Paardenvijgen. Genoeg manege's rond Castricum om een voorraad aan te leggen.quote:Op maandag 9 maart 2026 22:29 schreef Richestorags het volgende:
Het wordt tijd dat we de schandpaal weer gaan invoeren en het dorp lekker rottend fruit mag gooien op overtreders.
Wen dr maar aan met d66 aan het roer.quote:
"Alles is de schuld van anderen"- moslim-straatcultuur cocktail.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 05:48 schreef Gibson88 het volgende:
12 (!) jaar, WTF. Dan gaat er serieus iets mis. Dit tuig is sowieso niet te redden. Zal wel weer met een mantel der vertroeteling worden toegaan: Oh ze hebben zo'n zware jeugd...
Wordt waarschijnlijk geheim gehouden door politie en justitie uit angst dat er rellen uitbreken onder de Nederlandersquote:Op dinsdag 10 maart 2026 06:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan niks vinden over een signalement van deze jongeren, iemand een linkje naar een artikel?
Het enige wat ik tegenkom (maar ik ben niet de beste speurneus) zijn nieuwsberichten over bendegeweld eind vorig jaar.
Zijn ze in feite ook. Ze krijgen nu waarschijnlijk maximaal 1 jaar jeugddetentie (meer mag niet vanwege de leeftijd). Dan krijgen ze gratis de kans om met iemand te praten en wordt er een verder hulptraject opgestart. Vervolgens krijgen ze natuurlijk versneld de kans om vanwege de psychische problemen aan een huurwoning te komen en een uitkering te krijgen zonder sollicitatieplicht.quote:
Dus met andere woorden; we weten heel niet of dit om moslimjongeren gaat en laten alvast de onderbuik schelden?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wordt waarschijnlijk geheim gehouden door politie en justitie uit angst dat er rellen uitbreken onder de Nederlanders
Ik durf er wel een premium abo op te verwedden. Ik denk dat het hiermee te maken heeft:quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dus met andere woorden; we weten heel niet of dit om moslimjongeren gaat en laten alvast de onderbuik schelden?
Hier ook een video:quote:„Het hele gebied is onrustig door, zo noem ik het maar even, de fatbikebende die hier rondhangt. Ze dagen mensen uit, provoceren, dat krijgen onze leden ook mee. Hoe groter de groep, hoe meer macht ze hebben. Als je ze tegenkomt word je al snel uitgemaakt voor ‘kankerhoer’.’’
‘Op een rennen gezet’
Een moeder van een puberzoon uit Heemskerk, die liever anoniem blijft, zegt dat zij zich al ‘lange tijd niet veilig voelt’ in het gebied. „We krijgen er allemaal mee te maken. Mijn zoon is 15, maar ‘ga maar lekker naar buiten’ zit er niet meer in. Het zijn grote groepen jongeren die zich verzamelen. Mijn zoon is vorig jaar gepakt toen hij een stuk alleen naar huis liep, rondom sporthal De Walvis.’’
Ze vervolgt: „Vier gasten met capuchons en afgedekte gezichten trokken een mes en dwongen hem zijn telefoon af te geven, hij heeft het op een rennen gezet. Steeds meer ouders maken zich zorgen, maar ik vind niet dat er veel aan gedaan wordt in de buurt.’’ Inmiddels is er wel extra politie aanwezig in de wijken en op scholen.
Vooral in de omgeving van park Overbos en rondom de Wijkerbaan is het conflict tussen de groepen jongeren bewoners bekend. De eigenaar van een slijterij op het Europaplein in Heemskerk stelt dat de onrust ‘al jaren speelt’, verwijzend naar de zogenoemde Pilotenbende die de omgeving terroriseerde in 2019.
„Het is hier sinds jaar en dag onrustig. Maar nu lijken de jongens echt nog een stuk jonger, pas 12 jaar oud soms. Ze lopen hier vervelend te doen, ik ben er zelf ook wel eens slachtoffer van geweest. De ramen en deuren zijn hier meermaals ingegooid.’’
Ik zou in Beverwijk ook zeker niet uitsluiten dat hier wat halftamme autochtone tokkies bij betrokken zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik durf er wel een premium abo op te verwedden. Ik denk dat het hiermee te maken heeft:
https://www.ad.nl/nieuws/(...)e-verhalen~a65774f5/
[..]
Hier ook een video:
Bekijk deze YouTube-video
Maar nee, voor de D66-ers en Groenlinksers van Nederland is het nog steeds niet genoeg. En we mogen nog steeds niet benoemen dat het weer dezelfde jongeren zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |