https://www.rtvutrecht.nl(...)in-utrecht-overvechtquote:Groep van 50 bekogelt politie en stadsbus met vuurwerk in Utrecht Overvecht
Utrecht - De politie is gisteravond bekogeld met vuurwerk in de Utrechtse wijk Overvecht. Ook een stadsbus werd bekogeld. De bus is volgens busbedrijf Transdev volledig vernield. De buschauffeur kon zichzelf in veiligheid brengen.
Het incident begon na een aanhouding van een verdachte op een scooter rond 23.00 uur aan de Theemsdreef. Dat gebeurde volgens de politie na een achtervolging. Waarom de scooterrijder werd aangehouden, meldt de politie niet.
Na de aanhouding begon een groep van ongeveer vijftig mensen met het bekogelen van de agenten, laat de politie weten. Niet veel later richtte de groep de aandacht op een bus.
Bus beschadigd
Op beelden is te zien dat meerdere personen in de richting van de bus rennen en vuurwerk afsteken in de richting van de bus. Hoeveel mensen op dat moment in de bus zaten, is niet duidelijk.
De bus is zwaar beschadigd geraakt. Meerdere ruiten zijn gebarsten. Het is niet bekend of passagiers of de chauffeur gewond zijn geraakt.
Volgens de politie was het tot 01.00 uur onrustig in de straat. "De agressie en het geweld tegen politiemedewerkers is onacceptabel en krijgt een vervolg", aldus de politie.
Ook gedeputeerde André van Schie reageerde vandaag in een bespreking met buschauffeurs op het provinciehuis op het incident. "Echt verschrikkelijk", noemde hij de gebeurtenis. "Ik erger mij er kapot aan. Maar ik denk dat het iets is waar we als maatschappij ook wel iets over te vinden hebben."
Denk het niet, want dat was het in 2007 in Ondiep ook niet.quote:
Dat was 18 jaar geleden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Denk het niet, want dat was het in 2007 in Ondiep ook niet.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-daarbuiten-onrustig
Er moet wel een krachtig signaal worden afgegeven dat dit niet wordt getolereerd.
Ik zeg ook niet dat het geen Marokkanen waren, ik zeg dat het geen moslimprobleem is. Dat zijn toch echt hele verschillende dingen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat was 18 jaar geleden.![]()
Scooter en zo, natuurlijk waren dit Marokkanen.
Jawel hoor, we accepteren dat gewoon blijkens de consequenties of het gebrek eraan.quote:"De agressie en het geweld tegen politiemedewerkers is onacceptabel en krijgt een vervolg", aldus de politie.
Jan van Zanen zou kordaat hebben opgetreden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:32 schreef Hathor het volgende:
Onacceptabel zus onacceptabel zo, maar ondertussen doen ze er niks aan. Stelletje mietjes, en Dijksma voorop.
je islamofilie is me duidelijk hoorquote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Ludachrist het volgende:
Alle wijken zouden zoals Overvecht moeten zijn, daar staan mensen tenminste nog naast elkaar in tijden van nood @:EttoVanBelgie
Issie weer!quote:"De agressie en het geweld tegen politiemedewerkers is onacceptabel en krijgt een vervolg"
Ah kijk, Andre is ook wakker geworden. Andre, de maatschappij vindt hier al heel lang iets van hoor.quote:Ook gedeputeerde André van Schie reageerde vandaag in een bespreking met buschauffeurs op het provinciehuis op het incident. "Echt verschrikkelijk", noemde hij de gebeurtenis. "Ik erger mij er kapot aan. Maar ik denk dat het iets is waar we als maatschappij ook wel iets over te vinden hebben."
Islamquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
je islamofilie is me duidelijk hoor
Ja, dat is de reactie van 'progressief-links-deugend' NL inderdaad.quote:
En vergeet niet dat we ondertussen neerkijken op christenenquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is de reactie van 'progressief-links-deugend' NL inderdaad.
Zwaar kut voor onze vrouwen, homo's, transgenders en andersdenkenden, maar die klotereligie is nu eenmaal hip, chique en trendy bij de onbelezen DEI-maffia die helaas veel te veel invloed heeft in alle lagen van de samenleving.
Vreet ze bij de bedrijfsiftar. Zó leuk.
Barbaars geweldquote:
Exactquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Barbaars geweld![]()
Homo haat![]()
Man / vrouw ongelijkheid![]()
0,0 zelf reflectie![]()
Genitale verminking![]()
Genitale verminking bij kinderen![]()
![]()
![]()
![]()
Afvalligen moeten dood![]()
Sharia![]()
Uithuwelijken![]()
Kleine meisjes uithuwelijken![]()
![]()
![]()
![]()
Vrouwen -na vermoedelijk ''overspel'' stenigen tot de dood![]()
![]()
![]()
![]()
Jaaaa... de islam!
quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Reactie van de burgermeester en politie.
Dit verklaart een hoop:quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Barbaars geweld![]()
Homo haat![]()
Man / vrouw ongelijkheid![]()
0,0 zelf reflectie![]()
Genitale verminking![]()
Genitale verminking bij kinderen![]()
![]()
![]()
![]()
Afvalligen moeten dood![]()
Sharia![]()
Uithuwelijken![]()
Kleine meisjes uithuwelijken![]()
![]()
![]()
![]()
Vrouwen -na vermoedelijk ''overspel'' stenigen tot de dood![]()
![]()
![]()
![]()
Jaaaa... de islam!
Dit dus.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zou er bij willen staan om te roepen naar de politie; “schiet ze godverdomme toch voor de flikker”
Je mist er ook niks aan als dit volk een kogel vangt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:23 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit dus.
Zolang men geen enkel risico loopt blijft dit doorgaan en wordt het steeds erger.
Hoog tijd dat er een paar het loodje leggen.
Tuurlijk. Als ik Moslim was stemde ik ook links.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit verklaart een hoop:
[ afbeelding ]
Prima acceptabel dus, anders hadden ze wel ingegrepen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:32 schreef Hathor het volgende:
Onacceptabel zus onacceptabel zo, maar ondertussen doen ze er niks aan. Stelletje mietjes, en Dijksma voorop.
Hehe nee want pussies,quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Prima acceptabel dus, anders hadden ze wel ingegrepen.
Bron?quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:11 schreef matspontius het volgende:
Er zijn al wijken waar de politie schijnbaar niet eens meer durft te komen uit angst voor extreme escalatie.
Lik op stuk beleid - mag ik even hard lachen. Dat doen die gasten namelijk ook. Die hebben schijt aan deze samenleving, de politie en de overheid en doen gewoon wat ze willen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bron?
Verder idd lik op stuk beleid voor dit soort tuig. Hard aanpakken is de enige optie.
Jij hebt liever pappen en nathouden?quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lik op stuk beleid - mag ik even hard lachen. Dat doen die gasten namelijk ook. Die hebben schijt aan deze samenleving, de politie en de overheid en doen gewoon wat ze willen.
Ik heb liever de grenzen dicht en dat dit soort schorem en hun aanwas buiten de deur wordt gehouden. Dat is de belangrijkste stap. Stap 2 is dit soort stront keihard aanpakken - wapenstok er overheen zoals dat in andere landen wel gebeurd. Het is echt lachwekkend hoe de politie in dit land opereert. Als ze als eens hard optreden krijgen ze het hele woke land over zich heen. Het gaat alleen maar erger worden met deze woke instelling en opstelling.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij hebt liever pappen en nathouden?
Deze mensen gaan niet weg doordat je de grenzen dichtgooit he? Dit zijn niet de mensen die in Ter Apel op een vaste verblijfsstatus zitten te wachten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik heb liever de grenzen dicht en dat dit soort schorem en hun aanwas buiten de deur wordt gehouden. Dat is de belangrijkste stap. Stap 2 is dit soort stront keihard aanpakken - wapenstok er overheen zoals dat in andere landen wel gebeurd. Het is echt lachwekkend hoe de politie in dit land opereert. Als ze als eens hard optreden krijgen ze het hele woke land over zich heen. Het gaat alleen maar erger worden met deze woke instelling en opstelling.
Wat moet je met dit onopgevoed en zich niet aan willen passen tuig dat hier "geboren" is ????
Dit zijn nakomelingen van gelukszoekers en immigranten die uit veilige landen komen dus dat heeft er wel degelijk mee te maken. Grenzen dicht, alleen open voor bewezen onveilige landen, de rest buiten de deur houden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Deze mensen gaan niet weg doordat je de grenzen dichtgooit he? Dit zijn niet de mensen die in Ter Apel op een vaste verblijfsstatus zitten te wachten.
Daar mag je ook wat van vinden, maar het heeft hier niet veel mee van doen.
Immigranten ja, maar veelal geen vluchtelingen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit zijn nakomelingen van gelukszoekers en immigranten die uit veilige landen komen dus dat heeft er wel degelijk mee te maken. Grenzen dicht, alleen open voor bewezen onveilige landen, de rest buiten de deur houden.
Dit soort stront gaat zeker niet weg want ze kunnen doen en laten wat ze willen in dit land. Dit probleem is gecreeerd door de politiek van de afgelopen 30-40 jaar. Fortuyn heeft hier nog zo voor gewaarschuwd maar ja dat was een dandy die uit zijn nek lulde .................
Buiten een keer iemand neerschieten zie ik ook niet in hoe je dit opgelost. Die hele cultuur is ziek, ouders vinden het wel prima. Uitzetten kun je ze niet. Dus hele leven lang uitkeringen betalen en dat vinden ze nog prima ook.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Immigranten ja, maar veelal geen vluchtelingen.
Zoals gezegd, daar kun je óók van alles van vinden, maar is voor dit probleem niet direct relevant. Dit probleem los je niet op door de grenzen dicht te gooien en verder te doen alsof er niks gebeurd is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |