Frans Bauer zingt:quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef Jahr00n het volgende:
als je maar 1 keer per jaar op vakantie kunt
En het geld dát je hebt niet aan onnodige zaken uitgeeft.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:
als je geen/niet genoeg geld hebt om eten te kopen en rekeningen te betalen
Arme zielquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Als je geen Netflix hebt.
Heb geen Netflix.
Pijnlijkquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Als je geen Netflix hebt.
Heb geen Netflix.
Mja die shag/sigaretten zijn primaire levensbehoeftenquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef RedShoe het volgende:
Als je de huur niet meer kan betalen en geen kleding meer kan aanschaffen voor je kinderen en je in de kou zit, omdat je de gasrekening niet meer kan betalen.
Gewoon crowdfunding opzetten. Dat doen zelfs miljonairs tegenwoordig, omdat ze het zo zwaar hebbenquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:38 schreef Hyperdude het volgende:
Als je geen Netflix hebt.
Heb geen Netflix.
Kan je, als je voldoende geld hebt, je toch arm voelen omdat je veel minder geld hebt dan iemand die veel rijker is?quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon crowdfunding opzetten. Dat doen zelfs miljonairs tegenwoordig, omdat ze het zo zwaar hebben
Ik hoorde laatst iemand klagen die erfbelasting moest betalen. Hij vond het een schande.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:56 schreef Farenji het volgende:
Als ik sommige users mag geloven ben je heel arm en zielig als je 38 procent belasting moet gaan betalen over je rendement van je vermogen boven de 65k.
Stop being poor.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon crowdfunding opzetten. Dat doen zelfs miljonairs tegenwoordig, omdat ze het zo zwaar hebben
Daar zijn toeslagen voor toch!quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Stop being poor.
Maar ff ontopic.
Als je na aftrek vaste lasten geen geld meer hebt om fatsoenlijk te eten enzo wil ik het wel armoe noemen. Huur kan natuurlijk nogal variëren, maar wat doe je aan duur wonen als er niks goedkopers beschikbaar is?
Beter dat dan meer blasting op werkquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:59 schreef Yara. het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst iemand klagen die erfbelasting moest betalen. Hij vond het een schande.
Maar erft wel een godsvermogen
Veel geldquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef nostra het volgende:
1.600 per maand voor een alleenstaande als het aan het NIBUD ligt. Netto.
Heeft niks met arm en zielig te maken, maar wel met onrecht.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:56 schreef Farenji het volgende:
Als ik sommige users mag geloven ben je heel arm en zielig als je 38 procent belasting moet gaan betalen over je rendement van je vermogen boven de 65k.
Het was geen uitnodiging om er over door te blijven zaniken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heeft niks met arm en zielig te maken, maar wel met onrecht.
Sommige mensen kiezen ervoor om hun geld niet maandelijks te verbrassen, maar zorgvuldig vermogen op te bouwen. Maar in dit land wordt het uitgeven van geld aangemoedigd en het opsparen bestraft. Zodat we allemaal tot ons 80ste moeten blijven werken.
Klopt,quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als je na aftrek vaste lasten geen geld meer hebt om fatsoenlijk te eten enzo wil ik het wel armoe noemen. Huur kan natuurlijk nogal variëren, maar wat doe je aan duur wonen als er niks goedkopers beschikbaar is?
Huis kunnen kopen of niet heeft niets met rijk of arm te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:48 schreef phpmystyle het volgende:
Allemaal afhankelijk factoren zoals wanneer je geboren bent want dat bepaald of je in een (on)gunstige tijd een huis hebt kunnen kopen, of als je gescheiden bent. Of als je gevoelig bent voor stupide aankopen zoals sigaretten of drugs. of als je financieel niet erg calculerend bent. Bij veel aankopen of vakanties moet je een beetje handig zijn met uitrekenen wat en wanneer je iets koopt, en of er nog korting te bedingen is.
Jammer, ik dacht dat dit een discussieforum was.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:48 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het was geen uitnodiging om er over door te blijven zaniken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |