieerd zijn.
Dus het is ook prima als moskees belaagd worden, aangezien de islam met Iran gelieëerd is....
Joden in Nederland hebben geen klap met Israël te maken.
  Redactie Sport vrijdag 13 maart 2026 @ 09:16:20 #265
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220328331
quote:
9s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Heel lang. Het is te hopen dat de versterking die nu onderweg is actie onderneemt en resultaat boekt.
Dan wordt het een serieuze economische crisis allen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220328349
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Jij denkt dat het toeval is alle aanslagen van deze week?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:18:37 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220328354
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat lijkt me redelijk onvermijdelijk inmiddels. Eentje waarvan het einde onduidelijk is.

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door Perrin op 13-03-2026 09:59:53 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:19:26 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220328362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat denk ik wel

want Iran gaat nu door tot de aartsvijand opgeeft en weg gaat en Jeruzalem weer van de Islam is zoals het duizenden jaren is geweest

Hezbollah gaat ook door en HAMAS ook en Jemen ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220328407
twitter
pi_220328414
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat denk ik wel

want Iran gaat nu door tot de aartsvijand opgeeft en weg gaat en Jeruzalem weer van de Islam is zoals het duizenden jaren is geweest

Hezbollah gaat ook door en HAMAS ook en Jemen ook
Dat gaat helaas ook nooit eindigen. Tot een atoombom op een Iran of Israël valt. Vroeger kregen we er alleen niet zoveel van mee of boeide het hier in Nederland niet zoveel. Nu hebben we natuurlijk social media wat zijn goeie kanten heeft, maar het polariseert ook enorm. Plus we hebben nu veel meer Moslims in dit land die zich enorm betrokken voelen. Die geven meer om de ellende daar, dan hier in Nederland.
pi_220328461
Misschien makkelijk om achteraf te stellen hoor, maar waarom heeft Saoedi-Arabië ( dat zwemt in het geld dankzij de olie) geen fatsoenlijk back-up systeem gebouwd waarmee ze de olie via pijpleidingen over land naar een haven aan de Rode zee kunnen transporteren?
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:28:42 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220328471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:23 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat gaat helaas ook nooit eindigen. Tot een atoombom op een Iran of Israël valt. Vroeger kregen we er alleen niet zoveel van mee of boeide het hier in Nederland niet zoveel. Nu hebben we natuurlijk social media wat zijn goeie kanten heeft, maar het polariseert ook enorm. Plus we hebben nu veel meer Moslims in dit land die zich enorm betrokken voelen. Die geven meer om de ellende daar, dan hier in Nederland.
Als Jeruzalem weer van de Islam van Allah is dan eindigt het
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:29:07 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220328475
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:28 schreef Breekfast het volgende:
Misschien makkelijk om achteraf te stellen hoor, maar waarom heeft Saoedi-Arabië ( dat zwemt in het geld dankzij de olie) geen fatsoenlijk back-up systeem gebouwd waarmee ze de olie via pijpleidingen over land naar een haven aan de Rode zee kunnen transporteren?
die is er wel , maar niet groot genoeg
https://oilreviewmiddleea(...)y-after-drone-debris
quote:
AI-overzicht
Saoedi-Arabië gebruikt de Petroline (East-West Crude Oil Pipeline) om olie van de oostkust (Perzische Golf) naar de westkust (Rode Zee, havenstad Yanbu) te vervoeren, waarmee de strategisch kwetsbare Straat van Hormuz wordt omzeild. Deze cruciale pijplijn heeft een aanzienlijke capaciteit en is essentieel voor de exportveiligheid.

Belangrijke details over de pijplijn:
Doel: De pijplijn dient als cruciaal alternatief voor de oliescheepvaart wanneer de Straat van Hormuz gesloten of onbereikbaar is.

Route: De leiding loopt van de olievelden en de raffinaderij in Ras Tanura aan de Perzische Golf naar de terminal in Yanbu aan de Rode Zee.

Capaciteit: De capaciteit van de Petroline is groot, met vaten per dag die via de haven van Yanbu aan de Rode Zee worden vervoerd.

Strategisch belang: Vanwege toenemende geopolitieke spanningen, waarbij de Straat van Hormuz een knelpunt vormt, is de afhankelijkheid van deze westelijke route via de Rode Zee toegenomen.

Capaciteitsvergroting: Saudi Aramco heeft plannen en acties ondernomen om de capaciteit van de pijpleiding te vergroten om meer olie naar het westen te transporteren.

Daarnaast is er in de regio ook de Sumed-pijplijn, die echter in Egypte ligt en olie van de Rode Zee naar de Middellandse Zee vervoert.
Wikipedia
https://www.aa.com.tr/upl(...)pUserFiles/saudi.jpg

quote:
AI-overzicht
De Petroline (East-West Crude Oil Pipeline) in Saoedi-Arabië heeft een totale capaciteit van ongeveer 5 tot - 7 miljoen vaten ruwe olie per dag (
). De pijpleiding, beheerd door Saudi Aramco, verbindt de oostelijke olievelden met de Rode Zee, waardoor de Straat van Hormuz kan worden omzeild.

Belangrijke details over de Petroline:
Capaciteit: De pijpleiding is geüpgraded en heeft een maximale doorvoercapaciteit van circa 7 miljoen vaten per dag (
).
Functie: Het systeem van 1.200 kilometer (750 mijl) is cruciaal voor de veiligheid, omdat het Saoedi-Arabië in staat stelt olie naar de exportterminal Yanbu aan de Rode Zee te sturen tijdens verstoringen in de Perzische Golf.
Gebruik: Bij spanningen in de regio wordt de capaciteit maximaal benut om de Straat van Hormuz te vermijden.
Distributie: Ongeveer 2 miljoen vaten per dag van de totale capaciteit wordt gebruikt voor binnenlandse raffinaderijen aan de westkust.
Infrastructuur: Het omvat 56/48 inch pijpleidingen en is een essentieel onderdeel van de strategische veerkracht van Saudi Aramco.

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 13-03-2026 09:42:45 ]
pi_220328483
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als Jeruzalem weer van de Islam van Allah is dan eindigt het
Dan blaast Israël nog eerder het hele midden oosten op vrees ik.
pi_220328494
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 09:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die is er wel , maar niet groot genoeg
[..]

Ja dat las ik ook. Maar kan dus inderdaad maar een beperkte capaciteit overnemen. Als je zo gigantisch rijk bent, enkel en alleen door olie, dan is dat toch wel wat kortzichtig dat dit alternatief nooit eerder verder is uitgebouwd. Maar goed zoals ik al zij, wellicht wat makkelijk praten achteraf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')