https://www.rtvutrecht.nl(...)in-utrecht-overvechtquote:Groep van 50 bekogelt politie en stadsbus met vuurwerk in Utrecht Overvecht
Utrecht - De politie is gisteravond bekogeld met vuurwerk in de Utrechtse wijk Overvecht. Ook een stadsbus werd bekogeld. De bus is volgens busbedrijf Transdev volledig vernield. De buschauffeur kon zichzelf in veiligheid brengen.
Het incident begon na een aanhouding van een verdachte op een scooter rond 23.00 uur aan de Theemsdreef. Dat gebeurde volgens de politie na een achtervolging. Waarom de scooterrijder werd aangehouden, meldt de politie niet.
Na de aanhouding begon een groep van ongeveer vijftig mensen met het bekogelen van de agenten, laat de politie weten. Niet veel later richtte de groep de aandacht op een bus.
Bus beschadigd
Op beelden is te zien dat meerdere personen in de richting van de bus rennen en vuurwerk afsteken in de richting van de bus. Hoeveel mensen op dat moment in de bus zaten, is niet duidelijk.
De bus is zwaar beschadigd geraakt. Meerdere ruiten zijn gebarsten. Het is niet bekend of passagiers of de chauffeur gewond zijn geraakt.
Volgens de politie was het tot 01.00 uur onrustig in de straat. "De agressie en het geweld tegen politiemedewerkers is onacceptabel en krijgt een vervolg", aldus de politie.
Ook gedeputeerde André van Schie reageerde vandaag in een bespreking met buschauffeurs op het provinciehuis op het incident. "Echt verschrikkelijk", noemde hij de gebeurtenis. "Ik erger mij er kapot aan. Maar ik denk dat het iets is waar we als maatschappij ook wel iets over te vinden hebben."
Denk het niet, want dat was het in 2007 in Ondiep ook niet.quote:
Dat was 18 jaar geleden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Denk het niet, want dat was het in 2007 in Ondiep ook niet.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-daarbuiten-onrustig
Er moet wel een krachtig signaal worden afgegeven dat dit niet wordt getolereerd.
Ik zeg ook niet dat het geen Marokkanen waren, ik zeg dat het geen moslimprobleem is. Dat zijn toch echt hele verschillende dingen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat was 18 jaar geleden.![]()
Scooter en zo, natuurlijk waren dit Marokkanen.
Jawel hoor, we accepteren dat gewoon blijkens de consequenties of het gebrek eraan.quote:"De agressie en het geweld tegen politiemedewerkers is onacceptabel en krijgt een vervolg", aldus de politie.
Jan van Zanen zou kordaat hebben opgetreden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:32 schreef Hathor het volgende:
Onacceptabel zus onacceptabel zo, maar ondertussen doen ze er niks aan. Stelletje mietjes, en Dijksma voorop.
je islamofilie is me duidelijk hoorquote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Ludachrist het volgende:
Alle wijken zouden zoals Overvecht moeten zijn, daar staan mensen tenminste nog naast elkaar in tijden van nood @:EttoVanBelgie
Issie weer!quote:"De agressie en het geweld tegen politiemedewerkers is onacceptabel en krijgt een vervolg"
Ah kijk, Andre is ook wakker geworden. Andre, de maatschappij vindt hier al heel lang iets van hoor.quote:Ook gedeputeerde André van Schie reageerde vandaag in een bespreking met buschauffeurs op het provinciehuis op het incident. "Echt verschrikkelijk", noemde hij de gebeurtenis. "Ik erger mij er kapot aan. Maar ik denk dat het iets is waar we als maatschappij ook wel iets over te vinden hebben."
Islamquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
je islamofilie is me duidelijk hoor
Ja, dat is de reactie van 'progressief-links-deugend' NL inderdaad.quote:
En vergeet niet dat we ondertussen neerkijken op christenenquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is de reactie van 'progressief-links-deugend' NL inderdaad.
Zwaar kut voor onze vrouwen, homo's, transgenders en andersdenkenden, maar die klotereligie is nu eenmaal hip, chique en trendy bij de onbelezen DEI-maffia die helaas veel te veel invloed heeft in alle lagen van de samenleving.
Vreet ze bij de bedrijfsiftar. Zó leuk.
Barbaars geweldquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |