Man man man. En dan 3 jaar krijgen voor zoiets verschrikkelijksquote:Tienerjongen ontmoette 12-jarig meisje online en verkrachtte haar in een tunnel
Het 12-jarige meisje smeekte haar aanvaller te stoppen, maar hij ging 'desondanks door'
Een tienerjongen is veroordeeld voor het verkrachten van een 12-jarig meisje in een afgelegen tunnel. Jake Richards, 19, uit Garnswellt in het noorden van de Swansea-valleien, was 17 jaar oud toen hij het meisje online ontmoette.
Richards en zijn slachtoffer hadden via Snapchat gechat en besloten elkaar in het echt te ontmoeten. Het meisje vertelde de politie dat ze na de ontmoeting met Richards naar een afgelegen tunnel liepen, waar ze dacht dat ze zouden praten, maar haar aanvaller had andere plannen.
In de tunnel verkrachtte Richards het meisje, nadat ze hem meerdere keren had gevraagd te stoppen. In augustus 2024 deed het 12-jarige meisje aangifte bij de politie nadat ze het aan een vriendin had verteld.
Het onderzoek van de politie van Dyfed-Powys naar de verkrachting omvatte forensisch en digitaal onderzoek. De inmiddels 19-jarige Richards werd gearresteerd en aangeklaagd voor verkrachting. Later bekende hij de misdaad voor de rechtbank in Swansea.
Voor de verkrachting van het 12-jarige meisje in 2024 werd Richards op woensdag 21 januari veroordeeld tot drie jaar en zes maanden gevangenisstraf in een jeugdgevangenis.
De moed van het 12-jarige slachtoffer werd geprezen door rechercheur Carl Pocock van de politie van Dyfed-Powys. Hij vertelde het publiek dat de zaak de potentiële gevaren voor jongeren online benadrukt.
Hij zei: "Allereerst wil ik het slachtoffer, die slechts 12 jaar oud was toen dit misdrijf plaatsvond, prijzen voor haar moed om aangifte te doen en voor haar medewerking tijdens het daaropvolgende onderzoek.
Verkrachting, of elke vorm van seksueel misbruik, is niet gemakkelijk om over te praten, en zeker niet op zo'n jonge leeftijd moet dit ongelooflijk beangstigend voor haar zijn geweest."
Jij weet alles van het rechtssysteem van Wales?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:49 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.walesonline.c(...)-girl-court-33274676
Totaal niet serieus meer te nemen dat rechtssysteem.
Ik weet wel hoe 17-jarigen keer op keer wegkomen met fors lagere straffen in de VKquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij weet alles van het rechtssysteem van Wales?
Vertel? Waarom is dat dan?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:10 schreef Mikeytt het volgende:
Ik weet wel hoe 17-jarigen keer op keer wegkomen met fors lagere straffen in de VK
Ik ook niet. Stond trending op de Twitters.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:11 schreef Fok-it het volgende:
Er zijn dagen dat ik de WalesOnline niet bekijk voor het dagelijkse nieuws
In de VK hebben ze het systeem dat een 17 jarige nooit als volwassene veroordeeld mag worden. Als hij hetzelfde had geflikt een paar maaanden erna, had de straf véél forser geweest.quote:
Dan nog was hij niet in een gewone gevangenis terecht gekomen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:15 schreef Mikeytt het volgende:
In de VK hebben ze het systeem dat een 17 jarige nooit als volwassene veroordeeld mag worden. Als hij hetzelfde had geflikt een paar maaanden erna, had de straf véél forser geweest.
Is simpelweg een gebrek in de Britse wet
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:15 schreef Mikeytt het volgende:
In de VK hebben ze het systeem dat een 17 jarige nooit als volwassene veroordeeld mag worden. Als hij hetzelfde had geflikt een paar maaanden erna, had de straf véél forser geweest.
Is simpelweg een gebrek in de Britse wet. In Nederland hetzelfde.
Nu biedt het Nederlandse strafrecht wel de mogelijkheid om 16- en 17-jarigen volgens het volwassenstrafrecht te berechten, en 18- t/m 22- jarigen volgens het jeugdstrafrecht.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:18 schreef golfer het volgende:
En in Nederland bestaat ook jeugdstrafrecht met lagere straffen voor 12 t/m 17 jarigen.
Klopt.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu biedt het Nederlandse strafrecht wel de mogelijkheid om 16- en 17-jarigen volgens het volwassenstrafrecht te berechten, en 18- t/m 22- jarigen volgens het jeugdstrafrecht.
Is dat nieuw? Of gewoon al lang bestaande wetgeving? Kan me vaag een nieuwsbericht herinneren met dat de Kinderbescherming stelde dat dit niet mocht in NLquote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
[..]
Nu biedt het Nederlandse strafrecht wel de mogelijkheid om 16- en 17-jarigen volgens het volwassenstrafrecht te berechten, en 18- t/m 22- jarigen volgens het jeugdstrafrecht.
Volgens mij is dit inderdaad al lang bestaande wetgeving.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:41 schreef Mikeytt het volgende:
Is dat nieuw? Of gewoon al lang bestaande wetgeving? Kan me vaag een nieuwsbericht herinneren met dat de Kinderbescherming stelde dat dit niet mocht in NL
We weten allemaal waarom dit topic geopend is. Het is gewoon de andere kant van de medaille van users die driftig op zoek zijn naar nieuws dat in hun straatje past.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:11 schreef Fok-it het volgende:
Er zijn dagen dat ik de WalesOnline niet bekijk voor het dagelijkse nieuws
Leugenaar.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik ook niet. Stond trending op de Twitters.
Letterlijk eerder vandaag op de fyp op twitter, zoals 50% van het nieuws die ik consumeer.quote:
Ik zie dat het een oproep was indd.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Volgens mij is dit inderdaad al lang bestaande wetgeving.
Mogelijk heeft de Kinderbescherming zich er een keer tegen uitgesproken.
Ik zou het eigenlijk niet eens heel erg vinden als dit bijvoorbeeld in Noorwegen was, maar het Britse systeem is totaal niet ingericht op rehabilitatie. 46% (!!) in de VK wordt binnen een jaar opnieuw schuldig verklaard voor een misdrijf...quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:01 schreef Solispolar het volgende:
´MaAr wE StRaFfEn Al Zo StReNg!11!´
En strenger straffen werkt niet. Nee, verkrachters na 3 jaar in de maatschappij vrijlaten werkt lekker wil je zeggen
Wat is je bron?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Letterlijk eerder vandaag op de fyp op twitter, zoals 50% van het nieuws die ik consumeer.
[ afbeelding ]
Bron? Gewoon de fyp van Twitter. Deze tweet kwam toevallig van een letterlijke <Knip> die pleit voor remigratie.quote:
Kan best dat het algoritme van Twitter jou dit nieuws voorschotelt, maar dat zegt dan vooral iets over het type informatie dat je daar meestal consumeert.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Letterlijk eerder vandaag op de fyp op twitter, zoals 50% van het nieuws die ik consumeer.
[ afbeelding ]
Je klikte op dit topic op zoek naar gezelligheid? De fuck.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:18 schreef tesssssssss het volgende:
He, wat een gezellige sfeer in deze topics toch altijd.
Knap je echt van op.
Lees dat topic terug: niemand interesseert zich ene fuck om dat meisje.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je klikte op dit topic op zoek naar gezelligheid? De fuck.
Nee joh, het is onwaarschijnlijk dat deze man moslim is. Of denk je dat het een bekeerling betreft?quote:
Triest dit inderdaadquote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Lees dat topic terug: niemand interesseert zich ene fuck om dat meisje.
Het is altijd ruzie om welke kleur de dader heeft. Alleen daarom gaat het.
Maar goed. Laat het gaan.
Correct.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja ja. Gaaaaaaaap. Dat die naald van jou nog niet door je afgedraaide plaat heen is gesleten is verbazend.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
En de grote vraag is hoe dat komt ..
Het antwoord is hier natuurlijk dat mensen met een migratieachtergrond in veel Westerse en Europese landen enorm oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Daardoor komen er ook disproportioneel veel nieuwsberichten van situaties waarbij de dader een migratieachtergrond heeft. Mensen merken dit op en bekritiseren migratie en bijvoorbeeld ook Islam.
Dit is natuurlijk niet meer dan begrijpelijk. Een groep die zich immers zo disproportioneel misdraagt mag die kritiek ook krijgen.
Helaas zijn er dan echter weer Westerse mensen met een pathologische empathie voor migranten (en moslims) en vinden dat het hartstikke racistisch is om dit uit te lichten. Niemand zou die oververtegenwoordiging mogen opmerken en als men dat wel doet moet het worden verklaard aan de hand van externe factoren, niet de bredere groepscultuur.
Dus denkt men dat een goede tegenreactie is om o.a berichten van lokale media te vissen, waarbij een dader autochtoon en blank is, onder de aandacht te gaan brengen om het valse beeld te wekken dat elke groep evenredig vertegenwoordigd is in de criminaliteit. Niets is echter minder waar.
De man is een karikatuur van zichzelf. Dat jij die psychopatische diarree nog leestquote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. Gaaaaaaaap. Dat die naald van jou nog niet door je afgedraaide plaat heen is gesleten is verbazend.
Dat is in dit geval de hele intentie van het plaatsen van dit topic.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Precies, erg voor het meisje hoor maar we zien nooit echt simpele verkrachtingzaken uit andere landen hier.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is in dit geval de hele intentie van het plaatsen van dit topic.
Het trolletje slaat matig succesvol toe.
Bijzonder. Want je hebt nog nooit inhoudelijk gereageerd op mijn posts mbt dit onderwerp, ook hier weer niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. Gaaaaaaaap. Dat die naald van jou nog niet door je afgedraaide plaat heen is gesleten is verbazend.
Ik verslijt mijn hersenen niet met reageren op onzinnige berichten.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder. Want je hebt nog nooit inhoudelijk gereageerd op mijn posts mbt dit onderwerp, ook hier weer niet.
Het lukt dus niet om met een goed onderbouwde inhoudelijke reactie te komen, duidelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 19:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik verslijt mijn hersenen niet met reageren op onzinnige berichten.
Jij doet toch ook slechts praten of schrijven over je stokpaardje, waarom zouden rechtse mensen dat niet mogen?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Beetje flauw om nu nog te gaan zeiken over Clinton…quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Och, in Amerika ga je helemaal de bak niet in en kun je zelfs President worden als je minderjarigen verkracht bij een vriendje thuis op zijn eiland.
In Nederland kan je van af 17 jaar zeker wel berecht worden als volwassenen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is simpelweg een gebrek in de Britse wet. In Nederland hetzelfde.
Jij herkent zeker veel in dit nieuwsitem. Heeft je moeder onlangs iets bekend gemaakt?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 08:51 schreef Dven het volgende:
Fijn dat de dader van deze gruwelijke misdaad een roomblanke knaap was, anders zouden we nooit van deze afschuwelijke misdaad in Dyfed-Powys weet gehad hebben.
Of jawel, dan zou dit door @:viesdik of een andere dodo gepost zijn. Twee uiteinden van het spectrum maar uiteindelijk dezelfde idioten.
Of waarom iemand dit post. Flikker op met dat gezeik.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat ie daarna geen leven meer heeft… en ook niet in de gevangenis…quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:49 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.walesonline.c(...)-girl-court-33274676
[..]
Man man man. En dan 3 jaar krijgen voor zoiets verschrikkelijksTotaal niet serieus meer te nemen dat rechtssysteem. Dat meisje is waarschijnlijk voor het leven geschaad...
En dan maar een kwart van de gemiddelde straf krijgen omdat ie een paar maanden onder de 18 was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |