abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:17:56 #1
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220315070
Zijn er mensen hier die vroeger bang waren van bepaalde televisieprogramma's, tekenfilms of bepaalde scenes daarvan?

Ik weet nog wat ik vroeger wel eens Klokhuis kreeg, en behoorlijk bang was geworden van Klokhuis. Er was daar een scene van die verstrooide professor Fetze Alsvanouds. Er was ook een scene dat hij opgesloten zat in zijn kantoortje, omdat zijn spraakherkennende slot niet meer werkte :D.

Ik vond dat dramatisch gespeelde eind best huiveringwekkend als kind.... :P
Bekijk deze YouTube-video

-----------------------------

Ook was ik serieus bang van van een bepaalde scene uit Sesamstraat. Er waren wel eens sketches van een restaurant, met die typische klapdeurtjes naar de keuken waar Grover in die scene ober was. Ik kon mij nog een bepaald beeld herinneren wat er toen best beangstigend eruitzag. Ik weet niet meer wat het was, maar Grover zag er heel vreemd uit. Toen ik die scene op televisie zag moest ik altijd toevallig naar het toilet gaan om die scene te ontwijken :P.

---------------------------

En verder zijn er een hoop mensen die Karbonkel verwensen, zelfs nu nog nu die volgepropt zit met maden, larven en ander ongedierte: https://www.nu.nl/enterta(...)-van-ongedierte.html

Verder heb ik nooit Karbonkel gezien in mijn jeugd. Ik was denk ik ook net te oud om Ik Mik Loreland te zien. Maar ik kan mij wel indenken dat die pop er behoorlijk angstaanjagend eruit zag.


Waren er voor anderen nog televisiefragmenten of tv-programma's waar je vroeger bang voor was?
Ben benieuwd :P
pi_220315260
Sommige afleveren van 12 steden 13 ongelukken. En Bassie en Adriaan en de Plaaggeest die vond ik niet heel geweldig.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220315274

Benjamin Ben vond ik toch ook altijd wel iets raars / engs hebben :@
pi_220315277
quote:
80s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:37 schreef Gibson88 het volgende:
Sommige afleveren van 12 steden 13 ongelukken. En Bassie en Adriaan en de Plaaggeest die vond ik niet heel geweldig.
En die ook allebei ja :Y
pi_220315280
Unit 13.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:40:27 #6
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_220315281
quote:
80s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:37 schreef Gibson88 het volgende:
Sommige afleveren van 12 steden 13 ongelukken. En Bassie en Adriaan en de Plaaggeest die vond ik niet heel geweldig.
Oh ja! Ik weet nog dat ik mijn verjaardagspartijtje thuis vierde. En omdat toch heel Nederland wel eens naar 12 Steden, 13 Ongelukken keek, besloot ik dit ook met de rest van mijn vriendjes te kijken. Altijd waren het verkeersongelukken, dus zo beangstigend was het niet echt meer. Totdat het opeens een slager was die met zijn arm in de gehaktmolen terecht kwam :o.
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:40:30 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220315282
Dappere Dodo.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 11 maart 2026 @ 13:40:31 #8
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220315283
12 steden 13 ongelukken
Karbonkel
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 maart 2026 @ 13:40:56 #9
447051 crew  Peejtur
pi_220315286
Ik vond IT wel spannend op mijn 5e. Verder niks eigenlijk.

Maar kan me zo niks herinneren wat ik spannend vond eigenlijk.
pi_220315350
quote:
99s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:40 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
Oh ja! Ik weet nog dat ik mijn verjaardagspartijtje thuis vierde. En omdat toch heel Nederland wel eens naar 12 Steden, 13 Ongelukken keek, besloot ik dit ook met de rest van mijn vriendjes te kijken. Altijd waren het verkeersongelukken, dus zo beangstigend was het niet echt meer. Totdat het opeens een slager was die met zijn arm in de gehaktmolen terecht kwam :o.
Of die ene waarbij die vent zijn voet er af hakte met de grasmaaier ! Die kan ik mij nog erg goed heugen !
Ook in moeilijke tijden.
pi_220315686
Ciske de Rat, waar Ciske (Danny de Munk) z'n moeder met een mes vermoordt. Ik zag hem later nog eens terug en het bleek echt een enorm suffe neppe scene.
pi_220316052
Ik weet nog een aflevering van Blakes 7, waarin ze te maken kregen met iets van een builenpest. Iig iets waar ze zweren van kregen.
Wij gingen dat met 11/12 bij oma kijken, want die kon Belgische zenders ontvangen, waar dat uitgezonden werd.
Zag er eng en vies uit en wij zaten achter de bank.
Ik heb nu de complete serie op dvd.
pi_220316087
quote:
80s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:37 schreef Gibson88 het volgende:
En Bassie en Adriaan en de Plaaggeest die vond ik niet heel geweldig.
Oh ja. Die ook ja
  woensdag 11 maart 2026 @ 15:24:30 #14
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220316299
Dr Who vond ik eng als kind. Ooit stiekem een aflevering gekeken.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220316342
Medisch Centrum West met onverwachte geluiden
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:27:39 #16
509483 MooieTop6
JUS MOET BLIJVEN
pi_220316735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:31 schreef Pinnenmutske het volgende:
Medisch Centrum West met onverwachte geluiden
Pinnie O+
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
pi_220316788
De plaaggeest van Bassie en Adriaan ja. En later keek mijn zusje de Poppenkraam en daar zat die acteur ook in, dat vond ik niet zo tof, niet eng, maar gewoon heeeel irritant met dat stemmetje
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:28:07 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220317471
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:24 schreef RedShoe het volgende:
Dr Who vond ik eng als kind. Ooit stiekem een aflevering gekeken.
Ja, ik ook. Die man met dat wilde haar. En Koot en Bie vond ik ook eng.
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:31:36 #19
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220317492
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Die man met dat wilde haar. En Koot en Bie vond ik ook eng.
Koot en de Bie vond ik wel lachen :D
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:34:00 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220317507
quote:
4s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Koot en de Bie vond ik wel lachen :D
Ja, Tedje van Es en zo. Neutronenkorrels. Dat was ook heel erg goed. Maar ze konden zo in de camera blaffen, daar werd ik bang van.
  woensdag 11 maart 2026 @ 20:04:39 #21
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_220318273
Ik vond dit verschrikkelijk:

Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_220368299
Plaaggeest van Bassie en Adriaan 100%
  dinsdag 17 maart 2026 @ 21:19:32 #23
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220368347
Ik weet de naam niet meer van die tv-show maar herinner me 2 scènes..

1 scène waarbij een meisje haar hoofd in een draaiende wasmachine stopte en haar hoofd werd er af geschroefd als het ware :D ben toen wel een tijdje bij de wasmachine uit de buurt gebleven.

De andere scène was dat een jongetje rende langs de kant van het zwembad, viel, en vervolgens ging zwemmen maar door zijn bloedneus kleurde het hele bad rood. Ik heb dus nóóit gerend in het zwembad daarna :@
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220368369
Niet echt bang voor, maar Merlina vond ik wel altijd spannend. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220370292
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 21:22 schreef vosss het volgende:
Niet echt bang voor, maar Merlina vond ik wel altijd spannend. :@
Merlina O+
  maandag 20 april 2026 @ 11:45:29 #26
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_220618820
Moordspel met Ron Brandsteder
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_220650142
Benjamin Ben was super creepy.

En dan was er ook nog een paars poppetje dat seksuele zinspelingen maakte. Zeer ongepast in een kinderprogramma als het mij vraagt.
pi_220654643
Die serie met karbonkel.
pi_220654832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:43 schreef Nidal het volgende:
Benjamin Ben was super creepy.

En dan was er ook nog een paars poppetje dat seksuele zinspelingen maakte. Zeer ongepast in een kinderprogramma als het mij vraagt.
Purno de purno?
-nee-
pi_220720007
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:40 schreef nostra het volgende:
Unit 13.
Bekijk deze YouTube-video
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220720102
Niks eigenlijk. Maar ik had dan ook een moeder, een oudere broer en drie oudere zussen. Die hielden het altijd wel een beetje in de gaten.
  FOK!Fotograaf dinsdag 5 mei 2026 @ 13:15:56 #32
842 Zorro
Z
pi_220720205
Q&Q
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_220720237
quote:
Ja dat dus. Met die gouden muziekjes en intro van Henny Vrienten erbij.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220720338
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja dat dus. Met die gouden muziekjes en intro van Henny Vrienten erbij.
Ik was altijd verliefd op Josefine, maar die is de laatste jaren helemaal loco geworden blijkbaar in de Here.
https://www.instagram.com/p/DBVblW-I4tL/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220720372
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 13:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja dat dus. Met die gouden muziekjes en intro van Henny Vrienten erbij.
Ik bedenk me in 1 keer dat ik recent een paar keer gelunched heb waar het politiebureau stond:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie FP zaterdag 30 mei 2026 @ 16:29:08 #36
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220921426
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 april 2026 21:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Purno de purno?
"Waar zijn mijn borsten nou?!"
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_221054108
Als jongetje van 10 jaar gekeken naar Nosferatu uit 1922 :{

Ik was echt bang, vooral de scene als Dracula uit zijn kist komt op de boot, je ziet eerst ratten en dan komt Dracula rechtstandig uit de kist brrrr

Bekijk deze YouTube-video
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')