abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220317769
quote:
Opgepakte Syriër (34) bereidde vanuit azc Dronten aanslag voor in Nederland: ‘Hij werd de sjeik genoemd’

De Syrische asielzoeker die afgelopen november op het azc in Dronten werd aangehouden, zou een aanslag hebben willen plegen in Nederland. Hij hangt het jihadistische gedachtegoed aan en had contact over wapens. Ook zou hij een aanslag hebben willen laten plegen in Syrië, op een aanhanger van het voormalige Assad-regime. Bij zijn aanhouding probeerde hij een agent te steken.

Zijn huisgenoten op het azc in Dronten kregen niet echt hoogte van hem. Maar online was de 34-jarige Mousa A. zeer actief. Hij had acht accounts op TikTok, acht op Facebook en vijftien op Gmail, en hij was actief op Instagram, Telegram, YouTube en WhatsApp. Hij wisselde daar vooral extremistische jihadistische propaganda uit, en sprak over de aanschaf van wapens. Soms ging dat in abstracte bewoordingen. Dan ging het over ‘300 bonen, 4 meloenen en het ijzer’. Volgens het Openbaar Ministerie codetaal voor het wapen, de munitie en de patronen. Later ging het ook concreet over een geluidsdemper. Dat was in het kader van een mogelijke aanslag in Syrië, op een bij name genoemd persoon.

In november vorig jaar werd hij opgepakt, na een waarschuwing van de AIVD. Daarbij probeerde hij een agent te steken. Het OM gaf aan dat de verdachte mogelijk de leider zou zijn van een groep, omdat hij in chatberichten ‘de sjeik’ werd genoemd.

De advocaat gaf aan dat haar cliënt, die getraumatiseerd is door de oorlog in Syrië, juist naar zijn land wilde terugkeren. Dat hij een terroristisch misdrijf zou voorbereiden, zou volgens haar nergens concreet uit blijken. Ze vroeg de rechter de voorlopige hechtenis van de man op te heffen. De man kan zijn jonge kinderen, die in Turkije wonen, niet zien. Dat hij een wapen aanschafte, zou gebruikelijk zijn voor Syriërs, schetste zij.

De verdachte beroept zich grotendeels op zijn zwijgrecht. Maar hij reageerde wel kort op de beschuldigingen. „Ik houd van Nederlanders en heb ook vrienden met andere geloofsovertuigingen. Waarom zou ik een aanslag plegen? Ik heb een universiteit afgerond in Turkije en wil in Nederland mijn leven oppakken.”

De rechtbank ging niet mee in het verzoek om de voorlopige hechtenis op te schorten, vanwege de extreme content die op zijn accounts is aangetroffen en het mogelijke vluchtgevaar van de verdachte. De volgende zitting is begin juni.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ik-genoemd~a963a54a/
Getraumatiseerd is weer het nieuwste bagatelliseer woordje om barbaarse nep-vluchtelingen als slachtoffer te framen. Wat een ellende halen we ons toch steeds op de hals met dit volk.
pi_220317795
Meer bommen gooien op zijn thuisland. Dan worden het er steeds minder. Toch? :P
pi_220317827
We gaan Engeland achterna. _O_ En dan moet Groenlinks nog aan de macht komen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:31:21 #4
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220317849
quote:
De advocaat gaf aan dat haar cliënt, die getraumatiseerd is door de oorlog in Syrië, juist naar zijn land wilde terugkeren
Dat probleem kunnen we dus heel eenvoudig oplossen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:34:13 #5
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220317888
quote:
De advocaat gaf aan dat haar cliënt, die getraumatiseerd is door de oorlog in Syrië, juist naar zijn land wilde terugkeren. Dat hij een terroristisch misdrijf zou voorbereiden, zou volgens haar nergens concreet uit blijken. Ze vroeg de rechter de voorlopige hechtenis van de man op te heffen. De man kan zijn jonge kinderen, die in Turkije wonen, niet zien. Dat hij een wapen aanschafte, zou gebruikelijk zijn voor Syriërs, schetste zij.

De verdachte beroept zich grotendeels op zijn zwijgrecht. Maar hij reageerde wel kort op de beschuldigingen. „Ik houd van Nederlanders en heb ook vrienden met andere geloofsovertuigingen. Waarom zou ik een aanslag plegen? Ik heb een universiteit afgerond in Turkije en wil in Nederland mijn leven oppakken.”
hij wil terug naar huis in Syrie
hij wil naar zijn kinderen in Turkije
hij wil in Nederland zijn leven oppakken

wat een tegenstrijdigheden allemaal :')

weet je wat ik wil; dat deze man een spuitje krijgt
  Forum Admin woensdag 11 maart 2026 @ 19:34:30 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220317892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:28 schreef DobbyDobby het volgende:
We gaan Engeland achterna. _O_ En dan moet Groenlinks nog aan de macht komen.
Oh ja?

Bekijk deze YouTube-video
Grootste partij van NL en tevens leverancier van onze premier.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220317905
Na zijn veroordeling en.uitzitten van zijn straf enkele reis syrie en nooit meer in Nederland toe laten.
pi_220317915
quote:
Dat hij een wapen aanschafte, zou gebruikelijk zijn voor Syriërs, schetste zij.
Nee helemaal prima.
pi_220317920
quote:
Niet bepaald een aanprijzing van Syriers dit, mevrouw de advocaat.
pi_220317966
quote:
De man kan zijn jonge kinderen, die in Turkije wonen, niet zien.
Waarom zit hij in een azc in Nederland? Waarom is hij nog niet geweigerd en uitgezet naar Turkije? Hoe komt hij überhaupt in Ter Apel terecht voor aanmelding?

Elke keer weer in zo'n bericht is er zo'n zin waarbij je al deze vragen kunt stellen en niemand heeft er een antwoord voor. En toch moeten we elke keer maar weer geloven dat al die Syriérs zo zielig zijn en dat we ze allemaal onbeperkte verblijfsvergunningen moeten geven.
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:07 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220317994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom zit hij in een azc in Nederland? Waarom is hij nog niet geweigerd en uitgezet naar Turkije? Hoe komt hij überhaupt in Ter Apel terecht voor aanmelding?

Elke keer weer in zo'n bericht is er zo'n zin waarbij je al deze vragen kunt stellen en niemand heeft er een antwoord voor. En toch moeten we elke keer maar weer geloven dat al die Syriérs zo zielig zijn en dat we ze allemaal onbeperkte verblijfsvergunningen moeten geven.
Het is ook grotendeels gelul, vrijwel al die lui komen gewoon uit veilige landen naar West-Europa. Heeft niks meer te maken met vluchtelingenopvang, het is gewoon economische immigratie geworden.
  Forum Admin woensdag 11 maart 2026 @ 19:44:23 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220318003
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is ook grotendeels gelul, vrijwel al die lui komen gewoon uit veilige landen naar West-Europa. Heeft niks meer te maken met vluchtelingenopvang, het is gewoon economische immigratie geworden.
En het bizarre is dat we economische migranten als asielzoekers blijven behandelen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220318030
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En het bizarre is dat we economische migranten als asielzoekers blijven behandelen.
Brussel.
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:52:18 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220318129
Ben er wel klaar mee eigenlijk. Jammer dat veel mensen zich telkens weer in allerlei bochten wringen om dit te bagatelliseren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220318472
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh ja?

Dat mensen op D66 hebben kunnen stemmen is ook gekkenwerk ja. Hoe kun je dit nou zeggen. :')
pi_220318481
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Leve de EU.
pi_220318622
Schitterend nieuws.... Dit zal de verkiezingen vast goed doen :') Wat een timing ook.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220318762
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh ja?

Dit is wel echt de grootste middelvinger die je naar alle Nederlanders (met wat voor achtergrond dan ook) kunt geven. :r :r
pi_220318821
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:20 schreef RotatoR het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 16:17 schreef Buitendam het volgende:
Is koeltoer
^O^
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:22:09 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220319210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:35 schreef Hugo862 het volgende:
Na zijn veroordeling en.uitzitten van zijn straf enkele reis syrie en nooit meer in Nederland toe laten.
gewoon opruimen, levend begraven of zo
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220320031
Heeft iemand dat plaatje van die GroenLinks Europarlementariër nog paraat?

Er zitten geen terroristen tussen de stroom "vluchtelingen". Echt niet...
^ To je nesmysl ^
  woensdag 11 maart 2026 @ 23:33:39 #22
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220320120
Het is wachten totdat onze AIVD (met alle respect) er per ongeluk eentje over het hoofd ziet.
  woensdag 11 maart 2026 @ 23:37:01 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220320129
islam is gewoon fantastisch!!!!! *O* *O* *O*

meer meer meer!!!
pi_220320134
Er is de afgelopen 10 jaar zo ontzettend veel rotzooi hier naar binnen gekomen. Er is niet of nauwelijks gescreend en er zijn tijden geweest dat iemand uit Syrië gegarandeerd een status kreeg. Nederland is een grote open inrichting geworden, migrantenwijken zijn een hier en daar een broeinest van ellende en het is wachten op tot het een keer ontzettend mis gaat met een terroristische aanslag. Je mag nog van geluk spreken dat de AIVD er bovenop zit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 11 maart 2026 @ 23:48:58 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220320158
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 23:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er is de afgelopen 10 jaar zo ontzettend veel rotzooi hier naar binnen gekomen. Er is niet of nauwelijks gescreend en er zijn tijden geweest dat iemand uit Syrië gegarandeerd een status kreeg. Nederland is een grote open inrichting geworden, migrantenwijken zijn een hier en daar een broeinest van ellende en het is wachten op tot het een keer ontzettend mis gaat met een terroristische aanslag. Je mag nog van geluk spreken dat de AIVD er bovenop zit.
En gelukkig is dat gewoon gratis!!! en hoeven wij daar niet aan mee te betalen!!! *O* *O* *O*

#islam _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')