abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220317053
Wanneer ben je arm? Is dat wanneer je niet meer kunt tanken omdat de benzine te duur is? Of ben je arm als je niet meer kunt roken, of geen alcohol of andere drugs meer kunt kopen vanwege financiële redenen?
Of gaat het om sociale aspecten, dat je b.v. niet mee kan doen aan sport of muziek? Dat je geen toegang hebt tot internet?

Wat is volgens jou de definitie van armoede?
pi_220317098
Na het vol gooien van je auto aan de pomp
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_220317103
als je maar 1 keer per jaar op vakantie kunt
pi_220317104
als je geen/niet genoeg geld hebt om eten te kopen en rekeningen te betalen
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220317109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef Jahr00n het volgende:
als je maar 1 keer per jaar op vakantie kunt
Frans Bauer zingt:

En ga je meer dan een keer op vakantie
Dan zeggen ze dat je met schulden leeft
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220317113
1.600 per maand voor een alleenstaande als het aan het NIBUD ligt. Netto.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:36:32 #7
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220317115
Als je de huur niet meer kan betalen en geen kleding meer kan aanschaffen voor je kinderen en je in de kou zit, omdat je de gasrekening niet meer kan betalen.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:37:34 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220317122
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:
als je geen/niet genoeg geld hebt om eten te kopen en rekeningen te betalen
En het geld dát je hebt niet aan onnodige zaken uitgeeft.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:38:53 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220317134
Als je geen Netflix hebt.
Heb geen Netflix. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:39:13 #10
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220317137
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Als je geen Netflix hebt.
Heb geen Netflix. :'(
Arme ziel :{
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220317144
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Als je geen Netflix hebt.
Heb geen Netflix. :'(
Pijnlijk ;(
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:44:50 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220317167
Bedankt voor jullie steun. O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220317213
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef RedShoe het volgende:
Als je de huur niet meer kan betalen en geen kleding meer kan aanschaffen voor je kinderen en je in de kou zit, omdat je de gasrekening niet meer kan betalen.
Mja die shag/sigaretten zijn primaire levensbehoeften
pi_220317226
Ligt er aan wat je eigen maatstaven zijn. Maar ook sociale-armoede of financieel ?
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 11 maart 2026 @ 17:53:01 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220317228
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Als je geen Netflix hebt.
Heb geen Netflix. :'(
Gewoon crowdfunding opzetten. Dat doen zelfs miljonairs tegenwoordig, omdat ze het zo zwaar hebben :')
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_220317238
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Gewoon crowdfunding opzetten. Dat doen zelfs miljonairs tegenwoordig, omdat ze het zo zwaar hebben :')
Kan je, als je voldoende geld hebt, je toch arm voelen omdat je veel minder geld hebt dan iemand die veel rijker is?
pi_220317243
Als ik sommige users mag geloven ben je heel arm en zielig als je 38 procent belasting moet gaan betalen over je rendement van je vermogen boven de 65k.
pi_220317250
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:56 schreef Farenji het volgende:
Als ik sommige users mag geloven ben je heel arm en zielig als je 38 procent belasting moet gaan betalen over je rendement van je vermogen boven de 65k.
Ik hoorde laatst iemand klagen die erfbelasting moest betalen. Hij vond het een schande.
Maar erft wel een godsvermogen :')
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:00:54 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220317260
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Gewoon crowdfunding opzetten. Dat doen zelfs miljonairs tegenwoordig, omdat ze het zo zwaar hebben :')
Stop being poor. :)

Maar ff ontopic.
Als je na aftrek vaste lasten geen geld meer hebt om fatsoenlijk te eten enzo wil ik het wel armoe noemen. Huur kan natuurlijk nogal variëren, maar wat doe je aan duur wonen als er niks goedkopers beschikbaar is?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220317381
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Stop being poor. :)

Maar ff ontopic.
Als je na aftrek vaste lasten geen geld meer hebt om fatsoenlijk te eten enzo wil ik het wel armoe noemen. Huur kan natuurlijk nogal variëren, maar wat doe je aan duur wonen als er niks goedkopers beschikbaar is?
Daar zijn toeslagen voor toch!
Als je daar niet voor in aanmerking komt heb je genoeg geld om rond te komen?
pi_220317392
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:59 schreef Yara. het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst iemand klagen die erfbelasting moest betalen. Hij vond het een schande.
Maar erft wel een godsvermogen :')
Beter dat dan meer blasting op werk
pi_220317842
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef nostra het volgende:
1.600 per maand voor een alleenstaande als het aan het NIBUD ligt. Netto.
Veel geld
pi_220317894
Als je een elleboog hebt. En liefst ook een hand, maar dat is geen vereiste.
pindazakje
pi_220317975
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:56 schreef Farenji het volgende:
Als ik sommige users mag geloven ben je heel arm en zielig als je 38 procent belasting moet gaan betalen over je rendement van je vermogen boven de 65k.
Heeft niks met arm en zielig te maken, maar wel met onrecht.
Sommige mensen kiezen ervoor om hun geld niet maandelijks te verbrassen, maar zorgvuldig vermogen op te bouwen. Maar in dit land wordt het uitgeven van geld aangemoedigd en het opsparen bestraft. Zodat we allemaal tot ons 80ste moeten blijven werken.
pindazakje
pi_220318055
Echte armoede is heel erg zeldzaam in NL.

Als je nog kunt roken en drinken dan ben je dus echt niet arm.

Wanneer wel?
Als je je vaste lasten niet meer kunt betalen of echt net aan.

En ook daar zit verschil in natuurlijk. Als je lasten 5.000 zijn en je inkomen ook, dan ben je natuurlijk niet arm.
  woensdag 11 maart 2026 @ 19:48:30 #26
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220318062
Allemaal afhankelijk factoren zoals wanneer je geboren bent want dat bepaald of je in een (on)gunstige tijd een huis hebt kunnen kopen, of als je gescheiden bent. Of als je gevoelig bent voor stupide aankopen zoals sigaretten of drugs. of als je financieel niet erg calculerend bent. Bij veel aankopen of vakanties moet je een beetje handig zijn met uitrekenen wat en wanneer je iets koopt, en of er nog korting te bedingen is.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220318064
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:41 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Heeft niks met arm en zielig te maken, maar wel met onrecht.
Sommige mensen kiezen ervoor om hun geld niet maandelijks te verbrassen, maar zorgvuldig vermogen op te bouwen. Maar in dit land wordt het uitgeven van geld aangemoedigd en het opsparen bestraft. Zodat we allemaal tot ons 80ste moeten blijven werken.
Het was geen uitnodiging om er over door te blijven zaniken.
pi_220318082
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:00 schreef Hyperdude het volgende:

Als je na aftrek vaste lasten geen geld meer hebt om fatsoenlijk te eten enzo wil ik het wel armoe noemen. Huur kan natuurlijk nogal variëren, maar wat doe je aan duur wonen als er niks goedkopers beschikbaar is?
Klopt,
Maar wat is goedkoop huren?

Ga je dan mee met 1.500 euro wat in Amsterdam de standaard is?

Je kunt in NL bv nog makkelijk woningen rond de 700 euro (en zelfs lager) huren.
pi_220318099
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:48 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal afhankelijk factoren zoals wanneer je geboren bent want dat bepaald of je in een (on)gunstige tijd een huis hebt kunnen kopen, of als je gescheiden bent. Of als je gevoelig bent voor stupide aankopen zoals sigaretten of drugs. of als je financieel niet erg calculerend bent. Bij veel aankopen of vakanties moet je een beetje handig zijn met uitrekenen wat en wanneer je iets koopt, en of er nog korting te bedingen is.
Huis kunnen kopen of niet heeft niets met rijk of arm te maken.
Net als verslavingen, dan ben je niet arm. Wel arm qua IQ.
pi_220318143
quote:
13s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:48 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het was geen uitnodiging om er over door te blijven zaniken.
Jammer, ik dacht dat dit een discussieforum was.
pindazakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')