abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 12 maart 2026 @ 13:16:14 #26
510587 crew  Watmoetjenou
pi_220322582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:13 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Maar dan niet net als die Dubai beïnvloedtokkies gaan janken als je de overheid zelf wel nodig hebt.
Ik zeg alleen dat ik het niet meer nodig vind. Dat ik belasting moet en blijf betalen is gewoon feit.
pi_220322587
@torentje en ik zijn het hier helemaal mee eens.
pi_220322591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:13 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Maar dan niet net als die Dubai beïnvloedtokkies gaan janken als je de overheid zelf wel nodig hebt.
Na, het verschil is eerder dat je hier 80-90% van je bruto maand inkomen aan het einde van de maand naar de belasting gaat met alle verplichte andere heffingen, accijnzen en btw en de overheid je alsnog laat stikken zodra je het nodig hebt.

Dus dan betaal ik liever geen belasting met dat vooruitzicht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220322610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De meest kwetsbare mensen rijden relatief weinig auto.
Maar heel veel mensen die op papier niet kwetsbaar zijn maar in de praktijk maar een fractie boven kwetsbaar zitten rijden wel veel auto, omdat ze simpelweg op hun laagbetaalde werk moeten komen en met deze absurde prijzen kan je er natuurlijk op wachten dat mensen die op papier nu niet kwetsbaar zijn, dat over 6 maanden wel zijn omdat ze inmiddels kopje onder zijn gegaan.

Dat is namelijk hoe het werkt in Nederland, je kan 100 keer om hulp vragen en het komt gewoon niet want je bent zelf redzaam. En dan zit je opeens tot over je oren in de schulden en slaap je op straat, en dan is er pas hulp mogelijk. Maar dan is het te laat. Dan zijn je kinderen uit huis, heb je schulden van hier tot tokyo, een verslaving opgebouwd en je werk verloren want op papier was je niet kwetsbaar maar zelfredzaam. Heb het in mijn eigen omgeving van dichtbij zien gebeuren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220322620
Doe maar naar 10 euro per liter. Dan weet je zeker dat mensen dus gaan tanken zonder te betalen. Kwestie van kenteken afplakken.
  FOK!Fotograaf donderdag 12 maart 2026 @ 13:32:10 #31
842 Zorro
Z
pi_220322720
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Gratis Tesla's uitdelen of wat moet ik mij bij dit briljante plan voorstellen?
Geen idee. Alleen dat ik fluitend de stekker in mijn (niet Tesla) EV stop :)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220322723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:22 schreef DefKu het volgende:
Doe maar naar 10 euro per liter. Dan weet je zeker dat mensen dus gaan tanken zonder te betalen. Kwestie van kenteken afplakken.
Maar als de prijs ¤10 per liter is, is de accijns nog steeds ¤0,84 per liter.
Je kan die accijns er dan afhalen, de prijs blijft ¤9,16

BTW kan er nog af, dan is het ¤7,39.

En daar houdt op, de rest is "marktwerking".
  FOK!Fotograaf donderdag 12 maart 2026 @ 13:32:49 #33
842 Zorro
Z
pi_220322724
quote:
Dan gaan we weer naar bemande tankstations. Kan dan makkelijk betaald worden.
pi_220322742
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Leuke fantasie, ben je toevallig D66-stemmer? Laten we vergeten dat er nooit genoeg laadpalen zijn en het stroomnet het nu al niet aan kan.
Nee, PvdA-Groenlinks, ik ben niet zo rechts als jij.
  FOK!Fotograaf donderdag 12 maart 2026 @ 13:36:35 #35
842 Zorro
Z
pi_220322747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ons elektra net heeft ook geen eeeeeeeeeeeenkel probleem _O-
En waar draaien al die centrales op sinds nucleair geen optie meer was voor de eu?

Steenkool, bruinkool en.... gas!
Het probleem is ook voor een groot deel teveel stroom op het net. Nou, dat haal ik er dan weer af :)
pi_220322956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Maar heel veel mensen die op papier niet kwetsbaar zijn maar in de praktijk maar een fractie boven kwetsbaar zitten rijden wel veel auto, omdat ze simpelweg op hun laagbetaalde werk moeten komen en met deze absurde prijzen kan je er natuurlijk op wachten dat mensen die op papier nu niet kwetsbaar zijn, dat over 6 maanden wel zijn omdat ze inmiddels kopje onder zijn gegaan.

Dat is namelijk hoe het werkt in Nederland, je kan 100 keer om hulp vragen en het komt gewoon niet want je bent zelf redzaam. En dan zit je opeens tot over je oren in de schulden en slaap je op straat, en dan is er pas hulp mogelijk. Maar dan is het te laat. Dan zijn je kinderen uit huis, heb je schulden van hier tot tokyo, een verslaving opgebouwd en je werk verloren want op papier was je niet kwetsbaar maar zelfredzaam. Heb het in mijn eigen omgeving van dichtbij zien gebeuren.
Het is prima mogelijk om b.v. de onbelaste reiskostenvergoeding te verhogen.
  donderdag 12 maart 2026 @ 14:38:15 #37
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_220323150
Waar moeten die elektrische auto's allemaal gaan laden dan? Op het zwaar overbelaste netwerk?

Los daarvan: ik rijd nu een dieseltje. Ik heb geen ruimte voor een laadpaal, ik woon ook op de eerste verdieping dus dat wordt sowieso een lange kabel dan. Maar ik kan ook geen elektrische auto betalen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_220323326
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 14:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waar moeten die elektrische auto's allemaal gaan laden dan? Op het zwaar overbelaste netwerk?

Los daarvan: ik rijd nu een dieseltje. Ik heb geen ruimte voor een laadpaal, ik woon ook op de eerste verdieping dus dat wordt sowieso een lange kabel dan. Maar ik kan ook geen elektrische auto betalen.
Die auto's kunnen makkelijk laden in de nacht. Maak dat goedkoper dan tussen 16u en 20u en je zal zien dat het als vanzelf gaat.
pi_220323447
quote:
Dan gaan pompen pas open nadat je betaalt.
pi_220323631
Ze schrijven: Maar is zo’n miljardeninvestering om benzine betaalbaarder te maken wel verantwoord?

Dus belasting verlagen is een investering van de overheid?

We mogen dus blij zijn dat we niet al ons geld aan de overheid moeten geven.
life is like a box of chocolates
pi_220323785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 15:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die auto's kunnen makkelijk laden in de nacht. Maak dat goedkoper dan tussen 16u en 20u en je zal zien dat het als vanzelf gaat.
Er zijn dus genoeg palen om te laden als we allemaal elektrisch gaan rijden en je mag toch niet te lang aan een paal blijven hangen?
life is like a box of chocolates
pi_220323831
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:02 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Er zijn dus genoeg palen om te laden als we allemaal elektrisch gaan rijden en je mag toch niet te lang aan een paal blijven hangen?
We kunnen niet allemaal ineens van vandaag op morgen over op elektrische auto’s. Alle auto’s vervangen, daar gaan natuurlijk meerdere jaren overheen. In de tussentijd is het simpel zat om laadpalen bij te bouwen. Dat is vooral een kwestie van willen.
  donderdag 12 maart 2026 @ 16:14:17 #43
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220323861
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 15:39 schreef hondonspain het volgende:
Ze schrijven: Maar is zo’n miljardeninvestering om benzine betaalbaarder te maken wel verantwoord?

Dit is wel de logica waar constant mee geschermd wordt inderdaad.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220323978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 15:39 schreef hondonspain het volgende:

Complete waanzin als je het zo stelt inderdaad.
Denk dat je niet ver van de waarheid zit inmiddels.
1947-2016
pi_220323982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Complete waanzin als je het zo stelt inderdaad.
Denk dat je niet ver van de waarheid zit inmiddels.
Dit kabinet is toch overduidelijk op rooftocht?
  Forum Admin donderdag 12 maart 2026 @ 16:41:17 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220323985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarbij de slachtoffers niet eens de meest rijke zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220323987
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 16:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Laat die '?' maar weg.
1947-2016
pi_220323999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is prima mogelijk om b.v. de onbelaste reiskostenvergoeding te verhogen.
Ja, of je trekt de accijns gelijk met omliggende landen en dan hoef je niet netwerk van corrigerende maatregelen aan te leggen dat zo complex is dat ze er bij de belastingdienst ook niet meer uitkomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220324011
De gehele rechter en middenflank van onze politiek is verenigd in het idee dat dure brandstof een goed idee is. Alleen van FvD heb ik niet kunnen vinden dat ze dit tof vinden.
https://nos.nl/artikel/26(...)lt-politiek-den-haag
pi_220324146
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het word inderdaad onderschat hoe hard men de auto nodig heeft in de onder en middenklasse.
Een schoonmaakster bijvoorbeeld die 3 locaties moet poetsen gaat er hard op achteruit.
Wat dacht je van de magazijnmedewerker die voor weinig achterop het industrieterrein waar geen OV is moet werken.
Als die 25 kilometer verderop wonen dan is het al een behoorlijke aanslag op je portemonnee met deze prijzen. Het is ook niet dat deze mensen ¤10.000 aan de kant hebben staan om een zuinige auto te kopen of nog meer voor een elektrische.
Wat dat betreft neem ik het vorige kabinet met Wilders en vooral van der Plas wel kwalijk dat ze nooit wat aan die belachelijke prijzen hebben gedaan.
Juist voor mensen op het platteland waar het OV sowieso al minimaal is is een auto echt geen overbodige luxe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')