Heb je een punt.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal heel redelijk, maar die burgers hebben al belasting betaald om thuis te kunnen kijken, als ze dan besluiten ergens anders te gaan kijken en ze betalen via de bierprijs mee aan de NOS dan hebben ze dubbel betaald voor de tv-uitzending.
Oaquote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:39 schreef KvanG het volgende:
[..]
Want de NOS wordt rechtstreeks gefinancieerd uit BTW gelden?
Zelfde reden dat men ook Buma Stemra rechten moet betalen ?quote:Op woensdag 11 maart 2026 01:00 schreef ricky3 het volgende:
En waarom zou een ondernemer überhaupt betalen xd. Gooi gewoon een livestream op een doek en dan??
En waarom zou je dat betalen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 02:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zelfde reden dat men ook Buma Stemra rechten moet betalen ?
Waar het ook thuishoortquote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:00 schreef Caland het volgende:
Eerste opzet om het Nederlands elftal naar een commerciële zender te krijgen die deze ondernemers vervolgens nog veel harder gaat naaien.
Dit is wel ongeveer de strekking ja. Ondernemers mogen maar blij zijn met deze constructie.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:00 schreef Caland het volgende:
Eerste opzet om het Nederlands elftal naar een commerciële zender te krijgen die deze ondernemers vervolgens nog veel harder gaat naaien.
Zolang je het geen commerciële activiteit maakt mag het. Als jij die collega’s vraagt om de biertjes die jullie er bij zuipen te betalen voor meer dan de inkoopprijs, dan wordt het een commerciële activiteit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 05:17 schreef the-eye het volgende:
Ik vind het sowieso een raar verhaal. Als ik het wk live op de npo pagina kijk, mag ik dat volgens mij met iedereen delen. Als ik met 7 collega's om een beeldscherm sta om iets op te zoeken krijgen we ook niet ineens een rekening van Google
Dat lijkt me wel, al zal dat commercieel vast een stuk minder interessant zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2026 06:59 schreef MichaelScott het volgende:
Voor die 3 wedstrijden moeten ze niet zo moeilijk doen: dit systeem optuigen kost al meer dan het opbrengt.
Moeten horeca-ondernemers trouwens ook betalen voor het vrouwenvoetbal of zijn ze bij de NOS nog niet zo ver?
Als je met vrienden of collega's thuis kijkt schendt je het auteursrecht niet. Zie hier een oud artikel over waarom cafés wel moeten betalen https://www.gmw.nl/blog/a(...)bal-zonder-licentie/quote:Op woensdag 11 maart 2026 05:17 schreef the-eye het volgende:
Ik vind het sowieso een raar verhaal. Als ik het wk live op de npo pagina kijk, mag ik dat volgens mij met iedereen delen. Als ik met 7 collega's om een beeldscherm sta om iets op te zoeken krijgen we ook niet ineens een rekening van Google
Op dat cafés zonder licentie, niet gratis de wedstrijden uitzenden. Daar staan boetes op. En ja die zijn bij de rechter afdwingbaar.quote:
En anders dit inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:17 schreef PotjeSambal het volgende:
Beetje makkelijk gezegd. Ondernemers, die er geld aan verdienen, financieren het op deze manier een beetje mee. Doen ze dat niet, betalen alle belastingbetalers méér mee. Is een keuze. Maar hoe het nu gaat, vind ik wel logisch. Niet commerciële initiatieven, bijvoorbeeld in de Aula kijken op school als een wedstrijd overdag is, kunnen dit al gratis doen. Wat mij betreft geen wijziging nodig.
Ze hoeven geen gekke winst te maken, wat mij betreft. Ze hebben al reclameinkomsten, de staat betaald... het lijkt me wel goed zo. Ze hebben vooral de verantwoordelijkheid om deugdelijke sportjournalistiek te bedrijven, laat ze zich daar maar op concentreren, daar worstelen ze al genoeg mee.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom zou de NOS als enige niet mogen verdienen aan voetbal?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |